Félreértik a Facebookot a cégek

Használják, de nem értik igazán a Facebookot a közösségi kommunikációban érdekelt hazai kis- és középvállalkozások. Joanelli Tamás, a Be Social közösségi marketing cég ügyvezetője szerint Magyarországon egyértelműen a Facebook a legfontosabb közösségi oldal, de sok hibát követnek el használatával a vállalatok.

Kép:Pixabay

A Facebook közösségi oldalnak 4,8 millió magyar felhasználója van, közülük 2,5 millió naponta aktív. Óriási tömegeket lehet megszólítani, míg a hirdetési költségek csak a töredékét teszik ki a nyomtatott sajtóban, a televíziós csatornákon, vagy akár a Google oldalán való reklámnak. A lehetőségek nagyok, de nem minden hirdető elégedett, mert a rosszul elvégzett munka itt se vezet eredményre.

Joanelli Tamás a csütörtöki sajtóbeszélgetésen elmondta, hogy nem minden cégnek ajánlott a közösségi média használata. Lehet, hogy a szolgáltatás vagy a termék, amelyet a cég ajánl, nem vonz széles tömegeket, vagy maga a cég értelmezi félre az Fb lényegét, azzal, hogy egyirányú kommunikációs csatornát akar, miközben a közösségi oldal az interaktivitásra épül. (A követőkre való tényleges odafigyelés, kétirányú kommunikáció az egyik kulcsfontosságú dolog idén ezen a területen. További fontos trendeket talál itt.)

Gondot okozhat a hibásan létrehozott Facebook-oldal is, például ha egy céget személyként regisztrálnak. Ez egyrészt tilos, másrészt nem hatékony. Joanelli Tamás szerint több kkv-nak nincs kommunikációs stratégiája, mikor ellátogat az Fb-re, csak a "lájkok" hajszolására koncentrál, vagy tévesen eladói reklámfelületként tekint az oldalra. (Nagyot bukhatunk a Facebookon, ha nem ismerjük a kapcsolódó jogi vagy adózási kötelezettségeket.)

Joanelli Tamás szerint tévhit, hogy az Facebook ingyenes, valójában csak annak látszik. Egy oldal követőinek nagyjából 2-3 százaléka látja keresés nélkül, ha posztolnak valamit. A nagyobb arányú megjelenéshez komoly forgalmat generáló tartalom kell, vagy fizetni kell az Facebooknak külön, hogy az adott bejegyzéseket gyakrabban mutassa. A széles lefedettség fontos, mert főszabályként az elért emberek 1 százaléka az, aki ténylegesen vásárló is lesz.

Több hasznot remél a közösségi oldalaktól? Segítünk!
Ahhoz, hogy a céges jelenlét a közösségi oldalakon beváltsa a hozzá fűzött reményeket, naprakész tudásra és pontos stratégiára van szükség. Most szakértőktől szerezheti meg mindezt a Piac&Profit KKV-Akadémiáján.
Típushibának számít, hogy sok kkv nem ismeri az Facebookhirdetési rendszerét, és türelmetlenek az eredmények kivárásával. A közösségépítéshez pénz, stratégia, kitartás, kreativitás és idő kell, de az első eredmények így is csak legkorábban 6-12 hónap alatt mutatkoznak meg.

A Be Social ügyvezetője szerint kelet-európai sajátosság, hogy Nyugat-Európához és Amerikához képest az Fb mellett más közösségi oldalak (Twitter, Google+, Instagram) még nem igazán népszerűek, ezért az Fb-nak itthon központi szerepe van a közösségi kommunikációban. A Fb használata azonban kifizetődő lehet, mert olcsó, mérhetők az eredmények, és felkészülés mellett nagyon jól megtérülnek a hirdetési befektetések.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo