Közösségi média cikkek


Bünteti a Facebook a rossz minőséget

Bünteti a Facebook a rossz minőséget 

A Facebook régóta küzd a rossz minőségű tartalommal. Azokkal a linkekkel, amik hangzatos címekkel beterelik különböző weboldalakra az embereket, akik aztán csalódnak. Korábban is voltak már ennek megakadályozására szolgáló hírfolyam algoritmus frissítések, most pedig megérkezett a következő, ami az organikus és a hirdetett posztokat is érinti - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.
Nem kellenek milliók a hatékony marketinghez

Nem kellenek milliók a hatékony marketinghez 

A marketing minden üzleti modell kritikus részlete, a világ cégek ráadásul elképesztő összeget fordítanak marketingtevékenységekre. A Salesforce például bevételei több mint 50 százalékát a Twitter pedig 44 százalékát szánja erre. Ennél azonban jóval kevesebből is érhetünk el sikereket.
Kell nekünk a hála a Facebookon?

Kell nekünk a hála a Facebookon? 

Azt már a kezdő social media menedzserek is tudják, hogy a közösségi médiában elsősorban az érzelmekre kell hatni, ha aktivitást akarunk kiváltani. A Facebook nem véletlenül bővítette a like gombot azzal, hogy már nemcsak tetszésünket, hanem mérgünket, szomorúságunkat vagy épp megdöbbenésünket is kifejezhessük. Bárhol. Bármikor.
A Facebooknak már nem elég az online világ

A Facebooknak már nem elég az online világ 

A Facebook eddig elsősorban az online világra fókuszált, mostantól az offline világban is még komolyabb helyet követel magának. A változások nem csak a felhasználókat, de a marketingeseket és a cégeket is érinti - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.
Ne a Facebook szakin spóroljunk!

Ne a Facebook szakin spóroljunk! 

A Facebook mára annyira bevett üzleti kommunikációs csatornává vált, hogy ha még nem készített céges Facebook profilt, hamarosan akkor is fog. Van aki már az első lépéseket, a kezdő posztokat is szakértőre bízza, ám van aki csak akkor lép, ha valami gond van. Miért éri meg profi segítséget kérni? Elmondjuk.
Sokan bezárhatnák a boltot, ha holnap megszűnne a Facebook

Sokan bezárhatnák a boltot, ha holnap megszűnne a Facebook 

Téves az az elképzelés, mely szerint az online közösségi terek csak kapcsolat –és márkaépítésre jók. Már most komoly szerepet kapnak ezek az oldalak az értékesítésben is, és a jövőben ez egyre inkább így lesz. Ezt támasztják alá a már ma is szembetűnő trendek, és az RG Stúdió Kft. friss kutatása is.
Hogyan gondolkodik a Facebook?

Hogyan gondolkodik a Facebook? 

A Facebook akkor sikeres, ha segít az embereknek megtalálni a hatalmas információtengerben a számukra releváns eseményeket. Azt a néhány történetet minden nap, amik igazán fontosak az olvasóknak. Annyira, hogy amikor hazamennek, erről beszélnek a családjukkal és a barátaikkal. Éppen ezért a tartalomgyártóknak nem csak arra kell fókuszálni, hogy elkészítsék azokat, amik fontosak az olvasóknak, hanem arra is, hogy mindez érdekes, izgalmas legyen, olyan, ami megüti az ingerküszöböt. Ezt csak akkor tudjuk megtenni, ha megértjük, hogyan működik a hírfolyam - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.
Hallgatózással irányítható a fogyasztó

Hallgatózással irányítható a fogyasztó 

Napjaink átalakuló fogyasztói magatartása, a tudatos döntések, a könnyen hozzáférhető vélemények és ajánlások mind hozzájárulnak a social listening terjedéséhez, amelynek lényege, hogy a vállalatok megtalálják, megértsék és üzletileg is felhasználják a közösségi média felületein keletkező releváns tartalmakat.
Így lehet hatékony a munkanapja

Így lehet hatékony a munkanapja 

Minden vállalkozónak és cégvezetőnek megvannak a maga sajátos kis szokásai, amelyekkel nemcsak hatékonyabbá teszi munkanapját, de hosszabb távon is meg tudja őrzi motiváltságát. Mutatjuk a legjobb tippeket!
A Facebook elcsábítaná a tartalomgyártókat

A Facebook elcsábítaná a tartalomgyártókat 

A nagy közönséget elérő, jól kommunikáló Facebook oldalaknak jelenleg nincs sok lehetősége arra, hogy bevételt szerezzenek, legalábbis legálisan. Hiszen a hirdetések bevételmegosztása csak a kiválasztottaknak működik, a Branded content (magyarul Márkához kapcsolódó tartalmak) pedig csak a kék pipával jelölt, hitelesített oldalaknak voltak elérhetők – írja a Közösségi kalandozások oldal szerzője.

Mire jó a hallgatózás a marketingben? 

A social listening kiemelkedően hasznos eleme lehet a marketingfegyvertárnak. Segítségével nyomon követhetjük, hogyan fest és időben hogyan alakul vállalkozásunk általános megítélése, így hasznos támogatása lehet a hatékony reputációmenedzsmentnek.

Jól működik a közösségi médiában? Mutassa meg! 

Március 31-ig nevezhetik a magyar hotelek és turisztikai szolgáltatást nyújtó szervezetek, vállalkozások legjobb közösségi média megoldásaikat a Tourism Social Media Awards versenyre.

4 figyelemre méltó közösségi média trend 

Talán már megvan az egyetértés abban, hogy a jól összerakott közösségi média megjelenés segíthet új üzleti közönséget elérni, és a több terméket eladni. Az alábbi tippekkel abban tudunk segíteni, hogy hol és hogyan tudjuk a legjobban reklámozni, hogy a költségvetésből a legtöbbet hozzuk ki.

A buyer persona meghódítása 

Tartalommarketing már a 19. században is volt, azonban megfelelő startégiával a mai napig kevesen alkalmazzák. Itthon különösen nagy a tanácstalanság, főleg b2b vonalon, pedig az igényes tartalomra megéri erőforrást allokálni.

Meló helyett a neten lógnak a fiatalok 

Az amerikai fiatalok legalább napi 33 percet lógnak a neten, a közösségi médián és a csetappokon a munkafeladataiktól függetlenül. Az elhanyagolt munkaórák miatt évi 800 000 forintnyi kárt okoz egy-egy fiatal munkavállaló a cégének.

Valentin-napi siker? Még mindig nem késett le! 

Valentin-napi kapkodás? Korántsem csak a szerelmesekre jellemző! De ahogy vannak kiváló utolsó pillanatos ajándékok, remek, még most is használható marketingötletek is kapcsolhatók a szerelmesek napjához.

Többet keres, aki digitálisra vált 

Közvetlen összefüggés van a vállalatok digitális átállása és a bevételek növekedése között – derül ki az Oracle és az IDC közös felméréséből. Bár Közép-Európa egyelőre le van maradva, egyre többen legalább tervezik a digitális eszközök bevezetését.

Így hozhat hárommilliót bárkinek az Instagram 

Még fizetnek is a cégek azért, hogy valaki jó szándékkal felfedje a weboldalaik gyenge pontjait. Az sem akadály, ha valaki még ahhoz is fiatal, hogy egyáltalán legálisan használhassa az adott oldalt.

Nekik biztos lesz állásuk jövőre 

A vállalkozások legfőbb fegyvere a fejlett technológia az egyre élesebb versenyben és azok a munkavállalók, akik szakértői egy-egy informatikai területnek. Mutatunk most a Modern Vállalkozások Programja segítségével három olyan állást, amire biztosan óriási kereslet lesz jövőre.

A Facebook megeszi az internetet és az appokat 

A közösségi média és az üzenetküldő platformok, az okostelefonoknak hála, egyre nehezebb helyzetbe hozzák a hagyományos webet és a mobil alkalmazásokat is. Hamarosan az a veszély fenyegeti a cégeket, hogy a Facebook (pontosabban a Facebook család) lesz az új internet. Na de mit tegyenek a cégek? Szakértőnk, Lévai Richárd közösségi média specialista segít!

Mi lesz a Facebook-fiókunkkal a halálunk után? 

November közepén a Facebook körülbelül kétmillió emberrel és ismerőseikkel közölte tévedésből, hogy meghaltak. A nagy visszhangot kiváltó hiba arra is ráirányította a figyelmet, mi lesz digitális tartalmainkkal a halálunk után?

Több szerepben, egy erkölccsel 

Mindannyian több szerepben "játszunk" a világban, polgárok, fogyasztók, szülők, kollégák, cégvezetők vagyunk, és képtelenség, hogy ezeket a funkciókat teljesen eltérő erkölcsi normákkal töltsük be. Felelősségteljesnek kell lennünk minden szerepünkben – hangzott el a hetedik Fenntarthatósági Csúcs konferencia üzleti szektor felelősségéről szóló paneljében.

Tovább él, akinek sok barátja van a Facebookon 

A Facebook megváltoztatta az életünket, ez nem kétséges. Most egy váratlan pozitív eredményt is felfedeztek a tudósok: meghosszabbíthatja az életünket, ha barátainkkal érintkezünk a világhálón.

A Viberre is betört a reklám 

Nyilvános Fiók (Public Account) néven indított új szolgáltatást a Viber, amelyen keresztül a cégek és márkák, illetve közéleti szereplők kommunikálhatnak vásárlóikkal, ügyfeleikkel és rajongóikkal.

Sokkal több kell egy jó képnél Instragram sikerhez 

Nem elég a Facebook, a cégeknek fel kell készülnie az Instagram jelenlétre is. A valódi eredményekhez, az elkötelezettség növeléséhez azonban a jó képek önmagukban nem elegek. Adunk pár tippet, mire kell még figyelni!

Nem érdemes etetni a trollokat 

A kommenteket lehet szeretni, lehet utálni, de mindenképpen előre meghatározott módon kezelni kell azokat. Hogy hogyan, arra is vannak remekül bevált technikák. Alapvetően meg kell őrizni a hidegvérünket, de bizonyos esetekben felléphetünk drasztikusan is.

Lájk helyett borravaló? Pénzt is adhatunk egy-egy jó kommentért 

Mi lenne, ha nem csak a Like gomb esztelen nyomogatásával fejezhetnénk ki, ha valami kedvünkre valót találunk a közösségi oldalakon, hanem borravalót is adhatnánk a jó posztokért?

Nem tudjuk kikerülni a reklámokat a Facebookon 

Harcba száll a reklámok megjelenését blokkoló „adblocker” bővítmények ellen a Facebook. Intenzívebb reklámok jönnek, amelyeket nem tudnak kiszűrni ezek az applikációk.

Na, ezt ne tegye a Facebookon, ha jót akar 

A Facebook még mindig hihetetlenül népszerű a cégek körében, valóságos új marketing csodafegyverként tekintenek rá. Tuti receptekről már sokat olvashattunk, ha ezeket betartottuk, már álom számú követőnk, van, akik roppant aktívak az oldalunkon. Most megmutatjuk, hogy mit ne tegyünk, ha nem szeretnénk, hogy rohamosan megcsappanjon a követőink és a lájkjaink száma.

Hashtag kisokos - hol, hogyan? 

A #, vagyis hashtag jelecske egyre több felületen, egyre több posztban jelenik meg mind a céges, mind a magán kommunikációban. Nem véletlenül. Mutatjuk, hol, hogyan használható.

Kicsi a #, de erős 

A #hashtag jelecskével egyre gyakrabban találkozunk, első ránézésre komolytalannak tűnhet, éppen ezért sokan ódzkodnak is tőle, ám nem is hinnénk, micsoda marketing lehetőségeket rejt. Hogy mire is jó valójában, és hogy hogyan tudjuk a vállalkozásunk szempontjából a leghatékonyabban használni? Íme a válaszok.

Mire kattan a Z-generáció? 

Még az Y-okkal küzdenek a munkahelyeken, de már figyelni kell az 1995 után született Z-generációra is. A jövő fogyasztói, akik nagyon mást akarnak. A Snapchat, a Spotify és az Instagram Bermuda-háromszögében élnek, a Facebook nekik már "old school".

Jó kép kell? Csak óvatosan a Pinteresttel! 

Azt már minden vállalkozás tudja, hogy a vásárlók megfogásához szükség van kiváló képekre és videókra a weboldalon. Ezeket előállíttatni nem egyszerű és nem olcsó, sokan tehát úgy döntenek, jó lesz a "közösségi forrás". Ez azonban rejt jogi veszélyeket - hívja fel a figyelmet szakértőnk.

Itthon tarthatók a fiatalok - legalább nyaralni 

Márkastratégia, más utazók jó értékelései és élmények kellenek ahhoz, hogy az Y generációs fiatalok elinduljanak egy-egy magyar úti célt felfedezni - derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatója, Dr. Sziva Ivett turizmus-szakértő legfrissebb kutatásából. Számos magyar régió felismerte már ezt, de van még hová fejlődni.

Megint mindent felforgat a Facebook 

Megint változtat az algoritmusán a Facebook. A jövőben többször fogunk találkozni a barátaink által feltöltött fotókkal, a rokonok személyes posztjaival, háttérbe szorulnak a céges oldalak.

Így használjuk ki a képek erejét 

Érzékszerveink közül a szemünk a legfontosabb: a külvilágból érkező információk akár 70-80%-át is a látás útján dolgozzuk fel. A vizuális elemek információt közvetítenek, növelik a hitelességet, érzelmeket generálnak és vágyat ébresztenek. Mindebben olyan óriási lehetőségek rejlenek, amelyek mellett nem érdemes cégvezetőként elmenni. A képek a marketing és a márkaépítés központi elemeiként – megfelelő szakértelemmel és profizmussal alkalmazva – erőteljesen növelhetik a cégek sikereit. Megmutatjuk, hogyan.

A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki? 

A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni: aki jól használja, annak bőven megéri.

Többmilliós bukta egy tweet miatt 

Sok szó esik arról, hogy a közösségi média egyre nagyobb hatással van a cégek életre. Ezt nagyon is direkt módon bizonyította a Tesla friss esete: a cég 580 millió dolláros veszteséget köszönhet egy tweetnek.

Közösségi média tippek helyi vállalkozásoknak 

Bár már minden vállalkozó hallott arról, hogy valamit kezdeni kellene a közösségi médiában rejlő marketing lehetőségekkel, sok kisebb, helyi vállalkozás megretten, hogy nincs elég tartalma, vagy elegendő büdzséje arra, hogy eredményeket érjen el. Tévedés! A közösségi oldalak kifejezetten sokat hozhatnak a helyi vállalkozásoknak.

A Facebookon sem szabad a vásár 

Sok cég számára a Facebookon végzett promóciós tevékenység alkotja immár a marketingstratégia gerincét, fontos tudni, hogy a közösségi oldalakon sem szabad a vásár. A Facebook is szigorú szabályokat hozott az ilyen tevékenységre, de a magyar és európai jogszabályoknak is meg kell felelni.

Alapfokú kisokos a Linkedinhez 

A közösségi oldalak között is különlegesség a Linkedin, amely üzleti, szakmai profilja révén különül el elsősorban a többitől. Az egyre fontosabb felülethez ad használati kisokost a téma szakértője.

4 tévhit a digitális marketingről - és a valóság 

A digitális marketing egyre nagyobb szeletet szakít magának az online értékesítési piacon. Bár a marketing egy viszonylag új formája, máris rengeteg mítosz kering körülötte. A kisvállalkozások tulajdonosai sajnos gyakran bedőlnek a digitális marketinggel kapcsolatos tévhiteknek– megpróbálunk most megdönteni közülük néhányat.

Tavaszi megújulás? A cégre is ráfér! 

Tavasszal sokan késztetést érzünk, hogy rendet rakjunk magunk körül, kitakarítsuk a lakást, megszabaduljunk a felesleges kacatoktól. Olyan apró rendetlenségeket is felfedezünk, ami mellett hónapokig elmentünk naponta, de mégsem „láttuk”. A vállalkozásunkban is lehetnek ilyen megbújó „koszfoltok”, amit érdemes tavasszal kisöpörni.

Irány az Instagram! De ne fejvesztve! 

A cégek többsége még csak ismerkedik a tudatos Facebook használattal, pedig a fiatalok már az Instagramon vannak! Látja ezt a cég is, szóval ideje belevágni, ha még ingyen akar jó elérést magának!

Kétszer annyit lógunk a „fészen”, mint a jenkik 

Átlagosan közel napi másfél órán keresztül használjuk a Facebookot, ami több mint kétszerese az Egyesült Államokban mért adatnak – derült ki az Evolution & Mobile Hungary konferencián. Itthon 5,1 millió felhasználója van a legnépszerűbb közösségi oldalnak, ebből mintegy négymillióan napi rendszerességgel látogatják a szájtot. A tinédzserek viszont tömegesen hagyják el a Facebookot, és fordulnak más platformok felé.

Helyére kerül végre a Facebook 

Mostanra lecsengett a nagy hype a Facebook körül, a cégek egyre inkább a helyén kezelik ezt a megjelenési lehetőséget – derül ki az RG Stúdió friss kutatásából. Költeni már hajlandóak a vállalkozók, most az jönne, hogy mindenki megtalálja mi az, amibe tényleg érdemes invesztálnia.

Pusztító hibák a közösségi médiában 

Habár a közösségi oldalak a fogyasztók elérésének egyik legolcsóbb és leghatékonyabb eszközei, van egy nagy veszélyük: a hibáknak itt katasztrofális következménye lehet, akár egy egész cég belebukhat a felhasználók haragjába. Mutatunk néhány emlékezetes hibát, amelyek elkerülhetőek lettek volna.

Segítség, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében  

A Facebook és a LinkedIn csak a jéghegy csúcsa, ha a közösségi média világát nézzük. Érdemes körülnézni, mely közösségi hálózatok mire is használhatók.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Mit okoz a magyar cégeknek a vörös-tengeri válság?

Mit okoz a magyar cégeknek a vörös-tengeri válság? 

A november óta a Vörös-tengeren zajló, konténerszállító hajók elleni támadások komolyan megzavarták a világ egyik legforgalmasabb kereskedelmi útvonalát.

Pénzszerzés

Mi most a legnépszerűbb befektetés a magyaroknál?

Mi most a legnépszerűbb befektetés a magyaroknál?  

A befektetési alapokban kezelt vagyon 2,9 százalékkal, 445 milliárd forinttal nőtt márciusban.

Adózás

Fontos határidő jár le: ne felejtsen el fizetni!

Fontos határidő jár le: ne felejtsen el fizetni! 

Vészesen fogy az idő, ezt a befizetést nem szabad elfelejteni.

Cégblog

Az Aldi is elárulta, mennyiért keresnek dolgozókat a nyárra

Az Aldi is elárulta, mennyiért keresnek dolgozókat a nyárra  

A vállalat mintegy 100 szezonális új munkavállalót keres a turisztikai régiókban, a kezdőbér több mint bruttó 550 000 forint.

Klímablog

Zöldül a Wizz Air

Zöldül a Wizz Air 

A Wizz Air az évtized végére járatainak 10 százalékát tervezi üzemeltetni fenntartható repülőgép-üzemanyaggal.

Társadalom

Betörtek a genderek a Visegrádi Négyek közé

Betörtek a genderek a Visegrádi Négyek közé 

Már a közeljövőben a házastársakhoz hasonló jogokkal rendelkeznek az azonos nemű párok Csehországban.

Infokom

Meglepő találmányok a NASA-tól, amelyeket ma már mindannyian használunk

Meglepő találmányok a NASA-tól, amelyeket ma már mindannyian használunk  

Morzsaporszívó, babatápszer, láthatatlan fogszabályzó. Ma már hétköznapinak számító eszközök, melyekről nem is gondolnánk, hogy a világ legnagyobb űrügynöksége, a NASA áll kifejlesztésük mögött. A National Geographic összegyűjtött 10 olyan forradalmi találmányt, melyet a kezdetekben az űrkutatásban használtak, de később gyökeresen alakították át az emberek életét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo