Na, ezt ne tegye a Facebookon, ha jót akar

A Facebook még mindig hihetetlenül népszerű a cégek körében, valóságos új marketing csodafegyverként tekintenek rá. Tuti receptekről már sokat olvashattunk, ha ezeket betartottuk, már álom számú követőnk, van, akik roppant aktívak az oldalunkon. Most megmutatjuk, hogy mit ne tegyünk, ha nem szeretnénk, hogy rohamosan megcsappanjon a követőink és a lájkjaink száma.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Amikor sok

A Facebookon a posztok láthatósága átlagosan 3 óra. Ha ez alatt nem túl nagy az érdeklődés, kedvelés, megosztás, esetleg kommentelés, már hiába erőlködünk, feledésbe merül. azonban erre nem ellenszer, ha gyakran posztolunk, hogy láthatóak maradjunk, ilyenkor egy idő után, a tapasztalatok szerint ráunnak a követőink, és vagy tiltanak, vagy már ne követnek tovább bennünket. Meg kell találni az egészséges egyensúlyt, a napi 2-3 céges üzenet, amivel reakcióra késztetjük az oldalunk követőit, bőven elég. Ennél több üzenetáradatot már nem szívesen olvas senki, a hírfolyamból is elrejthetnek bennünket. A kényszer egyébként se vezesse a kezünket, csak azért ne posztoljunk, hogy meglegyen a heti menetrend szerinti megjelenés szám. Figyeljünk arra, hogy a bejegyzéseink tartalma érdekes, informatív, vagy figyelemfelkeltő legyen. Ha valami erőltetett, könnyen elcsúszhat rajta a nehezen megszerzett népszerűségünk.

Megint mindent felforgat a Facebook
Megint változtat az algoritmusán a Facebook. A jövőben többször fogunk találkozni a barátaink által feltöltött fotókkal, a rokonok személyes posztjaival, háttérbe szorulnak a céges oldalak.
Amikor túl proaktív

Szeretjük, ha a bejegyzéseinkre sok reakció érkezik, ez evidens. Annak érdekében, hogy minél több embert megmozgassunk, posztolhatunk proaktív - vagy provokatív - hangvételű felhívásokat. Sokan használnak kérdéseket, hívják fel a követőket, hogy lájkkal - vagy most már a többi reakció gombbal - mutassák meg, mit gondolnak. Ám itt is a mértékletesség és a körültekintés a legfontosabb. Ne essünk túlzásba, naponta többször ne akarjuk túlzottan aktivizálni a kedvelőinket, mert nagyon hamar ráunhatnak az ilyen típusú bejegyzésekre és újra csak azt vesszük észre, hogy egyre fogyatkozik a like-ok száma az oldalunkon. Ha nem elég érdekesek, figyelemfelkeltőek, frappánsak az írásaink, könnyen ellenszenvessé válhatunk a rajongóink számára, ez pedig ugyebár nem cél.

Kép:Pexels

Ne feledjük, hogy a Facebook felhasználók főleg a saját baráti, családi kapcsolataikat szeretnék erősíteni a közösségi oldal segítségével, nem feltétlenül a marketing témájú üzenetekre kíváncsiak. Ezért bánjunk csínján a konkrét ajánlatok bemutatásával is. Persze, tudjuk, hogy mindig a cégünkről, márkánkról lenne jó beszélni, de néha nagyobb figyelmet szerezhetünk például egy-egy érdekes hírrel, vagy esemény bemutatóval. Ha csak egyértelműen marketing tartalmú üzenetbe botlanak az oldalunkon a kedvelőink, hamar kiesünk a rostán. Legyünk izgalmasan kreatívak!

A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki?
A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni: aki jól használja, annak bőven megéri.
Amikor túl lassú

Biztosak lehetünk benne, hogy előbb vagy utóbb a mi oldalunkon is felbukkan néhány kellemetlen reakció, komment. A legrosszabb reakció részünkről, ha semmit nem teszünk, vagy esetleg minden negatív hozzászólást törlünk. Érdemes az oldal létrehozásakor tisztázni a feltételeket, a szükséges lépéseket. Ha úgy véljük, hogy a sérelmezett hozzászólást ott, nyíltan válaszolva is tudjuk orvosolni, válaszoljunk udvariasan, kedvesen. Ha a stílus és a szóhasználat minősíthetetlen nyugodtan töröljük a hozzászólást. a kritikákat ellenben kezeljük megértő, elfogadó, emberi módon, de ha lehetőség van rá, fordítsuk a beszélgetést pozitív kicsengésűre. Ha kell, legyen egy előre meghatározott, udvarias sémánk a gyakori észrevételek kezelésére. A másik nagy hiba, amit elkövethetünk, ha az oldalunkon kérdés, észrevétel, kritika érkezik, és napokig nem reagálunk. Az optimális, ha egy napon belül választ küldünk, de minél kevesebb idő telik el, annál jobb.

A professzionális facebook oldal kezelés sok energiát, az elején még több időt és kitartást igényel, de ez ne szegje kedvünket, óriási sikereket érhetünk el viszonylag rövid idő alatt. Ami nagyon fontos, hogy ha nekünk nincs időnk egy kézben, jól, gyorsan, hatékonyan kezelni a felületet, bízzunk meg egy kollégát vagy egy erre szakosodott szakembert.

 

 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo