Mi volt az első és legfontosabb célja, elvárása a tulajdonosnak, amikor felkínálta Önnek ezt a pozíciót?
Már az elején tudtuk, hogy egy nagy elérésű online médiumot szeretnénk létrehozni. A Nosalty egy blognak indult, aztán 2008-ban lett belőle a Nosalty.hu. 2009-ben kerültem a weboldalhoz és sokáig egyedül egy szál laptoppal dolgoztam az oldal látogatottság növelésén. Aztán 2011-ben megtörtént a váltás a magyar interneten. Az addigi trend, miszerint több férfi, mint nő van fenn a világhálón megfordult. A harmincon felüli nők számának túlsúlya hatalmas lökést adott a vállalkozásnak, lényegében ezen a hullámon ülünk, és folyamatosan teszünk róla, hogy felkorbácsoljuk az állóvizet, és növeljük a látogatószámunkat.
Azt olvastam, hogy Ön nem is tud főzni, akkor miért választotta ezt a gasztronómiai vonalat?
Való igaz, hogy nem én vagyok a fakanalak királynője, de maga a blog, a mostani Nosalty alapja nem is belőlem, hanem a cégtulajdonos sógornőjének szakácsművészetére alapozódott. Ő a Concorde értékpapír tulajdonosa - innen az ismeretségünk. Én inkább marketing szakemberként, közgazdászként irányítom a céget.
Mi volt az üzleti koncepció?
Semmi újat nem találtunk ki, egyszerűen hirdetési felületeket adunk el a weboldalunkon. Kezdetben a látogatottság növelésére koncentráltunk, minden más ennek volt alárendelve. 2011-ig nem engedtünk be az oldalra semmilyen hirdetést, aztán leszerződtünk egy sales house-al. Ezen annyit változtattunk, hogy már 3 éve saját értékesítő csapatot építettünk fel, és önállóan értékesítjük a hirdetési felületeinket. Öten dolgoznak ezen a területen és örömmel jelenthetem ki, hogy nagyon jó munkát végeznek, a munkájuknak köszönhetően bevételink nagyban megugrottak. A top 30 hazai weboldal között egyébként mi vagyunk az egyetlenek, akik teljesen független magyar cégként működünk, és értékesítjük a felületeinket.
Kikre pozícionálják a felületet?
Az élelmiszeriparra, a kereskedelemre, az FMCG és az OTC szektorra koncentrálunk, és nem könnyű velük. A marketingköltésük nagyon televízió fókuszú. Mindössze a teljes büdzséjük 5 százalékát költik el az interneten, ezért az a küldetésünk, hogy meggyőzzük őket arról, hogy az internet is tud olyan hatékony, vagy akár jobb felület lenni, mint a tévé. Többé-kevésbé sikerül áttörnünk a falat.
A HR-re mekkora hangsúlyt fektet a Nosalty?
Nagyon nehéz jó szakembereket találni. Nekünk többnyire az ajánlás alapján érkezett emberek váltak be. A legfontosabb szempont az önálló munkavégzés, mivel mindösszesen egy 15 fős cég vagyunk.
Utóbbi és előbbi is igaz, de talán a startup közelebb áll hozzánk. Annyiban technológiai cég vagyunk, hogy lépést tartunk a technológiai követelményekkel. Van mobilra optimalizált verziónk, ami nagyon bevált. A látogatóink 30 százaléka innen érkezik. Ugyanakkor a folyamatos tanulás és alkalmazkodás az új helyzetekhez, jobban jellemzi a startupok világát és talán minket is. Azt tartom a legfontosabbnak, hogy legyen a vállalkozásunknak egy fókusza, amit mindvégig megtartunk. Az építkezés folyamatos, de a középpont stabil. Ez azt is jelenti, hogy az adott projekt fókusza érdekében bizonyos kecsegtető dolgokról, akár technológiai újításokról le kell mondanunk, nemet kell tudnunk mondani olyan kínálkozó lehetőségekre, melyek bár vonzóak, de szétforgácsolnák a tervet. Személy szerint nekem menedzserként ez a legnehezebb.
Női vezetőként mit tart a legfontosabbnak?
Projekt van, amit el kell végezni, nem szabad hierarchiában gondolkodni. Az természetes, hogy a végső felelősség az enyém. Ezt a gondolkodást vezettem be a cégnél is. A világ minden nap változik, nem mehetünk bele egoista csatározásokba, az elvonná az energiát a pillanatnyilag futó projekt céltól. Én őszintén hiszek abban, hogy lecserélhető vagyok. Mindent úgy építettem fel, hogy a cég nélkülem is működni tudjon, és ez hihetetlen nyugalmat ad, mindezt a nagyon jó csapat teszi lehetővé..
Ha lecserélhető mégis miért nem cserélik le, miért sikeres?
Azt hiszem egy gyorsan változó piacon működő cég vezetőjének a legfontosabb feladata, hogy folyamatosan képben legyen a céget körülvevő tágabb piaci és világpiaci hírekkel kapcsolatban. Fontos az is, hogy az ember tudjon priorizálni és a prioritásoknak megfelelően meg kell tanulni nemet mondani, mert különben elveszti a fókuszt. Ez a fajta kíméletlen koncentráció teszi lehetővé a haladást. A világ minden nap változik, nagyon nehéz lenne tiszta fókusz nélkül lépést tartani vele.