A cég az elmúlt évtizedben – a hazai értékesítésen és a réspiaci igények kielégítésén túl – az export piacok irányába indult el. Európa mellett kiemelten fontos célpont a Közel-Kelet, ahová idén várhatóan 30-35 kamion Tutti termék jut el (pl. cappuccino, jegeskávé, kávéspecialitások, forró csokoládék és fagylaltporok). A folyamatban lévő beszállítói tárgyalások alapján a vállalat ebben az évben is 30%-os exportbővüléssel és újabb célországokkal számol.
Tutti terméksikerek itthon és a nagyvilágban
A Tutti Kft. elsősorban kényelmi élelmiszereket fejleszt és gyárt, amelyből három kiemelt terméke a holland kakaópor, a jegeskávé és a társaság létrejöttének kiindulópontja: a fagylaltpor.
A szakmai berkekben „Fagylaltkirályként” is emlegetett tulajdonos-ügyvezető, Prohászka Ottó nevéhez fűződik a fagylaltpor magyarországi szabadalmaztatása. 1986-ban – az akkor még gmk-ként működő 8 fős vállalkozásban – gyártottak elsőként olyan minőségű fagylaltport Magyarországon, amellyel megalapozták a cukrászipar egyik alapelemének hazai elterjedését, és ma már a cukrászdák és édesipari megrendelők nagy része az ország minden pontjáról tőlük szerzi be a (jelenleg 59 ízben kapható) alapanyagot. A trendeket követő – vagy éppen diktáló –, mindig megújuló fejlesztéseik „Az év fagylaltja” versenyeken 2002-től számtalan díjjal jutalmazták a cég újdonságait és például Curaçao-szigetét több mint tíz évig ők látták el fagyiporral.
A cég által gyártott kakaópor termékeinek összforgalma (saját márkás és TUTTI brand termékek együttesen) a kiskereskedelemben az elmúlt 3 évben megduplázódott. A TUTTI Holland Kakaópor közel harminc éve szinte minden háztartásban fellelhető, tavaly közel 700 tonna került ki az üzemből. A prémium kategóriás eredeti termék ismertségét legjobban az bizonyítja, hogy 2014-ben már hamisították is.
A diszkontláncokon kívül a legtöbb hiper- és szupermarket áruházlánc sajátmárkás instant kakaóját a rábapatonai vállalat gyártja, amelyből tavaly 1 000 tonnát értékesítettek, és jelen vannak a gasztro szegmensben is. Az összes instant kakaó-értékesítés értékben 2010-15 között közel 50%-kal emelkedett.
A hazai kiskereskedelemben elsőként jelent meg 2002-ben a TUTTI Jegeskávé, amely 2015-ben elnyerte a Superior Taste Award legrangosabb, háromcsillagos nemzetközi díjat. A díjnak köszönhetően újabb lehetőségek nyíltak a nyugat-európai piacokon és a cég beszállítói lehetőséget kapott például a belga Bidvest élelmiszerláncba is. A cég jegeskávéinak értékesítése tavaly 45%-kal nőtt 2014-hez képest, az elmúlt 5 évben pedig 81%-ot.
A magyar minőségi élelmiszerpiac jövője – Tutti szemmel
A társaságot a kezdetektől a termékkutatás és az élelmiszertudomány legújabb eredményeinek alkalmazása jellemzi. Prohászka Andrea cégvezető elmondta: „Az élelmiszerek feldolgozottság-foka egyre magasabb és megnőtt az igény az egészséges, valamint a speciális táplálkozási igényeket kielégítő élelmiszerek iránt. Ezért a laborunkban a meglévő (-mentes és -csökkentett) változatok mellett folyamatosan zajlanak újabb és újabb fejlesztések.”
Győr-Moson-Sopron megye hídfőállása
A megyében, hasonló időben indult élelmiszeripari vállalkozások többsége nem tudott talpon maradni. Nehéz ma jó magyar alapanyagot beszerezni, tartani vagy emelni a minőségi szintet. A saját erőből létrejött cégnél a rugalmas alkalmazkodóképességben és az etikus üzleti magatartásban hisznek. Ezek mellett a folyamatos innovációnak, a termék- és informatikai fejlesztéseiknek is köszönhető, hogy ma már nem csupán a régió egyik legnagyobbja, de a hazai élelmiszeripar meghatározó és elismert vállalkozása is a Tutti. „Célunk továbbra is az, hogy a legmagasabb élvezeti értéket nyújtó termékeket állítsuk elő, a lehető legkevesebb környezetre és szervezetre káros anyagból és technológiával, mindezt megfizethető áron. Ehhez méltóan kutatunk, fejlesztünk töretlenül.” – tette hozzá Prohászka Ottó tulajdonos-ügyvezető.