Közösségi média cikkek


Egyre több országban manipulálják a közösségi médiát

Egyre több országban manipulálják a közösségi médiát 

A világ országainak száma, ahol szervezetten manipulálják, nagy összegekből, a közösségi médiát, a korábbi 28-ról 48-ra emelkedett. Magyarországon a kormány 2010-ben alkalmazott ilyen módszert, olvasható az Oxfordi Egyetem Internet Intézetének jelentésében.
Bukunk mindenre, amit a médiában látunk

Bukunk mindenre, amit a médiában látunk 

Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol. A kényelmi szempont, bár arányában nőtt, még mindig csupán 100-ból 7 magyar számára volt a fő indok, míg az egyéni, személyre szabott termékekre alig voltak kíváncsiak.
Rengeteg szemetet kerülgetünk a közösségi oldalakon is

Rengeteg szemetet kerülgetünk a közösségi oldalakon is 

Értve ez alatt a reklámcélú, de mindenképpen kéretlen üzeneteket, az álhíreket vagy a sima hülyeségeket. Ötödrészük viszont a helyzet javulását tapasztalja – írja a Bitport.
A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is

A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is 

A jó termékeknél és a jól használható website-nál többet kell ma már nyújtani a vevőnek. Olyan történetbe kell belehelyezni, ami vásárlásra serkenti és lojalitást ébreszt benne, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Cenzúrázott keresővel térhet vissza Kínába a Google

Cenzúrázott keresővel térhet vissza Kínába a Google 

A Google azt tervezi, újraindítja a szolgáltatását Kínában, írja az Intercept. A kereső kínai nyelvű változatában le lesznek tiltva a Kommunista Pártnak nem tetsző oldalak és olyan keresőkifejezések, mint a „emberi jogok”, „demokrácia” vagy „békés tiltakozás”.
Sok fogyasztó boldog a személyre szabott reklámoktól

Sok fogyasztó boldog a személyre szabott reklámoktól 

A közösségi média központi eleme a reklám, amit azonban a használók nagy része nem is érzékel. Nem nagyon foglalkoztatja őket, hogy felismerjék és megkülönböztessék azokat más információktól.
Zenét már leginkább a Youtube-on hallgatnak a fiatalok

Zenét már leginkább a Youtube-on hallgatnak a fiatalok 

A 19-29 éves fiatalok 83 százalékkal használja naponta a Facebookot, saját tévéje viszont alig van a 25 év alatti korosztálynak a K&H ifjúsági indexe szerint.
A Facebookon behozhatja Ronaldo árát a Juve

A Facebookon behozhatja Ronaldo árát a Juve 

Nem gólokra, hanem plusz bevételre vágyott a Juventus, amikor leigazolta Cristiano Ronaldot – írja a KPMG. A pénzügyi szolgáltató szerint a focista közösségi médiás jelenléte miatt térülhet meg a 85 milliós igazolás.
Órákig lógunk a közösségi médián, de üzletet még nem ott kötünk

Órákig lógunk a közösségi médián, de üzletet még nem ott kötünk 

Alig használják üzleti célokra a közösségi médiát a szakemberek, pedig rendszeresen a Facebookon lógnak, ahol gyakran kapnak kérdéseket és megrendeléseket is - derül ki a Mapei Kft. felméréséből, melynek során 150 építőipari szakembert kérdeztek meg a közösségi média használati szokásaikról.
Az európaiak kétharmada kiberstressztől szenved

Az európaiak kétharmada kiberstressztől szenved 

A Kaspersky Lab tanulmánya azt találta, hogy az adatlopásokról szóló híradások és több online fiók párhuzamos kezelésének nyomása fokozza a stresszt Európa népességében.

Jön a fizetős YouTube 

Bár a YouTube lehetővé teszi, hogy a felhasználók pénzt keressenek a videójukon futó reklámokkal, ebből aligha lehet meggazdagodni. Most előfizetős csatornákat indítanak, írja a Bitport.

Palvin Barbi, celebek és céges profilok uralják a magyar instagramot 

Palvin Barbara a legnépszerűbb, egyre több képet nézünk, de egyre kevesebbet osztunk meg – elkészült az idei magyar Instagram-körkép.

Nagy újdonság jön a LinkedInen 

Az üzleti felhasználók számára új funkcióval bővül a LinkedIn eszköztára. A vállalatok ezentúl közvetlenül a LinkedInre feltöltött videós tartalmakat is megoszthatnak közönségükkel akár saját, organikus posztokban, akár fizetett Sponsored Content formájában.

A Bitcoin népszerűtlen, de a blokkláncot szeretik az internetezők 

Három országban vizsgálta közös kutatásban a kriptovaluták és a blockchain technológia online ismertségét és megítélését a Neticle és a CoinCash. A valuták, különösen a Bitcoin megítélése inkább negatív, a blokklánc-technológiát viszont a legtöbben kedvezően ítélik meg.

Ész nélkül megvesszük, amit a neten látunk 

A társadalmi nyomás és a közösségi média platformok erősen befolyásolják költési szokásainkat – derül ki az Intrum felméréséből. A magyarok harmada többet költ a közösségi média hatására, és a szülők 35 százaléka legalább egyszer vásárolt a társadalmi nyomás hatására gyermekeinek olyan dolgot, amit nem engedhetett meg magának.

Nem árt résen lenni: új kihívások közösségi oldalak világában 

Változik a közösségi média. Mark Zuckerberg megelégelte, hogy a Facebookot politikai tévhírek terjesztőjének látja a világ, ezért a platform új algoritmusa kevésbé kedvez majd a hírfolyamban a hirdetéseknek és újságcikkeknek. Vagyis kevesebb lesz a reklámfelület. Hogyan rúghatnak így labdába a cégek? Erre is keresték a választ a Piac & Profit Social Media - Változás! című konferenciájának előadói.

Éleződik a Facebook és a Google versenye a bevételekért 

A Facebook hatalmasat nőtt az elmúlt években, nemcsak felhasználók számában, de az árbevétel tekintetében is, ám még mindig van mit behoznia a keresőóriással szemben.

Mi a baja a kkv-knak a Facebookkal? 

Sűrű éve volt a Facebooknak 2017-ben. Megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben szárnyal, az első háromnegyed évben a cég bevétele 50%-kal volt több, magasabb, mint 2016-ban.

Kihallgatják a netet 

Márkánk sikeréhez muszáj ismernünk, kik és hogyan nyilatkoznak róla az interneten. De az egyszerű megfigyelés ma már kevés. A social listening ennél többet jelent, ez a közösségi média csatornáinak monitorozása és a kinyert adatok elemzése a márkánk, versenytársaink, termékünk és az üzleti környezetünk szempontjából.

Egyre tudatosabb a magyar vásárló 

Egyre tudatosabban vásárolnak online a magyarok: a hírleveleken, közösségi médián és árösszehasonlító oldalakon keresztül figyelik az akciókat és naprakész információkkal rendelkeznek arról, mikor érdemes vásárolni. Ezt mutatja az is, hogy az idei Black Friday a korábbinál is nagyobb figyelmet kapott, amit a kereskedők is megéreztek. Az e-kereskedők várakozása szerint december első fele és január is erős hónap lesz számukra.

Ezt a Facebook-funkciót szeretni fogják a HR-esek 

Megjelent Magyarországon is az állásajánlatok funkció a Facebook-oldalakon és egy külön központi felületen is. Ez tulajdonképpen ugyanannak a rendszernek a két fele: a Facebook-oldalakon létre lehet hozni egy speciális, Álláshirdetés bejegyzést, ami nemcsak a rajongók hírfolyamában fog megjelenni, hanem az “Álláslehetőségek a Facebookon” felületen is.

P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing 

A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.

Így változtathatja meg a linkek előnézetét Facebookon 

Néhány hónapja vette el a Facebook annak a lehetőségét, hogy az oldalunkon megosztott linkekhez tartozó képeket, címeket és leírásokat szerkeszteni tudjuk. De amit a Facebook elvesz, azt (néha) visszaadja.

Ki birtokolja valójában az online személyazonosságunkat? 

Ki birtokolja a Facebook-, Google-, Instagram- és Twitter-profiljainkat és a hozzájuk tartozó személyazonosságunkat: a szolgáltató vagy mi? Kinek a feladata ezek védelme? Hogyan lehet megvédeni a fiókokat és a bennük tárolt adatokat? Ezeket az egyre inkább égető kérdéseket járják körül a NetIQ szakértői.

Elhunyt szeretteinkkel cseveghetünk chatbot segítségével 

Ez a chatbotok új generációja: valaha élt embereket személyesítenek meg a mesterséges intelligencia révén. A virtuális assisztensek akár néhai szüleink, nagyszüleink gondolatvilágát hangoztathatják.

Ügyfélszolgálat: három lehetőség, amit sokan kihagynak 

Az európai fogyasztók többsége szerint a kisebb márkák jobban foglalkoznak az igényeikkel, mint a nagyobbak. Ennek ellenére a kis- és közepes méretű vállalatoknak van még mit javítaniuk az ügyfélszolgálatukon. Íme, néhány lehetőség, amely nem terheli a cég büdzséjét.

6 titka, hogyan változtassuk az ügyfelet rajongóvá a neten 

Az interenetes követők és lájkolók nem ugyanazok. Megkezdődött a szegmentálódás: a legértékesebb felhasználó a márka hardcore rajongója. A cégeknek el kell dönteniük, hogy a sociál médián imázst szeretnének-e építeni vagy konverziót. A Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján hangzottak el a következő tanácsok.

Új hirdetés lehetőség: üzenet a Messengeren 

A Facebook az utóbbi időben inkább csökkentette a hirdetés típusok számát, hiszen sok korábbi hirdetést olvasztott össze. Péládul az eseményeket, a rajongógyűjtést és a bejegyzés aktvitást tette be az aktivitások alá. Közben a platformok és a lehetőségek bővültek, megjelent például több hirdetésen belül a Messenger, mint elhelyezés és Messenger, mint célfelület - írja a Közösségi Kalandozások blog.

Ezért fontos a marketing és az ügyfélszolgálat összehangolása 

Ahogy a fogyasztók jelentős tábora a közösségi médián keresztül kommunikál a vállalatokkal, úgy válnak egyre fontosabbá azok a marketingstratégiák, amelyek figyelembe veszik és kihasználják a marketing és az ügyfélszolgálat közötti kapcsolatot. Egy nemrégiben publikált tanulmány szerint a közösségi médiát használó marketingesek 75 százaléka tekinti az ügyfélszolgálatot a közösségi média elsődleges felhasználási módjának. Amíg azonban a marketingesek többsége elismeri, hogy az ügyfélszolgálat a társadalomban való megjelenés egyik fő funkciója, a válaszadóknak mindössze 26 százaléka említette az ügyfélszolgálati szempontokat a közösségimédia-stratégiák vezető elemeként. Az alábbi 8 ok mutatja, miért fontos a marketing és ügyfélszolgálat szoros összehangolása.

Lévai Richárd: A közösségi médián is pontosan kell célozni 

A social media marketing hazai guruja szerint a fókuszálatlan, túl nagy közönségnek szóló kampányok elvesznek a Facebook zsivajában. Minden közönségszegmenst máshogy kell megszólítani. Ráadásul a felhasználók azt is elvárják, hogy ha írnak egy márkának, fél órán belül kapjanak választ. Ha nincs gyors reakció, mennek a konkurenciához.

Megtörtént: az ügyfelek átvették a hatalmat 

Felértékelődött az ügyfelek kezelése és az optimális ügyfélélmény nyújtása a cégek prioritásai között. Nem elég már a jó szándék, a vállalkozásoknak a kliens fejével és szívével kell vizsgálni a termékkel vagy szolgáltatással való érintkezés összes pontját. A szakma legjobbjai számos oldalról világították meg az ügyfélkezelés témáját a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján.

Így lesz hatékonyabb a Facebook-marketinged 

A Facebook-marketing során az egyik legnagyobb kérdés, hogy milyen célzással kezdjünk neki a kampányok beállításának. De mi van akkor, ha rátalálsz egy szűkebb szegmensre, melyből csak úgy dőlnek a konverziók az elején, azonban a célcsoportodat kezded kimaxolni, és a hirdetések megjelenési gyakorisága lassan az egy tucatot súrolja? Ebben az esetben a konverziók száma csökken, az ügyfélszerzés költsége emelkedik, az elérés pedig drágul.

A kulcsszó az ügyfélismeret 

Lévai Richárd online marketinges, social media szakértő. Már az Iwiw-korszak idején érdekelték a közösségi médiában rejlő marketinglehetőségek. Tanácsokat nemcsak a cégén keresztül ad, de blogolni is régóta szeret a témában. A lámpalázról és a Facebook jövőjéről beszélgettünk.

Mémmánia: a vizuális tartalmat értelmezzük a leggyorsabban a neten 

Sokunknak már csak akkor van ideje szörfölni a közösségi médián, amikor a csúcsforgalomban veszteglünk két piros lámpa között. Instant, prompt, könnyen értelmezhető posztok kellenek az ilyen kutyafuttában történő tartalomfogyasztáshoz. Ehhez a vizualitás a kulcs.

Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen 

A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.

Facebook robotok vehetik el a marketingesek munkáját 

Először azzal kezdődött, hogy a bejegyzés kiemelésnél nem tudtunk beállítani semmit. Aztán megpróbálta eldugni előlünk a Facebook az elhelyezések kiválasztását. Utána kitalálta a dinamikus hirdetéseket, ahol már nem is tudjuk, kinek, mit jelenít meg pontosan a Facebook a mi nevünkben. Később még a dinamikus hirdetés célzását is kiterjesztette a Facebook.

Fenntartható üzleti sikerek a közösségi médiában 

Akár terméket szeretne eljuttatni leendő vevőjéhez egy üzleti vállalkozás, akár a megfelelő munkatársakat szeretné megtalálni és elkötelezni, a social felületek ma már számos stratégiai terv epicentrumában szerepelnek, nem véletlenül. A tartós siker azonban – ahogy a gazdasági élet számos más területén - itt sem alacsonyan csüngő egynyári gyümölcs.

Na de hol vannak a fiatalok? 

Tele volt minden portál megint egy kutatással, ami arról szól, hogy a Facebook bajban van, mert elveszti a tinédzsereket. Az eMarketeer mutatta ki, hogy a 18–24 évesek között már most is többen használják Amerikában a Snapchatet, mint a Facebookot, és a tendenciák alapján ez a következő években csak erősödni fog. A Közösségi kalandozások cikkében többek között erről lesz szó, de aki figyel, a teljes piacról is pontosabb képet kap. 

Az elmúlt év negyvenezer legsikeresebb social-média tartalma 

A LinkedIn készített egy közösségi média marketing tartalom-kutatást, amelyben megvizsgálta az elmúlt év 40.000 legsikeresebb tartalmának sajátosságait. Wow! Mikor megláttam, hogy az eredményeket közzétették, remegő ujjaim megcsúsztak néhányszor a billentyűzeten, mialatt átnavigáltam magam az e-mailből a cikkre — és most csak picit túloztam.

Az olyan cégek, mint a Facebook, az emberek idejére vágynak 

Online marketinges, social media szakértő. Már az iwiw-korszak alatt érdekelték a közösségi médiában rejlő marketinglehetőségek. Tanácsokat nemcsak a cégén keresztül ad, de blogolni is régóta szeret a témában. Annyira, hogy a Közösségi kalandozások néven futó oldal egyre ismertebbé tette a nevét, ma pedig már a téma legelismertebb hazai szakértői között tartják számon. Lévai Richárddal beszélgettem a lámpalázról és a Facebook jövőjéről.

Szabadon pénzt csinálhatnak a startupok a LinkedIn adataiból 

Egy San Franciscó-i bíró úgy döntött, a LinkedIn nem akadályozhatja meg egy startupnak, hogy hozzáférjen az oldalon szereplő adatokhoz. Az ügy alighanem precedensértékű, és megnyithatja az utat az előtt, hogy a big data-startupok aranybányaként használják a közösségi médián található adatokat.

Hogyan kezeljük a negatív fogyasztói beszólásokat a neten? 

Alapszabály, hogy muszáj reagálni a negatív fogyasztói véleményekre az interneten. Mert nemcsak az elégedetlenkedő személynek válaszolunk, hanem az összes többi vásárlónak és potenciális ügyfélnek, aki olvassa a fikázó beszólást.

Mit tehetnek a Facebook oldalak kezelői krízishelyzetben? 

A BKK+T-Systems botránnyal kapcsolatos leglátványosabb reakciók Facebookon érkeztek, ez nem egy közösségi médiás válsághelyzet. Ez egy tipikus krízis, aminek a Facebookra is van hatása. De ezt nem lehet a Facebookon megoldani. Ott csak közvetíteni, erősíteni, vagy éppen finomítani lehet, ha a döntéshozók megtalálták a helyes (hiteles) stratégiát.

Ne vegyük viccnek az online véleményeket 

A fogyasztók az interneten nagyszájúak: imádnak kritizálni, dühöngeni, de ha szükséget érzik a dicséretnek, az őszinte. Ez adja egy cég digitális portfólióját. Az online áruházakban, a közösségi médián, a Yelpen, a blogokon - mindenhol fulladozunk a véleményekben, a visszajelzésekben. És mindenki oda is figyel rájuk.

A Facebook új küldetése: közösségépítés egy jobb világért 

Múlt héten megváltozott a Facebook. Nem azért, mert elérte a 2 milliárdot a felhasználók száma. Hiszen néhány millió felhasználó ide vagy oda, igazán nem számít már ezen a szinten. A közösségi hálózat küldetése változott – írja a Közösségi Kalandozások blog.

Cégmarketing: hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp! 

Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.

Cégmarketing: van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon 

A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak. Ezekről is beszélt Lévai Richárd a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján.

Cégmarketing trendek 2017-ben – aki nem követi, versenyhátrányba kerül 

Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani – tartja a mondás. A nehéz piaci körülmények között pedig különösen igaz, jó marketing nélkül nagy eséllyel lehúzhatjuk a rolót. Azonban ez a terület manapság olyan gyorsan változik, hogy cégvezető legyen a talpán, aki követni tudja a trendeket. A Piac & Profit június 22-i konferenciáján a legjobb szakértők segítségével egy nap alatt áttekinthet mindent, a Facebook kommunikációtól a személyes márkaépítésig!
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Gazdaság

Meglökte az ipari termelői árakat a gyenge forint

Meglökte az ipari termelői árakat a gyenge forint  

2024-ben 1 százalékkal emelkedtek az ipari termelői árak, decemberben 9 százalékkal.

Társadalom

Elszomorító adatok: így fogy a magyar

Elszomorító adatok: így fogy a magyar  

A születések száma 4,1, a halálozásoké 7, a házasságkötéseké 25 százalékkal mérséklődött tavaly év végén.

Infokom

Mégis ki a felelős azért, ha hibázik a mesterséges intelligencia?

Mégis ki a felelős azért, ha hibázik a mesterséges intelligencia? 

Tavaly év végére a globális AI-beruházások elérték a nagyságrendileg 500 milliárd dolláros álomhatárt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo