A Facebookon behozhatja Ronaldo árát a Juve

Nem gólokra, hanem plusz bevételre vágyott a Juventus, amikor leigazolta Cristiano Ronaldot – írja a KPMG. A pénzügyi szolgáltató szerint a focista közösségi médiás jelenléte miatt térülhet meg a 85 milliós igazolás.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelentősen növekednie kell a Juventus árbevételének ahhoz, hogy megtérüljön a Cristiano Ronaldo befektetés – derül ki a KPMG vonatkozó elemzéséből. A profi futballpiacot elemző részlegét Magyarországi irodájából irányító KPMG számítása szerint a focista évi 85 millió dolláros költségét (ebből 55-56 millió a bruttó fizetése és további 29 millió a befektetés amortizációja.) a klub képes lehet kigazdálkodni, de fejlődniük kell hozzá.

Andrea Sartori, a KPMG sporttal kapcsolatos tanácsadásért felelős globális igazgatója szerint ennek feltétele, hogy kreatív módon pénzzé tegyék a labdarúgó közösségi médiás jelenlétében rejlő értékeket, mert a meccsenkénti árbevétel, vagy a közvetítési jogokból származó bevétel növelésének lehetősége meglehetősen limitált és esetleges. Az jegybevétel növelése azért nehézkes, mert a stadion befogadó képessége adott, a jegyárakat pedig Ronaldo miatt sem lehet az egekbe emelni. A közvetítési jogdíj pedig nagyban függ a csapat BL-ben mutatott szereplésétől. A Juventus meccsekből származó árbevétele a KPMG szerint 55-70 millió euró között alakulhat, a közvetítési díjak pedig 170 és 255 millió euró közti összeget tesznek majd ki, szerepléstől függően.

Szponzorált poszt Cristiano Ronaldo Facebook-oldalán
Forrás: Facebook.com/Cristiano

Sartori szerint Ronaldo közösségi médiás jelenlétében viszont további komoly potenciál van, mert a focista olyan régiókban népszerű, ahol a Juventus nem áll túl jól a márkázott termékek és szponzorációk területén. Ilyen új meghódítható terület lehet például Dél-Amerika és Ázsia is. Más kérdés, hogy a Juventus számára az ilyen típusú terjeszkedés némiképp újszerű feladat, de eközben más klubok már most is komolyan számolnak a játékosok közösségi médiás népszerűségükből származó bevételeivel.

Ronaldo oldalát a Facebookon több mint 121 millióan, a Twitteren 73,5 millióan követik. Mindkét profilján rendszeresen jelennek meg videók, fotók a focista mindennapjairól, beleértve számos, különböző sportmárkák által szponzorált tartalmat.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo