A kormány megbecsüli a vállalkozásokat. De tényleg

A kormány megbecsüli a vállalkozásokat, forráshoz jutásukat pedig azzal is segíti, hogy 2017 nyaráig kiírja az irányítása alá tartozó operatív program pályázatait - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Díj a sikeres vállalkozásokért elismerések átadásán, amelyen ezúttal turisztikai vállalkozásokat tüntettek ki.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: MTI

A hónap beruházója elismerést a Demjén Termál Fürdő Kft., a hónap kis- és középvállalkozása díjat pedig a Szent Donát Birtok és Márga Bisztró nyerte el. A hónap startup vállalkozása címet a SabeeApp Hotel ManagementSystem - thePass Kft. érdemelte ki. A nemzetgazdasági miniszter felidézte, hogy éppen két évvel ezelőtt adták át először a hónap vállalkozásait méltató díjat. A kezdeményezéssel szerették volna elismerni a magyar gazdaság előrejutásában jelentős szerepet vállaló, kiemelkedő teljesítményt nyújtó, a nemzetközi versenyben is helytálló cégeket.

A szakmai zsűri eddig 63 céget díjazott, a zsűri által kiválasztott cégek a mai napig működnek, és komoly hozzáadott értéket állítanak elő a magyar gazdaságban - emelte ki Varga Mihály. A díjazott vállalkozások annak bizonyítékai, hogy világméretekben is versenyképes az a szakmai tudás és vállalkozói kultúra, amelyet a magyarországi cégek képviselnek. Varga Mihály hangsúlyozta: 2014-ben rekordévet zárt a turizmus Magyarországon, és az eddigi adatok alapján idén is folytatódik ez a trend; a sikerhez a dinamikusan fejlődő fesztiválturizmus is hozzájárult.

Az esemény meghívott vendége, Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője kiemelte: cégük rendezvényei - például a Sziget, a Volt fesztivál vagy a Balaton Sound - piacvezetők saját kategóriájukban, a Sziget Kft. pedig idén 13 milliárd forintos forgalmat bonyolíthat. Kifejtette, hogy az utóbbi években élesedett a verseny a rendezvények között, a Sziget ennek ellenére növekedni tudott, növelni tudta látogatói számát. Idén csaknem 69 000 jegyet értékesítettek külföldön a Szigetre, amelynek ideje alatt 400 000 vendégéjszakát regisztráltak az egyéb szálláshelyeken (vagyis ennyi vendégéjszakát töltöttek a fővárosban azok, akik nem a fesztivál területén sátraztak). Úgy vélte, a fesztiválnak nemcsak  turisztikai, kulturális, hanem kézzelfogható gazdasági hatásai is vannak.

A "hónap beruházója" elismerést a Demjén Termál Fürdő Kft., a 1,5 milliárd forintos beruházással épült és idén januárban megnyílt demjéni élmény- és barlangfürdő üzemeltetője nyerte el. Martini Emil, a termálfürdőhöz kötődő szálloda igazgatója kiemelte: a barlang- és élményfürdő Közép-Európa legnagyobb barlangfürdője. Hozzátette: a Demjén Termál Fürdő Kft. 2007 óta üzemeltet termál- és gyógyfürdőt a Demjéni Termál Völgyben, amely mára ismert fürdőkomplexummá vált.

A "hónap kis- és középvállalkozása" díjat  a Szent Donát Birtok és Márga Bisztró nyerte el. A vállalkozás családi hagyományokat követ, Csopakon és környékén található jelenleg 7 hektáros birtokukon gazdálkodnak - olvasható a sajtóanyagban. Deli János tulajdonos kiemelte: céljuk, hogy a Balaton ne csak szezonális úticél legyen, hanem egész évben vonzza a vendégeket.

A "hónap" startup vállalkozása az online szálloda menedzsment programot fejlesztő SabeeApp Hotel ManagementSystem - thePass Kft. lett. A cég által fejlesztett alkalmazást jelenleg több törökországi, thaiföldi, angliai, osztrák, svájci és német szálloda használja. Herman Szabolcs tulajdonos elmondta: az elismerés fontos visszajelzés cégüknek, szeretnének kis- és középvállalkozássá fejlődni, majd beruházóvá válni.

Sétálásból üzlet, kultúrából helyi turizmus
Lénárd Anna, szobrász, de tanult az orvosin, együtt dolgozott Szendi Gáborral, majd 15 évet a turizmusban töltött, és nemrég létrehozott valami olyat, amihez hasonló üzleti vállalkozási koncepcióval nem találkozhat gyakran az olvasó. A helyiekből csinál turistát és elviszi őket sétálni saját városukba, ez esetben Budapestre, és olyan rég elfeledett vagy sosem ismert történeteket mesél nekik a saját életterük múltjától, ami által életre kelnek a szmogtól fekete házak, a szemetes utcák, és arra a rövid időre átléphetünk egy párhuzamos valóságba, mely megmutatja, miből jöttük, kik vagyunk mi, magyarok.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo