Egyre több országban manipulálják a közösségi médiát

A világ országainak száma, ahol szervezetten manipulálják, nagy összegekből, a közösségi médiát, a korábbi 28-ról 48-ra emelkedett. Magyarországon a kormány 2010-ben alkalmazott ilyen módszert, olvasható az Oxfordi Egyetem Internet Intézetének jelentésében.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közvélemény ilyenfajta befolyásolása súlyosan veszélyezteti a közéletet – állapítja meg a jelentés. – Kormányszervek, politikai pártok a közösségi médiát használják arra, hogy hamis híreket terjesszenek, ellenőrizzenek, cenzúrázzanak, így aláásva a média, a közintézmények és a tudomány iránti bizalmat.” A jelentés szerint a magyar kormány 2010-ben folyamodott ilyen módszerhez.

Kép: Fotolia

A kutatók tapasztalatai azt mutatják, hogy az ilyenfajta propaganda visszaszorítására tett lépések ellenére a veszély növekszik.

Rengeteg szemetet kerülgetünk a közösségi oldalakon is
Értve ez alatt a reklámcélú, de mindenképpen kéretlen üzeneteket, az álhíreket vagy a sima hülyeségeket. Ötödrészük viszont a helyzet javulását tapasztalja – írja a Bitport.

Ez a veszélyes tevékenység átterjedt a cset-alkalmazásokra és az alternatív platformokra, elsősorban a déli országokban, ahol ezek különösen népszerűek. Tapasztalható azonban gazdasági szereplők és politikai pártok manipulációs tevékenysége Európában is: Ausztriában, Lengyelországban, Nagy-Britanniában, és jól ismert az amerikai példa. Azerbajdzsánban, Izraelben, Oroszországban, Törökországban hozzáértő fiatalokat toboroznak ezekre a feladatokra.

Egyre többet használják az automatikus botokat mind propaganda terjesztésére, mind bizonyos tartalmaknak kulcsszó alapján való megosztására. Nem ritka, hogy legális tartalmak ellen tesznek tömegesen bejelentést a szolgáltatónál, s ezzel elérik, hogy ezeket a tartalmakat időlegesen levegyék.

Az oxfordi kutatók szerint nagy üzlet a közvéleménynek a közösségi médiában való manipulálása, dollárok tízmillióit költhetik ezekre a tevékenységekre.

(Forrás: WEF, Davos)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo