Friss cikkeink
Seat Cordoba 1.2 12V
Az új Cordoba is beállt a csatasorba: a Seat-modellek új nemzedékére jellemzően érzelemmel teli, hangsúlyosan sportos a vonalvezetése, vonzóbb, modernebb, de jóval nagyobb és tágasabb is elődjénél. A belépőmodellt teszteltük, az új háromhengeres motorral.
Renault Megane II 1,5 dCi
A Renault – egyedülállóan az autógyártók között – forradalmian új irányvonalat követ. Autói rendre meghökkentőek, futurisztikus formavilágúak, s így elsőre azonosíthatók a többi jármű között. A Megane II az alsó-középkategóriában is továbbviszi ezt a filozófiát, sokak nagy örömére.
Skoda Superb 1,9 PD TDI
A 2003-as modellévben a Skoda Superb motorpalettája 100 lóerős PD TDI erőforrással bővült. A legkisebb dízellel a legkedvezőbb ár-érték arányt mutatja a limuzin: olcsó, szupertakarékos és komfortos.
Citroën C3 1.6 16V SensoDrive - mint a nagyok
A sokak szívét megdobogtató Citroën C3 kiskocsi a Formula–1 stílusú SensoDrive kormányváltóval, izmos motorral és pazar szériafelszereltséggel már nemcsak a hölgyek, hanem az urak kedvencévé is válhat.
Opel Vivaro Combi 1,9 DTI
A 2002-es év kisteherautója most már személyszállító változatban is elérhető, rövid és hosszú tengelytávval. A jól felszerelt, takarékos dízelmotorokkal kínált Vivaro Combi kilenc személyt szállíthat, s még a csomagoknak is jut hely.
Renault Espace 2.0T Privilege
A Renault 19. életévébe lépő Espace és Grand Espace buszlimuzinpárosa immár negyedszer újult meg. A típus már születésekor kategóriát teremtett, de az extravagáns, újító szellemű gyár azóta is a tökéletesre törekszik. Sikerrel.
BMW 320dA
Az ötéves alapkonstrukciójú hármas BMW technikájában, menettulajdonságaiban és minőségében még mindig a kategória egyik iránymutató típusa. Másfél évvel ezelőtt a felfrissített sorozatba szerelték be például a világ első sorozatgyártású, második generációs közös gyűjtőcsöves dízelmotorját.
VW Touareg 5.0 V10 TDI
A Touareg, a Volkswagen gyár új modellje egyesíti a terepjárót, a luxuslimuzint és a dinamikus sportautót. Mi az 5 literes TDI motorral felszerelt csúcsváltozatot próbáltuk, s szerintünk ez az eddigi legjobb Volkswagen!
Honda Accord 2,4i Executive aut.
Az új Honda Accordot a gyár a középkategória prémium szegmensébe sorolta be. A biztos siker érdekében az autónak különlegesen szép, egyedi karosszériát rajzoltak, minőségét egy osztállyal feljebb lőtték be, és menetdinamikai jellemzőit Európában tökéletesítették.
„Hummenegger 2”
Az iraki háború „tesztautójából” éppen tíz éve fejlesztett ki a gyártó AM GC – Arnold Schwarzenegger kérésére – egy civil változatot, a Hummer 1-et, amely külön kategóriát teremtett a terepjárók között. Nemrégiben megszületett a kistestvér is, a Hummer H2, amely már begyömöszölhető a népes SUV szabadidőautó-szegmensbe. Egyértelmű: az autó Magyarországon kuriózumnak számít. Ezért is teszteltük fokozott várakozással a H2 legjobban fölszerelt változatát. Semmihez sem fogható élmény!
Peugeot Partner Freeway 2.0 HDi - Szabad utat a Partneremnek!
A tágas és praktikus Peugeot Partner – és testvérmodellje, a Citroën Berlingo – a ráncfelvarrás után sokkal barátságosabb, szerethetőbb vonásokat öltött. A Partner Freeway változata pedig sportos és vagány is, így erősebben szabadidő-autó jellegű.
Mercedes E200 Kompressor Elegance
Autóépítési kultúra, amely a kimagasló minőség iskolapéldája. Röviden így tudnánk summázni a közelmúltban továbbfinomított E-osztály legkisebb motorral felszerelt tagját, amely egyben a legjobb alany az igazi klasszikus limuzin bemutatásához.
Volvo V70R AWD
A Volvo V70 R igazi erőautó. Kivételes vezetési élményt nyújt, de a márkára jellemző ésszerűség, praktikum és biztonság feláldozása nélkül. Versenyzőnek érezheti magát benne az ember, csak éppen ehhez nincs szüksége versenyzői képességekre. Akár családi kirándulásra is mehet vele.
Audi A3 2,0 TDI Ambiente
Az új Audi A3-ast a kompakt járműosztály legsportosabb képviselőjének szánta a gyár, és ez a dinamikus vonalvezetés, az erős motorok, a quattro hajtás, valamint a stabil futómű révén teljesül is. Az új, bivalyerős, kétliteres TDI motor is abszolút illik az autó karakteréhez.
BMW 530iA
Az új 5-ös BMW feltűnő, erőt sugárzó megjelenésével, megnövelt belső terével, innovatív műszaki megoldásaival alaposan feladja a leckét a felső járműosztály többi képviselőjének. Az 530i hatfokozatú automata váltóval és a forradalmi Dynamic Drive aktív futóművel érkezett hozzánk.
Mitsubishi Outlander Sport 4WD
A Pajero Pinin és a „nagy” Pajero közti űrt tölti ki a Mitsubishi új kompakt szabadidő-terepjárója, az Outlander. A motorját és hajtásláncát a raliautóktól kölcsönözte, és most divatos, friss külsővel, tágas utastérrel veszi fel a harcot konkurenseivel, a Toyota RAV–4-gyel vagy a Honda CR-V-vel.
Peugeot 807 2.2 HDi Pullman
A Peugeot 807 a Fiat, a Lancia és a PSA Peugeot-Citroën közös fejlesztésű és gyártású egyterűcsaládjának az egyik tagja. A 807-esben alapkivitelben nyolc önálló ülés van, fényűző változata, a Pullman azonban hat kartámaszos fotelt kínál.
Mazda2 1.4i CD TE ASM
A Mazda2 a márka megújulási programjában a második modell, ám az első Európában gyártott típus. A spanyolországi Valenciában az európai vásárlók szokásainak, szükségleteinek maximális figyelembevételével készítik a korszerű, automata váltós, dízelmotoros változatot is, melyet kipróbálhattunk.
Citroën C2 1.6 VTR Sensodrive
A Citroën Saxo helyére lépett új mini, a C2 mokány városi kisautó. A dinamikus, határozott, vidám és sportos háromajtóst 1,6-os, 16 szelepes motorral és kormányról kapcsolható Sensodrive váltóval különösen élmény vezetni.
Mitsubishi Lancer Sedan 1.6 Comfort
A Mitsubishi Lancer több mint 30 éve fut az országutakon. A kompakt négyajtós kocsi robusztus technikája, erős és takarékos erőforrásai már kezdetben elismerést váltottak ki, s ezeket a tulajdonságokat a két éve megjelent, de Európában csak néhány hónapja kapható kilencedik generációs Lancer is örökölte.
Toyota Avensis Verso Sol 2.0 VVT-i
A Toyota tavaly átdolgozta az Avensis Versót. A nagy egyterű modernebb, biztonságosabb, igényesebb és komfortosabb lett. Személyautós menettulajdonságait az immár az Euro IV környezetvédelmi előírásokat is teljesítő kétliteres benzinmotorja garantálja.
Fiat Panda 1.2 Dynamic
Több millió darab fogyott annak idején a fiatalok kedvenc olcsó városi kisautójából, a négykerék-hajtással is készülő Fiat Pandából, amelyet tavaly változatlan néven, de modern kiadásban újra elkezdtek forgalmazni. Az új Panda aranyos, formás és belülről egyáltalán nem szűkös autó.
Lancia Thesis 2,4 JTD LX Emblema
Szerkesztőségünk első ízben tesztelhetett Lanciát, mégpedig az alig kétéves Thesis luxuslimuzint. A jármű maga a megtestesült elegancia és stílus, tiszteletet ébreszt, és megváltoztatja az ember négykerekűekhez való hozzáállását. És ugyanolyan jó autó, mint amilyen szép.
Mazda3 Sport 1,6i TX
A Mazda3, a negyedik zoom-zoom modell tavaly novemberben érkezett hozzánk, és 1,6 literes benzinmotorral valószínűleg igen népszerű lesz hazánkban. Az elődök minden erősségét magában hordozza, és az egyik legjobb kompakt kocsi ma az európai piacon.
Ford Mondeo 1,8 SCi Ghia
Az Európa-szerte közkedvelt Ford Mondeót a közelmúltban felfrissítették, és a motorpalettát kibővítették a márka első közvetlen befecskendezéses benzinmotorjával, a Duratec SCi-vel. A kifinomult erőforráshoz új váltómű is társul.
Volkswagen Golf V 1,6 16V Trendline
Az ötödik generációs Golf tavaly októberben váltotta elődjét, hozzánk pedig januárban érkezett meg. Az immár harminc éve gyártott típus e változata korszerűbb, biztonságosabb, tágasabb és felszereltebb, mint elődje, így nehéz hibát találni benne.
Kombi világszépe
Az új 407 SW jó eséllyel versenyezhetne a legszebb kombi címért, dizájnja remekül sikerült. Ennek azonban ára van; az autó nem igazán nagy, nem is a legpraktikusabb, ám minden olyan igényt kielégít, amelyet egy átlagautós támaszthat egy ötajtós puttonyos kocsival szemben.
TESZT: Áramvonalas bálna
Négy év után alapjaiban újult meg a Citroen zászlóshajója, a C5. A tervezők tehát ezúttal nem holmi ráncfelvarrást végeztek, hanem az első C5-ös összes kritikus pontján javítani kívántak, és ez látványosan jól sikerült neki. A C5 immár feltűnő, meggyőző minőségű, számos újítást hordozó autó, amelyet már nem csak kényelme miatt lehet szeretni.
TESZT: Négy évszakos élmény
A BMW nem tűrhette tovább, hogy a konkurencia újabb és újabb modelleket küldjön a kompakt SUV-ok egyre élénkülő piacára, s ott learassa a babérokat. Az X5-ös mellett ezért szüksége volt egy olyan kisméretű hobbiterepjáróra, amely az összes BMW-erényt megcsillogtatja.
Verseny négy keréken
Magyarországon még mindig 750 ezer darab 15 évesnél öregebb autó közlekedik. Ez mind az új gépkocsik, mind a fiatalabb használt autók forgalmazói számára biztató, hiszen ezeket előbb-utóbb le kell cserélni. A legfrissebb értékesítési adatokat elemezve a kereskedők mégsem érezhetik sikeresnek a 2007-es évet. A lízingpiacon derűsebb a kép, az autókölcsönzés lendülete viszont megtorpant.
Egy szinttel feljebb: Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia
Volt a Fordnak egy jó középkategóriás autója, amit lecserélt egy még jobbra. Az új Mondeóval kapcsolatban még a legfinnyásabbak is csak apróságokat említhetnek negatívumként, vagyis egy közel tökéletes modell született.
Koreai támadó: Hyundai i30 1,4 Comfort
Az alsó-középkategóriás Hyundai i30 a Hyundai Kia Automotive Group terméke, a korábban debütált Kia cee'd testvérmodellje, a két autó személyisége azonban önálló. Az i30 ma a legkedvezőbb árú és legerősebb 1,4 literes motorral felszerelt modell a piacon.
Sportszerkóban
A Lamborghinitől érkezett Luc Donckerwolke annyira sportautósra szabta az Ibizát, amennyire tudta. Feszültséggel teli, érzelmeket keltő lett a karosszéria, amely napjaink kisautó-építési irányvonalának megfelelően hosszabb négy méternél. Belül már nem ilyen forradalmiak a változások.
Szolid alkoholista
Sok más gyártóhoz hasonlóan a Volvo is komolyan veszi a környezetvédelmet. Az S40 elegáns, minden igényt kielégítő limuzin, melynek bioetanolos változatát egy jól felszerelt középkategóriás autó árán bárki megvásárolhatja.
Bővített változat
Az új Skoda Superb elődje minden pozitív tulajdonságát továbbörökítette, kifejezőbb formájával és ötletes új megoldásaival pedig még szélesebb rétegek számára vált vonzó alternatívává. A limuzint közepes felszereltséggel és kétliteres turbódízel motorral teszteltük, mely hazánkban a legnépszerűbb konfiguráció.
A célnak megfelel
Az előző generációs még "rendes" négyajtós volt, és 280 lóerőt tudott. A szentségtörő, ötajtós új modellben már 300 lóerő toporzékol, hajtáslánca pedig számtalan módon kalibrálható. Az új STi kettős személyiségű autó, immár szelíden, unalmasan is lehet közlekedni vele. De az nem áll jól neki.
Kedvezményeső
Az idei gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban már nem a díjak, hanem a kedvezmények döntik el azt, hogy kinek melyik biztosító díjszabása a kedvezőbb. Az első napok tapasztalatai azt mutatják, hogy a kedvezmények hatnak az ügyfelekre. Egy módosítási javaslat viszont megszüntetné a kampányt, amiről a társaságok másképp vélekednek.
Bővülő kínálat, csökkenő árak Irodák és üzlethelyiségek bérleti díjai
A lakásárrobbanás és az elindult kedvező gazdasági folyamatok az ingatlanpiac szinte teljes területére kihatottak. Mindez éreztette hatását a bérlemények irodák, üzlethelyiségek díjainak alakulásában is.
Itthon vagy külföldön? Üdülőbefektetések
Vajon érdemes-e napjainkban üdülőingatlanba tőkét fektetni? És ha igen, hol? Itthon vagy külföldön?
Miből építkezzünk? –Tégla, vályog vagy könnyűszerkezet
Az építési anyagok széles skálája és magasra szökő árai tanácstalanná tették a gyakorlott építkezőt is. Hagyományos téglából, fenyőgerendából, fa- vagy acélvázas szerkezettel, netán vályog, biotégla felhasználásával épüljön-e a ház? Melyik az időállóbb, az energiatakarékosabb, melyik igényel a bentlakás során kevesebb törődést, és nem utolsósorban hogyan hozható ki olcsóbban egy négyzetméter?
Tenisz, fitnesz, golf, squash… – Érdemes-e a sportba fektetni?
Az elmúlt években egymás után nyíltak meg a különböző vállalkozói sportcentrumok. Látogatni érdemes és kellemes ezeket. Hogy beruházni is érdemes-e ilyenekbe… erre a kérdésre a hazai tőkemegtérülési tapasztalatok hiánya, illetve a hasonló jellegű nagyberuházások komplexitása miatt még a tanácsadó cégeknek sem egyszerű válaszolniuk.
Az ingatlanközvetítés díja
Mikortól érvényes egy megbízási szerződés felbontása? Kell-e közvetítői díjat fizetni, ha nem jött létre az az ügylet, amelyről a megbízás szól? A következő megtörtént eset nemcsak ezekre a kérdésekre ad választ.
Zöld minitelepülések
Itthon a többség még öt-hat évvel ezelőtt is az önálló, családi házat említette, ha az igazán jó minőségű lakáslehetőségekről esett szó. Ma már mind többen voksolnak a hasonló kényelmet, minőségi életteret kínáló lakóparki-lakókerti kistelepülés-forma mellett.
Aki keres, talál
Budapest egyike azoknak az európai fővárosoknak, ahol továbbra is a legkifizetődőbb irodát bérelni. A szakértői prognózisok és a folyamatosan élénk kereslet pedig újabb és újabb beruházásokra ösztönzi a befektetőket: a nyugat-európai minőségű új irodaállomány ez év végi egymillió négyzetméternyi területe jövőre várhatóan közel 280 ezer négyzetméterrel bővül. A bérlők sem panaszkodhatnak: a kínálati piac stabilizálta az árakat.
Mindent tudó újak - Kedveltek és keresettek a lakóparkok
Csend, rendezett, zöld környezet, számos közös szolgáltatás, kényelmes lakás, háborítatlan biztonság. E klasszikus lakóparki-lakókerti „kellékeket” nálunk is mindinkább kikényszeríti a vevőkért folyó, egyre éleződő piaci verseny.
A lakótér folytatása - Kert és ház összetartozik
A kertépítészet téralakító művészet, szorosan kapcsolódik az építészethez. De míg az utóbbi által létrehozott tér végleges, a kert - amelynek legfőbb építőeleme az élő növényzet - térben és időben állandóan változó alkotás, amely nem a statika, hanem az ökológia törvényeit követi, és amelynek egyensúlyát az évek, évszakok, napszakok sokszínű és ritmusos változásai tartják fenn.