Többmilliós bukta egy tweet miatt

Sok szó esik arról, hogy a közösségi média egyre nagyobb hatással van a cégek életre. Ezt nagyon is direkt módon bizonyította a Tesla friss esete: a cég 580 millió dolláros veszteséget köszönhet egy tweetnek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A gazdasági világ lélegzet-visszafojtva várta, hogy kiderüljön, kivel szövetkezik a Tesla elektromos autóinak, a Model 3-nak az akkumulátorainak gyártásához. Voltak hírek, melyek szerint a Samsung, mások szerint a Panasonic volt nyeregben. A Tesla nem erősítette meg eddig hivatalosan egyik információt sem, így a Samsung részvényei is szép magasságokban tartották magukat.

Mígnem Elon Musk, a Tesla extravagáns vezetője (akiről itt olvashat bővebben) egyszer csak fogta magát, és a kitwittelte, hogy a Panasonic lesz a gyártó, megkötötték a kizárólagos szerződést. A Samsung részvényei azonnal zuhanni kezdtek, 580 millió dolláros veszteséget okozva a cégnek.

A Panasonic értéke 800 millió dollárral ugrott meg az egyetlen kis közösségi oldalas posztnak köszönhetően.

Nem ez Musk első szokatlan húzása, egyszer sértőnek talált egy beszólást a neten, és tett róla, hogy aki posztolta, ne vehessen többé Tesla autót. Nem érdekelte, hogy az illető nem egyszerű fogyasztó, hanem kockázati tőkés.

Pusztító hibák a közösségi médiában
Habár a közösségi oldalak a fogyasztók elérésének egyik legolcsóbb és leghatékonyabb eszközei, van egy nagy veszélyük: a hibáknak itt katasztrofális következménye lehet, akár egy egész cég belebukhat a felhasználók haragjába. Mutatunk néhány emlékezetes hibát, amelyek elkerülhetőek lettek volna.
 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo