Alapfokú kisokos a Linkedinhez

A közösségi oldalak között is különlegesség a Linkedin, amely üzleti, szakmai profilja révén különül el elsősorban a többitől. Az egyre fontosabb felülethez ad használati kisokost a téma szakértője.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üzleti, szakmai közösségi oldal 2003-ban indult öten hozták létre. Egy német, egy kínai, egy francia és két amerikai. Az alapító és az egyik társa nem sokkal korábban adta el a PayPalt az eBay-nek, amiből sok pénzük lett, amit nem herdáltak el, hanem befektették egy új közösségi oldalba (a Linkedin egyik alapítója, Reid Hoffmann volt a Facebook egyik első befektetője is). Bármilyen meglepő, a Linkedin egy évvel a Facebook előtt indult (és a Facebook csak 2007-től lett nemzetközi).

Mára a Linkedin egy megkerülhetetlen platform az üzleti életben, mind globálisan, mind pedig itthon, vagy a régiónkban. (Itt talál segítséget, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében. Segítünk, mi mire jó!)

Kép:Flickr/EstherVargas

Tagság növekedése 2011 óta a világon és itthon

2011 – Világ: 100 m; Mo.: 150 e

2012 – Világ: 150 m; Mo.: 200 e

2013 – Világ: 225 m; Mo.: 400 e

2014 – Világ: 332 m; Mo.: 500 e

2015 – Világ: 400 m; Mo.: 600 e

2016 – Világ: 414 m; Mo.: 752 e

Tagság
  • A világon jelenleg (2016. április 13.-án) 437.430.368 tagja van a Linkedinnek.
  • A közvetlen régiónkban a Linkedin létezik csehül, így nem csoda, hogy a Linkedin saját adatai szerint Csehországban 1,1 millió felhasználója van. A szlovákok értenek csehül, ezért nekik is könnyebb használni a Linkedint, mint nekünk. Ők mégis csak 394 ezren érhetőek el a hirdetőknek.
  • Az ukránok értenek oroszul, így az 1,720 ezres szám is könnyen érthetővé válik.
  • Románul van a Linkedin, ezért nem meglepő az 1.920.000 Linkedin tag.
  • Szerbül, horvátul és szlovénül nincs a Linkedin, kevesebb is az ottani felhasználó: 540.000 szerb, 447.000 horvát, 249.000 pedig Szlovéniában.
  • Ausztriában, ahol van németül a Linkedin 815.000 tagja van a szakmai, üzleti közösségi oldalnak.
  • Magyarul sem elérhető a Linkedin keretrendszere, ahogy a dél szláv nyelveken se. Magyarországon viszont a Linkedin szerint is magasan több tagja van, mint a dél szláv országoknak, 688.000 fős a hirdetői adatbázis. Viszont, mivel a magyar nem támogatott nyelve a Linkedinnek, ezért (egyelőre) sajnos magyarul még nem lehet hirdetni.
  • A MediaQ 2016. március elejei kutatása szerint 711.000 aktív (heti rendszerességgel bejelentkező) hazai Linkedin felhasználó van, valamint további 41.000, aki ritkábban lép be. Azaz 752.000 magyar tagja volt február végén a legnagyobb szakmai, üzleti közösségi oldalnak.
Mit tehetünk itt?

A Linkedin fő tartalom megosztó felületei a következőek:

Főoldal

Itt a felhasználó a Facebookra hasonlító üzenőfalat talál, ahol a nagy testvérhez hasonló funkciókkal tudja az énmárkáját erősíteni, képek, videók, cikkek, szöveges tartalmak megosztásával. Legjobban a Linkedinen a grafikonok mennek, míg számomra meglepő módon az infografikákat szinte nem is osztják meg, ahogy ezt a buzzsumo megmérte.

Csoport

A Linkedin Csoportok nagyon jó felületei a személyes énmárka építésének, és így az értékesítésnek is. Nem lehet hűbelebalázs módjára becsörtetni, de rendszeres és a csoport tagságának releváns tartalmak megosztásával, értékes hozzászólásokkal és tudásra alapozott vitákkal, véleményekkel nagyon eredményesen lehet felépítenünk magunkat és bemutatni a cégünk termékét, szolgáltatását.

Öt tipp, hogy ne égjünk le a LinkedInen
Nem véletlenül nevezik a LinkedInt az üzleti élet Facebookjának, ma már egyre több cégvezető és HR-es használja ugyanis arra, hogy a leendő partnereket, alkalmazottakat „lemeózza”. Ezért is fontos, hogy a LinkedIn adatlapunk igazán profi legyen: ehhez cikkünkben talál néhány tippet.
Pulse

A fentihez nagyban hasonlít a Pulse felület is, ahol a Linkedinen tudunk blogolni, azaz érdemes a tartalmunkat előbb a saját weboldalunkon megírni, majd azt 2-3 nappal később a Linkedinen is megosztani. Fontos, hogy a Linkedinen megjelenő tartalom nem számít duplikátumnak (amire nagyon kell vigyázni a SEO szempontjából).

Itt a nagy (700×400px méretű kép), a tördelés, a h1, h2, az „idézetek”, a félkövér, a dőlt, aláhúzott és áthúzott betűk, balra és középre rendezés, a lista, a sorszámok, a linkek, a képek, videók és kódok, "embedek" (beillesztett videók stb.) segíthetik a megjelenés élvezhetőségét.

Céges oldal

A céges Linkedin oldal leginkább a cég weboldalának felel meg, itt érdemes rendszeresen tartalmat megosztani. A hangsúly itt a rendszeresen van! Az ajánlott a napi tartalom megosztás, de ha csak heti 2 vagy havi egy fér bele az életünkbe, vagy büdzsénkbe, akkor az is jó, csak legyen rendszeres. A havi egy frissítés alá viszont ne menjünk.  Itt is javasolt a nagy (700×400px) képek megosztása.

Ha van saját tartalma a cégnek az is nagyon jó. Ugyanakkor a nagy nemzetközi cégek is megengedik maguknak, hogy a megosztott tartalmaiknak csak a 60% legyen saját tartalom. Azaz 40%-ukat máshonnan szerezzék. Ezt angolul a created és a curated kifejezések fedik le.

A fenti négy felület a Linkedin lelke, amelyekkel érdemes foglalkozni.

Ami a legfontosabb, amit a 2016. április 21-i Piac & Profit konferencián is kiemeltem (itt megtekintheti az előadást), az az aktivitás. Ha aktívak vagyunk, akkor a Google keresőjében is elsők leszünk. Így érve el, hogy mi legyünk "a helyi terminátor".

Bánki Tamás Személyre szabott Linkedin tréner

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo