2007-ben már eljutott a harmadik fordulóig a Vatera, de ennél jobb helyezést egyetlen hazai vállalat sem tudott elérni. Nagyon szigorú, 20 pontból álló szempontrendszer és meghatározott feltételek szerint vizsgálják meg azokat a vállalatokat, amelyek indulnak a kiemelkedő címért. A Red Herring szakértő csapata idén is több mint ezer élvonalbeli technológiai céget és megoldást elemzett, és azokat a cégeket kereste, melyekben megtalálják a robbanásszerű növekedés lehetőségét is. A médiacég 1996 óta kutatja és támogatja a legígéretesebb vállalkozásokat, minden kontinensen.
A Red Herring díja megnyitja azokat a kapukat a világon, amelyeket hazai cég csak nehezen érhet el. Kiemelt elismertsége miatt azonnali bizalmat ad azoknak a cégeknek, amelyeket beválasztottak a TOP 100 közé. A sikerhez háromlépcsős fordulót kellett kiválóan teljesíteni. Februárban egy összetett pályázatban vizsgálták meg a cégeket, majd több kérdésből álló amerikai telefonos interjú következett. A szűrőkön továbbjutott cégek élő prezentációban mutathatták be a vállalatukat Amszterdamban, április 8–10-én. Ezen a rendezvényen prezentált több száz elismert befektető és üzletember előtt Szabó András tulajdonos, vállalatfejlesztési igazgató.
„Nagyon erős volt a verseny, kimagasló eredményű európai cégek vezetői mutatták be a vállalatukat. Az, hogy az iData ilyen erős mezőnyben is nyerni tudott, csak külön öröm számunkra. A győzelem nem az én győzelmem, hanem az egész cégé, elismerése a bő hétévnyi munkánknak. Az első pillanattól hittünk a cégben, a munkánkban az üzleti érdekek elé helyezzük a korrektséget és a szakmaiságot. Sikerült bebizonyítanunk a világ előtt, hogy becsületes, szorgalmas munkával is lehetünk a legjobbak!" – összegzi Szabó András.
Az iData vezetőivel interjú készült a Piac & Profit márciusi számában, ami segít még jobban belelátni a siker mögötti útba!