Üljük meg a Twitter hullámot?

Tegnap lépett tőzsdére a Twitter, és a tavalyi Facebook indulással szemben kiválóan sikerült a rajt. Vagyis külföldön száguld ez a közösségi oldal. Érdemes itthon is belekezdeni?

Kép:PP archív

Kiválóan rajtolt el a Twitter a new-yorki tőzsdén. A társaság 26 dolláros részvényenkénti kezdőárat állapított meg, ám ez pillanatok alatt 45,1 dollárra emelkedett, vagyis alig néhány pillanat alatt 73%-kal nőtt meg egy részvény értéke. Ez azt jelenti, hogy a cég jelenlegi értéke eléri a 31 milliárd dollárt - írja a Wikitech.A Twitter lépése az idei év egyik legnagyobb technológiai történése a tőzsdén, azt viszont az idő dönti el, hogy a Twitter jó szereplése pusztán egy megelőlegezett bizalom, vagy a tőzsde tényleg ennyire bízik a 140 karakteres üzenetekkel híressé vált közösségi oldalban.

Mire jó? A Twitteren rövid, körülbelül két mondatos üzeneteket helyezhetünk el, csatolhatunk képet, dokumentumot vagy videót. A felhasználók követhetik azokat, akiknek az üzenete számukra érdekes lehet és saját követőtábort is építhetnek. Megtehetjük, hogy védjük a posztjainkat és csak azok lesznek a követőink, akiket elfogadunk, de arra is van lehetőség, hogy nyitva hagyjuk a profilunka, amelyet így bárki olvashat.

Nem létezik általánosságban alkalmazható Twitter-stratégia a hírek terjesztésére, és a mikroblog-szolgáltatás felhasználásának hatékonysága is erősen eltérő lehet – erre a megállapításra jutott az Arizonai Egyetem kutatója.Ráadásul sok kkv úgy vág bele a közösségimédia-kommunikációba, hogy jelen van az összes felületen (Facebook, Twitter, Google+ stb.), teljesen feleslegesen - mondja a Piac&Profit szakértője, Héjj Szilárd MarketingArc. Önmagában a Facebook céges profil karbantartása, frissítése is igen komoly feladat, emellett a többi csatornával is foglalkozni már több munkatárs idejét is lekötheti. Nem beszélve arról, hogy a Google+ és a  Twitter még nem került abba a stádiumba, hogy egy átlagos kkv kihasználhassa a lehetőségeit.

Mellette

  • A rövid, velős üzenetek remek platformja.
  • A twitteresek általában rendszeresen nézik a profiljukat.
  • Két mondatot viszonylag gyorsan megfogalmazhatunk, így napjában többször is tudunk csipogni még a legelfoglaltabb időszakban is.
Ellene
  • A felhasználók mindig a legutóbbi üzenetet látják a falukon, így ha reggel csipogtunk és a követőink zöme csak délután néz rá a profiljára, előfordulhat, hogy a semmibe veszik az üzenetünk.
  • Nehéz marketingcélokra használni a rövid üzenetet.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo