A Facebook vizsgálja annak lehetőségét, hogy a felhasználók kis összegekkel jutalmazhassák egymást egy-egy vicces posztért, vagy adakozhassanak a felületen meghirdetett pénzgyűjtő akciókban. Szóba került, hogy a reklámbevételből is részesedjenek, vagy a közösségi oldal hozza össze őket a szponzorokkal. Ezzel az FB megvethetné magát az elektronikus fizetések és a tömegfinanszírozás ökoszisztémájában.
A YouNow abból generál bevételt, hogy a sztárjainak online ajándékokat vagy borravalót klikkelnek a felhasználók.
A ChangeTip úgy reklámozza magát, mint az internet love-gombja, vagyis a like konkurenciája: a mikrofizetési platform levetővé teszi, hogy bitcoinnal borravalózzuk azokat, akiknek posztjait kedveljük a Redditen és más közösségi oldalakon. Külön szavakkal lehet előre meghatározott összegeket osztani: a sör szó 3,50 dolláros borravalót jelent, a fánk 35 dollárcentet, a burrito 5,75 dollárt. A cég az így átutalt összeg egy százalékát veszi le kezelési költségként.