A Facebookon behozhatja Ronaldo árát a Juve

Nem gólokra, hanem plusz bevételre vágyott a Juventus, amikor leigazolta Cristiano Ronaldot – írja a KPMG. A pénzügyi szolgáltató szerint a focista közösségi médiás jelenléte miatt térülhet meg a 85 milliós igazolás.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Jelentősen növekednie kell a Juventus árbevételének ahhoz, hogy megtérüljön a Cristiano Ronaldo befektetés – derül ki a KPMG vonatkozó elemzéséből. A profi futballpiacot elemző részlegét Magyarországi irodájából irányító KPMG számítása szerint a focista évi 85 millió dolláros költségét (ebből 55-56 millió a bruttó fizetése és további 29 millió a befektetés amortizációja.) a klub képes lehet kigazdálkodni, de fejlődniük kell hozzá.

Andrea Sartori, a KPMG sporttal kapcsolatos tanácsadásért felelős globális igazgatója szerint ennek feltétele, hogy kreatív módon pénzzé tegyék a labdarúgó közösségi médiás jelenlétében rejlő értékeket, mert a meccsenkénti árbevétel, vagy a közvetítési jogokból származó bevétel növelésének lehetősége meglehetősen limitált és esetleges. Az jegybevétel növelése azért nehézkes, mert a stadion befogadó képessége adott, a jegyárakat pedig Ronaldo miatt sem lehet az egekbe emelni. A közvetítési jogdíj pedig nagyban függ a csapat BL-ben mutatott szereplésétől. A Juventus meccsekből származó árbevétele a KPMG szerint 55-70 millió euró között alakulhat, a közvetítési díjak pedig 170 és 255 millió euró közti összeget tesznek majd ki, szerepléstől függően.

Szponzorált poszt Cristiano Ronaldo Facebook-oldalán
Forrás: Facebook.com/Cristiano

Sartori szerint Ronaldo közösségi médiás jelenlétében viszont további komoly potenciál van, mert a focista olyan régiókban népszerű, ahol a Juventus nem áll túl jól a márkázott termékek és szponzorációk területén. Ilyen új meghódítható terület lehet például Dél-Amerika és Ázsia is. Más kérdés, hogy a Juventus számára az ilyen típusú terjeszkedés némiképp újszerű feladat, de eközben más klubok már most is komolyan számolnak a játékosok közösségi médiás népszerűségükből származó bevételeivel.

Ronaldo oldalát a Facebookon több mint 121 millióan, a Twitteren 73,5 millióan követik. Mindkét profilján rendszeresen jelennek meg videók, fotók a focista mindennapjairól, beleértve számos, különböző sportmárkák által szponzorált tartalmat.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo