Elég, ha lájkol?

Virtuális kommunikáció vegyítve személyes élményekkel, vonzó nyeremények - profi fotózás a nyerteseknek és a barátok mozgósítása - ez a sikeres mix, ami bejött egy kabátmárka esetében a facebookon.

 

A mostanában annyira jellemző, Social Mediában uralkodó őrült lájkgyűjtés közben sok márka megfeledkezik a csatorna legfőbb kritériumáról, a közösségi tartalomalkotásról. Miközben még a legtöbben indiánneves alkalmazásokkal vagy okleveles applikációkkal vadásszák a rajongókat egy-egy oldalhoz, közben háttérbe szorulnak a fontosabb mutatók, az aktivitás és az igazi közösségi élmény.

Mint ahogy a social media szakértők már többször kifejtették, egy jól megszervezett Facebook kampány során nem a lájkolók száma a mérvadó, hanem azoké a rajongóké, akik aktívan részt is vesznek az oldal életében: kommentelnek, postolnak, megosztanak, azaz folyamatosan nyomon követik az oldal történéseit. De mára már ez is kevés lehet, hiszen a nyeremények reményében nyomott üres lájkok kora is lejárt. A közösségi médiát nap mint nap használó fogyasztók egyre több élményre és hozzáadott tartalomra vágynak, sőt, kijelenthetjük, hogy egyre inkább csak a különleges tartalmakra figyelnek fel. (Itt és itt olvashat további tippeket, hogy hogyan lehet a cége siekres a facebookon.)

Háttérbe szorulnak a fontosabb mutatók, az aktivitás és az igazi közösségi élmény.

Remek példa egy kabátmárka „Első Online Divatbemutató" elnevezésű kampánya, ahol a virtuális kommunikációt vegyítették a személyes élményekkel. A játékosok magukról készített képet küldhettek be, amire a Facebookon lehetett szavazni, a legjobbakat pedig - akik a döntőbe jutottak - végül profi fotós fényképezte profi sminkessel, fodrásszal, stylisttal, exkluzív helyszínen. A döntőbe jutott játékosok immár professzionális képeire ismét a Facebookon lehetett szavazni, így a játék a számítógépes és a valós térben egyaránt folyt. Nem is maradt el a várt siker. Az oldal látogatottsága jelentősen megnőtt, de ami még fontosabb, az aktivitás 300 százalék fölött mozgott a képek és a felhívások folyamatos megosztásának köszönhetően. Ezzel szemben több magyarországi Facebook oldal, ahol a lájkolók száma akár százezer fölött van, gyakran csak 1-2 százalékosos aktivitással büszkélkedhet. Kiderült tehát, hogy a közösségi médiát használók számára igenis fontos a folyamatos interaktivitás és a visszajelzések, nyitottak az új kezdeményezésekre, az igényekre való odafigyelést pedig aktív oldalkövetéssel hálálják meg. A nyereményjáték nyertese végül a fotózáson viselt Wellensteyn kabáttal lett gazdagabb, a szerencsés kisorsolt szavazó egy 30.000 ft-os vásárlási utalvánnyal, a szakma pedig egy újabb tanúsággal: A közösségi média használói szívesen vesznek részt olyan akciókban, ahol nem csak egy gombnyomás erejéig figyelnek rájuk, hanem akár személyes élményekkel is gazdagítják őket...

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo