A Facebook elcsábítaná a tartalomgyártókat

A nagy közönséget elérő, jól kommunikáló Facebook oldalaknak jelenleg nincs sok lehetősége arra, hogy bevételt szerezzenek, legalábbis legálisan. Hiszen a hirdetések bevételmegosztása csak a kiválasztottaknak működik, a Branded content (magyarul Márkához kapcsolódó tartalmak) pedig csak a kék pipával jelölt, hitelesített oldalaknak voltak elérhetők – írja a Közösségi kalandozások oldal szerzője.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mostantól azonban majdnem minden Facebook oldalnak lehetősége lesz használni a Branded content toolt, amivel jelölheti a bejegyzéseibe: ez egy olyan poszt, amiért más cég fizetett. A Facebook ugyanis elvárja, hogy egyértelműen jelezzük, hogy ha egy posztunkat valaki támogatta – ehhez találta ki ezt az eszközt. Amit eddig viszont csak egy szűk kör ért el.

Kép:Pexels

Vagyis ha valakivel együttműködünk, és ennek része, hogy felrakunk egy olyan posztot, amiért egy másik cég fizet, akkor használhatjuk a Márkához kapcsolódó tartalmakat. Ehhez a poszt létrehozásakor be kell jelölni, hogy melyik másik cég működik közre, a posztban pedig meg fog jelenni a Paid (fizetett) megjelölés. Sok Facebook oldalnál már megjelent automatikusan ez az eszköz, akinek nem, ő itt igényelheti.

Látszik, hogy a Facebook mindent megtesz azért, hogy egyre vonzóbbá váljon azoknak a tartalomgyártóknak, akik jól kommunikálnak. Ennek egyik eszköze ez a Branded Content lehetőség, ahol transzparensen lehet jelezni, hogy itt fizetett tartalomról van szó. Az igazi áttörés azonban az lesz, ha a hirdetési bevételmegosztás modell is mindenki számára elérhetővé válik. Akkor jön el az ideje, hogy megpróbálja a Facebook tömegesen átcsábítani a tartalom előállítókat a YouTube-ról.

Szerző: Lévai Richárd Közösségi marketing specialista

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo