Sikersztori cikkek


Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz

Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz 

Az amszterdami Startup Fest Europe-on tartott beszédéből kihagyott minden utalást az Uber elleni taxistiltakozásokról és a P2P-közlekedés jogi nehézségeiről. Inkább motivációs beszédet adott arról, hogyan legyen az ember jó vállalkozó. Mindezt az Uberrel és önéletrajzi vonatkozásokkal színesítve. Azt is megtudtuk, hogy mi az amerikai kiejtése az Uber szónak: ú-bőr.
Nagy baj, ha a főnök mindent jobban tud

Nagy baj, ha a főnök mindent jobban tud 

A jó főnököt az mutatja meg, hogy mit képes kihozni az embereiből. A cég érdekében a saját hiúságát alá kell rendelnie az alkalmazottakénak - mondta a Piac & Profit által szervezett Cégvezetői Csúcs konferencián Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója, aki igazán tudja, hogyan fejleszthet igazán nagy céget egy vezető.
A magyar cég, „ami megmentette Amerikát”

A magyar cég, „ami megmentette Amerikát” 

Ha van született vállalkozó Magyarországon, Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke az. A Cégvezetők Csúcstalálkozóján a legjobb sztorijait osztotta meg arról, hogy a „kurázsi” hogyan tehet világhírűvé és világsikerűvé egy céget.
Magyar cég nyerte a nemzetközi startup verseny fődíját

Magyar cég nyerte a nemzetközi startup verseny fődíját 

Érintésre felgyulladó, falba vagy padlózatba helyezhető LED-mozaikokat fejlesztett a MosaicLights, mely a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) InnoTrade startup programján keresztül jutott ki a holland versenyre. A fejlesztés annyira elbűvölte a visegrádi országok startupjai számára második alkalommal rendezett V4 startup verseny zsűrijét Rotterdamban, hogy többek között a fődíjat is elnyerte. Így a MosaicLights lett az InnoTrade program első nemzetközi fődíjban részesülő résztvevője. Egyúttal bemutatkozási lehetőséget kapott a másnapi Startup Fest Europe-ra is, ahol több száz befektető előtt ismertetheti termékét és terveit Kiss Zoltán cégvezető.
Magyar cég adja az innovációt a nagy nyertes projektben!

Magyar cég adja az innovációt a nagy nyertes projektben! 

Magyar résztvevője is van annak a 29 tagú uniós konzorciumnak, amelyik hatalmas európai támogatást kapott mezőgazdasági és élelmiszeripari hulladékok újrahasznosítási modelljének kialakítására. A projekt összköltségvetése 15 millió euró. Az összefogást olyan nagynevű és múltú cégek is jegyzik, mint az olasz Barilla vagy a német Fraunhofer Intézet. Közép-Kelet Európát egyedül a magyar a Laser Consult Kft. képviseli. A közös projektjavaslat maximális pontszámot (15/15) elérve nyert támogatást.
Kell a magyar érték Kínában is

Kell a magyar érték Kínában is 

Kínába készül a hungarikummá is választott KÜRT adatmentés. Akár tízszeres kapacitásnövelés is szükségessé válhat, ha az új, exportra alapozott stratégia a tervek szerint halad.
Szövetkezetből exportvállalattá - ilyen egy igazi sikersztori

Szövetkezetből exportvállalattá - ilyen egy igazi sikersztori 

Még szövetkezetként indult a negyvenes években az UNIFERRO Kft., mára viszont már exportra is termelő vállalattá nőtte ki magát, amely a folyamatos innovációnak és etikus működésének köszönhetően hamarosan egész Európába szállít.
A legújabb sikertermék? Kapaszkodjon: a ceruza

A legújabb sikertermék? Kapaszkodjon: a ceruza 

A vállalkozói innovativitás fontos eleme ráérezni arra, mit akar éppen a közönség. Nem kell mindig feltalálni a spanyol viaszt - mint az alábbi példa is kiválóan igazolja.
„Engedjétek szörfözni az embereimet!”

„Engedjétek szörfözni az embereimet!” 

Egy „őrült szörfös” találta ki és tette világhírűvé a világ legzöldebb túraruhamárkáját. A Patagonia története bizonyítja, hogy az elvekben való magabiztos hit sikerre vihet egy vállalkozást. Még akkor is, ha a cég – elsőként a világon – egész oldalas hirdetésben üzeni a vásárlóinak, ne vásároljanak, az alkalmazottak pedig akkor mennek szörfözni, ha akarnak.
Gyerekbank hitelez a 10 éves a üdítőmogulnak

Gyerekbank hitelez a 10 éves a üdítőmogulnak 

Csodagyerekek nemcsak a művészetben, a showbizniszben és a tudományban vannak. Az üzleti életben is felbukkannak. A coloradói Jack Bonneau 10 évesen már limonádéértékesítő hálózatot épít.

Tutti növekedés: 30%-os exportbővüléssel ünnepel a 30 éves társaság 

Az idén 30 éves Tutti Élelmiszeripari Kft. az elmúlt 3 évben évente 30%-os exportnövekedést ért el, és ma már az egymilliárdos magyar exportőrök táborát erősíti. A cég a legnagyobb holland kakaópor forgalmazó Magyarországon, árbevételének 1/3-át a kakaós termékek teszik ki. Az 1986-ban, saját fagylaltpor szabadalommal indult vállalkozás hazánkban a mai napig piacvezető ezen a területen. A Tutti fagylaltporokból 30 év alatt hozzávetőleg 2 milliárd fagylaltgombóc készült, amit ha sorba állítanánk, 2,5-szer körbeérné a Földet. Jelenleg a speciális táplálkozási igények kielégítése érdekében többek között laktózmentes fagylaltporokat, paleo italporokat és csökkentett szénhidráttartalmú cukrászipari alapanyagokat fejlesztenek.

Az etika mint kockázatcsökkentő tényező 

Szerencsére egyre több vállalkozó tekinti az üzleti siker feltételének a tudás és rátermettség mellett az etikus működést is. Közéjük tartozik a néhány év alatt startupból harminc országban szolgálató vállalattá növő Comforce Zrt. is.

Újra lehet pályázni a Magyar Termék Nagydíjra 

Tizenkilencedik alkalommal hirdették meg a Magyar Termék Nagydíj Pályázatot. Olyan gazdasági társaságok, szervezetek jelentkezhetnek áruikkal és szolgáltatásaikkal, amelyek elkötelezettek a magas minőség, az innováció, a fogyasztóközpontúság, az érték iránt. A meghirdetett 38 pályázati főcsoport érinti többek között a vendéglátást, az építő- és élelmiszeripart, szabadidős tevékenységeket, az orvostechnikai- és kozmetikai szegmens, vagy akár a bútor- és ruházati termékek gyártását.

Viszik a magyar cserepet, mint a cukrot 

Eddigi legnagyobb éves árbevételét érte el tavaly a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. 8,1 milliárd forinttal, ami 20 százalékkal magasabb az előző évinél - mondta Gódi Attila, az építőanyag-gyártó vállalat ügyvezető igazgatója.

A szemben ülő "kislány" is lehet a főnök 

Mindig is vállalkozónak készült Agárdi-Nyárai Andrea, apját követve ipari területen. De ahelyett, hogy „beült volna” a családi cégbe, az iskolapadból éppen csak kilépve felépített magának egy saját, sikeres, mára nemzetközi piacon helytálló vállalkozást.

Minden autószervizbe kellene egy nő 

A legtöbb férfi csak a magazinok címlapján találkozik autószervizben dolgozó nővel, pedig Magyarországon is van olyan műhely, amelyet immár csaknem húsz éve részben egy hölgy irányít. Hock Éva, az Autohock Kft. tulajdonostársa szerint az ügyfeleik többsége kimondottan örül annak, hogy egy hölggyel tárgyalhat.

Jedi a szőlőben 

A borszakma Jedi lovagjainak is szokták nevezni a Master of Wine szakembereket. Hamarosan egy magyar nő is lesz közöttük.

A világ az igazi Vasember szerint 

A Tesla alapítója, az űrutazás jövendőbeli úttörője, a Robert Downey-féle Vasember-filmek modellje, Elon Musk negyvennégy évesen egész könyvet érdemlő alak. Elszállt agyú, megalomán álmodozó, aki nem a valóság talaján jár. Vagy civilizációnk megmentője? Maga Musk sem biztos a válaszban.

Az egészséghez vezető üzlet 

Gyógyszerek helyett a természet kincseinek erejében hisz Bezsila Ágnes, aki a természetes alapanyagok mellett a főzés kultúráját terjeszti kis boltjával. Az üzentre pedig egyre többen nyitottak.

Nem ingyen zacskó kell a boldogsághoz 

Tavaly év végén nyitott meg az ország első csomagolásmentes boltja, amit a nyitástól hatalmas érdeklődés övez, nemcsak a vásárlók, hanem a befektetők részéről is. Az alapító, Monostori-Kalovits Márk szerint ugyan a betérők először csodálkoznak ezen az alternatív vásárlási módon, de az, hogy csomagolás nélkül nemcsak a környezetért tesznek, hanem a pénztárcájukra is jó hatással van, mindenkit meggyőz a létjogosultságáról.

Szvingőrület 

Hazánkban is egyre menőbb a retro, ennek pedig egyik legjobb példája, hogy újra reneszánszukat élik olyan táncok is, amelyeket csaknem egy évszázaddal korábban roptak. Ilyen például a 30-as években járt lindy hop, amely az egyik legismertebb szving tánc a világon. Ezt a trendet lovagolták meg a Swingtime Budapest tánciskola alapítói.

Ingyen, profin, sikeresen 

A világ legjobb angolnyelv-oktató portáljának szavazták meg a tanulók az 5 Perc Angolt, pedig még csak most készülnek nemzetközi piacra lépni. A szakmai fejlődés mellett a profi körítésre is nagy figyelmet fordítanak. Láthatóan megéri.

Siker egy „játéknak látszó” tárgyból 

Kisgyerekes családoknak készít játékos eszközöket a mindennapokban előforduló, problémás élethelyzetekre a magyar Plukkido tervezőcsapat. Olyan hétköznapi dolgokra kell gondolnunk, mint amilyen például a hiszti, az állandó ellenkezés, a reggeli indulás, a testvérek közötti civakodás vagy a testvérféltékenység. Szereztek tapasztalatot bürokráciában, kockázati tőkésekkel és sok más területen, jövőre pedig már külföldi piacra lépnek - egyelőre önerőből. Inspiráló sikersztori, hasznos tanulságokkal.

Kisvárosban vállalkozni? Naná! 

Kisvárosban új vállalkozást indítani sokak szerint nagyon merész ötlet. Ha még hozzátesszük azt is, hogy mindez Nógrád megyében történik, sokaknak felszalad a szemöldöke. Ám még megfejelhetjük azzal is, hogy egyedi, kézműves, kis darabszámban készülő termékeket szeretnének értékesíteni. Szabó Anna fiatal vállalkozóként a pezsgő budapesti életet lecserélte szülővárosa nyugodtan hömpölygő mindennapjaira. Gyerekkori almáról, hogy saját cukrászműhelyt hoz létre nem mondott le. Ekkora érdeklődésre még ő sem számított, így lelkesen és boldogan süti az egyedi tortákat, cupcakeket. Ám a terveit is bőszen szövögeti tovább a Desszert Műhelyben.

A fiatalság nem a siker záloga 

A pályafutásuk delelőjén álló férfiak és nők alapítják a sikeres magyar vállalkozásokat. Az Opten céginformációs szolgáltató az idén ötéves cégeket vizsgálva arra jutott, hogy az ötödik évükre 100 millió forintnál nagyobb árbevételt elérők cégek tulajdonosai átlagosan 44 évesek, egyharmaduk nő, és a legtöbben a kereskedelemben vezették sikerre vállalkozásukat.

Sarok presszóból lett az év étterme 

Nem éppen az ország legfelkapottabb célpontjai között szerepel Encs. Egy kis családi étterem ennek ellenére zarándokhellyé vált a gasztronómiát kedvelő vendégek körében. Az Anyukám Mondta most az Év Vidéki Étterme lett a rangos Gault&Millau 2016-os kiadásában. Mit tudnak?

Sikersztorikat díjazott Varga Mihály 

A magyar kormány az elmúlt évek nehézségei ellenére is mindig a lehetőségekben és nem a korlátokban gondolkodott – fogalmazott Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a sikeres vállalkozásokat díjazó ünnepségen. Ahogyan 2013 augusztusa óta minden hónapban, most is beruházói, kis- és közévállalkozói, valamint startup-kategóriában nyújtott át elismerést a tárcavezető.

Fűszerszerszám közösségi forrásból 

A fejlesztőmérnök és formatervező felesége hittek az általuk tervezett, mitikus Fahéjmadárra emlékeztető fűszerszóróban, ezért az összes megtakarításukat feltették az ötletre. 3D nyomtatóval készült a prototípus, majd a Kickstarteren összegyűjtött forrásból indult el a gyártás.

"Nem siránkozni kell, hanem tenni valamit" 

Sérült gyereket nevelő szülőként szembesültek a MagikMe alapítói azzal, hogy még játszótérre menniük sem olyan egyszerű. Csinálnak hát olyat, ami mindenkinek megfelel.

Itt a lista kinek ment a legjobban tavaly - és ki bukott a legtöbbet 

Sikeres 2014-es évet zártak a magyar cégek az eddig beérkezett 2014-es teljes éves mérlegek eredményei alapján, a magyar társas vállalkozások összességében 82 000 milliárd forint árbevételt termeltek a tavalyi évben. De vajon melyek voltak a legsikeresebb iparágak? Hova érdemes befektetni?

Kihalás helyett sikersztori 

Az emberek nagy része már temette a mosodákat, azt gondolván, éppúgy eltűnnek majd, ahogy például a szódások. Van viszont, aki elgondolkodott, ha külföldön mennek az önkiszolgáló mosodák, miért ne lehetne sikeres a koncepció itthon is?

Meddig startup a startup? 

Hol húzódik az a határ, amely után egy startup elveszíti startup státuszát, és „sima” vállalkozássá válik? Egyáltalán vannak-e olyan konkrét számok (pl. kor, bevétel, cégérték, alkalmazottak száma), amelyek elérése vagy átlépése döntő fontosságú a kérdés megválaszolásakor?

„Próbáljuk megoldani mások problémáit” 

A fogyatékkal élők társadalmi integrációjával foglalkozik Szabó Zoltán József és Szabó Alexa, az Értéksziget webáruház alapítói. Tudják, miről beszélnek, maguk is érintettek. Vállalkozásuk nemcsak a családnak nyújt megélhetést, másoknak is segít.

Jó üzlet a jó szomszédság 

Még mindig lehet újat mutatni a közösségi oldalak területén! Bár a miutcank.hu még nem vetélytársa a Facebooknak, százmilliós táborra készülnek az alapítók.

"Nem születtem vállalkozónak" 

Tangózik, vörös és vibráló színű gyöngyökből készít ékszereket. Ő Vadjutka, azaz saját nevén Wild Judit. Fotóriporternek indult, újságíró, majd szociológus lett, hogy végül profi üzletasszonnyá váljon. Mikrovállalkozása és saját márkaneve van. A szakmában a legjobbak közt tartják számon, és még mindig nagyon fiatal.

Bevándorló vállalkozók: a szerelmét követte 

A szerelem hozta, és otthon érzi magát Magyarországon az amerikai származású Kat Williford. Fenntartható szemléletű, magas minőségű, kézzel gyártott ruháira egyelőre leginkább a turisták vevők.

Bevándorló vállalkozók: a gyógynövények miatt jött 

Sose tervezte, hogy vállalkozó lesz az iráni származású gyógynövénykutató, dr. Iman Mirmazloum, de felismerte a fogyasztói igényt, így most kiváló minőségű gyógyteákat készül piacra dobni Magyarországon.

Bevándorló vállalkozók: a férjét követte 

A kultúrák találkozásából számtalan jó dolog kisülhet – Magyarországon is –, például olyan üzleti vállalkozások, amelyek talán épp azért lesznek sikeresek, mert az ötletgazda valami olyat tud, amit más nem. De amit itt létrehoz – akár termék, akár szolgáltatás –, az magyar. Itt fejlesztik, itt gyártják, és esetleg innen indul világhódító útra.Maki Stevenson, a Makifood Főzőiskola alapítója magyar férjét követte ide. Véleménye szerint szerint nehéz az ügyfelek szemében érdekesnek maradni egy kis piacon, a hivatalokban komoly gondot jelent a nyelvismeret hiánya, de nagyon élvezi, hogy mi magyarok igazi szenvedéllyel viszonyulunk a főzéshez és az ételeinkhez.

„Nem akarok luxuscikk lenni” 

Egyelőre a kapacitás a korlát Konda Brigi keramikus esetében, hogy nagyságrendekkel növelje az eladásokat. Kereslet lenne, de lélekben még szüksége van rá, hogy minden egyes darabban benne legyen a keze.

A kormány megbecsüli a vállalkozásokat. De tényleg 

A kormány megbecsüli a vállalkozásokat, forráshoz jutásukat pedig azzal is segíti, hogy 2017 nyaráig kiírja az irányítása alá tartozó operatív program pályázatait - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Díj a sikeres vállalkozásokért elismerések átadásán, amelyen ezúttal turisztikai vállalkozásokat tüntettek ki.

„Öröm van az egészben” 

Ha olyat gyártunk, adunk, ami szerethető, az már félig garantálja az üzleti sikert. Ha pedig még a célközönségünket is sikerül megszólítanunk – és ez sokszor egyáltalán nem a pénzen múlik –, szinte száz százalék, hogy valami lesz az üzletből. Lélekben még mindig hobbiprojekt, valójában viszont berobbant a piacra a dizájnos ideiglenes tetoválásokkal a Tatz. Épp egy éve készült el az első termék.

Művészként megélni? Ehhez is kreativitás kell 

Orsi Mild, a Svédországban élő és alkotó magyar származású festő szerint a művészet piaci értelemben is virágzik. Magyarországon kissé nehezebb érvényesülnie az autodidakta alkotóknak, mint Európa más részein, ugyanis nálunk túl nagy hangsúlyt fektetnek a képzettségre, míg máshol elsősorban az eredményre kíváncsiak.

Egészséges fagyi is lehet sikeres üzlet 

Húsz éve fagylaltokkal foglalkozik, álmodik Koncz Andrea a gödöllői Sissi Fagylaltbirodalom tulajdonosa. Amikor két évtizede férjével közösen belevágtak egy balatoni fagyizó üzemeltetésébe, még ő sem gondolta volna, hogy a falon gyülekező receptek egy új korszakot indítanak el az életében.

Sétálásból üzlet, kultúrából helyi turizmus 

Lénárd Anna, szobrász, de tanult az orvosin, együtt dolgozott Szendi Gáborral, majd 15 évet a turizmusban töltött, és nemrég létrehozott valami olyat, amihez hasonló üzleti vállalkozási koncepcióval nem találkozhat gyakran az olvasó. A helyiekből csinál turistát és elviszi őket sétálni saját városukba, ez esetben Budapestre, és olyan rég elfeledett vagy sosem ismert történeteket mesél nekik a saját életterük múltjától, ami által életre kelnek a szmogtól fekete házak, a szemetes utcák, és arra a rövid időre átléphetünk egy párhuzamos valóságba, mely megmutatja, miből jöttük, kik vagyunk mi, magyarok.

Bevándorló vállalkozók 

A Piac & Profit júliusi összevont számában sok minden más mellett más kultúrából érkezett sikeres vállalkozókat ismerhet meg. Szó van a JEREMIE program kifutásáról is és arról, hogy kiderülhetnek még turpisságok.Az innovatív üzletembereknek szóló magazinból megismerhet sikertörténeteket, hozzájuthat a hatékony cégvezetéshez szükséges tudáshoz.

Hobbiból gyárat építeni 

Gasztroblogból indult és ma már egy komoly profi vállalkozás. Extrém jó minőségű online termékkel, és elsősorban saját maguk felé támasztott magas szakmai elvárásokkal piacvezetőkké váltak a területükön. Zalai Ágival a Nosalty vezérigazgatójával beszélgettünk, aki az értékpapírok és az államapparátus világából ült át a vezérigazgatói székbe.

A siker titka: maguknak tették magasra a lécet 

Egy gyerekkora óta tortamániás mestercukrász és egy, a pasztellszínek és cukorvirágok között minimum kontrasztos úriember – ők a prémium minőségű, egyedi tortákat készítő Preston Tortamanufaktúra szíve és lelke.

Éhes diák disznóval álmodik 

Testnevelés szakra járt Lépold Robin, mikor egy spanyolországi ösztöndíj alatt rájött mivel is akar igaziból foglalkozni: serrano sonkával. Azóta ebből él, a vállalkozás most már tisztes módon eltartja a családját. Nem mese, színtiszta magyar valóság.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten  

Márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.

Adózás

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV 

A NAV ellenőrzési terve szerint az informatikai rendszerek által gyűjtött adatok és az adózók magatartása egyaránt meghatározó tényező az ellenőrzési folyamatokban.

Cégblog

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Társadalom

Ömlik a fegyver Ukrajnába

Ömlik a fegyver Ukrajnába 

Ukrajnai háború - Minden eddiginél nagyobb katonai segélyt nyújt a brit kormány Ukrajnának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo