Friss cikkeink
A magyar cégek bizonyítani akarnak
Az építőipar ellentmondásos helyzetben van mind Magyarországon, mind az Európai Unióban. Jelenleg ugyanis csak a gazdasági előrejelzők optimisták, a cégek nem tapasztalják, hogy bővülne a piacuk, vagy enyhülnének a fizetési problémáik. Ráadásul itthon a telekáfa és a lakástámogatási rendszer szigorítása az előző években élénk lakásépítkezéseket is visszafogta. Kérdés, hogy ennek az ágazatnak mit hoz az uniós csatlakozás.
TESZT: Felnőtt a csillaghoz
A második generációs A osztály végre minden porcikájában Mercedes. Kifinomult, komfortos, és jól vezethető limuzin. Úgy tűnik, a stuttgarti mérnökök elődje minden egyes hibáját kiküszöbölték, s még tetszetős forma kialakítására is maradt idejük.
TESZT: Törvényen kívüli
A BMW az 1-es sorozattal az alsó-középkategória presztízsmodelljeivel száll harcba a piacon a vásárlók kegyeiért, és elsősorban azok kedvelik majd meg, akik értékelik a hosszában beépített orrmotor-hátsókerék-hajtás együttest és az ebből fakadó, BMW-s sportosságot.
Teszt: Játék a formával
A SEAT az Altea alapjaira építette meg az új Toledót, amely így maradéktalanul illeszkedik az új dizájnvonulatba, mégis teljesen önálló karakterű, sokkolóan újszerű, a SEAT szerint lépcsős hátú limuzin.
Cseh műremek
A Skoda Superb átütő sikernek bizonyult a piacon, a limuzin nemrég bemutatkozott második generációs kiadása pedig sokszorosan túlszárnyalja elődjét. A csehek rendkívül szép és színvonalas autót alkottak; az új Superbbel öregbítették a nagy hagyományú Skoda hírnevét.
Amore mio
A világnak szüksége van olyan kisautókra, mint a Fiat 500-as. Apró, lélekkel teli, imádnivaló. Az eredeti 500-asból 4 milliót adtak el, és ma is bámulatos kultusz övezi. 2005-ben már tudtuk, hogy lesz új, s amint megjelent a piacon, hódítani is kezdett. Az Év Autója, és a női (csak a női?) szívek elrablója.
Ellenszegülő
Szemben megy az aktuális trendekkel az új, kompakt méretű Mercedes-Benz szabadidő-terepjáró, a GLK. Szögletes formájával szinte sokkolja a lekerekített, kecses fémtestekhez szokott közönséget. Masszívnak tűnik, és az is; off-road csomaggal felvértezve a keményebb tereptől sem riad vissza.
Formás málhás
Az első generációs Mazda6-ból a kombiváltozatot vitték a legjobban, az értékesített autók negyven százaléka ilyen volt. Egy ideje már nálunk is kapható az új Sportkombi, melyet a leggyakoribb kétliteres dízelmotorral és TE felszereltséggel teszteltünk. A dinamikus formát ezúttal is sikerült tágas beltérrel párosítani.
Exkluzivitás hat négyzetméteren
Ránézésre egyértelmű, hogy ez az autó nem tömegtermék, hanem iparművészeti alkotás, megkapó forma- és színvilággal. A vágy titokzatos, ám megszerezhető tárgya. Tesztünket még izgalmasabbá tette, hogy a Fiat konszern prémiummárkájának legkisebb tagjában dízelszív dobogott.
Újult erővel
Az Alfa Romeo zászlóshajója, a 166-os is megkapta az új márkaarculatot. Karakteresebb és elegánsabb lett, a tágas és kényelmes utastér kivitelezése is nívósabb, mint korábban, a 20-szelepes multijet dízelmotor pedig igazi túraautót faragott belőle.
„Honda Motor Művek”
A meghatározó autógyártók évek óta alkalmaznak korszerű turbódízelmotorokat, és a dízelautók iránt már nagyobb a kereslet, mint a benzinesek iránt. Ezt a Honda sem nézhette tétlenül, így évekkel a versenytársak után kifejlesztette első saját dízelmotorját. Megérte kivárni: az i-CTDi motor új mércét állít a kategóriában.
Az Alfa legjava
Kiszélesített, leültetett kompakt karosszéria, sziklaszilárd futómű, direkt kormányzás és egy V6-os, 250 lóerős benzinmotor. Röviden ez jellemzi az Alfa Romeo 147 GTA-t, amely az olasz márka legsportosabb és legélvezetesebben vezethető modellje.
A versenyző
Sokakat nem győzött meg eléggé a 138 lóerős Peugeot 206 GTi, a gyár ezért némi késlekedés után úgy döntött, hogy a háromszoros ralivilágbajnok 206 WRC nyomán kifejleszti a 180 lóerős RC-t. Ez az autó már hozza a hamisítatlan GTi-érzést, s nem is nagy anyagi áldozat árán.
Toyota Prius - Családi hibrid
A Toyota Prius a világ első sorozatgyártású hibridautója. Bemutatása, azaz 1997 óta 140 ezer darab talált gazdára belőle világszerte. A második generációs Prius tetszetősebb, fejlettebb és egy mérettel nagyobb elődjénél. S noha a legtisztább üzemű jármű a planétán, vezetése nem unalmas.
Volkswagen Multivan Tiptronic 2.5 PD TDI Highline - Luxusgőzös
Hatalmas méretei ellenére személyautónak számít a VW T5-ösön alapuló új Multivan, amely sok ember szállításának minden eddiginél kényelmesebb és gyorsabb formáját kínálja. Különleges megoldásaival, extra szolgáltatásaival, főúri kényelmével még a rutinos tesztelőket is elkápráztatja.
Audi A6 3,0 TDI tiptronic quattro
A négykarikás ingolstadti gyár a márka minden tudását belerakta az új Audi A6-osba, a nemzedék első, impozáns tagjának megtervezésébe. A limuzin alig kisebb az A8-asnál, de kényelme, szolgáltatásai és dinamikus menettulajdonságai is csak hangyányit maradnak el a csúcsmodellétől. Nehéz hibát találni benne.
Fiat Stilo 1,4 16V Actual
A Fiat Stilóval az olasz konszern nagy szeletet szeretett volna kihasítani az európai kompakt autók piacából, ám az alsó-középkategóriás típus nem tudta megismételni a Bravo/Brava páros sikerét. Nem értjük, miért, hiszen formája mindenkinek "bejön", és az egyik legjobb ár-érték arányú autó a szegmensben.
A hatásvadász
Először nálunk járt a Peugeot új középkategóriás modellje, a 407-es hathengeres csúcsváltozata. A 406-os utódja igazi luxusautó, legfőbb attrakciója mégis a lehengerlő formája. A 407 szedán olyan, mintha feltűnési viszketegségben szenvedne.
Skoda Octavia 2,0 PD TDI Elegance
A Skoda életében mérföldkövet jelentett az 1996-ban bemutatott Octavia. Megalapozta a gyártó új arculatát, és meghatározta a fejlődés irányát. A második generációs Octavia már ékes bizonyítéka annak, hogy a márka néhány év alatt olyan autót hozott létre, amely bizony egy Volkswagen Golfot is megszorongat.
SEAT Altea 1,6 MPI Stylance
A SEAT Alteával új időszámítás kezdődött a spanyol márka életében: az érzelmektől és élményektől túlfűtött autók gyártásának kor jött el. Mi többb, egy új, a SEAT által teremtett járműkategória első képviselőjét tisztelhetjük ebben az autóban.
VW Caddy Kombi Life 1.9 PD TDI
Telitalálatnak bizonyult a hazánkban márciusban piacra dobott új Volkswagen Caddy kisáruszállító: szegmensében jelenleg 17 százalékos a piaci részesedése. A Caddy öt- vagy hétüléses személyautó-változatban is kapható, és helykínálat, komfort tekintetében bármely kompakt családi autón, és konkurensein is túltesz.
Erőfitogtató
Vitathatatlan, hogy a kompakt egyterűek legsportosabbja a SEAT Altea. Kívánságra azonban az autó megjelenése még vadabbá tehető, a TDI motorok teljesítménye pedig tovább növelhető. Mégpedig gyári tartozékokkal, a garancia megtartása mellett.
Négyes fölé: Citroen C4 1,6 HDi SX
A Citroen C4 új színfolt a népes alsó-középkategóriában, ahol bátran összemérheti erejét olyan társakkal, mint az Opel Astra, a Volkswagen Golf vagy a Ford Focus. A franciák újító szellemét feltámasztó C4 telis-tele van jobbnál jobb ötletekkel, 1,6-os HDi motorral pedig talán a legjobb választás.
Mint a széllökés
A hatodik generációs Passat elsőként viselheti a márka új arculatát: elegáns luxusautó lett. Ennyi krómot házon belül csak a Phaeton limuzinon láttunk. Kényelmében és felszereltségében is a prémium kategóriát idézi, de igazi ütőkártyája, a kedvező ár-érték arány megmaradt.
BMW 730d: Szériaérett
Modellciklusának felén kiforrott minden idők legsikeresebb 7-es BMW-szériája. A hatalmas bajor újra méltó a zászlóshajó szerepére: már puszta megjelenésével is képes felforgatni egy kisváros életét.
Formában van - Mazda3 Sedan 1,6 CD TX
A magyar ízlésnek leginkább megfelelő, hármas tagolású karosszériájú Mazda3 Sedan szép, masszív, jó minőségű autó, és mint minden Mazda, kiválóan vezethető. Hazánkba a szűk gyártókapacitás miatt nem kerül elegendő mennyiség belőle, ezért a konkurenciához képest picit magasabb az ára.
Fókuszban a család - Ford Focus kombi 1,6 Ti-VCT Ghia
Focus kombinkat a Ford új fejlesztésű benzinmotorja hajtotta, amely kitűnő szerkezet, a családi autó azonban más tulajdonságaival is meggyőzött minket. A friss formaterv mellé új műszerfal-kialakítást, hiánytalan felszereltséget, minőségérzetet és kiváló vezethetőséget is kaptunk.
Született vezető
Különbözőek vagyunk. Egyikünk alkalmas, másikunk nem, van aki kevésbé, van aki jobban megfelel vezetőnek. A vezetői képességek, tulajdonságok személyiségfüggők. Persze vannak megtanulható elemei a szervezetirányításnak, de vannak velünk született, fontos szituációkban nélkülözhetetlen vezetői erények. Például a döntésképesség. Amit nem lehet megtanulni.
Lokálpatrióták
Kicsit hűvös, kicsit távolságtartó kifejezés az, hogy társadalmi felelősségvállalás. S mintha megfelelni is nehéz lenne neki. Ha azonban nem pusztán mint divatos fogalmat szemléljük, hanem közelebbről szemügyre vesszük, mit is jelent valójában - mit azok számára, akik gyakorolják, s mit azoknak, akiknek érdekében történik -, mindjárt kiderül: nem olyan bonyolult dologról van szó. Csak csinálni kell, ami nem mindig könnyű. De érdemes megpróbálni, hátha megy!
Üzleti érdek és etika
A multinacionális vállalatok körében szinte már kötelező érvényű a felelős gondolkodás szűkebb és tágabb környezetük iránt egyaránt. A CSR, vagyis a corporate social responsibility fogalom pontosan tartalmazza, mit kell érteni egy felelősen gondolkodó, más társadalmi csoportokkal együttműködni képes, társadalmilag érzékeny vállalat alatt. Sőt rejtve még azt is, hogy ez a filozófia sem publicitással, sem felhajtással nem jár, egyszerűen beépül, és természetessé válik.
DÍJAZOTTAK: Üzleti Etikai Díj 2004
Ismét, immár hagyományosan, a Piac és Profit kétnapos, "E-Magyarország, e-kormányzat 2004" című konferencia és kiállításának estélyén átadták a hazai gazdasági élet három kimagaslóan tisztességes üzleti magatartást tanúsító cégének az üzleti etikai díjakat. A díjazottak ezúttal a nemzeti nagyvállalati kategóriában a MOL Rt., a multinacionális vállalati kategóriában a National Instruments Europe Kft., a kisvállalati kategóriában pedig a Főber Rt. volt.
Nyílt tekintettel
Legalább húsz éve ismerem Csanádi Ágnest. Soha nem értettem, miért dolgozik az államigazgatásban egy olyan személyiségű ember, mint ő, s hogyan tud ott megmaradni. Volt már a Kisvállalkozás-fejlesztési Intézet vezetője, s ebbéli minőségében az Egzisztencia-hitel bevezetője, közigazgatási államtitkári rangban a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium legmagasabb rangú közigazgatási alkalmazottja is. Mindenhol letette a névjegyét szakmai munkájával és eredménycentrikusságából eredő produktumokkal.
A stressz és az agresszió
A versenyszféra vállalatainál dolgozóknak nap mint nap óriási mennyiségű stresszt kell elviselniük. A frusztráció és a stressz azonban leginkább a döntéshozókat terheli, és ők vagy környezetükre borítják, vagy magukba fojtják a bennük felhalmozódó feszültséget. Régi megfigyelés, hogy a stressz erőszakba torkollik. Az agresszív vezető pedig negatívan hat a teljesítményre
ARC: Bank misszióban
A Magyar Fejlesztési Bank Részvénytársaság az elmúlt két és fél évben csendesen, ám annál eredményesebben végezte a dolgát. Nagy fordulatot vett a százszázalékos állami tulajdonú bank stratégiája, s bevált a kettős operatív vezetés is: Erős János és Czirják Sándor jól kiegészítik egymást. Mint fiatal vezérigazgatónak, Erős Jánosnak egyszerre nagy szakmai kihívás és izgalmas küldetés a kormány gazdaságpolitikájából, a célkitűzések megvalósításából kulcsfontosságú részt vállalni. Az eredményes, sikeres munkához elengedhetetlen a kiegyensúlyozott, alkotó légkör - vélekedik Erős János. A "recept", úgy tűnik, bevált...
KALAND: 7-es BMW-vel Bangkokban
A világ egyik legjobb szállodája, a legendás bangkoki Oriental tavaly október elsején 30 darab fekete színű, hosszú tengelytávú BMW 730Li típusú, sofőrös limuzint állított csatasorba, s így jelenleg a legnagyobb BMW-flottát birtokolja a világ szállodái közül. Az Oriental vendégei tehát BMW limuzinokkal érkeznek a szállodába, amely messze földről híres szolgáltatási színvonaláról és vendégszeretetéről. A BMW még december elején, a katasztrófát megelőző hetekben európai újságírókat hívott össze, hogy demonstrálja, a BMW 7-es szériája mennyire elválaszthatatlan a luxusérzéstől, s miért a legnépszerűbb reprezentatív autó az ázsiai országban. Akkor még nem is sejtettük, hogy nemsokára a thaiföldi csodák helyett más fog az eszünkbe jutni Thaiföldre emlékezvén.
SIKER: Az örök suhanc
Csak az előremenésben hisz. Ambícióit ma már oktatóként éli ki tanítványai, munkatársai sikerein keresztül. A legnagyobb, tisztán magyar tulajdonú vezetői tanácsadói cég vezetője és fő tulajdonosa, dr. Kornai Gábor tudományos kutatóként kezdte, apai örökség nyomán, de túlságosan gyakorlatias lévén inkább a magánszektorban kereste és találta meg önmagát.
A tökéletességre törekvő
A szép és törékeny, fiatal nő vállára hatalmas terhek nehezedtek az elmúlt félévben. Az EuroWeb International megvásárolta az Elendert, s ezzel az akcióval két internetszolgáltató portfólióját és szakembergárdáját kellett integrálni egy minőségileg új vállalattá. A cég operatív irányítását végző Gerlei Gyöngyvér már maga mögött tudja a nehéz időszakot.
Ösztönzéspolitika: Béren kívül
A kilenc legnagyobb hazai lízingcégnél vizsgálta a munkabéren felüli juttatások rendszerét a HST.hu, és azt találta, hogy a dolgozók jellemzően tárgyi-anyagi juttatásban részesülnek, az oktatás-képzés pedig beosztáshoz kötött. Kiderült az is, hogy az alkalmazottak közepesen elégedettek ezzel. Véleményük feltehetően megalapozott, mivel tájékozódnak más cég ösztönzéspolitikája felől, és azt össze is tudják hasonlítani a sajátjukéval.
Arc: Nem sztár, ügyvéd
Legutóbb az elsőfokon felmentett Molnár Csaba, az ORFK Pénzmosás Elleni Osztályának volt vezetője védőjeként találkozhatott vele a nagyközönség, de számos, a közvélemény érdeklődését kiváltó ügy szereplőjének ügyvédje is volt. Azok közé - a bulvárnyelvben sztárügyvédként emlegetett - jogászok közé tartozik, akiknek véleményét nemcsak védőként, hanem szakértőként is kikéri a média. Bár most kivételesen nem konkrét ügyekről, hanem önmagáról kérdeztük dr. Zamecsnik Pétert, azért szakmai kérdésekről is legalább annyi szó esett a beszélgetés során, mint őróla.
Cégirányítás: A stressz és az agresszió
A versenyszféra vállalatainál dolgozóknak nap mint nap óriási mennyiségű stresszt kell elviselniük. A frusztráció és a stressz azonban leginkább a döntéshozókat terheli, és ők vagy környezetükre borítják, vagy magukba fojtják a bennük felhalmozódó feszültséget. Régi megfigyelés, hogy a stressz erőszakba torkollik. Az agresszív vezető pedig negatívan hat a teljesítményre.
SIKER: Emberi megközelítésből
Hazamegy a családjával Franciaországba, s hazajönnek a szabadság lejártával Magyarországra. Bosznay Péter, a Lapker Rt. vezérigazgatója francia és magyar egy személyben. Kultúrájában francia, származása azonban és munkája is már magyar kötődésűvé tetti. A francia HDS multinacionális vállalat 1998-ban nyerte el a Magyar Posta lapterjesztési üzletágának privatizációját. Akkor jött Bosznay Péter is Magyarországra, a francia menedzsmenttel együtt.