Alapfokú kisokos a Linkedinhez

A közösségi oldalak között is különlegesség a Linkedin, amely üzleti, szakmai profilja révén különül el elsősorban a többitől. Az egyre fontosabb felülethez ad használati kisokost a téma szakértője.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üzleti, szakmai közösségi oldal 2003-ban indult öten hozták létre. Egy német, egy kínai, egy francia és két amerikai. Az alapító és az egyik társa nem sokkal korábban adta el a PayPalt az eBay-nek, amiből sok pénzük lett, amit nem herdáltak el, hanem befektették egy új közösségi oldalba (a Linkedin egyik alapítója, Reid Hoffmann volt a Facebook egyik első befektetője is). Bármilyen meglepő, a Linkedin egy évvel a Facebook előtt indult (és a Facebook csak 2007-től lett nemzetközi).

Mára a Linkedin egy megkerülhetetlen platform az üzleti életben, mind globálisan, mind pedig itthon, vagy a régiónkban. (Itt talál segítséget, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében. Segítünk, mi mire jó!)

Kép:Flickr/EstherVargas

Tagság növekedése 2011 óta a világon és itthon

2011 – Világ: 100 m; Mo.: 150 e

2012 – Világ: 150 m; Mo.: 200 e

2013 – Világ: 225 m; Mo.: 400 e

2014 – Világ: 332 m; Mo.: 500 e

2015 – Világ: 400 m; Mo.: 600 e

2016 – Világ: 414 m; Mo.: 752 e

Tagság
  • A világon jelenleg (2016. április 13.-án) 437.430.368 tagja van a Linkedinnek.
  • A közvetlen régiónkban a Linkedin létezik csehül, így nem csoda, hogy a Linkedin saját adatai szerint Csehországban 1,1 millió felhasználója van. A szlovákok értenek csehül, ezért nekik is könnyebb használni a Linkedint, mint nekünk. Ők mégis csak 394 ezren érhetőek el a hirdetőknek.
  • Az ukránok értenek oroszul, így az 1,720 ezres szám is könnyen érthetővé válik.
  • Románul van a Linkedin, ezért nem meglepő az 1.920.000 Linkedin tag.
  • Szerbül, horvátul és szlovénül nincs a Linkedin, kevesebb is az ottani felhasználó: 540.000 szerb, 447.000 horvát, 249.000 pedig Szlovéniában.
  • Ausztriában, ahol van németül a Linkedin 815.000 tagja van a szakmai, üzleti közösségi oldalnak.
  • Magyarul sem elérhető a Linkedin keretrendszere, ahogy a dél szláv nyelveken se. Magyarországon viszont a Linkedin szerint is magasan több tagja van, mint a dél szláv országoknak, 688.000 fős a hirdetői adatbázis. Viszont, mivel a magyar nem támogatott nyelve a Linkedinnek, ezért (egyelőre) sajnos magyarul még nem lehet hirdetni.
  • A MediaQ 2016. március elejei kutatása szerint 711.000 aktív (heti rendszerességgel bejelentkező) hazai Linkedin felhasználó van, valamint további 41.000, aki ritkábban lép be. Azaz 752.000 magyar tagja volt február végén a legnagyobb szakmai, üzleti közösségi oldalnak.
Mit tehetünk itt?

A Linkedin fő tartalom megosztó felületei a következőek:

Főoldal

Itt a felhasználó a Facebookra hasonlító üzenőfalat talál, ahol a nagy testvérhez hasonló funkciókkal tudja az énmárkáját erősíteni, képek, videók, cikkek, szöveges tartalmak megosztásával. Legjobban a Linkedinen a grafikonok mennek, míg számomra meglepő módon az infografikákat szinte nem is osztják meg, ahogy ezt a buzzsumo megmérte.

Csoport

A Linkedin Csoportok nagyon jó felületei a személyes énmárka építésének, és így az értékesítésnek is. Nem lehet hűbelebalázs módjára becsörtetni, de rendszeres és a csoport tagságának releváns tartalmak megosztásával, értékes hozzászólásokkal és tudásra alapozott vitákkal, véleményekkel nagyon eredményesen lehet felépítenünk magunkat és bemutatni a cégünk termékét, szolgáltatását.

Öt tipp, hogy ne égjünk le a LinkedInen
Nem véletlenül nevezik a LinkedInt az üzleti élet Facebookjának, ma már egyre több cégvezető és HR-es használja ugyanis arra, hogy a leendő partnereket, alkalmazottakat „lemeózza”. Ezért is fontos, hogy a LinkedIn adatlapunk igazán profi legyen: ehhez cikkünkben talál néhány tippet.
Pulse

A fentihez nagyban hasonlít a Pulse felület is, ahol a Linkedinen tudunk blogolni, azaz érdemes a tartalmunkat előbb a saját weboldalunkon megírni, majd azt 2-3 nappal később a Linkedinen is megosztani. Fontos, hogy a Linkedinen megjelenő tartalom nem számít duplikátumnak (amire nagyon kell vigyázni a SEO szempontjából).

Itt a nagy (700×400px méretű kép), a tördelés, a h1, h2, az „idézetek”, a félkövér, a dőlt, aláhúzott és áthúzott betűk, balra és középre rendezés, a lista, a sorszámok, a linkek, a képek, videók és kódok, "embedek" (beillesztett videók stb.) segíthetik a megjelenés élvezhetőségét.

Céges oldal

A céges Linkedin oldal leginkább a cég weboldalának felel meg, itt érdemes rendszeresen tartalmat megosztani. A hangsúly itt a rendszeresen van! Az ajánlott a napi tartalom megosztás, de ha csak heti 2 vagy havi egy fér bele az életünkbe, vagy büdzsénkbe, akkor az is jó, csak legyen rendszeres. A havi egy frissítés alá viszont ne menjünk.  Itt is javasolt a nagy (700×400px) képek megosztása.

Ha van saját tartalma a cégnek az is nagyon jó. Ugyanakkor a nagy nemzetközi cégek is megengedik maguknak, hogy a megosztott tartalmaiknak csak a 60% legyen saját tartalom. Azaz 40%-ukat máshonnan szerezzék. Ezt angolul a created és a curated kifejezések fedik le.

A fenti négy felület a Linkedin lelke, amelyekkel érdemes foglalkozni.

Ami a legfontosabb, amit a 2016. április 21-i Piac & Profit konferencián is kiemeltem (itt megtekintheti az előadást), az az aktivitás. Ha aktívak vagyunk, akkor a Google keresőjében is elsők leszünk. Így érve el, hogy mi legyünk "a helyi terminátor".

Bánki Tamás Személyre szabott Linkedin tréner

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo