Üljük meg a Twitter hullámot?

Tegnap lépett tőzsdére a Twitter, és a tavalyi Facebook indulással szemben kiválóan sikerült a rajt. Vagyis külföldön száguld ez a közösségi oldal. Érdemes itthon is belekezdeni?

Kép:PP archív

Kiválóan rajtolt el a Twitter a new-yorki tőzsdén. A társaság 26 dolláros részvényenkénti kezdőárat állapított meg, ám ez pillanatok alatt 45,1 dollárra emelkedett, vagyis alig néhány pillanat alatt 73%-kal nőtt meg egy részvény értéke. Ez azt jelenti, hogy a cég jelenlegi értéke eléri a 31 milliárd dollárt - írja a Wikitech.A Twitter lépése az idei év egyik legnagyobb technológiai történése a tőzsdén, azt viszont az idő dönti el, hogy a Twitter jó szereplése pusztán egy megelőlegezett bizalom, vagy a tőzsde tényleg ennyire bízik a 140 karakteres üzenetekkel híressé vált közösségi oldalban.

Mire jó? A Twitteren rövid, körülbelül két mondatos üzeneteket helyezhetünk el, csatolhatunk képet, dokumentumot vagy videót. A felhasználók követhetik azokat, akiknek az üzenete számukra érdekes lehet és saját követőtábort is építhetnek. Megtehetjük, hogy védjük a posztjainkat és csak azok lesznek a követőink, akiket elfogadunk, de arra is van lehetőség, hogy nyitva hagyjuk a profilunka, amelyet így bárki olvashat.

Nem létezik általánosságban alkalmazható Twitter-stratégia a hírek terjesztésére, és a mikroblog-szolgáltatás felhasználásának hatékonysága is erősen eltérő lehet – erre a megállapításra jutott az Arizonai Egyetem kutatója.Ráadásul sok kkv úgy vág bele a közösségimédia-kommunikációba, hogy jelen van az összes felületen (Facebook, Twitter, Google+ stb.), teljesen feleslegesen - mondja a Piac&Profit szakértője, Héjj Szilárd MarketingArc. Önmagában a Facebook céges profil karbantartása, frissítése is igen komoly feladat, emellett a többi csatornával is foglalkozni már több munkatárs idejét is lekötheti. Nem beszélve arról, hogy a Google+ és a  Twitter még nem került abba a stádiumba, hogy egy átlagos kkv kihasználhassa a lehetőségeit.

Mellette

  • A rövid, velős üzenetek remek platformja.
  • A twitteresek általában rendszeresen nézik a profiljukat.
  • Két mondatot viszonylag gyorsan megfogalmazhatunk, így napjában többször is tudunk csipogni még a legelfoglaltabb időszakban is.
Ellene
  • A felhasználók mindig a legutóbbi üzenetet látják a falukon, így ha reggel csipogtunk és a követőink zöme csak délután néz rá a profiljára, előfordulhat, hogy a semmibe veszik az üzenetünk.
  • Nehéz marketingcélokra használni a rövid üzenetet.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo