Nem tudjuk kikerülni a reklámokat a Facebookon

Harcba száll a reklámok megjelenését blokkoló „adblocker” bővítmények ellen a Facebook. Intenzívebb reklámok jönnek, amelyeket nem tudnak kiszűrni ezek az applikációk.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hirdetések blokkolása komoly problémát jelent, legalábbis azoknak a cégeknek, akik az online hirdetésekből élnek. Három alapvető stratégia van arra, hogy csökkentsék a hatását:

  1. jobb hirdetések, amelyek nem zavarják az embereket
  2. olyan hirdetések, amiket nem ismernek fel az adblockerek
  3. fizetni az adblocker cégeknek, hogy mégse blokkolják a hirdetéseket
A Facebook az első kettő megoldást választotta – írja blogbejegyzésében Facebook-szakértőnk, Lévai Richárd.  A változtatásokkal egyrészről még több kontrollt ad a felhasználók kezébe, hogy ki tudják választani, milyen témák és milyen hirdetők érdeklik őket. Ez egyébként már régóta működik az Ad Preferences felületen, de az új megjelenést kap, hogy még többen használják ezeket a beállításokat.
A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki?
A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni: aki jól használja, annak bőven megéri.
Vagyis a Facebook ezentúl engedi a felhasználóknak, hogy részletesen beállítsák, milyen reklámok érdeklik őket, és milyenek nem, a Facebook pedig csak a kiválasztott témákban fog reklámokat feldobni. A beállításhoz szükséges menüsor napokon belül megjelenhet. Az a dolog mögött az elv, hogy ha olyan hirdetéseket látunk, amik érdekelnek, akkor nem lesz érdekünk blokkolni a hirdetéseket.

Ugyanakkor az ilyen jellegű beállításokat mindig a felhasználóknak csak egy töredéke tudja érdemben használni, ráadásul ha valaki feltelepít egy adbockert, akkor nagy valószínűséggel ott mindent blokkol, amit csak lehet. Ezért a Facebooknak legalább ugyanennyire fontos, hogy olyan technikai megoldásokat vezessen be, amelyek megakadályozzák, hogy a hirdetésblokkoló szoftverek végezni tudják a dolgukat – írja Lévai.

 

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo