Mostantól azonban majdnem minden Facebook oldalnak lehetősége lesz használni a Branded content toolt, amivel jelölheti a bejegyzéseibe: ez egy olyan poszt, amiért más cég fizetett. A Facebook ugyanis elvárja, hogy egyértelműen jelezzük, hogy ha egy posztunkat valaki támogatta – ehhez találta ki ezt az eszközt. Amit eddig viszont csak egy szűk kör ért el.
Vagyis ha valakivel együttműködünk, és ennek része, hogy felrakunk egy olyan posztot, amiért egy másik cég fizet, akkor használhatjuk a Márkához kapcsolódó tartalmakat. Ehhez a poszt létrehozásakor be kell jelölni, hogy melyik másik cég működik közre, a posztban pedig meg fog jelenni a Paid (fizetett) megjelölés. Sok Facebook oldalnál már megjelent automatikusan ez az eszköz, akinek nem, ő itt igényelheti.
Látszik, hogy a Facebook mindent megtesz azért, hogy egyre vonzóbbá váljon azoknak a tartalomgyártóknak, akik jól kommunikálnak. Ennek egyik eszköze ez a Branded Content lehetőség, ahol transzparensen lehet jelezni, hogy itt fizetett tartalomról van szó. Az igazi áttörés azonban az lesz, ha a hirdetési bevételmegosztás modell is mindenki számára elérhetővé válik. Akkor jön el az ideje, hogy megpróbálja a Facebook tömegesen átcsábítani a tartalom előállítókat a YouTube-ról.
Szerző: Lévai Richárd Közösségi marketing specialista