Választási téma a klímaváltozás Amerikában

Az amerikai közvélemény nagy része már érti, hogy a klímaváltozás akut probléma és vallja, hogy ennek megoldásában a kormánynak is szerepet kell vállalnia. De az egyént érintő problémák rangsorolásában még mindig hátul kullog az éghajlat a listán.

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A The New York Times és a Resources for the Future nevű kutatóintézet közös telefonos felmérése szerint az amerikai lakosság kétharmada már azt mondja, a 2016-os elnökválasztáson nagy valószínűséggel olyan jelöltre adja majd voksát, aki fontosnak tartja a klímaváltozás elleni harcot. Az a jelölt, aki tagadja, hogy az éghajlatváltozás oka az ember és civilizációja légszennyezése kevésbé lesz esélyes náluk.

Időjárásjelentés: felhős az ég a Capitólium felett. És borús a klímajövőnk.
(kép: freeimages)

A reprezentatív közvélemény-kutatás keretében 1006 személyt kérdeztek ki telefonon. Íme a főbb megállapítások:

  • Érdekes módon a republikánusok 48 %-a is belátja már, hogy van alapja ennek a logikának és úgy érzik, ők sem szavaznának olyan jelölre, aki szerint a klímaváltozás egész témája csalás és porhintés.
  • Az amerikai társadalom 83 %-a, a republikánusok 48 %-a, a függetlenek -tehát a két nagy párt egyikével sem szimpatizálók- 86 %-a tartja, hogy ha a politika nem tesz semmit a klímavédelem terén, az nagy problémát jelent majd a jövőben. 
  • A társadalom 74 %-a érzi úgy, hogy a kormánynak cselekednie kell az ügyben. A demokraták 91 %-a ért ezzel egyet, a republikánusoknak 51 %-a.
  • A politikai ideológia azonban továbbra is meghatározza, mennyire tartják akutnak a problémát az emberek. A demokraták 63 %-ánál nagyon fontos a klímaváltozás kérdése, a republikánusoknál viszont csak 18 %-nak!
  • 2011-ben a Stanford University még úgy találta, az amerikai polgárok 72 %-a értett egyet azzal a nézettel, hogy a klímaváltozás emberi eredetű. Ma ez a hányad 81 %. A demokraták köreiben 88 % vallja ezt, a republikánusok közt 71 %.
  • A megkérdezettek 71 %-a hiszi, hogy őt személyesen is érinteni fogja a klímaváltozás.
  • Mindez szép és jó, ugyanakkor tény, hogy ugyanezek a válaszadók újra és újra csak a lista végére helyezik a klímaváltozást, amikor közvéleménykutatásokban azt kérdezik tőlük, mely égető problémákat kell először orvosolnia a kormánynak. A bioszféra mindig veszít a munkanélküliség, a gazdasági növekedés, az egészégügy és sok más tényező mögött kullogva.
Egy korábbi felmérés szerint Az amerikaiak 60 százaléka alapvetően fikciónak, hazugságnak tartja a globális felmelegedésről szóló tudományos elméletet. Van olyan szenátor, aki szerint pedig Hollywood blöffje az egész.

Véleményvezér

Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek

Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek 

A Fanta-botrány és a műbalhé.
Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet

Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet 

Újraválasztották Roberta Metsolát az Európai Parlament elnöki tisztségébe.
A szegénység görbén egyedül Szlovákia előz meg minket Európában

A szegénység görbén egyedül Szlovákia előz meg minket Európában 

Egy ország gazdasági teljesítménye és a szegénység között ugyan szigorú az összefüggés, mégis vannak apróbb különbségek.
A magyar agrárbárók átlagos birtokmérete tízszer nagyobb, mint az uniós átlag

A magyar agrárbárók átlagos birtokmérete tízszer nagyobb, mint az uniós átlag 

Rendkívül falánkok a magyar agrárbárók.
Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat

Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat 

Példátlan állami terrorcselekmény volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo