Na, ezt ne tegye a Facebookon, ha jót akar

A Facebook még mindig hihetetlenül népszerű a cégek körében, valóságos új marketing csodafegyverként tekintenek rá. Tuti receptekről már sokat olvashattunk, ha ezeket betartottuk, már álom számú követőnk, van, akik roppant aktívak az oldalunkon. Most megmutatjuk, hogy mit ne tegyünk, ha nem szeretnénk, hogy rohamosan megcsappanjon a követőink és a lájkjaink száma.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Amikor sok

A Facebookon a posztok láthatósága átlagosan 3 óra. Ha ez alatt nem túl nagy az érdeklődés, kedvelés, megosztás, esetleg kommentelés, már hiába erőlködünk, feledésbe merül. azonban erre nem ellenszer, ha gyakran posztolunk, hogy láthatóak maradjunk, ilyenkor egy idő után, a tapasztalatok szerint ráunnak a követőink, és vagy tiltanak, vagy már ne követnek tovább bennünket. Meg kell találni az egészséges egyensúlyt, a napi 2-3 céges üzenet, amivel reakcióra késztetjük az oldalunk követőit, bőven elég. Ennél több üzenetáradatot már nem szívesen olvas senki, a hírfolyamból is elrejthetnek bennünket. A kényszer egyébként se vezesse a kezünket, csak azért ne posztoljunk, hogy meglegyen a heti menetrend szerinti megjelenés szám. Figyeljünk arra, hogy a bejegyzéseink tartalma érdekes, informatív, vagy figyelemfelkeltő legyen. Ha valami erőltetett, könnyen elcsúszhat rajta a nehezen megszerzett népszerűségünk.

Megint mindent felforgat a Facebook
Megint változtat az algoritmusán a Facebook. A jövőben többször fogunk találkozni a barátaink által feltöltött fotókkal, a rokonok személyes posztjaival, háttérbe szorulnak a céges oldalak.
Amikor túl proaktív

Szeretjük, ha a bejegyzéseinkre sok reakció érkezik, ez evidens. Annak érdekében, hogy minél több embert megmozgassunk, posztolhatunk proaktív - vagy provokatív - hangvételű felhívásokat. Sokan használnak kérdéseket, hívják fel a követőket, hogy lájkkal - vagy most már a többi reakció gombbal - mutassák meg, mit gondolnak. Ám itt is a mértékletesség és a körültekintés a legfontosabb. Ne essünk túlzásba, naponta többször ne akarjuk túlzottan aktivizálni a kedvelőinket, mert nagyon hamar ráunhatnak az ilyen típusú bejegyzésekre és újra csak azt vesszük észre, hogy egyre fogyatkozik a like-ok száma az oldalunkon. Ha nem elég érdekesek, figyelemfelkeltőek, frappánsak az írásaink, könnyen ellenszenvessé válhatunk a rajongóink számára, ez pedig ugyebár nem cél.

Kép:Pexels

Ne feledjük, hogy a Facebook felhasználók főleg a saját baráti, családi kapcsolataikat szeretnék erősíteni a közösségi oldal segítségével, nem feltétlenül a marketing témájú üzenetekre kíváncsiak. Ezért bánjunk csínján a konkrét ajánlatok bemutatásával is. Persze, tudjuk, hogy mindig a cégünkről, márkánkról lenne jó beszélni, de néha nagyobb figyelmet szerezhetünk például egy-egy érdekes hírrel, vagy esemény bemutatóval. Ha csak egyértelműen marketing tartalmú üzenetbe botlanak az oldalunkon a kedvelőink, hamar kiesünk a rostán. Legyünk izgalmasan kreatívak!

A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki?
A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni: aki jól használja, annak bőven megéri.
Amikor túl lassú

Biztosak lehetünk benne, hogy előbb vagy utóbb a mi oldalunkon is felbukkan néhány kellemetlen reakció, komment. A legrosszabb reakció részünkről, ha semmit nem teszünk, vagy esetleg minden negatív hozzászólást törlünk. Érdemes az oldal létrehozásakor tisztázni a feltételeket, a szükséges lépéseket. Ha úgy véljük, hogy a sérelmezett hozzászólást ott, nyíltan válaszolva is tudjuk orvosolni, válaszoljunk udvariasan, kedvesen. Ha a stílus és a szóhasználat minősíthetetlen nyugodtan töröljük a hozzászólást. a kritikákat ellenben kezeljük megértő, elfogadó, emberi módon, de ha lehetőség van rá, fordítsuk a beszélgetést pozitív kicsengésűre. Ha kell, legyen egy előre meghatározott, udvarias sémánk a gyakori észrevételek kezelésére. A másik nagy hiba, amit elkövethetünk, ha az oldalunkon kérdés, észrevétel, kritika érkezik, és napokig nem reagálunk. Az optimális, ha egy napon belül választ küldünk, de minél kevesebb idő telik el, annál jobb.

A professzionális facebook oldal kezelés sok energiát, az elején még több időt és kitartást igényel, de ez ne szegje kedvünket, óriási sikereket érhetünk el viszonylag rövid idő alatt. Ami nagyon fontos, hogy ha nekünk nincs időnk egy kézben, jól, gyorsan, hatékonyan kezelni a felületet, bízzunk meg egy kollégát vagy egy erre szakosodott szakembert.

 

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo