Sikersztori cikkek
Sikersztori, csak lazán!
A minőségből nem adnak alább, a lazaság zsigerből jön a Butter Brothersnél. Minden más, a berendezéstől az árakig, változhat.
A Pék - így, nagybetűvel
A pék – csak így emlegetik a környékbeliek az alig egy éve nyitott Pékműhely tulajdonosát. A cégvezető a vevőkkel kialakított bensőséges kapcsolatra esküszik és mára ő tanít másokat, pedig nem ebben a szakmában kezdett.
Magyar siker az építészeti világversenyen
Tegnap este adták át a 2 millió dollár összdíjazású, negyedik alkalommal meghirdetett Holcim Awards fenntartható építészeti világverseny afrikai és közel-keleti régiójának díjait Bejrútban. A versenyen a pécsi Szabadics Attila és Rácz Mónica (ArchSus Csoport) menekülttáborokban létesítendő egészségügyi központ és iskola tervét különdíjjal jutalmazták.
Sikeres vállalkozás "véletlenül"
Gyerekkoruk helyszínére, egy kelet-magyarországi kis faluba visznek munkát és pénzt a matyodesign alapítói. A hagyományos motívumokkal megálmodott, divatos kiegészítőkből szinte „véletlenül” lett sikeres vállalkozás.
Kétezer százalékos növekedés - ez elég a győzelemhez
Több mint tíz év után először újra magyar nyertese van a Deloitte Közép-Európai Technology Fast 50 versenyének. A régió leggyorsabban fejlődő technológiai cégének járó díjat a Szallas.hu az elmúlt öt évben elért közel 2300 százalékos árbevétel-növekedésével kapta meg.
Rezsicsökkentés cafeteriával
Megjelent az októberi Piac & Profit, az innovatív üzletemberek szórakoztató magazinja. A lapból megismerheti az alig tíz hónapja alapított startupot, amely máris meghódította a Szilícium-völgy big data guruit és olvashat szenvedélyes kisvállalkozásokról, amelyek az italbizniszben nyomulnak. Mindemellett tippeket is kapnak a kis- és középvállalkozások, hogy minél hatékonyabban tudják működtetni cégüket az állandóan változó jogszabályok között. Szó van a lapban a reklámadóról, a cafeteriáról és a most megjelenő pályázatokról is. Tájékozódjon szórakozva a Piac & Profitból!
Kitüntették a hónap sikeres kisvállalkozásait
A hónap beruházója elismerést az Evonik Agroferm Fermentációipari Zrt., a hónap kis- és középvállalkozása díjat a Járműszerelvényt Gyártó Zrt., a hónap induló vállalkozása címet a Skawa Innovation Kft. érdemelte ki.
Google méretűvé nőhet a magyar cég
Akár Google-méretű céggé nőheti ki magát alig néhány év alatt a Szőlőőrt gyártó QuantisLabs Kft., amennyiben sikerül több millió eurónyi tőkét bevonni nagyon rövid időn belül. A borászok munkáját hatékonyabbá tevő, szenzorhálózaton alapuló növényvédelmi rendszert használják már Chilében és Kaliforniában is.
Eladási praktikák kisvállalkozásoknak
Megjelent a szeptemberi Piac & Profit. Az innovatív üzletemberek lapjának mostani számában olvashat csodapékekről, olcsó exporthitelekről, friss üzleti trendekről, vevőfogó módszerekről, kiugró startupról a rengeteg gyakorlati tipp mellett, amellyel hatékonyabbá teheti az üzletét. Tájékozódjon szórakozva a Piac & Profitból!
Itt a bizonyíték: magyarként is elérhető nemzetközi siker
Dobogós helyezést ért el a világ egyik legrangosabb startup versenyének európai döntőjén, és ezzel bejutott az Intel Global Challenge egyesült államokbeli fináléjában a hazai fejlesztésű szőlővédelmi technológia. A SmartVineyard az újabb bizonyíték arra, hogy egy magyarországi startupnak is lehet nemzetközi sikerekről álmodnia.
Globális siker Magyarországról? Mutatjuk!
Íme, egy újabb bizonyíték arra, hogy magyarországi kisvállalatként is szabad globális sikerekről álmodni. Az alig három éve alakult bigdataszoftver-fejlesztő startupot júniusban felvásárolta a RapidMiner globális prediktív elemzőcég. Az akvizíció a nemzetközi porondon is úttörőnek számít, ráadásul ezzel Magyarországra kerül a RapidMiner teljes bigdata-fejlesztési üzletága.
Béke, szeretet és fagylalt
A lehető legjobb fenntartható módon terméket gyártani, eladni a szuperprémium kategóriában, és pozitív változásokat elindítani a társadalomban. Ki ne akarná? Van, aki meg is csinálta.
Szerelemből sikersztori
A Levendula Kézműves Fagylaltozó későbbi tulajdonosai sikeres vállalkozóként valami újra vágytak. Az olasz utakon tudatosult bennük, hogy mennyire mást jelent ott a fagylalt ízben, minőségben és kultúrában is. Azt gondolták, érdemes lenne ezt itthon is megmutatni.
Fagyis siker, gombócok nélkül
A fagyi igazi szerelem Szökrön Niki a Gelarto Rosa fagylaltmestere számára. Már óvodás korában gombócokat adagolt a homokozóban, merőkanállal. Hiába próbálta távol tartani a vendéglátós család, néhány kanyar után mégis itt kötött ki. Elhivatottsága bárki számára inspiráció lehet.
Szigorúan titkos!
A big data-jelenség, az okoskészülékek és a felhőszolgáltatás térnyerése, valamint a Snowden-botrány a hang- és adattitkosításra irányítja a figyelmet, és a következő két-három évben valószínűleg ez lesz az egyik IT-slágertéma. A telefontitkosítás nemzetközi úttörője egy magyar startup fejlesztése, a mobillehallgatás ellen védő CryptTalk.
Hagyomány, innováció és hűtőszekrény
Csaknem negyed százada működik az egyik legjobb hírű budapesti fagylaltozó, a Csaba utcai Artigiana Gelati. A siker titkáról faggattuk a tulajdonost - amit megtudtunk, minden vállalkozónak hasznára válhat!
Üzlet szenvedélyből
Megjelent a Piac & Profit nyári száma, az innovatív üzletemberek lapja. Olvashat benne a fagyibizniszről, friss üzleti trendekről, megismerhet startup-sztorikat és rengeteg gyakorlati tippet, amellyel hatékonyabbá teheti az üzletét. Tájékozódjon szórakozva nyáron is a Piac & Profitból!
Modellértékű siker
Még társadalmi vállalkozások között is ritka az a siker, amit az Ízlelő családbarát étterem ért el: a nyitás után nyolc hónappal nyereségessé váltak, most pedig a további egységek nyitása a terv. És ha mindez nem lenne elég különleges, alkalmazottaik kilencven százaléka fogyatékkal élő ember.
Üzletelni értékalapon
Sikeres, sőt, szexi vállalkozást építeni úgy, hogy az alapvető küldetés a fogyatékkal élő emberek foglalkoztatása, nem tűnik egyszerűnek. A Fruit of Care azonban éppen ezt tette. Kézműves dizájnt árul nyereségesen, és közben a társadalom számára is hasznos.
Milliárdos vállalkozás játékosságra építve
A világ legnagyobb online piactere már akkor millió dolláros cég volt, amikor az emberek felének még internete sem volt. Nem a szerencsének köszönhetik.
Ugrás közben gyártani az ejtőernyőt – ez a startup
Sikersztoriként emlegetni talán még korai, mindenesetre ígéretes hazai fejlesztés indult el, hogy meghódítsa a világot. A SOPRESO a konferenciák életét kavarja fel: a közönség tagjainak okostelefonja segítségével teszi interaktívvá az előadásokat.
A cég, amely válogathat a piacok között
A legtöbb terméknek van egy, esetleg több piaca, amelyek nagyobbak vagy kisebbek, mindenesetre pontosan körülhatárolhatóak. A startup kiválasztja a legígéretesebb piacot, és arra koncentrál. Az OptoForce csapatának azonban más úton kell elindulnia, miután kiderült, az ötlet számtalan iparágban, számtalan módon hasznosítható, de még maga a piac sincs tisztában azzal, hogy mi mindenre.
Csak olyat ígérj, amit be tudsz tartani!
„A túlélés nem a legerősebb, de nem is a legintelligensebb fajnak adatik meg, hanem annak, amelyik leginkább képes alkalmazkodni a változásokhoz.” Charles Darwin elméletét követte új márkája, a Myrla üzleti koncepciójának a kialakításakor az Aromax Zrt.
Amerikai álmot épített szemétből egy magyar srác
A legmenőbb startupnak választott TerraCycle szemetet hasznosít újra, de úgy, ahogy még senki. A multicég vezetője egy magyar származású srác, Tom Szaky, aki sok mindent másképp gondol, mint a többség.
Magyar termék az űrben!
Az soha ne akarjon külpiacra lépni, aki nem korrekt a végtelenségig – vallja az Admatis Kft. egyik alapítója, Dr. Prof Bárczy Pál és fia, a céget vezető Bárczy Tamás. Az általuk képviselt üzleti modell meghozta gyümölcsét: az Admatis az első kelet-európai cég, amely beszállítói megrendeléshez jutott európai űripari projektben.
5 jó tanács Klapkától
Klapka György vállalkozói sikerességéhez kétség sem férhet. A most 86 éves sorozatvállalkozó sztorijaiból és tanácsaiból bárkinek van mit tanulnia.
Bárkinek találni helyet a munkaerőpiacon
Társadalmi vállalkozó, vezető szakértő és háromgyermekes anya, Ashoka-tag, aki a semmiből hozott létre egy, a felnőtt fogyatékos társadalom munkába integrálását elősegítő országos hálózatot. Egy átlagos pörgős munkanap reggelén kérdeztük Dávid Andreát.
Nyugdíjemelő tippek
Megjelent a Piac & Profit márciusi száma, benne többek között interjú a magyar származású sztárvállalkozóval, Tom Szakyval. A magazinban körbejárjuk a bizalmi vagyonkezelés témáját, azt, hogy miért érdemes szabadúszókkal dolgozni, bemutatunk magyar sikersztorit, és szó van arról is, hogy hogy lehet sikeres üzletet kötni Kínában.
Magyarok nyomják le a Dropboxot?
Dropbox, Google Drive, Microsoft SkyDrive, Tresorit – néhány a legismertebb felhő alapú fájlmegosztó és tárolószolgáltató közül. A felsorolásban a negyedik egy alig kétéves magyar startup. A három hazai egyetemista által alapított Tresorit célja, hogy a vállalkozás a titkosított felhőpiac egyes számú innovátora legyen világszinten.
Aki hasznos, támogatják
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter átadta a Díj a sikeres vállalkozásokért februári elismeréseket pénteken a Nemzetgazdasági Minisztérium budapesti székházában.
Az együttműködés tényleg működik!
Hogyan lett egy sikeres ipari formatervezéssel foglalkozó kaliforniai cégből designgondolkodás-alapú tanácsadó világcég? Az IDEO innovatív termékek létrehozására használt módszerét, gondolkodási logikájukat, ma már számtalan területen az üzleti folyamatok átszervezésére is használják a pénzügyi, de az egészségügy területén is. Ma a végzős közgazdászhallgatók már nem a Coca Colánál, a Microsoftnál, hanem az IDEO-ban szeretnének dolgozni! Mi a titkuk? Mitől ilyen vonzók és sikeresek? A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk!
Íme, a jelen: drónposta és robotautók
A februári Piac&Profitból többek között megismerhetik azt a magyar kisvállalkozást, amely első kelet-európai cégként beszállítói megrendeléshez jutott európai űripari projektben és megtudhatják azt is, hogy milyen trendek fogják alakítani idén a piacokat.
Néhány száz igazi startup lehet Magyarországon
Néhány száz innovációban élen járó magyar cég működhet jelenleg a Nemzeti Innovációs Hivatal megbízott elnöke szerint. Vannak már nagy sikersztorik, a következő a Be-novative vagy a Remote-Aid lehet.
Magyar sikerből tanul az Európai Parlament
A brüsszeli parlamentben a coworking technológiai startupokra és innovációra gyakorolt hatásáról tartott előadást decemberben Klementz Anna, a Loffice coworking társtulajdonosa – az Európai Bizottság és az Európai Parlament közös meghívására. Valamint megosztotta tapasztalatait arra vonatkozóan, hogy miként működtethető sikeresen a coworking modell.
Válts, ha nem megy!
Mindenkivel előfordulhat, hogy nem jó irányba indul. Sőt, a sikeres startupok közül is sokan az üzleti elképzelésük megváltoztatására kényszerülnek a projekt indítását követő egy éven belül. Ezt tették a Foodmania.hu alapítói is.
"Büszke vagyok rá, hogy a saját ötletemből élek"
Igazi magyar sikertörténet Losonczi Ároné, aki találmányára, a Litracon fényáteresztő betonra létrehozott vállalkozásával már a nemzetközi sikereket tudhat magáénak.
Új értékek a gazdaságban
Megjelent a Piac&Profit novemberi száma. Az innovatív, az új utakat kereső vállalkozók elengedhetetlen üzlettársa ebben a hónapban is sok hasznos információval, sikertörténetekkel segít sikerre vinni vállalkozását.
Magyar siker amerikai módra
Kevesen merik felrúgni a biztosnak tűnő alkalmazotti létüket – különösen, ha az nem is mondható rossznak – azért, hogy belevágjanak az ismeretlenbe, és kifejlesszenek egy alkalmazást, amelynek a célja a vállalati innováció serkentése. A Be-novative ötletgazdáját és alapítóját azonban a szenvedélye hajtotta.
Elismerés a magyar szürkeállománynak
A Hungarikum Bizottság döntése alapján a „KÜRT Adatmentés” Magyarország legjelentősebb értékei közé tartozik, és így bekerült a Magyar Értéktárba. A szeptember végén közzétett listába egyetlen szellemi, műszaki megoldásként választották be a KÜRT egyedülálló know-how-ját, ez újabb elismerése a világhírű magyar szürkeállománynak.
Varga: Magyarországon is lehet sikeresen vállalkozni
A zsűri döntése alapján szeptemberben a hónap beruházója elismerést a ZF Lenksysteme Hungária Kft., a hónap kis- és középvállalkozása díjat az Evopro Informatikai és Automatizálás Kft., a hónap induló vállalkozása címet az ImmunoGenes Kft. kapta a most második alkalommal átadott "Díj a sikeres vállalkozásokért" programban.
Pénz a kirakatban
Megjelent a Piac&Profit szeptemberi száma, benne az ingyenes Energia Trend magazinnal. Az innovatív, az új utakat kereső vállalkozók elengedhetetlen üzlettársa, a Piac&Profit ebben a hónapban is sok hasznos információval, sikertörténetekkel segít sikerre vinni vállalkozását.
Válságból sikertörténet a csokibizniszben
Hat éven keresztül a Heineken Magyarország trade marketingmenedzsere, majd a 2009-es leépítési hullám őt is elérte. Majdnem egy év eredménytelen álláskeresés után Mészáros Gábor döntött: saját vállalkozást alapít. Mindent feltett a csokoládéüzletre, a ChocoMe pedig mára igazi sikersztori. A Piac&Profit a Díj a sikeres vállalkozásért első kkv nyertesével beszélgetett.
A siker titka a bátorság és napi 16 óra munka!
Komoly bátorság és elhivatottság kell ma egy vállalkozás elindításához – mondja Mészáros Gábor. A chocoMe Kft. alapítója a Nemzetgazdasági Minisztérium által első alkalommal odaítélt a Hónap kis- és középvállalkozása cím megnyerése után nyilatkozott a Piac & Profitnak.
Lehetetlennek tűnt, mégis sikeres: tudomány és üzlet együtt
Szinte nincs olyan számítógép-felhasználó, aki rendszeresen vagy időnként ne élvezné a nyelvhelyesség-ellenőrző szoftver vagy a szótárprogram előnyeit. Természetesen használjuk az ingyenes programokat, pedig mögöttük üzleti vállalkozás áll. A MoBiMouse-technológia magyar fejlesztője, a huszonkét éve sikeres MorphoLogic a sokak által már az induláskor lehetetlennek tartott modellt teremtette meg: összehozta a tudományt és az üzletet.
Akinek bejött az előremenekülés stratégiája
Három éve még kiugróan magas forgalomról és értékarányos nyereségről árulkodtak az építőiparban tevékenykedő TERC Kft. mérlegei, majd a szektort sújtó piacszűkülés az 1990-ben alapított céget is elérte. Forgalmuk egyharmadát elveszítették, a nyereségük pedig évi közel százmillió forinttal zuhant. Az alapító tulajdonos, Molnár Miklós Konrád kétségbeesés helyett az előremenekülés mellett tette le a voksát: nem épített le, nem csökkentett fizetéseket, ehelyett merészen pályázott, és beruházott.
Cégsztori: a nem hagyományos, de sikeres modell
Számára addig teljesen ismeretlen területen kezdett villámgyors építkezésbe alig több mint két éve Baldaszti Péter. Tankönyvbe illő stratégiai hibák után folyamatos korrekciókkal jutott el arra a pontra, amikor itthoni üzleteit már stabilnak és jól működőnek látja. Ebben az iparágban dolgozni olyan, mint a vitorlázás – mondja –, ahol a kötélzetet és a vitorlát folyamatosan az aktuális viszonyokhoz kell igazítani.
A vendéglátásban is folyamatosan optimalizálni kell ahhoz, hogy a vállalkozás megfeleljen a piacnak, a fogyasztási szokások változásainak. Most, mint ahogyan az egy igazi kalandvágyó hajóshoz illik, nemzetközi vizekre evezve a tengerentúlt vette célba: tervei szerint ősztől a nevét viselő üzleti vállalkozás Manhattanben is aktivizálja magát.
Bevándorlóból lett a világ legnagyobb joghurtgyárosa
Hamdi Ulukaya, az amerikai Chobani joghurtgyártó alapító-vezérigazgatója nyerte az Ernst & Young Az év üzletembere nemzetközi díját. A Törökországban született vállalkozó kevesebb mint egy évtized alatt vitte sikerre amerikai székhelyű világcégét.
„Ne könyörületből adjanak pénzt!”
Még nem tudni, hosszú távon milyen hatása lesz Jakab Áron projektjének, de az biztos, hogy tevékenysége fontos társadalmi igényt elégít ki – nem véletlenül emelte tagjai közé a társadalmi innovátorokat kereső Ashoka.