A Facebook elcsábítaná a tartalomgyártókat

A nagy közönséget elérő, jól kommunikáló Facebook oldalaknak jelenleg nincs sok lehetősége arra, hogy bevételt szerezzenek, legalábbis legálisan. Hiszen a hirdetések bevételmegosztása csak a kiválasztottaknak működik, a Branded content (magyarul Márkához kapcsolódó tartalmak) pedig csak a kék pipával jelölt, hitelesített oldalaknak voltak elérhetők – írja a Közösségi kalandozások oldal szerzője.

Mostantól azonban majdnem minden Facebook oldalnak lehetősége lesz használni a Branded content toolt, amivel jelölheti a bejegyzéseibe: ez egy olyan poszt, amiért más cég fizetett. A Facebook ugyanis elvárja, hogy egyértelműen jelezzük, hogy ha egy posztunkat valaki támogatta – ehhez találta ki ezt az eszközt. Amit eddig viszont csak egy szűk kör ért el.

Kép:Pexels

Vagyis ha valakivel együttműködünk, és ennek része, hogy felrakunk egy olyan posztot, amiért egy másik cég fizet, akkor használhatjuk a Márkához kapcsolódó tartalmakat. Ehhez a poszt létrehozásakor be kell jelölni, hogy melyik másik cég működik közre, a posztban pedig meg fog jelenni a Paid (fizetett) megjelölés. Sok Facebook oldalnál már megjelent automatikusan ez az eszköz, akinek nem, ő itt igényelheti.

Látszik, hogy a Facebook mindent megtesz azért, hogy egyre vonzóbbá váljon azoknak a tartalomgyártóknak, akik jól kommunikálnak. Ennek egyik eszköze ez a Branded Content lehetőség, ahol transzparensen lehet jelezni, hogy itt fizetett tartalomról van szó. Az igazi áttörés azonban az lesz, ha a hirdetési bevételmegosztás modell is mindenki számára elérhetővé válik. Akkor jön el az ideje, hogy megpróbálja a Facebook tömegesen átcsábítani a tartalom előállítókat a YouTube-ról.

Szerző: Lévai Richárd Közösségi marketing specialista

Véleményvezér

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo