Sikersztori cikkek


Nincs leküzdhetetlen akadály az Amerikában sikeres magyar üzletember szerint

Nincs leküzdhetetlen akadály az Amerikában sikeres magyar üzletember szerint  

IT szakemberek számára világszerte ismerős a LogMeIn, Magyarországon viszont alig hallottak róla. Holott az amerikai NASDAQ-on jegyzett, 500 alkalmazottal és 100 millió dollár feletti bevétellel rendelkező webes távelérési megoldást kínáló céget egy magyar programozó – Anka Márton – alapította 2003-ban. Az Amerikában sikeressé vált hazai üzletember szerint semmi nem indokolja, hogy ha valakinek van egy jó ötlete, azt ne próbálja meg megvalósítani. Nincs olyan akadály, amely leküzdhetetlen.
Van pénz! Merre keressük?

Van pénz! Merre keressük? 

Megjelent a Piac&Profit májusi száma. Összegyűjtöttünk néhány forrásötlet és a tudnivalókat, hogy minél kisebb kockázat mellett fedezzük cégünk mindennapi működését, a beruházásokat, a fejlesztéseket. Anka Márton, a ma már az amerikai tőzsdén jegyzett LogMeIn alapítója vall arról, hogy miért nem jutnak a hazai fiatal vállalkozók tőkéhez, megtudhatja, hogy mik az aktuális trendek a vállalati kommunikációban. És még sok más hasznos tudnivalóval várjuk.
Nyertesen a válságban

Nyertesen a válságban 

2005-ben egy 33 négyzetméteres garzonlakásban, tőke nélkül indított céget apa és fia, valamint három barátjuk. Az akkor már kialakult GPS nyomkövető rendszerek piacára igyekeztek betörni ismeretlen családi vállalkozásként. A talpon maradásuk azon múlott, hogy megtalálják-e a piaci rést, és a már bizonyított márkákkal szemben sikerül-e piacot szerezniük. Ez olyannyira sikerült, hogy 2012-ben a Deloitte Technology Fast 50 versenyében Magyarország második, Közép-Kelet-Európa 17. leggyorsabban fejlődő technológiai vállalata lett az iData.
Európa legjobb cégei között egy magyar kisvállalat!

Európa legjobb cégei között egy magyar kisvállalat! 

A GPS-es nyomkövetéssel foglalkozó iData Kft. felkerült a Red Herring médiacég által évről-évre összeállított Európa Top 100 cége listára. Ez idáig ez egyetlen magyar cégnek sem sikerült még. Ez olyan kapukat nyithat meg, amiket hazai cég nehezen érhet el.
„A vállalkozás nem szerencse kérdése”

„A vállalkozás nem szerencse kérdése”  

2006-ban az Ernst & Young Enterpreneur Of The Year választásán „A jövő ígérete” címet nyerte, 2009-ben megkapta a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjét, tavaly pedig „Az év legsikeresebb ICT-menedzsere” lett dr. Vinnai Balázs az IT Business online szavazásán. A 36 éves üzletember szerint vezetőként a legfontosabb az integráló képesség: összefogni az embereket, és egy cél irányába, csapattá kovácsolni őket.
Együttműködésre épített cégbirodalom

Együttműködésre épített cégbirodalom 

Nem üzleti tervet, marketingötletet, szervezetépítést említ Tóth Péter, a Lipóti Pékség tulajdonosa, amikor cége növekedéséről faggatom. Bár ezek elengedhetetlenek, számára a bizalmon alapuló együttműködés és a kölcsönös előny a legfőbb tényezők. Azt vallja: az élet mindig nyújt lehetőséget egy vállalkozónak, a legnagyobb válságban és a legtöbb nehézséggel küzdő ágazatban is. A kreativitásától függ, hogy tud-e élni azzal.
Jó tanácsok női vezetőknek

Jó tanácsok női vezetőknek 

Hogy sikeres nő, az nem kétséges. Szűts Ildikó az OTP kommunikációs igazgatója volt korábban vezérigazgató, de magánvállalkozó is. Egy fórumon saját tapasztalatait osztotta meg a női vezetés, család és karrier problémákkal kapcsolatban.
A hit sikert terem

A hit sikert terem 

A garázsvállalkozás minden jellemzőjével rendelkeznek: két fiatal kikerülve az egyetemről céget alapít, és tíz év alatt nemzetközileg ismert informatikai biztonsági szoftverfejlesztő vállalattá nőnek. Egyszerűnek látszó sikertörténet, mégis csak keveseknek sikerül.
Nem szégyen a kudarc!

Nem szégyen a kudarc! 

Valljuk be, vállalkozóként szinte valamennyiünknek volt már rossz húzása, ám ez egyáltalán nem baj, ha jól hasznosítjuk a bukásból levonható tanulságokat. Kockázati tőkebefektetők számára például akár előnyt is jelenthet a tapasztalat.
Sikerrecept egy nehéz ágazatban

Sikerrecept egy nehéz ágazatban 

Lehet sikeresnek lenni olyan ágazatban is, amely hét éve zsugorodik, s a közeljövő sem ígér számára meredek felívelést. A recept: legyen határozott jövőképed, kövess világos üzleti modellt, legyél következetes és bátor.

Családi vállalkozás az év példaképe 

Rangos szakmai elismerésben részesült a közelmúltban a Lakics Gépgyártó Kft., vagyis az alapító Lakics László, akit a 2012 es év Példaképének választották. Komoly elismerés a családi vállalkozásoknak, hogy az Ernst&Young „Az Év Üzletembere” díjának jelöltjei között az idei évben igen nagy számban voltak jelen, míg a zsűri tagjának az idén először az FBN-H elnökét is felkérték. Ezzel egy időben az FBN-H alelnöke, Kürti Tamás és a FIVOSZ elnöke adta át „Az Év Fiatal Vállalkozója” díjat, amelynek nyertese vállalkozói ötletét családjából merítette.

Egyetemi projektből világszínvonalú termék  

Adott egy jó ötlet és egy jó csapat. Ez azonban még nem elég az üzlethez. A termék elkészítéséhez pénz kell, és még több pénzre van szükség ahhoz, hogy a terméket piacra vigyük. A Clariton Kft. tagjai szívós munkával elsajátították azokat a képességeket, amelyek révén az egyetemi projektből világszínvonalú termék lesz. A hazai út hosszú és rögös, néhány ösvénye pedig még járatlan.

Véletlenből hivatás - Így lesz női szabóból optikus 

Mindig érdemes váltani, ezt példázza László Katalin esete is. Női szabónak tanult, de sohase szerette igazán. Nem is ő választotta a szakmát, hanem az édesanyja.

Magyar betyár sikere Amerikában 

Tavaly karácsonykor a WAMP-on mutatkoztak be a nagyközönség előtt a magyaros mintájú, mégis modern Folqa figurák, idén pedig már külföldi megrendelőjük révén az USA boltjaiban is feltűnnek.

Elhúz a jövőnk? 

Megújult a Piac & Profit. A szeptemberi szám új rovatokkal és fiatalos külsővel jelentkezik. A lap – számos más érdekesség mellett – a következő témákkal foglalkozik:

Magyar siker az olimpián 

Az evezősversenyek pályajelölő rendszereinek szállítójaként a Polaritás-GM Kft. az egyetlen magyar vállalkozás, amely profitál az idei ötkarikás játékokból. Az ügyvezető véleménye szerint erről a cégek maguk tehetnek.

A siker titka:kihívásként kezelni a válságot 

Innováció - ez a fogalom messze kiemelkedett azon jellemzők közül, amelyekkel az idei European Business Awards magyar nemzeti döntősei írták körül üzleti tevékenységüket. Az RSM tanácsadó cég által támogatott megmérettetésen a középdöntőbe jutott húsz magyar vállalkozás példája jól mutatja: ha a cégvezetés képes lehetőségként és kihívásként tekinteni a válságra, a nehéz gazdasági körülmények a cég megerősödését is elősegíthetik.

Magyar siker a nemzetközi mezőnyben 

A Pálmöb Asztalosipari Kft. a bizonyíték, hogy nemzetközi nagyvállalatok által dominált piacokon is meg lehet találni a rést. Két ütemben, összesen 53 millió forintot fektet a Széchenyi Tőkebefektetési Alap a nagykanizsai székhelyű cégbe, mely immár húsz éve sikeresen működik.

Sikersztori: napelem, pályázatra 

Az Agroszemek Bau Kft. sikeresen megvalósította a tervezett 50 kW teljesítményű napelemes rendszer telepítését. A korábban építőipari projektek szervezésével és üvegház építésekkel foglalkozó cég az Új Széchenyi Terv pályázat keretében energiaszolgáltatási tevékenységgel bővítette szolgáltatásait.

Világhódító úton a magyar beton 

A családi vállalkozásként induló magyar luxusbeton cég komoly nemzetközi expanzióban van, a befektetők bevonásának megkönnyítése érdekében még cégformát is váltottak.

Japán szemlélet, magyar csomagolás 

Két év alatt 25 százalékkal kevesebb gyártási hulladék, 14 százalékkal csökkenő üzemi költségek, 7 százalékkal mérsékelt fajlagos áramfelhasználás és CO2 kibocsátás, nulla baleset és 75,3 százalékra növelt gépkihasználtság - ez az eredménye annak a karbantartási rendszernek, amelynek második fokozatát a magyarországi csomagolóanyag gyártók közül elsőként a budaörsi Tetra Pak gyár vehette át Kyoto-ban. Az "Ipari Oscar Díj"-ként is ismert Teljeskörű Hatékony Karbantartás (TPM) díjat a Japán Üzemi Karbantartási Intézet (Japan Institute of Plant Maintenance, JIPM) ítéli oda.

A siker négy kulcsa 

Vannak vállalatok, amelyeknek sikerét nem ingatják meg a gazdasági és technológiai változások, sem semmi más. Íme a négy jellegzetesség, ami lehetővé teszi ezt. 

Újabb magyar siker az EU-ban 

Az európai szoftverfejlesztők egyik legrangosabb versenyén, első helyen végzett a magyarországi Fornax ZRt. munkafolyamat- és munkaerő kezelő szoftvere, az Eventus. A díjat március 1-én Berlinben, az European ISV Convention 2012-n, a legnagyobb európai szoftverfejlesztők konferenciáján vették át a Fornax képviselői.

Magyar díjak a New Yorkban 

Idén két magyar projekt is bekerült a legjobb ötvenbe a Kairos Global Summit egyik legjelentősebb eseményén, a New York-i tőzsdén megrendezett kiállításon.

Elég, ha lájkol? 

Virtuális kommunikáció vegyítve személyes élményekkel, vonzó nyeremények - profi fotózás a nyerteseknek és a barátok mozgósítása - ez a sikeres mix, ami bejött egy kabátmárka esetében a facebookon.

Magyar fiatalok találmányait mutatják be a Wall Street-en 

Február 2. és 5. között a New York-i tőzsdén mutatják be azt az 50 diákvállalkozást, amelyek közül a három legéletképesebb innováció alkotói példátlan lehetőséget kapnak projektjeik megvalósítására. Köztük hat magyar is esélyt kaphat.

Magyar okostelefon alkalmazás európa legjobbjai között 

Az európai szoftverfejlesztők legrangosabb elismerése, az European Software Excellence Awards döntőjébe jutott a magyarországi Fornax ZRt. vállalati folyamat-, és munkaerő kezelő szoftvere, az Eventus, Vállalati Mobilitási Megoldás kategóriában.

Pénzt hoz az optimizmus 

Szívós munka, folyamatos fejlődés, önbizalom és optimizmus a kiegyensúlyozott növekedés és biztos működés kulcsa a pozitív pszichológia hazai meghonosításával nevet szerzett Profil Training Kft. vezetői szerint.

Turistacsalogatás uniós pénzből 

Sikeres Európai Uniós pályázat segítségével az ipolysági székhelyű Ipoly-mente Környezetvédelmi és Kulturális Egyesület a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóságával közösen a térség felemelkedése érdekében a turizmust fellendítő fejlesztéseket valósított meg.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Pénzszerzés

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban 

Január elsejével lép hatályba a kedvezményes adózású lakhatási támogatási rendszer.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB  

Az MNB 250 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Banus Port Zrt.-re.

Klímablog

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra  

4200 cég igényelt forrást összesen 5005 tisztán elektromos hajtású személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez.

Gazdaság

Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás

Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás 

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo