Kommunikáció cikkek
Ha nem tesz jót az agynak a multitasking, baj, ha nem válaszolunk gyorsan minden emailre?
Az online összekapcsolódottság miatt minden nap rengeteg alkalmunk van arra, hogy emailekkel, csetüzenetekkel fecséreljük el az időnket, és ne haladjunk a tényleges munkánkkal. Új divat köszöntött be: vannak, akik sportot űznek abból, hogy minimális emailforgalmat bonyolítsanak. Naponta maximum ötöt írnak.
Ezekkel a trükkökkel dolgozzák fel az e-mail-tömeget a híres mogulok
Azt hiszi, olyan sok emailt kap, hogy nem lehet megbirkózni vele? Tim Cook már hajnali háromnegyed négykor kor nekilát átlag 800 meg nem nyitott levele megválaszolásának. Más komoly üzletemberek olykor egyszerűen tiszta lapot nyitnak, vagy leállnak az emailezéssel.
Így kezelik gigantikus e-mail-forgalmukat a világsikerű üzletemberek
Van, aki egyáltalán nem engedi a belső levelezést a kollégák között, más a saját munkaóráiban nem foglalkozik velük, van aki néhány évente kitöröl mindent, ha már nagyon el van havazva. Bevált módszerek olyan moguloktól, akik tényleg tudják, miről beszélnek.
Sikerre vágyik? Kevés, ha egyedül látja a célt
Az év eleje tökéletes időpont egy kis önelemzésre. Sikeres évet szeretnénk, ehhez azonban lehet, hogy magunknak is változtatnunk kell. Nem elég tisztán látni a célt, ha a csapatunkatt nem tudjuk mozdítani.
Mennyire kell sokkolni, hogy érdekesek legyünk?
Van, amiben együtt haladunk a világgal: pár napja kiverte a biztosítékot a Magyar Rákellenes Liga kampánya, néhány éve az Ír Rák Társaság hasonló hirdetése okozott nagy felzúdulást. A botrány is megéri? Kríziskommunikációs szakértőnk írása.
A 4 legdrágább hiba, amit elkövethetünk a közösségi médiában
A közösségi oldalak jelentik azt a marketingeszközt a kisvállalkozásoknak, ahol üzeneteiket akár a legnagyobb cégek hirdetési dömpingjével szemben is hatékonyan eljuttathatják a fogyasztókhoz. Persze csak akkor, ha megfelelően használják. Mutatunk négy olyan hibát, amelyért súlyosan megfizetünk.
Friss lendület kéne? Ez segít!
Hosszú volt a múlt év? Nehezen indítjuk a következőt? Fásultak, motiválatlanok a kollégák? Sok a panasz, nem halad a munka? Itt az ideje, hogy újraindítsuk a motorokat, új lendületet adjunk a csapatnak! Néhány egyszerű, ám hatásos lépéssel már kezdhetjük is.
A beszédtempótól függ, sikerül-e meggyőznünk másokat
Pszichológusok szerint ha meg akarunk győzni valakit az igazunkról, nemcsak az számít, hogy milyen szavakat használunk, de az is, hogy milyen gyorsan beszélünk. Sőt az sem mindegy, hogy valami mellett vagy ellen érvelünk, mindkettőnél más sebesség ajánlott.
Mondatok, amiket soha ne ejtsünk ki a munkahelyünkön
Ha nem figyelünk oda, olyan dolgok is kiszaladhatnak a szánkon, amelyeket később nagyon megbánunk. A munkahelyen egyes teljesen ártalmatlannak tűnő mondatokkal is mély verembe áshatjuk magunkat.
Skype tippek üzleti felhasználáshoz
A Skype, amely először a családi, baráti kapcsolattartás eszköze volt, csendesen „üzleti rangra” emelkedett. Jellegéből adódóan személyesebb sok más kommunikációs csatornánál, de ez azért nem jelenti azt, hogy bármit lehet.
Ezekkel a szövegekkel égetjük magunkat a melóban
Ismerjük a régi mondást: ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. Egy kis ízelítő azokból a fordulatokból, amikkel sokkal jobban járunk, ha elfelejtjük őket a munkahelyen.
A fél nap elmegy az e-mailekkel? Így nem fog
Rászoktunk, hogy szinte percenként csekkoljuk az e-maileket, pedig a legtöbb munkakörben ez nem elengedhetetlenül fontos. A többséget csak kizökkenti a munkából a folyamatos feladat váltás. Mi a megoldás? Az "email hacking". Ha a hekkelés a marketingben segít, miért ne működne az időgazdálkodásban?
5 dolog, amitől totál amatőrnek látszunk
Nem elég profinak lenni, annak is kell látszani! A szakmai fejlődés és tudás egy dolog, de rossz szokásokkal még akkor is totál amatőrnek nézhetünk ki, ha egyébként a szakma csúcsán vagyunk.
Amikor a falra mászunk, hiába helyeselnek
A szavak sokszor sokkal többet jelentenek annál, mint amit elsőre gondolunk. Bizonyos frázisok pedig kifejezetten a passzív-agresszív kommunikáció jellemzői. Jobban tesszük, ha hanyagoljuk ezeket, hisz sehova nem vezetnek.
Ha kihagyunk egy napot, lehet, hogy már bukta van
A fogyasztó napjainkban szkeptikus, igényes és jól informált. Átláthatóságot és láthatóságot vár el a márkáktól. Az internetes közbeszéd decentralizált és villámgyorsan nagy károkat tud okozni egy márka renoméjának, mondta Hegyi Gábor, a Davosi Világkommunikációs Fórum társelnöke, a Capital Partners alapító-ügyvezetője a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján.
Amit nem mondunk el, az is látszik rajtunk
Mindennapi tevékenységünkben az élőbeszéd mellett nagy jelentősége van a kísérő, eseten- ként önálló jelentéssel, funkcióval bíró nemverbális jeleknek, ezek tudatos alkalmazásának. A tudatosságnak nagy a szerepe, ugyanis e jelek egy részét önkéntelenül adjuk, de alkalmazhatjuk ezeket nagyon céltudatosan is. Szakértőnk a metakommunikáció fontosságát mutatja be a személyek közötti kapcsolatokban.
Ágyékmutagotó platformból a világpolitikusok szócsöve: Snapchat-sztori
A 13-24 éves korosztály egyfolytában a Snapchaten lóg. A világsikert befutó csetapp pikantériája, hogy eredetileg szexchatre találták ki. Ezért alakították ki úgy, hogy azonnal törlődnek róla az üzenetek. Mára viszont már a politika már használja a holnap szavazóinak eléréséhez. A cégek is nagy fantáziát látnak e platformban, hogy itt cserkésszék be fiatal fogyasztóikat.
Mindnyájan eladunk
Tévhit, hogy csak az értékesítőknek kell nap mint nap szembesülniük az eladás nehézségeivel. Mindegyikünk elad valamit: a kereskedő az árut, az innovátor az ötletét, a vállalkozó a termékét vagy a szolgáltatását az ügyfelének, vagy a befektetőnek, az álláskereső pedig önmagát a potenciális munkáltatónak. Az eladni tudás tehát komoly szerepet játszik abban, hogy sikeresek legyünk az élet számtalan területén. Aki jó értékesítő, könnyen teremt kapcsolatot, könnyen motivál egy csapatot, könnyen tereli az embereket egy fókuszpont felé, könnyen tárgyal, és könnyen zár le egy tárgyalást. Mindezeket a képességeket pedig meg lehet és érdemes is megtanulni, hiszen bárki – akár magánember, akár cégvezető, akár beosztott – életét hatékonyabbá teszi, függetlenül attól, hogy elad valamit, vagy sem.
App segít, hogy beszéljünk egymással
Vannak dolgok, amiket jobb lenne személyesen elmondani a másiknak, de sokszor erre éppen nincs lehetőség. Egy applikáció most megoldja a lehetetlent.
Ezt tudja a legjobb főnök
Íme néhány jó tanács, hogy mit tegyünk, ha "az év főnöke díjra" pályázunk. Néhány apró változtatás a cégnek is jót tesz és mi is jobban érezzük majd magunkat!
Testbeszédhibák - tényleg érdemes kihúzni magunkat?
Nem volt haszontalan, hogy gyerekkorunkban megtanultuk, mindig húzzuk ki magunkat, hisz még az üzleti életben is kamatoztathatjuk a jó testtartást. A nonverbális kommunikáció segíthet eladni magunkat, de akár tönkre is tehet egy tárgyalást.
Három levél, amit tényleg érdemes megírni
Ha az üzleti levelezés etikettjéről esik szó, jellemzően a levél stílusára, formai és tartalmi követelményeire fókuszálunk, esetleg arra, hogy mire figyeljünk egy-egy e-mail során, azt ugyanakkor adottnak vesszük, hogy tudjuk, mikor, milyen élethelyzetekben kell és illik levelet írnunk. Van ugyanakkor néhány levél, amelyeket bizony gyakran nem írnak meg az érintettek, pedig ha megtennék, hosszú távon jól kamatozna ez a pár percnyi befektetés.
Így kell lekötni a hallgatóságot egy előadásban!
A történetek erejét az üzleti életben is remekül kihasználhatjuk. A storytelling, vagyis a történetmesélés módszertana számos helyzetben nagyon hatékony lehet, akár értékesítésről, akár bizalom kiépítéséről van szó. Mutatunk néhány konkrét technikát, ami segíthet felépíteni egy jó történetet.
3 dolog, ami minden kapcsolat túléléséhez kell
A jó üzleti partnerséget kialakítani nem könnyű. Éppúgy, ahogy egy jó házasságnak, ennek is biztos alapokon kell nyugodnia. Mutatunk három dolgot, ami mindkét kapcsolatrendszerben egyaránt fontos.
Kínos beszélgetés: így lehet eredményes
A mindennapokban sokszor találkozunk nehéz beszélgetésekkel, legyen szó ügyfeleinkről, főnökünkről, kollégánkról vagy a magánéletről. Ahhoz, hogy sikerrel vehessük ezt az akadályt, érdemes néhány szempontot szem előtt tartani.
Tippek, hogyan legyen nyerő az üzleti kapcsolatban!
Egy üzleti partnerség éppolyan stádiumokból áll, mint egy párkapcsolat – és pontosan ugyanazokat a hibákat lehet elkövetni benne. Kövesse tippjeinket, hogy Ön legyen a nyerő az üzleti partnerségben!
Eladni kell, nem rátukmálni
Ők hozzák a bevételt. Mindig van üres állás számukra, ám igazán jól csak kevesen művelik a szakmát. Az álláskeresők fele nem is alkalmas erre. Ennek ellenére sok cég alapos szűrés nélkül ad esélyt az értékesőknek.
A vevőnek sincs mindig igaza
"A vásárlónak mindig igaza van!" - szól a marketing első törvénye, azonban mindannyian tudjuk, hogy ez nincs mindig így. Sőt, egészen gyakran nincsen így. És egy üzletvezetőnek a saját ép esze és a folyamatos ügymenet érdekében néha szembe kell szállnia a vevővel.
Beszélni nem elég. Értik is?
A vezetés is egy szakma, amit meg kell tanulni, tehát a vezetőnek is megvannak a szerszámai, mint bármely más szakembernek. Bár sok fontos eszköz van, mindegyik közös alapja a kommunikáció.
Újabb milliárdok kommunikációra – tessék sietni!
Belföldi fogyasztói kampányainak, illetve külföldi élelmiszer-promóciós akcióinak tervezésére, kivitelezésére és lebonyolítására 24 hónapra keres partnert a Magyar Turizmus Zrt. egyik helyettes vezérigazgatóságaként működő Agrár Marketing Centrum (AMC) – adta hírül a Turizmus Panoráma.
Hárommilliárd kommunikációra. Kié lesz?
Ötféle kommunikációs tevékenységre vonatkozó nyílt közbeszerzést írt ki az NFÜ – a megszűnése napján. Teljes becsült összértéke nettó 2,9 milliárd forint, egyben és részenként is pályázható.
Életmódváltás a kommunikációban
Ahogy hajszolt, stresszes életünkben sokszor szinte luxusnak számít az egészséges életmódnak időt és energiát szentelni, így tűnik a kkv-k működésben „luxusnak” az ügyfelekkel és a munkatársakkal való kommunikáció minőségének tudatos fejlesztése, az erre szánt pénz és figyelem -, annak ellenére, hogy ennek a hanyagságnak hosszútávú, akár végzetes hatása feltehetőleg mindenki előtt nyilvánvaló.
A megértés apró trükkjei
Az üzleti életben kiemelten fontos, hogy vezető, beosztott, munkatársak értsék egymást. Megtehetik, hogy ezzel nem foglalkoznak, de annak nem kívánatos következményei lehetnek, miközben akár az információt adó, akár a fogadó oldalon vagyunk, sokat tehetünk a megértésért.
Sok kommunikáció, egyenlő sok bevétel
Íme, egy játékszabály, amit ha valaki megért és alkalmazni kezd, akkor minden túlzás nélkül, tulajdonképpen önmagában garancia lehet a bevételeinek növelésére. Szakértőnk, Pilát Gábor segít.
Hogyan mondjunk nemet?
Nincs olyan ember, aki szeretné, ha visszautasítják. Mivel ezt tudjuk, nem is szeretünk visszautasítani másokat. De legalább annyira nem szeretjük, ha nem mondunk nemet, pedig tudjuk, hogy ezt kellett volna tenni. Saját önbecsülésünk sérül, ha jobb érzésünk ellenére engedünk.
A kommunikációs készség a kulcs az exportpiachoz
A kifinomult kommunikációs készségek egyre inkább elengedhetetlenné válnak az üzleti vezetők számára, ha valóban hatékonyan szeretnék határokon átívelő menedzseri feladataikat ellátni. Megfelelő kommunikációs felkészültség nélkül nemzetközi viszonylatban ma már nem létezhet hatékony vezetés.
Könyvelő – barát vagy ellenség?
Nem hinném, hogy létezik olyan vállalkozó, aki egy bonyolult és egy egyszerű megoldás közül - feltéve, hogy szeretné, ha a dolog működne - a bonyolultat választaná. Ezzel nagyjából el is mondtam a véleményemet a könyvelésről, igaz? Szakértőnk, Matovics Klára segít, hogyan hidalható át a cégvezető és könyvelő közötti kommunikációs szakadék.
Megéri a felsőfokú végzettség?
A felvételi rendszert utolsó pillanatban megváltoztató felsőoktatási törvény módosításnak köszönhetően biztosan minden végzős középiskolás még egyszer alaposan átgondolja, hová is adja be felvételi lapját. 2012-ben így már nem csak az lesz a döntés alapja, hogy milyen tantárgyak, szakterületek tetszenek a diáknak, milyen szakmát szeretne tanulni, hanem a szükséges befektetés nagyságához mérten érdemes azt is átgondolni, hogy meg fog-e térülni a befektetés, vajon a megszerzett diploma valós értékkel bír-e majd a munkaerő-piacon.
Marketing tippek 2012-re
A MAMASZ Marketing és Üzleti klub szakemberei összegyűjtötték a most kezdődő év várhatóan legfontosabb marketing trendjeit, amelyek alapján megtervezhető az ezévi kommunikáció.
Pénz helyett kreativitás
Minden korábbinál több információ bombáz mindenkit nap mint nap, s bizony nehéz bármivel is kitűnni közülük. Ilyen „zajban" önámítás lenne azt hinni, hogy a jó minőségű termék eladja saját magát. Ennek ellenére a legtöbb kis- és középvállalat egyáltalán nem költ kommunikációra, még a stabil, nyereségcentrikus kkv-k sem foglalkoznak különösebben önmaguk megmutatásával.
Mitől félnek ennyire a cégvezetők?
Noha a dolgozók szerint is az egyik legfontosabb vezetői erény a jó kommunikációs készség, vezetőinket sokszor a játszmázás, konfliktuskerülés, az asszertivitás hiánya jellemzi. A válság tovább rontott a helyzeten, hiszen a stratégiaalkotás, tűzoltás több energiát emészt fel, így a dolgozókra még kevesebb idő jut. A konfliktusokat nyíltan vállaló Y generáció megjelenése pedig nem állítja könnyű helyzet elé a mai döntéshozókat
Gépek kommunikálnak helyettünk
A gépek közötti internetes kommunikáció néhány év múlva sokmilliárd eurós piaccá növi ki magát a szakértők szerint. Az egyelőre sci-fibe illő megoldás számos iparág számára jelent majd megtakarítást és hatékonyságnövekedést.
5+2 tipp a sikeres kapcsolatépítéshez
Az alábbi hét stratégiai tipp segítségével elérheti, hogy az ügyfelei/ partnerei többet és jobb szívvel gondoljanak az Ön vállalkozására, mint eddig.
Nálad vagy nálam?
A személyes megbeszélés megkerülhetetlenül fontos eleme az üzleti életnek. A kérdés csak az, hogyan oldható meg gazdaságosan: a költséges és nemritkán időigényes utazások takarékosabbá tételével vagy a fizikai találkozásnak egy modern telekommunikációs rendszer általi kiváltásával.
Automatizálással csökkentett költségek
Egy vállalat tudástőkéjének meghatározó részét jelentik a rendelkezésre álló dokumentumok és a hozzájuk kapcsolódó munkafolyamatok. Naprakész, rendszerezett és gyors elérhetőségük kritikus pont a szervezet hatékony működése szempontjából. E területen nyújtanak segítséget a vállalati folyamatok menedzselésének automatizálását végző szoftverek, növelve egyúttal a cég működésének hatékonyságát is. Ráadásul most állami támogatás is segíti a rendszerek bevezetését.
Nyári tábor a marketingről és a reklámról
Az Extreme Rendezvényügynökség és a Traffic BTL Kommunikációs Ügynökség idén második alkalommal rendezi meg nyári, interaktív márkatáborát a Balaton partján, melyhez idén kiemelt támogatóként a djuice is csatlakozott. Nem véletlen a márka jelenléte a főiskolásoknak és egyetemistáknak szóló Brand Campen, hiszen a djuice tavaszi márkaváltásával erre a korosztályra fókuszál.
175 millió nyerhető kommunikációra
A hazai és európai uniós források felhasználását elősegítő kommunikációs tevékenységekhez kapcsolódó 175 millió forintos médiatervezési és médiavásárlási feladatok ellátása gyorsított meghívásos közbeszerzési eljárást írt ki az Európai Szociális Alap Nemzeti Programirányító Iroda Társadalmi Szolgáltató (ESZA) Kht. - a felhívás a Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.