Óriás büntetés a Facebooknak

110 millió eurós (34 milliárd forintos) pénzbírság megfizetésére ítélte az Európai Bizottság (EB) a Facebookot, arra hivatkozva, hogy az amerikai vállalat "félrevezető és téves információkat" közölt a Whatsapp üzenetküldő szolgáltató 2014-es felvásárlásakor - jelentette be a testület csütörtökön.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A bizottság elsősorban azt kifogásolja, hogy az érintettek azt állították a felvásárlás versenyjogi vizsgálatakor, hogy "nem képesek automatikusan összekapcsolni ugyanazon felhasználó Facebook- és Whatsapp-fiókjait", később azonban ezt lehetővé tették, és az EB szerint már korábban is tudhatták, hogy ez technikailag lehetséges - írja az MTI.

A döntés világos jelzést küld a cégeknek, hogy a vállalati fúzióknál az uniós szabályoknak mindenben eleget kell tenni, ide értve a helyes információk megadására vonatkozó kötelezettséget is - közölte Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos, a büntetést "arányosnak, de elrettentőnek" nevezve.

A szabályok értelmében a tranzakcióban érintett, szándékosan vagy hanyagságból félrevezető információkat közlő cégek összesített bevételének akár az 1 százalékát kitevő bírságot is kiszabhat az EB.

A brüsszeli közleményben kiemelték, hogy a döntésnek nincs visszamenőleges hatálya a felvásárlás engedélyezésére, nincs hatással a már lezárt eljárásra.

A bejelentésre reagálva a Facebook azt közölte, hogy nem szándékosan vezették félre a bizottságot. "Jóhiszeműen jártunk el már az első tárgyalástól kezdve, valós információkat akartunk mindig biztosítani" - mondta az amerikai cég egyik szóvivője.

A Facebook 2014-ben 19 milliárd dollárért vásárolta meg a Whatsappot.

A Facebooknak már nem elég az online világ
A Facebook eddig elsősorban az online világra fókuszált, mostantól az offline világban is még komolyabb helyet követel magának. A változások nem csak a felhasználókat, de a marketingeseket és a cégeket is érinti - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo