Közösségi média cikkek
Pusztító hibák a közösségi médiában
Habár a közösségi oldalak a fogyasztók elérésének egyik legolcsóbb és leghatékonyabb eszközei, van egy nagy veszélyük: a hibáknak itt katasztrofális következménye lehet, akár egy egész cég belebukhat a felhasználók haragjába. Mutatunk néhány emlékezetes hibát, amelyek elkerülhetőek lettek volna.
Segítség, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében
A Facebook és a LinkedIn csak a jéghegy csúcsa, ha a közösségi média világát nézzük. Érdemes körülnézni, mely közösségi hálózatok mire is használhatók.
A 21. század legfontosabb tőkéje
A mai tőkeszegény időkben a kisvállalkozásoknak szüksége lehet valamiféle kiegészítésre, ami segíti őket a nagyokkal szembeni harcban. A vásárlók bizalma, vagyis a jó hírnév éppen az, amit keresünk. De mi köze van ennek a közösségi médiához?
Csak ésszel vadásszunk a Facebook-on
Az egyedi pozíciók esetében kellő körültekintéssel érdemes csak használni a közösségi médiát bár itthon is egyre meghatározóbbá válik az utánpótlás felkutatásában ez a marketing eszköz. A döntéshez több mindent érdemes mérlegelni – vélekedik a HR-szakember.
Kire bízzuk a céges Facebook oldalt?
A közösségi média jelenlét fontosságát már belátja a legtöbb kisvállalkozás, ahogy azt is egyre többen felmérik, hogy a sikeres jelenléthez jobb lesz szakember segítségét kérni. De hogy találjuk meg a számunkra megfelelőt?
Így költsünk okosan a közösségi oldalakon
Mára megkerülhetetlen hirdetési felület a közösségi média. Fontos viszont, hogy gondosan felépített stratégiánk legyen, különben csak elfolyik a pénz.
Az induló vállalkozások 5 végzetes hibája
Bár minden cég más és más, vannak azért olyan vonások, amelyek közösek a sikeres, és a sikertelen vállalkozásokban. És van, ami még a legjobb ötletből induló vállalkozást is ellehetetleníti. Összeszedtünk öt hibát, ami könnyen végzetes lehet, hogy segítsünk elkerülni őket.
Megúszható a reklámadó a Facebookkal?
A reklámozóknak át kell gondolniuk, hogy hogyan és mire költenek a reklámadó hatálybalépése után. A Facebookon való posztolás nem esik az adó hatálya alá. De tényleg teljesen kibújhatunk alóla a közösségi oldal használatával? Lévai Richard Facebook-szakértő válaszol.
Közösségi portál munkahelyeknek
Az, hogy egy pozícióba a legmegfelelőbb ember kerüljön, nem csak a szakmai kvalitásokon múlik. Lehet, hogy bár szakmailag minden stimmel, a kiválasztott jelentkező és a cég között mégsem lesz meg az összhang. Amíg nem ismerik egymást, ezt nehéz megmondani – bár számos lehetőség van már arra, hogy mindenféle módon megismerjük a leendő kollégát, vagy jelentkezőként a vágyott munkahelyet.
Biztonsági tippek a nyugodt nyaraláshoz
Táblagépek és laptopok nélkül már egyre nehezebben tudjuk elképzelni a pihenésünk időszakát. Az ESET szakértői most néhány tippet és tanácsot adnak az online eszközeink biztonságos és körültekintő használatához, ami a gondtalan nyaralásunk alapja lehet.
Kár lenne még leírni a Facebookot
Az elmúlt két évben egyre nehezebb és drágább lett a vállalati kommunikáció a legnagyobb közösségi oldalon, a fiatalok körében pedig már más online felületek válnak egyre népszerűbbé. Ár/érték arányban azonban továbbra is a Facebookon lehet a leghatékonyabban kommunikálni a potenciális és meglévő ügyfeleinkkel.
Így ne vesszünk el a közösségi oldalak rengetegében
Számtalan közösségi oldal, online felület kínálgatja magát, hogy megjelentessük rajta üzeneteinket, kapcsolatot tartsunk rajongóinkkal, fogyasztóinkkal – vagyis láthatóvá váljunk. A bőség zavara fenyeget… 2015-ben, hogyan teremtsünk kapcsolatot és osszuk meg az üzenetet az új online világgal?
A Facebookon szégyenítik meg a vízpazarlókat
Immár három éve tart az aszály Kalifornia déli részén. Mintegy 1200 év nem volt ilyen szörnyű vízhiány a régióban, ahol a lakosság körében új etikai mérce lett a vízzel túl bőkezűen bánó polgárok megszégyenítése.
Új generáció: gond lesz?
Megjelent a Piac & Profit áprilisi száma. Az innovatív üzletemberek szórakoztató magazinjában többek között olvashat patinás márkákról és híressé vált családi vállalatokról. A címlapsztoriból kiderül: miért lehet veszélyes a magyar gazdaság számára, hogy a hazai családi vállalatok hullámszerű generációváltás előtt állnak.
5 megkerülhetetlen socialmarketing trend 2015-re
A közösségi média marketing célú használata mára a vállalkozásoknál szinte a túlélés alapfeltétele. Mindenki igyekszik okosnak lenni benne főleg, hogy ha nem vagyunk megfelelően átgondoltak, a vödörszámra beleölt pénz is totálisan felesleges lesz. Lássuk a trendeket, amit figyelembe kell venni a tervezésnél!
A lehetőség, amit kár lenne elszalasztani
Azt már valószínűleg minden cég tudja, hogy valamilyen formában érdemes jelen lenni a közösségi médiában. Számolgatják a követőket és rajongókat, de kevesen tudják, hogy a közösségi média aktivitás monitorozása és elemzése még számos, ki nem használt lehetőséget tartogat.
Nem a miénk a közösségi oldalas kapcsolatrendszerünk?
Pár éve egy brit bíróság LinkedIn kapcsolatainak átadására kötelezett egy munkavállalót - vagyis azok a döntés szerint a munkáltató tulajdonát képezik. De mi a helyzet itthon?
Látja a jövőt a Xerox algoritmusa
Világújdonságnak számító fejlesztést mutatott be a Binghamton Egyetem és a Xerox. A felsőoktatási intézmény két diákja és a Xerox Palo Alto-i Kutatási Központjának kutatója olyan számítógépes algoritmust dolgoztak ki, amely a közösségi média felületeinek vizsgálata alapján képes következtetni az emberek cselekedeteire jóval azok bekövetkezte előtt.
Ez még nem forradalom
Még mindig várat magára az e-kereskedelem igazi felfutása - legalábbis ez egy friss kutatás tanulsága. A fogyasztók túlnyomó többsége ugyanis még mindig csak alkalomszerűen, havonta egyszer-kétszer vásárol az interneten, mert szeretné élőben is megtapogatni a terméket.
Bevált Facebook-trükkök kisvállalkozásoknak
Mindenhonnan azt hallani, hogy a Facebookon minden cégnek jelen kell lennie. De mibe érdemes tényleg energiát fektetni? Hogy lehetünk hatékonyabbak? A Piac&Profit KKV-Akadémiáján elhangzott hasznos tanácsokat gyűjtöttük össze.
Félreértik a Facebookot a cégek
Használják, de nem értik igazán a Facebookot a közösségi kommunikációban érdekelt hazai kis- és középvállalkozások. Joanelli Tamás, a Be Social közösségi marketing cég ügyvezetője szerint Magyarországon egyértelműen a Facebook a legfontosabb közösségi oldal, de sok hibát követnek el használatával a vállalatok.
Facebook mindenek felett - mobilról és munkából is
A közösségi média fogyasztók egyharmada mobilról és munka közben is bejelentkezik kedvenc felületére – derült ki a KutatóCentrum 2014/1. negyedéves Web2.0 Report felméréséből.
A vevőnek sincs mindig igaza
"A vásárlónak mindig igaza van!" - szól a marketing első törvénye, azonban mindannyian tudjuk, hogy ez nincs mindig így. Sőt, egészen gyakran nincsen így. És egy üzletvezetőnek a saját ép esze és a folyamatos ügymenet érdekében néha szembe kell szállnia a vevővel.
A hatékony kommunikáció trendi eszköze
A YouTube a második legnagyobb keresőoldal. Kihagyhatatlan lehetőség vállalata népszerűsítésére, a hatékony kommunikáció legjobb eszköze.
A fiatalok már túl vannak a Facebookon
A magyar internetezők a Facebook után a Tumblr mikroblogra és a Foursquare helymeghatározó szolgáltatásba töltenek fel a legszívesebben tartalmakat, zenét pedig nem az online rádiócsatornákon, hanem a YouTube-on keresztül hallgatnak a legtöbbet.
5 tipp, hogyan növekedjen költségek nélkül
A szűkös anyagi lehetőségek világában a hatékonyság és a kreativitás jelenti az eszközt, ha valaki meg akarja tartani pozícióját a piacon vagy növelni azt. Adunk néhány tippet, hogy lehet minimális anyagi ráfordítással növekedésre bírni a vállalkozást.
Amit a legjobbak is elfelejtenek az üzleti kommunikáció során
Egy profi szöveg megírása az üzleti kommunikáció talán legnehezebb része, már-már művészetnek számít. Ám e nehéz feladat teljesítése után nem dőlhet hátra, még van további teendője. Nem is kevés.
Melyik közösségi oldal való nekem?
Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on, vagy éppen a Foresquare-en át. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz és hogyan érdemes ott jelen lennünk?
Bizalom és technológia viszi előre a jövő cégét
Egyetlen eszköz munkára és szórakozásra, munkavégzés bárhol és bármikor, toborzás a közösségi oldalakon és teljesen virtuális kollégák? Lehet, hogy nincs is olyan messze…
Óvatosan az önkifejezéssel!
Életre szóló összeveszések, öngyilkosságok, rágalmak, kártérítési perek, rosszul elsült kamaszcsínyek, börtönbüntetések szegélyezik online magán- vagy inkább közéletünket. Magánemberként, alkalmazottként és vállalkozóként is problémánk adódhat abból, ha átgondolatlanul szitkozódunk, vagy mindössze csak viccesek akarunk lenni a közösségi oldalakon. A versenytársainkkal és a hatóságokkal is meggyűlhet a bajunk.
Vigyázzon! Egy mondattal tönkreteheti a munkavállalója!
Az új technológiák, a mobilkommunikációs forradalom, a közösségi terek miatt új veszély leselkedik a cégekre: a nyilvánosság veszélye. A Facebook, a Twitter, az Instagram jelentette kihívások újfajta reakciókat és vállalatvezetési stílust igényel a vállalatvezetők részéről.
Újkori marketing a közösségi oldalakon
A közösségi média mára minden cég számára megkerülhetetlen. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz, és hogyan érdemes ott jelen lennünk? Ezekre a kérdésekre is választ kaphat a Piac & Profit idei utolsó KKV-AKADÉMIÁJÁN.
Facebook: nem tudunk élni nélküle!
A magyarok többsége ugyan minden további nélkül meglenne Facebook nélkül, mégis a hazai 4,7 millió Facebook felhasználó 90 százaléka napi szinten, sőt többségük naponta többször is használja az oldalt. Csak 3,6 százalék tartja magát függőnek.
Üljük meg a Twitter hullámot?
Tegnap lépett tőzsdére a Twitter, és a tavalyi Facebook indulással szemben kiválóan sikerült a rajt. Vagyis külföldön száguld ez a közösségi oldal. Érdemes itthon is belekezdeni?
Lájkot vagy rajongót akarunk?
Valószínűleg Mark Zuckerberg sem gondolta 2004-ben, a Facebook alapításakor, hogy közösségi portálja felhasználói egyszerű „mérőszámok” lesznek, és a lájkgyűjtés fontosabbá válik az elköteleződött, potenciális vásárlóknál. Vajon a konkurens vállalkozások versengése hol és mikor ér véget? Szakértőnk körbejárta a témát.
Miről hazudunk a neten?
Végzettségükről, munkahelyükről és keresetükről is szoktak füllenteni a magyar internetezők. Míg a fiatalok a társkereső oldalakon teszik szebbé a valóságot, addig a Facebookon inkább az idősebbek adatlapjain találunk valótlan állításokat.
Kockázatos lehet a neten toborozni
A cégek világszerte egyre inkább felismerik a közösségi oldalak használatának előnyeit, melyeket nem csak üzleti, hanem toborzási célokra is alkalmazhatnak, így találva rá a legjobb jelöltekre.
Facebook, Google: Belépünk a következő generációs netvilágába
A tíz éve még csak kutatási témaként létező szemantikus technológia forradalmi újdonságát a Google tesztelés alatt álló keresési rendszere is előrevetíti, csak úgy, mint a Facebook Graph Search funkciója, melynek béta változatát január közepe óta tesztelhetik a közösségi oldal tagjai.
Semmi sem maradhat többé titokban
A web 2.0-t nem egyirányú kommunikáció, hanem mindenki számára nyitott interaktivitás jellemzi, s koncepciója természeténél fogva demokratikus. Világában bárkinek ugyanakkora szava lehet, anyagi és társadalmi pozíciótól függetlenül.
Kkv tippek, hogyan használjuk helyesen a Facebookot
Sok vállalkozás még mindig személyes profilként jelenik meg a legnagyobb közösségi médiumnak számító Facebookon, a céges profil számos előnye így elveszik számukra.
A Facebookon vadásznak új piacokra a kkv-k
Elsősorban új piacokra vadásznak a hazai kis- és középvállalkozások - derül ki a Marketing112 és a Marketingesek Lapja legfrissebb felméréséből, amelynek keretén belül 2100 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketing döntéshozót kérdeztek meg a vállalkozásuk 2012-es évi marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről.
Kiberbűnözés: erre ügyeljen az ünnepek alatt!
A kiberbűnözők többféle módon is kihasználják az ünnepeket, vegyük például a klasszikusnak számító elektronikus képeslapokat és köszöntéseket, amelyek akár vírusokat, trójaikat és egyéb kártékony programokat rejthetnek a hackerek ajándékaként. Az ünnepi jókívánságok kifejezésének legelterjedtebb eszköze a Facebook lett, itt státuszként vagy a barátok üzenőfalára írva egyszerűen megúszhatjuk az üdvözléseket.
Mit tudhat a munkaadó a munkavállalóról?
A közösségi média és a munkajog kapcsolatáról tartott üzleti reggelit HR szakembereknek a Gide Loyrette Nouel - d'Ornano ügyvédi iroda és a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara. A rendezvényen körüljárták a közösségi média munkahelyi használatával kapcsolatos adatvédelmi és munkajogi kérdéseket, illetve számos külföldi és magyar jogeseten keresztül rávilágítottak néhány jogalkalmazási érdekességre is.
Tippek: így használjuk a közösségi médiát!
Hogyan lehetünk sikeresek a közösségi oldalakon folytatott marketingkommunikációnkban? Hogyan győzheti le egy kkv a multicégeket a fogyasztókért folytatott harcban? Ezekre a kérdésekre is válaszol Héjj Szilárd MarketingArc a KözösségiHáló blogon írt legfrissebb bejegyzésében!
Nem kell a Facebook mellett ülni, időzíthet is
Akkor is folyamatosan születhetnek az új posztok a Facebookon, hogy ha éppen tárgyalunk, megbeszélésen vagyunk, vagy egyszerűen csak nem vagyunk online: hogyan lehetséges ez? Időzített posztolással.
Egymilliárd felhasználó a Facebookon
Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezérigazgatója a saját Facebook profilján jelentette be, hogy a közösségi oldal havi aktív felhasználóinak száma meghaladta az 1 milliárd főt.
Az önéletrajz halott?
A válság nem múlt el. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a friss munkaerőpiaci felmérésekben olvasható szektorális munkanélküliségi ráták növekedése. Ebből adódóan csökken az álláshirdetések száma, de a kevesebb hirdetésre még több önéletrajz érkezik be. Az álláskeresés régi eszközeivel már nem lehet hatékonyan működni a kiválasztási folyamatok hatékonyságának növeléséhez racionalizálásra és fejlesztésre van szükség.
Hét tipp a közösségi oldalak hasznosítására
A kapcsolati háló bővítése minden modern üzletember kiemelt célja kellene, hogy legyen, mivel a hasznos kapcsolatokon keresztül nem csak a fontos információk és üzelti lehetőségek, hanem tippek és új megoldások is bőségesen áramlanak. A kapcsolati háló bővítésére ahasznos eszközaz internet, ám a szakemberek nem a Facebook-ot, hanem a LinkedIn-t használják.