Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel, és megerősítsük az egymás iránti bizalmat, és elősegítsük a személyes hitelesség kialakulását. A már meglévő partnereink mellett pedig számtalan potenciális ügyfélhez eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on vagy éppen a Foresquare-en át. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz, és hogyan érdemes ott jelen lennünk? Ezekre a kérdésekre is választ kaphat a Piac & Profit idei utolsó KKV-AKADÉMIÁJÁN december 3-án.
A felhasználók háromnegyede napi szinten használja valamelyik közösségi oldalt, és nőtt azok aránya is, akik akár 4–6 ilyen oldalra regisztrálnak. Ahogyan a magánéletben, az üzleti hálózatépítésben és kapcsolattartásban is a közösségi oldalak váltak főszereplőkké. Sőt, a LinkedIn, a Facebook vagy a Google+ bármely iparágban működő vállalatvezető számára lassan nélkülözhetetlen üzleti eszköz lett.
Persze a sikeres üzlethez eddig is elengedhetetlen volt, hogy rendszeresen ápoljuk a viszonyt partnereinkkel, ügyfeleinkkel, érintettjeinkkel. Ma sincs ez másképp, ám az interneten töltött idő növekedésével az eszköz megváltozott. A közösségi oldalak váltak főszereplőivé a kapcsolattartásnak. A legnagyobb globális szakmai internetes közösség a LinkedInen működik: 170 iparágból már 200 millió tagot számlál összesen 200 országból. És bár a Facebook elsősorban a társasági kapcsolatokra fókuszál, ma már szinte minden magára valamit adó cég üzleti profillal is jelen van ott. Sőt, bár azt mondják, a Facebookon nem lehet eladni, mégis van, aki megpróbálta.
Persze nem mindegy, hogy hogyan. Szakembereink elmondják, hogy mi a titka a közösségi oldalakon való eredményes kommunikációnak, hányszor és mit érdemes posztolni, hogyan kezeljük a LinkedIn profilunkat. A KKV-AKADÉMIA idei utolsó rendezvényén szó lesz a reklámszövegek, képi megjelenítés, reklámanyagok készítésének alapvető szabályairól, fortélyairól is.