Közösségi média cikkek
Óriási a digitális lemaradók aránya a magyar társadalomban
A fejlett országok netező polgárai körében is nagy az aránya azoknak, akik nem használják a közösségi médiát. A törzsközönség a jól kereső fiatalok. A magyar lakosság 33%-a az internethez sem fér hozzá, de állítólag ez már jövőre másképp lesz.
Óriás büntetés a Facebooknak
110 millió eurós (34 milliárd forintos) pénzbírság megfizetésére ítélte az Európai Bizottság (EB) a Facebookot, arra hivatkozva, hogy az amerikai vállalat "félrevezető és téves információkat" közölt a Whatsapp üzenetküldő szolgáltató 2014-es felvásárlásakor - jelentette be a testület csütörtökön.
Bünteti a Facebook a rossz minőséget
A Facebook régóta küzd a rossz minőségű tartalommal. Azokkal a linkekkel, amik hangzatos címekkel beterelik különböző weboldalakra az embereket, akik aztán csalódnak. Korábban is voltak már ennek megakadályozására szolgáló hírfolyam algoritmus frissítések, most pedig megérkezett a következő, ami az organikus és a hirdetett posztokat is érinti - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.
Nem kellenek milliók a hatékony marketinghez
A marketing minden üzleti modell kritikus részlete, a világ cégek ráadásul elképesztő összeget fordítanak marketingtevékenységekre. A Salesforce például bevételei több mint 50 százalékát a Twitter pedig 44 százalékát szánja erre. Ennél azonban jóval kevesebből is érhetünk el sikereket.
Kell nekünk a hála a Facebookon?
Azt már a kezdő social media menedzserek is tudják, hogy a közösségi médiában elsősorban az érzelmekre kell hatni, ha aktivitást akarunk kiváltani. A Facebook nem véletlenül bővítette a like gombot azzal, hogy már nemcsak tetszésünket, hanem mérgünket, szomorúságunkat vagy épp megdöbbenésünket is kifejezhessük. Bárhol. Bármikor.
A Facebooknak már nem elég az online világ
A Facebook eddig elsősorban az online világra fókuszált, mostantól az offline világban is még komolyabb helyet követel magának. A változások nem csak a felhasználókat, de a marketingeseket és a cégeket is érinti - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.
Ne a Facebook szakin spóroljunk!
A Facebook mára annyira bevett üzleti kommunikációs csatornává vált, hogy ha még nem készített céges Facebook profilt, hamarosan akkor is fog. Van aki már az első lépéseket, a kezdő posztokat is szakértőre bízza, ám van aki csak akkor lép, ha valami gond van. Miért éri meg profi segítséget kérni? Elmondjuk.
Sokan bezárhatnák a boltot, ha holnap megszűnne a Facebook
Téves az az elképzelés, mely szerint az online közösségi terek csak kapcsolat –és márkaépítésre jók. Már most komoly szerepet kapnak ezek az oldalak az értékesítésben is, és a jövőben ez egyre inkább így lesz. Ezt támasztják alá a már ma is szembetűnő trendek, és az RG Stúdió Kft. friss kutatása is.
Hogyan gondolkodik a Facebook?
A Facebook akkor sikeres, ha segít az embereknek megtalálni a hatalmas információtengerben a számukra releváns eseményeket. Azt a néhány történetet minden nap, amik igazán fontosak az olvasóknak. Annyira, hogy amikor hazamennek, erről beszélnek a családjukkal és a barátaikkal. Éppen ezért a tartalomgyártóknak nem csak arra kell fókuszálni, hogy elkészítsék azokat, amik fontosak az olvasóknak, hanem arra is, hogy mindez érdekes, izgalmas legyen, olyan, ami megüti az ingerküszöböt. Ezt csak akkor tudjuk megtenni, ha megértjük, hogyan működik a hírfolyam - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.
Hallgatózással irányítható a fogyasztó
Napjaink átalakuló fogyasztói magatartása, a tudatos döntések, a könnyen hozzáférhető vélemények és ajánlások mind hozzájárulnak a social listening terjedéséhez, amelynek lényege, hogy a vállalatok megtalálják, megértsék és üzletileg is felhasználják a közösségi média felületein keletkező releváns tartalmakat.
Így lehet hatékony a munkanapja
Minden vállalkozónak és cégvezetőnek megvannak a maga sajátos kis szokásai, amelyekkel nemcsak hatékonyabbá teszi munkanapját, de hosszabb távon is meg tudja őrzi motiváltságát. Mutatjuk a legjobb tippeket!
A Facebook elcsábítaná a tartalomgyártókat
A nagy közönséget elérő, jól kommunikáló Facebook oldalaknak jelenleg nincs sok lehetősége arra, hogy bevételt szerezzenek, legalábbis legálisan. Hiszen a hirdetések bevételmegosztása csak a kiválasztottaknak működik, a Branded content (magyarul Márkához kapcsolódó tartalmak) pedig csak a kék pipával jelölt, hitelesített oldalaknak voltak elérhetők – írja a Közösségi kalandozások oldal szerzője.
Mire jó a hallgatózás a marketingben?
A social listening kiemelkedően hasznos eleme lehet a marketingfegyvertárnak. Segítségével nyomon követhetjük, hogyan fest és időben hogyan alakul vállalkozásunk általános megítélése, így hasznos támogatása lehet a hatékony reputációmenedzsmentnek.
Jól működik a közösségi médiában? Mutassa meg!
Március 31-ig nevezhetik a magyar hotelek és turisztikai szolgáltatást nyújtó szervezetek, vállalkozások legjobb közösségi média megoldásaikat a Tourism Social Media Awards versenyre.
4 figyelemre méltó közösségi média trend
Talán már megvan az egyetértés abban, hogy a jól összerakott közösségi média megjelenés segíthet új üzleti közönséget elérni, és a több terméket eladni. Az alábbi tippekkel abban tudunk segíteni, hogy hol és hogyan tudjuk a legjobban reklámozni, hogy a költségvetésből a legtöbbet hozzuk ki.
A buyer persona meghódítása
Tartalommarketing már a 19. században is volt, azonban megfelelő startégiával a mai napig kevesen alkalmazzák. Itthon különösen nagy a tanácstalanság, főleg b2b vonalon, pedig az igényes tartalomra megéri erőforrást allokálni.
Meló helyett a neten lógnak a fiatalok
Az amerikai fiatalok legalább napi 33 percet lógnak a neten, a közösségi médián és a csetappokon a munkafeladataiktól függetlenül. Az elhanyagolt munkaórák miatt évi 800 000 forintnyi kárt okoz egy-egy fiatal munkavállaló a cégének.
Valentin-napi siker? Még mindig nem késett le!
Valentin-napi kapkodás? Korántsem csak a szerelmesekre jellemző! De ahogy vannak kiváló utolsó pillanatos ajándékok, remek, még most is használható marketingötletek is kapcsolhatók a szerelmesek napjához.
Többet keres, aki digitálisra vált
Közvetlen összefüggés van a vállalatok digitális átállása és a bevételek növekedése között – derül ki az Oracle és az IDC közös felméréséből. Bár Közép-Európa egyelőre le van maradva, egyre többen legalább tervezik a digitális eszközök bevezetését.
Így hozhat hárommilliót bárkinek az Instagram
Még fizetnek is a cégek azért, hogy valaki jó szándékkal felfedje a weboldalaik gyenge pontjait. Az sem akadály, ha valaki még ahhoz is fiatal, hogy egyáltalán legálisan használhassa az adott oldalt.
Nekik biztos lesz állásuk jövőre
A vállalkozások legfőbb fegyvere a fejlett technológia az egyre élesebb versenyben és azok a munkavállalók, akik szakértői egy-egy informatikai területnek. Mutatunk most a Modern Vállalkozások Programja segítségével három olyan állást, amire biztosan óriási kereslet lesz jövőre.
A Facebook megeszi az internetet és az appokat
A közösségi média és az üzenetküldő platformok, az okostelefonoknak hála, egyre nehezebb helyzetbe hozzák a hagyományos webet és a mobil alkalmazásokat is. Hamarosan az a veszély fenyegeti a cégeket, hogy a Facebook (pontosabban a Facebook család) lesz az új internet. Na de mit tegyenek a cégek? Szakértőnk, Lévai Richárd közösségi média specialista segít!
Mi lesz a Facebook-fiókunkkal a halálunk után?
November közepén a Facebook körülbelül kétmillió emberrel és ismerőseikkel közölte tévedésből, hogy meghaltak. A nagy visszhangot kiváltó hiba arra is ráirányította a figyelmet, mi lesz digitális tartalmainkkal a halálunk után?
Több szerepben, egy erkölccsel
Mindannyian több szerepben "játszunk" a világban, polgárok, fogyasztók, szülők, kollégák, cégvezetők vagyunk, és képtelenség, hogy ezeket a funkciókat teljesen eltérő erkölcsi normákkal töltsük be. Felelősségteljesnek kell lennünk minden szerepünkben – hangzott el a hetedik Fenntarthatósági Csúcs konferencia üzleti szektor felelősségéről szóló paneljében.
Tovább él, akinek sok barátja van a Facebookon
A Facebook megváltoztatta az életünket, ez nem kétséges. Most egy váratlan pozitív eredményt is felfedeztek a tudósok: meghosszabbíthatja az életünket, ha barátainkkal érintkezünk a világhálón.
A Viberre is betört a reklám
Nyilvános Fiók (Public Account) néven indított új szolgáltatást a Viber, amelyen keresztül a cégek és márkák, illetve közéleti szereplők kommunikálhatnak vásárlóikkal, ügyfeleikkel és rajongóikkal.
Sokkal több kell egy jó képnél Instragram sikerhez
Nem elég a Facebook, a cégeknek fel kell készülnie az Instagram jelenlétre is. A valódi eredményekhez, az elkötelezettség növeléséhez azonban a jó képek önmagukban nem elegek. Adunk pár tippet, mire kell még figyelni!
Nem érdemes etetni a trollokat
A kommenteket lehet szeretni, lehet utálni, de mindenképpen előre meghatározott módon kezelni kell azokat. Hogy hogyan, arra is vannak remekül bevált technikák. Alapvetően meg kell őrizni a hidegvérünket, de bizonyos esetekben felléphetünk drasztikusan is.
Lájk helyett borravaló? Pénzt is adhatunk egy-egy jó kommentért
Mi lenne, ha nem csak a Like gomb esztelen nyomogatásával fejezhetnénk ki, ha valami kedvünkre valót találunk a közösségi oldalakon, hanem borravalót is adhatnánk a jó posztokért?
Nem tudjuk kikerülni a reklámokat a Facebookon
Harcba száll a reklámok megjelenését blokkoló „adblocker” bővítmények ellen a Facebook. Intenzívebb reklámok jönnek, amelyeket nem tudnak kiszűrni ezek az applikációk.
Na, ezt ne tegye a Facebookon, ha jót akar
A Facebook még mindig hihetetlenül népszerű a cégek körében, valóságos új marketing csodafegyverként tekintenek rá. Tuti receptekről már sokat olvashattunk, ha ezeket betartottuk, már álom számú követőnk, van, akik roppant aktívak az oldalunkon. Most megmutatjuk, hogy mit ne tegyünk, ha nem szeretnénk, hogy rohamosan megcsappanjon a követőink és a lájkjaink száma.
Hashtag kisokos - hol, hogyan?
A #, vagyis hashtag jelecske egyre több felületen, egyre több posztban jelenik meg mind a céges, mind a magán kommunikációban. Nem véletlenül. Mutatjuk, hol, hogyan használható.
Kicsi a #, de erős
A #hashtag jelecskével egyre gyakrabban találkozunk, első ránézésre komolytalannak tűnhet, éppen ezért sokan ódzkodnak is tőle, ám nem is hinnénk, micsoda marketing lehetőségeket rejt. Hogy mire is jó valójában, és hogy hogyan tudjuk a vállalkozásunk szempontjából a leghatékonyabban használni? Íme a válaszok.
Mire kattan a Z-generáció?
Még az Y-okkal küzdenek a munkahelyeken, de már figyelni kell az 1995 után született Z-generációra is. A jövő fogyasztói, akik nagyon mást akarnak. A Snapchat, a Spotify és az Instagram Bermuda-háromszögében élnek, a Facebook nekik már "old school".
Jó kép kell? Csak óvatosan a Pinteresttel!
Azt már minden vállalkozás tudja, hogy a vásárlók megfogásához szükség van kiváló képekre és videókra a weboldalon. Ezeket előállíttatni nem egyszerű és nem olcsó, sokan tehát úgy döntenek, jó lesz a "közösségi forrás". Ez azonban rejt jogi veszélyeket - hívja fel a figyelmet szakértőnk.
Itthon tarthatók a fiatalok - legalább nyaralni
Márkastratégia, más utazók jó értékelései és élmények kellenek ahhoz, hogy az Y generációs fiatalok elinduljanak egy-egy magyar úti célt felfedezni - derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatója,
Dr. Sziva Ivett turizmus-szakértő legfrissebb kutatásából. Számos magyar régió felismerte már ezt, de van még hová fejlődni.
Megint mindent felforgat a Facebook
Megint változtat az algoritmusán a Facebook. A jövőben többször fogunk találkozni a barátaink által feltöltött fotókkal, a rokonok személyes posztjaival, háttérbe szorulnak a céges oldalak.
Így használjuk ki a képek erejét
Érzékszerveink közül a szemünk a legfontosabb: a külvilágból érkező információk akár 70-80%-át is a látás útján dolgozzuk fel. A vizuális elemek információt közvetítenek, növelik a hitelességet, érzelmeket generálnak és vágyat ébresztenek. Mindebben olyan óriási lehetőségek rejlenek, amelyek mellett nem érdemes cégvezetőként elmenni. A képek a marketing és a márkaépítés központi elemeiként – megfelelő szakértelemmel és profizmussal alkalmazva – erőteljesen növelhetik a cégek sikereit. Megmutatjuk, hogyan.
A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki?
A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni: aki jól használja, annak bőven megéri.
Többmilliós bukta egy tweet miatt
Sok szó esik arról, hogy a közösségi média egyre nagyobb hatással van a cégek életre. Ezt nagyon is direkt módon bizonyította a Tesla friss esete: a cég 580 millió dolláros veszteséget köszönhet egy tweetnek.
Közösségi média tippek helyi vállalkozásoknak
Bár már minden vállalkozó hallott arról, hogy valamit kezdeni kellene a közösségi médiában rejlő marketing lehetőségekkel, sok kisebb, helyi vállalkozás megretten, hogy nincs elég tartalma, vagy elegendő büdzséje arra, hogy eredményeket érjen el. Tévedés! A közösségi oldalak kifejezetten sokat hozhatnak a helyi vállalkozásoknak.
A Facebookon sem szabad a vásár
Sok cég számára a Facebookon végzett promóciós tevékenység alkotja immár a marketingstratégia gerincét, fontos tudni, hogy a közösségi oldalakon sem szabad a vásár. A Facebook is szigorú szabályokat hozott az ilyen tevékenységre, de a magyar és európai jogszabályoknak is meg kell felelni.
Alapfokú kisokos a Linkedinhez
A közösségi oldalak között is különlegesség a Linkedin, amely üzleti, szakmai profilja révén különül el elsősorban a többitől. Az egyre fontosabb felülethez ad használati kisokost a téma szakértője.
4 tévhit a digitális marketingről - és a valóság
A digitális marketing egyre nagyobb szeletet szakít magának az online értékesítési piacon. Bár a marketing egy viszonylag új formája, máris rengeteg mítosz kering körülötte. A kisvállalkozások tulajdonosai sajnos gyakran bedőlnek a digitális marketinggel kapcsolatos tévhiteknek– megpróbálunk most megdönteni közülük néhányat.
Tavaszi megújulás? A cégre is ráfér!
Tavasszal sokan késztetést érzünk, hogy rendet rakjunk magunk körül, kitakarítsuk a lakást, megszabaduljunk a felesleges kacatoktól. Olyan apró rendetlenségeket is felfedezünk, ami mellett hónapokig elmentünk naponta, de mégsem „láttuk”. A vállalkozásunkban is lehetnek ilyen megbújó „koszfoltok”, amit érdemes tavasszal kisöpörni.
Irány az Instagram! De ne fejvesztve!
A cégek többsége még csak ismerkedik a tudatos Facebook használattal, pedig a fiatalok már az Instagramon vannak! Látja ezt a cég is, szóval ideje belevágni, ha még ingyen akar jó elérést magának!
Kétszer annyit lógunk a „fészen”, mint a jenkik
Átlagosan közel napi másfél órán keresztül használjuk a Facebookot, ami több mint kétszerese az Egyesült Államokban mért adatnak – derült ki az Evolution & Mobile Hungary konferencián. Itthon 5,1 millió felhasználója van a legnépszerűbb közösségi oldalnak, ebből mintegy négymillióan napi rendszerességgel látogatják a szájtot. A tinédzserek viszont tömegesen hagyják el a Facebookot, és fordulnak más platformok felé.
Helyére kerül végre a Facebook
Mostanra lecsengett a nagy hype a Facebook körül, a cégek egyre inkább a helyén kezelik ezt a megjelenési lehetőséget – derül ki az RG Stúdió friss kutatásából. Költeni már hajlandóak a vállalkozók, most az jönne, hogy mindenki megtalálja mi az, amibe tényleg érdemes invesztálnia.