Közösségi média cikkek


Rengeteg szemetet kerülgetünk a közösségi oldalakon is

Rengeteg szemetet kerülgetünk a közösségi oldalakon is 

Értve ez alatt a reklámcélú, de mindenképpen kéretlen üzeneteket, az álhíreket vagy a sima hülyeségeket. Ötödrészük viszont a helyzet javulását tapasztalja – írja a Bitport.
A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is

A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is 

A jó termékeknél és a jól használható website-nál többet kell ma már nyújtani a vevőnek. Olyan történetbe kell belehelyezni, ami vásárlásra serkenti és lojalitást ébreszt benne, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Cenzúrázott keresővel térhet vissza Kínába a Google

Cenzúrázott keresővel térhet vissza Kínába a Google 

A Google azt tervezi, újraindítja a szolgáltatását Kínában, írja az Intercept. A kereső kínai nyelvű változatában le lesznek tiltva a Kommunista Pártnak nem tetsző oldalak és olyan keresőkifejezések, mint a „emberi jogok”, „demokrácia” vagy „békés tiltakozás”.
Sok fogyasztó boldog a személyre szabott reklámoktól

Sok fogyasztó boldog a személyre szabott reklámoktól 

A közösségi média központi eleme a reklám, amit azonban a használók nagy része nem is érzékel. Nem nagyon foglalkoztatja őket, hogy felismerjék és megkülönböztessék azokat más információktól.
Zenét már leginkább a Youtube-on hallgatnak a fiatalok

Zenét már leginkább a Youtube-on hallgatnak a fiatalok 

A 19-29 éves fiatalok 83 százalékkal használja naponta a Facebookot, saját tévéje viszont alig van a 25 év alatti korosztálynak a K&H ifjúsági indexe szerint.
A Facebookon behozhatja Ronaldo árát a Juve

A Facebookon behozhatja Ronaldo árát a Juve 

Nem gólokra, hanem plusz bevételre vágyott a Juventus, amikor leigazolta Cristiano Ronaldot – írja a KPMG. A pénzügyi szolgáltató szerint a focista közösségi médiás jelenléte miatt térülhet meg a 85 milliós igazolás.
Órákig lógunk a közösségi médián, de üzletet még nem ott kötünk

Órákig lógunk a közösségi médián, de üzletet még nem ott kötünk 

Alig használják üzleti célokra a közösségi médiát a szakemberek, pedig rendszeresen a Facebookon lógnak, ahol gyakran kapnak kérdéseket és megrendeléseket is - derül ki a Mapei Kft. felméréséből, melynek során 150 építőipari szakembert kérdeztek meg a közösségi média használati szokásaikról.
Az európaiak kétharmada kiberstressztől szenved

Az európaiak kétharmada kiberstressztől szenved 

A Kaspersky Lab tanulmánya azt találta, hogy az adatlopásokról szóló híradások és több online fiók párhuzamos kezelésének nyomása fokozza a stresszt Európa népességében.
Jön a fizetős YouTube

Jön a fizetős YouTube 

Bár a YouTube lehetővé teszi, hogy a felhasználók pénzt keressenek a videójukon futó reklámokkal, ebből aligha lehet meggazdagodni. Most előfizetős csatornákat indítanak, írja a Bitport.
Palvin Barbi, celebek és céges profilok uralják a magyar instagramot

Palvin Barbi, celebek és céges profilok uralják a magyar instagramot 

Palvin Barbara a legnépszerűbb, egyre több képet nézünk, de egyre kevesebbet osztunk meg – elkészült az idei magyar Instagram-körkép.

Nagy újdonság jön a LinkedInen 

Az üzleti felhasználók számára új funkcióval bővül a LinkedIn eszköztára. A vállalatok ezentúl közvetlenül a LinkedInre feltöltött videós tartalmakat is megoszthatnak közönségükkel akár saját, organikus posztokban, akár fizetett Sponsored Content formájában.

A Bitcoin népszerűtlen, de a blokkláncot szeretik az internetezők 

Három országban vizsgálta közös kutatásban a kriptovaluták és a blockchain technológia online ismertségét és megítélését a Neticle és a CoinCash. A valuták, különösen a Bitcoin megítélése inkább negatív, a blokklánc-technológiát viszont a legtöbben kedvezően ítélik meg.

Ész nélkül megvesszük, amit a neten látunk 

A társadalmi nyomás és a közösségi média platformok erősen befolyásolják költési szokásainkat – derül ki az Intrum felméréséből. A magyarok harmada többet költ a közösségi média hatására, és a szülők 35 százaléka legalább egyszer vásárolt a társadalmi nyomás hatására gyermekeinek olyan dolgot, amit nem engedhetett meg magának.

Nem árt résen lenni: új kihívások közösségi oldalak világában 

Változik a közösségi média. Mark Zuckerberg megelégelte, hogy a Facebookot politikai tévhírek terjesztőjének látja a világ, ezért a platform új algoritmusa kevésbé kedvez majd a hírfolyamban a hirdetéseknek és újságcikkeknek. Vagyis kevesebb lesz a reklámfelület. Hogyan rúghatnak így labdába a cégek? Erre is keresték a választ a Piac & Profit Social Media - Változás! című konferenciájának előadói.

Éleződik a Facebook és a Google versenye a bevételekért 

A Facebook hatalmasat nőtt az elmúlt években, nemcsak felhasználók számában, de az árbevétel tekintetében is, ám még mindig van mit behoznia a keresőóriással szemben.

Mi a baja a kkv-knak a Facebookkal? 

Sűrű éve volt a Facebooknak 2017-ben. Megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben szárnyal, az első háromnegyed évben a cég bevétele 50%-kal volt több, magasabb, mint 2016-ban.

Kihallgatják a netet 

Márkánk sikeréhez muszáj ismernünk, kik és hogyan nyilatkoznak róla az interneten. De az egyszerű megfigyelés ma már kevés. A social listening ennél többet jelent, ez a közösségi média csatornáinak monitorozása és a kinyert adatok elemzése a márkánk, versenytársaink, termékünk és az üzleti környezetünk szempontjából.

Egyre tudatosabb a magyar vásárló 

Egyre tudatosabban vásárolnak online a magyarok: a hírleveleken, közösségi médián és árösszehasonlító oldalakon keresztül figyelik az akciókat és naprakész információkkal rendelkeznek arról, mikor érdemes vásárolni. Ezt mutatja az is, hogy az idei Black Friday a korábbinál is nagyobb figyelmet kapott, amit a kereskedők is megéreztek. Az e-kereskedők várakozása szerint december első fele és január is erős hónap lesz számukra.

Ezt a Facebook-funkciót szeretni fogják a HR-esek 

Megjelent Magyarországon is az állásajánlatok funkció a Facebook-oldalakon és egy külön központi felületen is. Ez tulajdonképpen ugyanannak a rendszernek a két fele: a Facebook-oldalakon létre lehet hozni egy speciális, Álláshirdetés bejegyzést, ami nemcsak a rajongók hírfolyamában fog megjelenni, hanem az “Álláslehetőségek a Facebookon” felületen is.

P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing 

A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.

Így változtathatja meg a linkek előnézetét Facebookon 

Néhány hónapja vette el a Facebook annak a lehetőségét, hogy az oldalunkon megosztott linkekhez tartozó képeket, címeket és leírásokat szerkeszteni tudjuk. De amit a Facebook elvesz, azt (néha) visszaadja.

Ki birtokolja valójában az online személyazonosságunkat? 

Ki birtokolja a Facebook-, Google-, Instagram- és Twitter-profiljainkat és a hozzájuk tartozó személyazonosságunkat: a szolgáltató vagy mi? Kinek a feladata ezek védelme? Hogyan lehet megvédeni a fiókokat és a bennük tárolt adatokat? Ezeket az egyre inkább égető kérdéseket járják körül a NetIQ szakértői.

Elhunyt szeretteinkkel cseveghetünk chatbot segítségével 

Ez a chatbotok új generációja: valaha élt embereket személyesítenek meg a mesterséges intelligencia révén. A virtuális assisztensek akár néhai szüleink, nagyszüleink gondolatvilágát hangoztathatják.

Ügyfélszolgálat: három lehetőség, amit sokan kihagynak 

Az európai fogyasztók többsége szerint a kisebb márkák jobban foglalkoznak az igényeikkel, mint a nagyobbak. Ennek ellenére a kis- és közepes méretű vállalatoknak van még mit javítaniuk az ügyfélszolgálatukon. Íme, néhány lehetőség, amely nem terheli a cég büdzséjét.

6 titka, hogyan változtassuk az ügyfelet rajongóvá a neten 

Az interenetes követők és lájkolók nem ugyanazok. Megkezdődött a szegmentálódás: a legértékesebb felhasználó a márka hardcore rajongója. A cégeknek el kell dönteniük, hogy a sociál médián imázst szeretnének-e építeni vagy konverziót. A Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján hangzottak el a következő tanácsok.

Új hirdetés lehetőség: üzenet a Messengeren 

A Facebook az utóbbi időben inkább csökkentette a hirdetés típusok számát, hiszen sok korábbi hirdetést olvasztott össze. Péládul az eseményeket, a rajongógyűjtést és a bejegyzés aktvitást tette be az aktivitások alá. Közben a platformok és a lehetőségek bővültek, megjelent például több hirdetésen belül a Messenger, mint elhelyezés és Messenger, mint célfelület - írja a Közösségi Kalandozások blog.

Ezért fontos a marketing és az ügyfélszolgálat összehangolása 

Ahogy a fogyasztók jelentős tábora a közösségi médián keresztül kommunikál a vállalatokkal, úgy válnak egyre fontosabbá azok a marketingstratégiák, amelyek figyelembe veszik és kihasználják a marketing és az ügyfélszolgálat közötti kapcsolatot. Egy nemrégiben publikált tanulmány szerint a közösségi médiát használó marketingesek 75 százaléka tekinti az ügyfélszolgálatot a közösségi média elsődleges felhasználási módjának. Amíg azonban a marketingesek többsége elismeri, hogy az ügyfélszolgálat a társadalomban való megjelenés egyik fő funkciója, a válaszadóknak mindössze 26 százaléka említette az ügyfélszolgálati szempontokat a közösségimédia-stratégiák vezető elemeként. Az alábbi 8 ok mutatja, miért fontos a marketing és ügyfélszolgálat szoros összehangolása.

Lévai Richárd: A közösségi médián is pontosan kell célozni 

A social media marketing hazai guruja szerint a fókuszálatlan, túl nagy közönségnek szóló kampányok elvesznek a Facebook zsivajában. Minden közönségszegmenst máshogy kell megszólítani. Ráadásul a felhasználók azt is elvárják, hogy ha írnak egy márkának, fél órán belül kapjanak választ. Ha nincs gyors reakció, mennek a konkurenciához.

Megtörtént: az ügyfelek átvették a hatalmat 

Felértékelődött az ügyfelek kezelése és az optimális ügyfélélmény nyújtása a cégek prioritásai között. Nem elég már a jó szándék, a vállalkozásoknak a kliens fejével és szívével kell vizsgálni a termékkel vagy szolgáltatással való érintkezés összes pontját. A szakma legjobbjai számos oldalról világították meg az ügyfélkezelés témáját a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján.

Így lesz hatékonyabb a Facebook-marketinged 

A Facebook-marketing során az egyik legnagyobb kérdés, hogy milyen célzással kezdjünk neki a kampányok beállításának. De mi van akkor, ha rátalálsz egy szűkebb szegmensre, melyből csak úgy dőlnek a konverziók az elején, azonban a célcsoportodat kezded kimaxolni, és a hirdetések megjelenési gyakorisága lassan az egy tucatot súrolja? Ebben az esetben a konverziók száma csökken, az ügyfélszerzés költsége emelkedik, az elérés pedig drágul.

A kulcsszó az ügyfélismeret 

Lévai Richárd online marketinges, social media szakértő. Már az Iwiw-korszak idején érdekelték a közösségi médiában rejlő marketinglehetőségek. Tanácsokat nemcsak a cégén keresztül ad, de blogolni is régóta szeret a témában. A lámpalázról és a Facebook jövőjéről beszélgettünk.

Mémmánia: a vizuális tartalmat értelmezzük a leggyorsabban a neten 

Sokunknak már csak akkor van ideje szörfölni a közösségi médián, amikor a csúcsforgalomban veszteglünk két piros lámpa között. Instant, prompt, könnyen értelmezhető posztok kellenek az ilyen kutyafuttában történő tartalomfogyasztáshoz. Ehhez a vizualitás a kulcs.

Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen 

A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.

Facebook robotok vehetik el a marketingesek munkáját 

Először azzal kezdődött, hogy a bejegyzés kiemelésnél nem tudtunk beállítani semmit. Aztán megpróbálta eldugni előlünk a Facebook az elhelyezések kiválasztását. Utána kitalálta a dinamikus hirdetéseket, ahol már nem is tudjuk, kinek, mit jelenít meg pontosan a Facebook a mi nevünkben. Később még a dinamikus hirdetés célzását is kiterjesztette a Facebook.

Fenntartható üzleti sikerek a közösségi médiában 

Akár terméket szeretne eljuttatni leendő vevőjéhez egy üzleti vállalkozás, akár a megfelelő munkatársakat szeretné megtalálni és elkötelezni, a social felületek ma már számos stratégiai terv epicentrumában szerepelnek, nem véletlenül. A tartós siker azonban – ahogy a gazdasági élet számos más területén - itt sem alacsonyan csüngő egynyári gyümölcs.

Na de hol vannak a fiatalok? 

Tele volt minden portál megint egy kutatással, ami arról szól, hogy a Facebook bajban van, mert elveszti a tinédzsereket. Az eMarketeer mutatta ki, hogy a 18–24 évesek között már most is többen használják Amerikában a Snapchatet, mint a Facebookot, és a tendenciák alapján ez a következő években csak erősödni fog. A Közösségi kalandozások cikkében többek között erről lesz szó, de aki figyel, a teljes piacról is pontosabb képet kap. 

Az elmúlt év negyvenezer legsikeresebb social-média tartalma 

A LinkedIn készített egy közösségi média marketing tartalom-kutatást, amelyben megvizsgálta az elmúlt év 40.000 legsikeresebb tartalmának sajátosságait. Wow! Mikor megláttam, hogy az eredményeket közzétették, remegő ujjaim megcsúsztak néhányszor a billentyűzeten, mialatt átnavigáltam magam az e-mailből a cikkre — és most csak picit túloztam.

Az olyan cégek, mint a Facebook, az emberek idejére vágynak 

Online marketinges, social media szakértő. Már az iwiw-korszak alatt érdekelték a közösségi médiában rejlő marketinglehetőségek. Tanácsokat nemcsak a cégén keresztül ad, de blogolni is régóta szeret a témában. Annyira, hogy a Közösségi kalandozások néven futó oldal egyre ismertebbé tette a nevét, ma pedig már a téma legelismertebb hazai szakértői között tartják számon. Lévai Richárddal beszélgettem a lámpalázról és a Facebook jövőjéről.

Szabadon pénzt csinálhatnak a startupok a LinkedIn adataiból 

Egy San Franciscó-i bíró úgy döntött, a LinkedIn nem akadályozhatja meg egy startupnak, hogy hozzáférjen az oldalon szereplő adatokhoz. Az ügy alighanem precedensértékű, és megnyithatja az utat az előtt, hogy a big data-startupok aranybányaként használják a közösségi médián található adatokat.

Hogyan kezeljük a negatív fogyasztói beszólásokat a neten? 

Alapszabály, hogy muszáj reagálni a negatív fogyasztói véleményekre az interneten. Mert nemcsak az elégedetlenkedő személynek válaszolunk, hanem az összes többi vásárlónak és potenciális ügyfélnek, aki olvassa a fikázó beszólást.

Mit tehetnek a Facebook oldalak kezelői krízishelyzetben? 

A BKK+T-Systems botránnyal kapcsolatos leglátványosabb reakciók Facebookon érkeztek, ez nem egy közösségi médiás válsághelyzet. Ez egy tipikus krízis, aminek a Facebookra is van hatása. De ezt nem lehet a Facebookon megoldani. Ott csak közvetíteni, erősíteni, vagy éppen finomítani lehet, ha a döntéshozók megtalálták a helyes (hiteles) stratégiát.

Ne vegyük viccnek az online véleményeket 

A fogyasztók az interneten nagyszájúak: imádnak kritizálni, dühöngeni, de ha szükséget érzik a dicséretnek, az őszinte. Ez adja egy cég digitális portfólióját. Az online áruházakban, a közösségi médián, a Yelpen, a blogokon - mindenhol fulladozunk a véleményekben, a visszajelzésekben. És mindenki oda is figyel rájuk.

A Facebook új küldetése: közösségépítés egy jobb világért 

Múlt héten megváltozott a Facebook. Nem azért, mert elérte a 2 milliárdot a felhasználók száma. Hiszen néhány millió felhasználó ide vagy oda, igazán nem számít már ezen a szinten. A közösségi hálózat küldetése változott – írja a Közösségi Kalandozások blog.

Cégmarketing: hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp! 

Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.

Cégmarketing: van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon 

A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak. Ezekről is beszélt Lévai Richárd a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján.

Cégmarketing trendek 2017-ben – aki nem követi, versenyhátrányba kerül 

Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani – tartja a mondás. A nehéz piaci körülmények között pedig különösen igaz, jó marketing nélkül nagy eséllyel lehúzhatjuk a rolót. Azonban ez a terület manapság olyan gyorsan változik, hogy cégvezető legyen a talpán, aki követni tudja a trendeket. A Piac & Profit június 22-i konferenciáján a legjobb szakértők segítségével egy nap alatt áttekinthet mindent, a Facebook kommunikációtól a személyes márkaépítésig!

Óriási a digitális lemaradók aránya a magyar társadalomban 

A fejlett országok netező polgárai körében is nagy az aránya azoknak, akik nem használják a közösségi médiát. A törzsközönség a jól kereső fiatalok. A magyar lakosság 33%-a az internethez sem fér hozzá, de állítólag ez már jövőre másképp lesz.

Óriás büntetés a Facebooknak 

110 millió eurós (34 milliárd forintos) pénzbírság megfizetésére ítélte az Európai Bizottság (EB) a Facebookot, arra hivatkozva, hogy az amerikai vállalat "félrevezető és téves információkat" közölt a Whatsapp üzenetküldő szolgáltató 2014-es felvásárlásakor - jelentette be a testület csütörtökön.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca 

2023-ban 107 ezer lakás cserélt gazdát Magyarországon. Ez 26,1 százalékos visszaesést jelent az előző évi eredményhez képest.

Infokom

Új EU-s irányelv miatt fájhat a magyar cégek feje

Új EU-s irányelv miatt fájhat a magyar cégek feje  

Az új uniós kibervédelmi irányelv, a NIS2 számos szervezet számára támaszt új követelményeket több különféle területen.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo