Friss cikkeink
Az elegáns klasszikus - Mazda 626 DITD ÉS GT
A háromféle karosszériával készülő középkategóriás 626-osból a 323-as mellett a legtöbbet gyártja és értékesíti a Mazda. Az autó tágas, gazdagon felszerelt, ára kedvező. A tavaly „ráncfelvarráson” átesett modellek közül mi a dízelmotoros DITD-t és a legerősebb benzinest, a 626 GT-t próbáltuk ki.
A pehelysúlyú bajnok - Audi A2 1,4 TDI
Az Audi A2-es a világ első, nagy sorozatban gyártott alumíniumkarosszériás autója. Hossza és négyszemélyes utastere a kiskategóriába sorolja, lenyűgöző technikája és minősége azonban felsőbb osztályba lépteti.
A kedvenc dobozos - Citroën Berlingo 1,9 D
Az 1996-ban bemutatkozott, első látásra meghökkentő, dobozos járműből mára igazi közönségkedvenc lett. Nem véletlenül: kedvező az ára, és igen jó a használati értéke. Kényelemben is vetekszik a testvérmodell Peugeot Partnerrel és másik francia vetélytársával, a Renault Kangoo-val.
A megkülönböztetett - Rover 45 2,0 V6 Club
A Rover-modelleknek nemcsak a megjelenését dolgozták át „négylámpásra”, hanem a motorkínálatát is felfrissítették. A motorok legékesebbje a kétliteres V6-os, amelyet a Rover 45 esetében, az alsó-középkategóriában nem megszokottan, ötsebességes Steptronic automatával párosítottak.
Páratlan kombi - Skoda Fabia Combi
A Fabia 26 centiméterrel növelt kombi változata könnyen az ötajtós modell „fejére nőhet”. Harmonikus, mint testvére, és a nagyméretű, sík padlójú csomagtér különösen jól használhatóvá teszi a kocsit. Északi szomszédaink joggal büszkék munkájukra.
„A” plussz
Baby-Benz tizenhét centit nyúlt egyik napról a másikra. Az alsó-középkategóriás egyterű külalakja így kiegyensúlyozottabb lett, belterének kidolgozása pedig minőségileg javult.
Egyből három
Megérkezett a Škoda gyár újító gondolkodásának újabb bizonysága, a Fabia lépcsős hátú változata. Az első a lejtős hátú modell volt, azután jött a ritka szép kombi változat, most pedig zárásként(?) itt a klasszikus formájú négyajtós. Tessék választani!
VW Golf 1,4 16V Edition - a megunhatatlan
A közkedvelt VW Golf most először kapott 16 szelepes 1,4-es benzinmotort pályafutása során, amellyel a korszerű hétköznapi autózásban tökéletesen helytáll. Nem kell félni, a motorpaletta legkisebb tagja 75 lóereje ellenére lendületesen mozgatja a karosszériát, és fogyasztása is jó.
Valóra vált álmok
Az autóipar mára a gépkocsikba beépített, korábban megfizethetetlenül drága számítástechnikai technológiák tucatjait tette tömegtermékké, a környezetbarát gyártás pedig elvárható minimum. A megváltozott – vagy inkább megváltoztatott – vásárlói szokások miatt viszont az autók eladásában sokkal nagyobb szerepet kap a design, mint valaha.
Hazai körkép
Hogyan változtak az elmúlt években a hazai vásárlói szokások, milyen szempontok szerint választanak ma autót, márkát az emberek? Hat hazai vezérképviseleti vezető és márkakereskedő számolt be tapasztalatairól, s mondta el véleményét arról is, hogyan módosult autó és ember viszonya.
Rover 75 2,5 V6 - angol korona
A BMW-vel karöltve kifejlesztett Rover 75 a gyártó legnagyszerűbb alkotása, emellett legfőbb érdeme az, hogy új lendületet adott a gyengélkedő angol márkának. A csúcsváltozat hathengeres motorral és koronás felszereltséggel érkezik. Persze csak elegánsan.
Audi A6 2,5 TDI multitronic® - a presztízskombi
Ha valaki olyan autóra vágyik, amelyik dinamikus, de erős, mint egy mozdony, gyors, de gazdaságos, kényelmes, de biztonságos, presztízse van és mégis óriási tere, akkor az Audi A6 Avant V6 TDI quattro „természetes” választásként merülhet fel számára.
Citroën Xsara Break HDi - autó a családnak
Magyarországon 2000 októberében mutatták be az új Xsarát, és azóta ez lett a márka legnépszerűbb modellje. 2001 első öt hónapjában majdnem kétszeresére nőtt a HDi motorral szerelt Xsarák aránya, amelyet a 110 lóerős HDi jó eséllyel növelhet.
Autószalon 2001 - Trendek, csúcstechnológia Budapesten
Bár Nyugat-Európában és Amerikában az újgépkocsi-eladások száma még mindig elmarad az egy évvel korábbitól, a magyar piac legalább tízszázalékos emelkedést remél ebben az évben és 2002-ben is. Árnyalja a helyzetet, s az új autók piacát jelentősen rontja, hogy Magyarországon ismét fellendült a használtautó behozatal… Az októberi, budapesti autószalonon azonban ismét a kor csúcstechnológiáját megtestesítő nemzetközi autógyártás eredményeit láthattuk. Alábbi — korántsem teljes — képriportunkkal a gépkocsigyártás néhány jellemző új irányát kívánjuk megmutatni.
Opel Combo 1,6 - egy vonzó szállító
Az Opel az októberi budapesti autószalonon tartotta új Combo kisáruszállítójának ősbemutatóját. Az értékesítése nálunk ez év végén indul. Az elődjénél fiatalosabb és vonzóbb Combo a szemlélőben „személyautós” benyomást kelt, és vezethetősége is erre az érzésre utal. Ezt műszaki újításainak, megnövelt méreteinek és annak is köszönheti, hogy praktikusabb, mint volt.
Toyota Prius - a barátságos hibrid
Magyarországra is megérkezett a Toyota Prius, a világ első, kompromisszumok nélkül vezethető hibridautója. A Priust 1997. decemberi japán bemutatója óta az európai szokásokhoz igazították, így erősebb lett, nem változott azonban tágassága, biztonsága, környezetbarát üzemelése.
Honda Civic 1,6 ESi - sportszív
A hetedik Civic-generáció alapjaiban cáfol rá a kevéssé praktikus, szűk, ámde sportos jelzőkre, amelyekkel a korábbi sorozatokat illették. A kategória legtágasabb utasterét most az ötajtós tudhatja magáénak, de szokatlanul nagy belső teret kínál a teljesen más irányvonalat képviselő, sportos háromajtós is.
Mazda Tribute 3,0 V6 - egy amerikaias japán
A szabadidőjárművek újabb tagját üdvözölhetjük a Mazda Tribute-ban, amely a japán gyártó első könnyűterepese. A szigetországban tervezett, megnyerő külsejű Tribute-ot amerikai segédlettel fejlesztették ki. Az amerikai ízlés az erősebb motorral szerelt, automata váltós modellen különösen érződik is.
VW Golf 1,9 TDI Jubileum - parádés négyes
A negyedik generációs – „négyes” – Golf több különböző erőforrással és felszereltséggel kapható, dízelmotorokból is már ötféle választható. Ezek legöregebbje a sokat bizonyított 90 lóerős, feltöltött változat. A tesztautónál az egyedi, jubileumi felszereltségre érdemes odafigyelni.
Audi A6 1,9 PD TDI - olajozottan halad
Nálunk járt az Audi felső-középkategóriás presztízslimuzinja, az A6-os, az ebben a modellben alapnak számító, a konszernben pedig általánosan alkalmazott 1,9-es turbódízellel. Ezt a kombinációt azoknak ajánljuk, akiket egy nagy Audiban ülve is érdekel a benzinmutató állása, mert ha gyorsan autóznak is, ráérnek tankolni.
Volvo S80 D5 - nyolc év gyümölcse
A Volvo mérnökeinek nyolc évébe került, amíg elkészítették a márka első saját dízelmotorját. 2001 őszétől az S60, V70 és S80 modellekbe építik be a D5 kódnevű erőforrást. A svéd gyártó bízik benne, hogy új dízel fellendíti az európai forgalmat.
Toyota Corolla 1,6 VVT-i automata - a kilencedik
Harmincöt évvel ezelőtt mutatták be az első Corollát, és azóta a világ legnagyobb számban – 29 millió példány – eladott autója lett. A kilencedik generáció sikerére nagyon számít a Toyota, mert ez a kocsi a pillére a annak a tervének, hogy Európa egyik vezető autógyártójává váljon.
Opel Vivaro 1,9 DTI - az év teherautója
A 2,8 tonnás Vivaróval az Opelnek teljes lett a haszonjármű-palettája. A Vivaro az Opel és a Renault 1996-ban elkezdett együttműködésének újabb, harmadik gyümölcse. Kifejlesztésébe és gyártásába 700 millió eurót ruháztak be. Az eredmény: designja, menettulajdonságai és gyártási minősége is a jobb személyautók szintjén áll.
Audi A4 Avant Quattro 2,5 TDI - erő-izom
Bár az A4 – nagyságra – az A2–A8-as családnak csak a középső tagja, férfiasan izmos látványával, kiemelkedő biztonságával és menettulajdonságaival a felsőközép prémiumkategória irigyelt képviselőjévé lép elő.
Citroën C5 Break 2,0 X - a kezes „bálna”
A C5 limuzin is nagy, praktikus autó, ám nem érhet a Break (a kombi) közelébe. Ez utóbbi még hosszabb, mint az, és szinte egyedülálló előnye a 600 kilogrammos terhelhetőség. E felső-középkategóriába átcsúszó jármű legnagyobb vonzereje azonban remek ár-érték aránya.
VW Polo 1,4 16V - kis-nagy autó
A Polo külsejét teljesen átszabták, méreteit megnövelték, minőségileg tovább javították, motorpalettáját kibővítették, de a „kis” autó legnagyobb fegyvere az, hogy belső tere felveszi a versenyt a Golféval.
Ford Mondeo TDCi Ghia kombi - a nyugodt erő
A new-edge designt követő Ford Mondeo 2000 novemberében mutatkozott be, röviddel utána megérkezett a hosszabb kombi változat is. Mi az utóbbit próbáltuk ki a Ford vadonatúj, második generációs, közös nyomócsöves turbódízel motorjával felszerelve, amely a kategória legnagyobb nyomatékát produkálja.
Citroen Berlingo 2,0 HDi - az áruterítés bajnoka
A teljesen új fejlesztésű Berlingo-t megjelenése után hamar megkedvelték a fuvarozók, praktikussága és nem utolsósorban kedvező ára miatt. A haszonjármű változat - három köbméteres rakterével, hátsó duplaszárnyas, valamint akár két oldalsó tolóajtójával - a városi és rövidtávú áruterítés bajnoka, pláne ha az autót a kétliteres HDi-motor hajtja.
Opel Astra Coupé Turbo Irmscher - mint a villám
Az Opel Astra Coupét az olasz Bertone stúdió tervezte. Alapállapotban nem kirívó jelenség, akár hétköznapi Astrát is láthatunk benne. Ha viszont a gyár i-Line optikai csomagjával vértezzük fel, feltűnő sportkupé lesz belőle. Az új fizimiskához pedig a kétliteres turbómotor passzol igazán.
Mercedes C 220 CDI Sportcoupé - álsportoló
Egy éve a Mercedesnél dízelmotorral is lehet sportkupét vásárolni, a szélesebb vásárlói igényt kielégítendő. A C osztályos Sportcoupé 220 CDI inkább fogyasztásával, mint dinamizmusával tűnik ki, az autó egyéb tulajdonságai is a hosszú távú, kényelmes utazást szolgálják.
Skoda Superb 1,9 PD TDI Comfort - a családfő
A Skoda sokak ámulatára felső-középkategóriás modellel jelentkezett, a Superbbel, melynek történelmi elődjét 1949-ig gyártották. A Superb megfelel a mai elvárásoknak: megoldásai egyediek, helykínálata óriási, vételára kedvező, a PD TDI motor pedig keveset fogyaszt.
Smart Cabrio & Pulse CDI - városi tünemény
A legkisebb „Mercedes” kabrió még ma is inkább vonzza a kíváncsi tekinteteket, mint bármelyik csillagos nagy testvér. Az érdeklődők azt kutatják, vajon el lehet-e férni benne, mekkora a csomagtere, és egyáltalán mi a „pláne” ebben a mikrojárgányban? Néhány napos használat után állíthatjuk: talán rájöttünk a válaszra, megtanultuk értékelni a Smartot.
Land Rover Freelander Td4 ES - hegyrevaló
Bár több eleme és megoldása idejétmúltnak számít, a Freelander állja a sarat a konkurenciával szemben, kifinomult meghajtási rendszere és futóműve révén páratlanul teljesít. Aki most fedezi fel ezt az autót, az vadonatúj common rail dízellel és Steptronic automata váltóval is megrendelheti.
VW T4 TransVan TDI - vegyes válogatott
A vegyes használatú VW Transporter (T4) Mixto exkluzív változatát, a TransVant teszteltük. A páratlan alapfelszereltségű és a többi Mixtónál elegánsabb megjelenésű TransVan öt személynek nyújt teljes kényelmet, miközben mögöttük egy három köbméteres raktér is található.
A legkISebb luxus
Az amerikai piac után a Toyota luxusmárkája Európát is meghódította, a 2001-es autószalonon pedig Magyarországon is bemutatkozott. Mi először a legnépszerűbb európai Lexust, a BMW 3-as ellenfelének szánt IS200 sportlimuzint próbáltuk ki. Aki követ minket, annak azt ajánljuk, kösse fel a nadrágot!
Nehézfiú
A világ nagy autógyárai kiemelten odafigyelnek arra, hogy személyautó-típusaik folyamatos megújítása mellett állandóan frissítsék a teherszállító-parkjukat is. A Volkswagen gyár közel 30 éve gyárt teherszállító járműveket, de még nem készített egy típust sem ilyen fölényesen erős motorral. Magazinunk az LT zárt változatát tesztelte.
Tüzes spanyol - Seat Ibiza 1,4 16V Sport
Az új Seat Ibiza az elődjéhez képest nagyot lépett előre: az új VW Polóval és a Škoda Fabiával közös platformra épül, formaterve egyedi és izgalmas, minősége jobb, és beltere is tágasabb lett. Hozzánk a legerősebb, 100 lóerős benzinmotorral és vörös színben érkezett, ahogy egy tüzes spanyolhoz illik.
Mazda 6 2,0i TE - japán versenytárs
A japán gyártó középkategóriás kocsija, a Mazda 6 a márka gyökeres megújulását hozta el. Új a műszaki konstrukciója is. Az autó arra készült, hogy valódi élményeket nyújtson, és mint az első, teljes sorozatot felölelő „zoom-zoom” tag, ezt meg is teszi.
Opel Vectra 2,2 DTI Elegance - Mintadarab
A harmadik generációs Opel Vectra az új márkaarculat első megtestesítője. Modern és intelligens, nagyobb és kulturáltabb elődjénél. A holnap Opelei hozzá hasonló formát öltenek majd. Most az a feladata, hogy új vásárlókat hódítson meg, és erre minden esélye megvan.
Citroën C3 1,6 16V Exclusive
Ugye, ismerős valahonnan ez a tojásdad forma? A Citroën 2CV, a Kacsa formavilága volt ilyen! A C3 ezt eleveníti fel, s mosolyt visz mindenki arcára. Megnyerő kisautó. A csúcsváltozat pedig amellett, hogy csinos és praktikus, teljes felszereltségű és nagyon gyors is.
Honda CR-V 2.0i ES - hozza a formáját
A Honda CR-V Európa legkelendőbb benzines szabadidő-terepjárója lett négy év alatt. Az idén tavasszal megjelent második generációjának sem lesz nehéz dolga. Remekül néz ki, tele van ötletekkel, motorja kifinomult, mind városban, mind terepen pompásan megállja a helyét.
Peugeot 206 SW 2.0 HDi Sport - szép kilátások
A Peugeot kisautója hihetetlen népszerűségnek örvend világszerte, gyártási darabszáma ez év novemberében lépte át a 3 milliót. Sikerének titka a vonzó külső, a széles motorpaletta és a sokféle karosszériaváltozat: a három- és ötajtós, valamint a kupé-kabrió után most itt van a kombi SW is.
BMW 530dA - Olaj a tűzre
A bajor márka sikerének egyik letéteményese az 5-ös sorozat. Ennek frissített generációja 2001 szeptemberében érkezett meg hozzánk. Az addig is legnépszerűbb 530d hathengeres dízelmotorjából ekkor további lóerőket csiholtak ki, de ez nem változtat a tényen: az 530d dízelpártivá tehet bárkit.
Mitsubishi Pajero Wagon 3,2 DI-D - a harmadik gyémánt
A Mitsubishi Pajero 1981-ben mutatkozott be, s azóta töretlenül népszerű. Kiváló képességeit a Párizs–Dakar ralin is több alkalommal bizonyította. A 2000-ben bemutatkozott, új konstrukciójú harmadik nemzedék pedig amellett, hogy legyőzi a terepakadályokat, a luxus személyautók komfortját is nyújtja.
Mazda MPV 2,0 CDH TE
A tavaly tavasszal felfrissített Mazda MPV-ben mutatta be először a japán gyártó azt a saját fejlesztésű, közös nyomócsöves turbódízelmotort, amely már nemcsak az MPV-, hanem az egész Mazda-palettáról nagyon hiányzott. A hétüléses kisbuszt a várva várt turbódízellel teszteltük.
VW Golf 1,6 16V Ocean
A Volkswagen a Golf IV Jubileum, Edition és Edition+ után újabb kedvező ár-érték arányú, gazdagon felszerelt szériaautóval lépett a piacra, a Golf Oceannel. Jó ajánlat ez, nem csak márkahűeknek.
Seat Cordoba 1.2 12V
Az új Cordoba is beállt a csatasorba: a Seat-modellek új nemzedékére jellemzően érzelemmel teli, hangsúlyosan sportos a vonalvezetése, vonzóbb, modernebb, de jóval nagyobb és tágasabb is elődjénél. A belépőmodellt teszteltük, az új háromhengeres motorral.
Renault Megane II 1,5 dCi
A Renault – egyedülállóan az autógyártók között – forradalmian új irányvonalat követ. Autói rendre meghökkentőek, futurisztikus formavilágúak, s így elsőre azonosíthatók a többi jármű között. A Megane II az alsó-középkategóriában is továbbviszi ezt a filozófiát, sokak nagy örömére.