politika

adatkábel, felhő, internet, kémkedés, politika

A „felhő” is kábelen jön

piacesprofit.hu

Sokan gondolják, hogy e-mailjeik, a YouTube-on látott filmek és a többi internetes tartalom a sokat emlegetett „felhőből” érkezik mobiljukra, számítógépükre. Tévedés: a világháló adatait először kábeleken továbbítják, amelyek már 1 200 000 km hosszan hálózzák be a Földet.

Tovább olvasom »
álhírek, brazília, donald trump, facebook, fake news, fiatal, influencer, internet, korrupció, követő, közösségi média, mém, pártfinanszírozás, politika, reklámbevétel, social media, steve bannon, szavazat, twitter, választás, voks, whatsapp, youtube, z-generáció

Az influencerek az új politikusok

Kriston László

Megérkezett az új politikus-generáció: a YouTube-influencerek. A brazíliai helyhatósági és szövetségi választáson néhány huszonéves influencernek sikerült arra használnia internetes népszerűségét, hogy mandátumot szerezzenek. A helyi választásokon óriási mennyiségű szavazatokat kaptak. Mozgalmukat, az MBL-t és kampányaikat a YouTube-csatornáik reklámbevételéből finanszírozták. Itt a képviseleti demokrácia és a független kampányfinanszírozás új korszaka. Brazíliában megtörtént. A többi országban is ez lesz.

Tovább olvasom »
airbnb, autómegosztás, bizalom, erőforrás megosztás, ideológia, jóság, magyarország, megosztás gazdasága, megosztásalapú gazdaság, politika, társadalom, tolerancia, transzparencia

Az emberi jóság mintapéldája az Airbnb?

Kriston László

“Alapvető emberi jóság nélkül az Airbnb nem működhetne”, mondta Brian Chesky, az Airbnb társalapítója. A vandalizmustól vagy a lopástól viszont a láthatóság tartja vissza a bérlőket. A transzparencia a legerősebb jóságra nevelő eszköz. Ha a lakást kibérlő személyek negatív kommentet kapnak, mert kárt tettek az ingatlanban, kidobja őket a rendszer. Megéri tehát jól viselkedni.

Tovább olvasom »
kampány, kommunikáció, politika, vállalkozás, vélemény

Politizáljon-e a vállalkozó?

piacesprofit.hu

Tartanak a konfliktustól és vevőik elvesztésétől, ezért nem politizálnak a vállalkozók. Ha a vevő politizálni kezd, a vállalkozók passzívan hallgatnak, vagy másra terelik a szót – főleg, ha más a véleményük. 

Tovább olvasom »
kampányidőszak, média, pártok, politika

Hol találkozhatunk idén politikai hirdetésekkel?

piacesprofit.hu

A választási kampányok megszokott elemei a pártokat népszerűsítő reklámfilmek. Négy éve volt az első választás, hogy ez a kampányelem is szigorú szabályozás alá került. Ennek volt köszönhető, hogy végül csak a közszolgálati csatornákon lehetett találkozni politikai hirdetéssel. A mostani választás kapcsán a Policy Agenda heti elemzésében azt vizsgálta meg, a kereskedelmi televíziók változtatnak e ezen az idei évben.

Tovább olvasom »
adó, amerika, donald trump, emisszió, externália, kanada, karbonadó, karbonkibocsátás, kibocsátás, klímatörvény, klímatudatos, konszenzus, közvéleménykutatás, olajipar, politika, svájc, szenátor, usa, üvegházgáz, washington

Hát mégis lesz karbonadó?

Kriston László

Trump kampányígérete volt a cégeket sújtó adók csökkentése. De valamivel pótolni kell azt a bevételt, amitől az államkassza elesik. Az egyik lehetséges mód az üvegházgáz-emisszió megadóztatása. Utánanéztünk, mely országokban vezettek már be ilyen adónemet.

Tovább olvasom »