A hirdetések blokkolása komoly problémát jelent, legalábbis azoknak a cégeknek, akik az online hirdetésekből élnek.
Három alapvető stratégia van arra, hogy csökkentsék a hatását:
- jobb hirdetések, amelyek nem zavarják az embereket
- olyan hirdetések, amiket nem ismernek fel az adblockerek
- fizetni az adblocker cégeknek, hogy mégse blokkolják a hirdetéseket
A Facebook az első kettő megoldást
választotta – írja
blogbejegyzésében Facebook-szakértőnk,
Lévai Richárd. A változtatásokkal egyrészről még több kontrollt ad a felhasználók kezébe, hogy ki tudják választani, milyen témák és milyen hirdetők érdeklik őket. Ez egyébként már régóta működik az
Ad Preferences felületen, de az új megjelenést kap, hogy még többen használják ezeket a beállításokat.
A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki?
A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni:
aki jól használja, annak bőven megéri.
Vagyis a Facebook ezentúl engedi a felhasználóknak, hogy részletesen beállítsák, milyen reklámok érdeklik őket, és milyenek nem, a Facebook pedig csak a kiválasztott témákban fog reklámokat feldobni. A beállításhoz szükséges menüsor napokon belül megjelenhet. Az a dolog mögött az elv, hogy ha olyan hirdetéseket látunk, amik érdekelnek, akkor nem lesz érdekünk blokkolni a hirdetéseket.
Ugyanakkor az ilyen jellegű beállításokat mindig a felhasználóknak csak egy töredéke tudja érdemben használni, ráadásul ha valaki feltelepít egy adbockert, akkor nagy valószínűséggel ott mindent blokkol, amit csak lehet. Ezért a Facebooknak legalább ugyanennyire fontos, hogy olyan technikai megoldásokat vezessen be, amelyek megakadályozzák, hogy a hirdetésblokkoló szoftverek végezni tudják a dolgukat – írja Lévai.