Magyar betyár sikere Amerikában

Tavaly karácsonykor a WAMP-on mutatkoztak be a nagyközönség előtt a magyaros mintájú, mégis modern Folqa figurák, idén pedig már külföldi megrendelőjük révén az USA boltjaiban is feltűnnek.

A magyarországi szuvenír- és designshopokban egyre gyakrabban találkozhatunk a marcona, nagybajuszú, mégis bájos Folqa figurákkal, az Igazságos Betyárral, a Rátermett Csikóssal, a Természetbarát Nádvágóval és további társaikkal. A magyaros népi mintákat kortárs dizájnnal és minőségi kivitelezésben idéző tízcentis műgyanta figurák egyértelműen a hazai szuvenír-kínálat újhullámát képviselik.

Juhász-Váczi Heni Kép:Folqua

Ezt ismerte fel az Észak-Amerikában és Európában közel 3000 bolttal jelenlévő TJX áruházlánc, és válogatta be karácsonyi árukészletébe a Folqa figurákat. A Fortune500-as ranglistán 125., tőzsdén is jegyzett nagyvállalat az Egyesült Államok keleti partján található bolthálózatában alakít majd ki külön részleget Kelet-Európa trendi kincseiből.

Így a Folqa figurák egyúttal Magyarországot is képviselik. „Amellett, hogy óriási megtiszteltetésnek és sikernek éltük meg a megrendelést, értékes tapasztalatot is szereztünk az exportálással járó folyamatok és szükséges teendők terén” – mondta Juhász-Váczi Heni, a Folqa Collectiont gyártó és forgalmazó fóti Souvenir Brands Kft. ügyvezetője.

„Folqáék” – ahogy a hazai boltosok ismerik őket – sűrű évet tudhatnak maguk mögött: a tavalyi WAMP-on történő sikeres bemutatkozás után az országos értékesítési helyekkel való megállapodások következtek, felkészülve a nyári turistaszezonra. Eközben konyhai termékekkel is megjelentek, kiterjesztve a figuraként ismert Folqa Collection márkát, felhasználva a betyárt, a fazekast, a paprikamolnárt, és a többi közkedvelt karaktert.

„Azt gondolja mindenki, hogy a turistaszezon elmúltával leül a piac, ám ez egyáltalán nincs így” – meséli Juhász-Váczi Heni. Az őszi és karácsonyi kiállítások és vásárok mellett a céges ajándékszezon is beköszönt, közeleg a Design Hét, és mind emellett a további nemzetközi terjeszkedéssel járó feladatok kötik le az idejüket. Hamarosan Sopronban mutatkoznak be osztrák szakmabelieknek a Design Terminál jóvoltából. „Távolabbra tekintve dédelgetett álmunk egy Folqa franchise hálózat, ehhez bizonyára kockázati tőkét fog kelleni bevonnunk, ez valószínűleg annál is nagyobb változást hoz majd az életünkben, mint amekkora most ez az amerikai megrendelés volt.”

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo