Magyar betyár sikere Amerikában

Tavaly karácsonykor a WAMP-on mutatkoztak be a nagyközönség előtt a magyaros mintájú, mégis modern Folqa figurák, idén pedig már külföldi megrendelőjük révén az USA boltjaiban is feltűnnek.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarországi szuvenír- és designshopokban egyre gyakrabban találkozhatunk a marcona, nagybajuszú, mégis bájos Folqa figurákkal, az Igazságos Betyárral, a Rátermett Csikóssal, a Természetbarát Nádvágóval és további társaikkal. A magyaros népi mintákat kortárs dizájnnal és minőségi kivitelezésben idéző tízcentis műgyanta figurák egyértelműen a hazai szuvenír-kínálat újhullámát képviselik.

Juhász-Váczi Heni Kép:Folqua

Ezt ismerte fel az Észak-Amerikában és Európában közel 3000 bolttal jelenlévő TJX áruházlánc, és válogatta be karácsonyi árukészletébe a Folqa figurákat. A Fortune500-as ranglistán 125., tőzsdén is jegyzett nagyvállalat az Egyesült Államok keleti partján található bolthálózatában alakít majd ki külön részleget Kelet-Európa trendi kincseiből.

Így a Folqa figurák egyúttal Magyarországot is képviselik. „Amellett, hogy óriási megtiszteltetésnek és sikernek éltük meg a megrendelést, értékes tapasztalatot is szereztünk az exportálással járó folyamatok és szükséges teendők terén” – mondta Juhász-Váczi Heni, a Folqa Collectiont gyártó és forgalmazó fóti Souvenir Brands Kft. ügyvezetője.

„Folqáék” – ahogy a hazai boltosok ismerik őket – sűrű évet tudhatnak maguk mögött: a tavalyi WAMP-on történő sikeres bemutatkozás után az országos értékesítési helyekkel való megállapodások következtek, felkészülve a nyári turistaszezonra. Eközben konyhai termékekkel is megjelentek, kiterjesztve a figuraként ismert Folqa Collection márkát, felhasználva a betyárt, a fazekast, a paprikamolnárt, és a többi közkedvelt karaktert.

„Azt gondolja mindenki, hogy a turistaszezon elmúltával leül a piac, ám ez egyáltalán nincs így” – meséli Juhász-Váczi Heni. Az őszi és karácsonyi kiállítások és vásárok mellett a céges ajándékszezon is beköszönt, közeleg a Design Hét, és mind emellett a további nemzetközi terjeszkedéssel járó feladatok kötik le az idejüket. Hamarosan Sopronban mutatkoznak be osztrák szakmabelieknek a Design Terminál jóvoltából. „Távolabbra tekintve dédelgetett álmunk egy Folqa franchise hálózat, ehhez bizonyára kockázati tőkét fog kelleni bevonnunk, ez valószínűleg annál is nagyobb változást hoz majd az életünkben, mint amekkora most ez az amerikai megrendelés volt.”

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo