Választási téma a klímaváltozás Amerikában

Az amerikai közvélemény nagy része már érti, hogy a klímaváltozás akut probléma és vallja, hogy ennek megoldásában a kormánynak is szerepet kell vállalnia. De az egyént érintő problémák rangsorolásában még mindig hátul kullog az éghajlat a listán.

A The New York Times és a Resources for the Future nevű kutatóintézet közös telefonos felmérése szerint az amerikai lakosság kétharmada már azt mondja, a 2016-os elnökválasztáson nagy valószínűséggel olyan jelöltre adja majd voksát, aki fontosnak tartja a klímaváltozás elleni harcot. Az a jelölt, aki tagadja, hogy az éghajlatváltozás oka az ember és civilizációja légszennyezése kevésbé lesz esélyes náluk.

Időjárásjelentés: felhős az ég a Capitólium felett. És borús a klímajövőnk.
(kép: freeimages)

A reprezentatív közvélemény-kutatás keretében 1006 személyt kérdeztek ki telefonon. Íme a főbb megállapítások:

  • Érdekes módon a republikánusok 48 %-a is belátja már, hogy van alapja ennek a logikának és úgy érzik, ők sem szavaznának olyan jelölre, aki szerint a klímaváltozás egész témája csalás és porhintés.
  • Az amerikai társadalom 83 %-a, a republikánusok 48 %-a, a függetlenek -tehát a két nagy párt egyikével sem szimpatizálók- 86 %-a tartja, hogy ha a politika nem tesz semmit a klímavédelem terén, az nagy problémát jelent majd a jövőben. 
  • A társadalom 74 %-a érzi úgy, hogy a kormánynak cselekednie kell az ügyben. A demokraták 91 %-a ért ezzel egyet, a republikánusoknak 51 %-a.
  • A politikai ideológia azonban továbbra is meghatározza, mennyire tartják akutnak a problémát az emberek. A demokraták 63 %-ánál nagyon fontos a klímaváltozás kérdése, a republikánusoknál viszont csak 18 %-nak!
  • 2011-ben a Stanford University még úgy találta, az amerikai polgárok 72 %-a értett egyet azzal a nézettel, hogy a klímaváltozás emberi eredetű. Ma ez a hányad 81 %. A demokraták köreiben 88 % vallja ezt, a republikánusok közt 71 %.
  • A megkérdezettek 71 %-a hiszi, hogy őt személyesen is érinteni fogja a klímaváltozás.
  • Mindez szép és jó, ugyanakkor tény, hogy ugyanezek a válaszadók újra és újra csak a lista végére helyezik a klímaváltozást, amikor közvéleménykutatásokban azt kérdezik tőlük, mely égető problémákat kell először orvosolnia a kormánynak. A bioszféra mindig veszít a munkanélküliség, a gazdasági növekedés, az egészégügy és sok más tényező mögött kullogva.
Egy korábbi felmérés szerint Az amerikaiak 60 százaléka alapvetően fikciónak, hazugságnak tartja a globális felmelegedésről szóló tudományos elméletet. Van olyan szenátor, aki szerint pedig Hollywood blöffje az egész.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo