Nem tudjuk kikerülni a reklámokat a Facebookon

Harcba száll a reklámok megjelenését blokkoló „adblocker” bővítmények ellen a Facebook. Intenzívebb reklámok jönnek, amelyeket nem tudnak kiszűrni ezek az applikációk.

A hirdetések blokkolása komoly problémát jelent, legalábbis azoknak a cégeknek, akik az online hirdetésekből élnek. Három alapvető stratégia van arra, hogy csökkentsék a hatását:

  1. jobb hirdetések, amelyek nem zavarják az embereket
  2. olyan hirdetések, amiket nem ismernek fel az adblockerek
  3. fizetni az adblocker cégeknek, hogy mégse blokkolják a hirdetéseket
A Facebook az első kettő megoldást választotta – írja blogbejegyzésében Facebook-szakértőnk, Lévai Richárd.  A változtatásokkal egyrészről még több kontrollt ad a felhasználók kezébe, hogy ki tudják választani, milyen témák és milyen hirdetők érdeklik őket. Ez egyébként már régóta működik az Ad Preferences felületen, de az új megjelenést kap, hogy még többen használják ezeket a beállításokat.
A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki?
A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni: aki jól használja, annak bőven megéri.
Vagyis a Facebook ezentúl engedi a felhasználóknak, hogy részletesen beállítsák, milyen reklámok érdeklik őket, és milyenek nem, a Facebook pedig csak a kiválasztott témákban fog reklámokat feldobni. A beállításhoz szükséges menüsor napokon belül megjelenhet. Az a dolog mögött az elv, hogy ha olyan hirdetéseket látunk, amik érdekelnek, akkor nem lesz érdekünk blokkolni a hirdetéseket.

Ugyanakkor az ilyen jellegű beállításokat mindig a felhasználóknak csak egy töredéke tudja érdemben használni, ráadásul ha valaki feltelepít egy adbockert, akkor nagy valószínűséggel ott mindent blokkol, amit csak lehet. Ezért a Facebooknak legalább ugyanennyire fontos, hogy olyan technikai megoldásokat vezessen be, amelyek megakadályozzák, hogy a hirdetésblokkoló szoftverek végezni tudják a dolgukat – írja Lévai.

 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo