Megéri fejleszteni, hiszen azok az interneten létező áruháztulajdonosok, akik emellett döntöttek - legyen az kismértékű vagy egészen drasztikus átalakítás - legalább 9%-os növekedést realizálhattak a forgalmukban - derül ki a webshopexperts.hu felméréséből. A kutatásból kiderül az is, hogy a látogatószámot minden megkérdezett webáruház tulajdonos figyelemmel kíséri kisebb-nagyobb rendszerességgel, a konverziós mérőszámok követése azonban már nem mondható ilyen hatékonynak. A válaszadók negyede ugyanis nem tudja mekkora a konverziós rátája, vagyis azt, hogy 100 látogatója közül hány vásárolt ténylegesen, vagy iratkozott fel hozzá. Érdekesség, hogy a legfiatalabb és a legidősebb áruházak átlagos konverziós rátája közti különbség mindössze 0,36%.
A tranzakciós értékeknél azonban már nagyobb különbségeket találunk, hiszen az egyéves, vagy annál fiatalabb áruházak átlagosan feleannyit termelnek (15 472 forint), mint az öt évnél idősebbek (31 894 forint). Úgy tűnik tehát, hogy a hosszabb ideje az e-kereskedelmi színtéren működő áruházak nagyobb bizalmat élveznek a vevők részéről, hiszen többet is hagynak a kasszánál. Ez a tendencia igazolódik az átlagos napi látogatottságot illetően is, hiszen az 5 éves vagy annál idősebb áruházak négyszer annyi látogatót tudhatnak magukénak, mint a legfiatalabbak.