Látja a jövőt a Xerox algoritmusa

Világújdonságnak számító fejlesztést mutatott be a Binghamton Egyetem és a Xerox. A felsőoktatási intézmény két diákja és a Xerox Palo Alto-i Kutatási Központjának kutatója olyan számítógépes algoritmust dolgoztak ki, amely a közösségi média felületeinek vizsgálata alapján képes következtetni az emberek cselekedeteire jóval azok bekövetkezte előtt.

Kép:Pixabay

Az algoritmus megalkotásához 500 millió Twitter üzenetet használtak fel. Vizsgálták a poszt szövegét, a posztolás helyszínét, és az egymásután következő posztok rendszerét, vagyis hogy a bejelentkezések hol, hogyan, milyen témában születtek. A kontextus alapú algoritmus ezekből az információkból merítve meghatározta egy – egy egyén „mozgását”, aktivitásának rendszerességét, jellegét. Ezeknek köszönhetően sikerült olyan módszertant felállítani, ami 3 órás időtávon belül 90 százalékos biztonsággal megjósolja, hogy az ember mit fog csinálni adott helyzetben.

A szakértők hangsúlyozták, hogy az algoritmus által generált, jövőre mutató információk tovább pontosíthatóak, ha több forrást (pld.: telefonálási szokások, bankkártya műveletek)is használnak a számítások elvégzéséhez. Az adatok ilyen jellegű elemzésének rengeteg előnye van. Többek közt a különböző közlekedési anomáliák is kezelhetővé válnak a megoldással, mivel a forgalomirányítók a torlódásokat elkerülő alternatív utakat felkínálása helyett már a dugók kialakulását is meg tudják akadályozni. Mivel egy probléma kialakulásához vezető folyamat térképezhető fel, ezért a különböző szolgáltatók számára lehetséges egy hiba lehetőségének felismerése még a valós probléma felmerülése előtt.

Ennek alapján az sem elképzelhetetlen, hogy üzleti partnerünk, akinek telefonálni akarunk, már a hívásunk előtt ismeri szándékunkat. A titok nyitja az eddig strukturálatlanul beömlő információk, üzenetek egységesítésében rejlik. A telefonos-és online platformokon keresztül érkező adatokat az algoritmus bekapcsolásával azonnal szűrni, analizálni lehet és azok alapján rögtön előkészíthető a válaszreakció.

Facebook kísérlet
700 ezer felhasználójával kísérletezett a Facebook úgy, hogy erről nem értesítette őket. Kiderült, a közösségi oldal valóban tud hatni a hangulatunkra. Végtelenek a lehetőségek…

Véleményvezér

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 
Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs

Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs 

Komoly vetélytársat kapnak a diszkontláncok.
Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot

Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot 

Mivel egyedül vétózott. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo