Kétszer annyit lógunk a „fészen”, mint a jenkik

Átlagosan közel napi másfél órán keresztül használjuk a Facebookot, ami több mint kétszerese az Egyesült Államokban mért adatnak – derült ki az Evolution & Mobile Hungary konferencián. Itthon 5,1 millió felhasználója van a legnépszerűbb közösségi oldalnak, ebből mintegy négymillióan napi rendszerességgel látogatják a szájtot. A tinédzserek viszont tömegesen hagyják el a Facebookot, és fordulnak más platformok felé.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A magyarok már nemcsak a tévénézéssel töltött idő tekintetében tartoznak a világ élvonalához, hanem a legfrissebb adatok szerint a Facebook használatában is előkelő helyen állunk. Átlagosan napi másfél órát szörfözünk a világ legnépszerűbb közösségi oldalán, míg Amerikában ugyanez a mutató nagyjából negyven perc – derült ki az Evolution & Mobile Hungary konferencián.

Kép: Pixabay

A közösségi média piaca Nyugat-Európához és az Egyesült Államokhoz hasonlóan egyre színesebbé válik, hiszen újabb és újabb platformokat kezdünk el használni. A Facebook egyre inkább a felnőttek játszóterévé alakul: az anyukák például már az egyik legaktívabb réteg az oldalon. A fiatalok viszont egyre kevésbé használják a Facebookot, hiszen itt jelen vannak a szülők is, a család, és emiatt nem ad kellő intimitást. A tinédzserek ezért inkább a zárt csoportokat kedvelik, és egyre népszerűbb körükben a fotómegosztó Instagram vagy az egy idő után „felszívódó” üzenetekkel operáló Snapchat. (Már egy évvel ezelőtti az az írás, ami megrengette a közösségi médiás világot, amelyben egy 19 éves srác kínos családi vacsorához hasonlította a legnagyobb közösségi oldalt.)

A magánfelhasználás mellett a cégek, vállalatok, márkák is egyre intenzívebben használják a közösségi médiát Magyarországon és globálisan is. Mostanra lecsengett a nagy hype a Facebook körül, a cégek egyre inkább a helyén kezelik ezt a megjelenési lehetőséget – derül ki az RG Stúdió kutatásából. Költeni már hajlandóak a vállalkozók, most az jönne, hogy mindenki megtalálja, mi az, amibe tényleg érdemes invesztálnia.

Itt a Facebook legnagyobb változása – és amit jelent
A Facebook világszerte elkezdte élesíteni a reakció gombokat, amik a Like gomb kiegészítései lesznek. Elsőként az ismerősök posztjait lehet majd a like mellett egyéb módon is lereagálni. Később érkeznek ugyanezek a reakciók a Facebook oldalak posztjaira is. A változás az eddigi céges kommunikációt is felülírja.

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo