Aki hasznos, támogatják

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter átadta a Díj a sikeres vállalkozásokért februári elismeréseket pénteken a Nemzetgazdasági Minisztérium budapesti székházában.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:flickr

A hónap beruházója az Infineon Technologies Cegléd Kft., a hónap kis- és középvállalkozása a Digiterm Kft. , a hónap induló vállalkozása a Distinction Kft. lett. Varga Mihály hangsúlyozta: a díjak odaítélésével szeretnék a magyar sikerekre, a sikeres vállalkozásokra ráirányítani a figyelmet. Az elismerések mutatják azt is, hogy a magyar gazdaság képes a több munkahelyet, jövedelmet adó megújulásra, az innovációra és fejlesztésre - tette hozzá a miniszter, aki kiemelte, hogy az ország számára többlethasznot, munkahelyet hozó vállalkozások számíthatnak a kormány segítségére. (Ha céget szeretne indítani, ezekre a fázisokra készüljön fel!)

Az Infineon Technologies vállalatcsoport az ipari alkalmazású félvezetők fejlesztésében és gyártásában több területen vezető szerepet tölt be, leányvállalatain keresztül világszerte több mint 27 600 munkatársat foglalkoztat, árbevétele a 2013-ban lezárult üzleti évben elérte a 3,9 milliárd eurót. A vállalatcsoport új, 65,6 millió euró értékű beruházást valósít meg Cegléden, amely a vállalat egyik legjelentősebb európai bővítése. Az 533 új munkahelyet létesítő beruházás közvetlen célja a félvezetők iránt jelentkező igények kielégítése, valamint a meglévő kapacitások korszerű, versenyképes technológiával történő bővítése. A gyártás teljes felfutásával a cég 1050 főre bővíti a foglalkoztatottak számát 2018-ig. Cegléden most félvezető-szerelés és mérések folynak.

A sikerre nincs recept - de tanácsok igen
A sikerre éhező menedzserek gyakran elődeik életrajzát bújják ötletekért, hogy megtalálják a siker kapuját nyitó bölcsek kövét. Pedig a sikerhez nincs univerzális recept vagy tervrajz, ami alapján mindenki számára elérhető lenne. Persze tanácsok azért vannak. Például itt.
A Digiterm Kft. az elmúlt húsz évben saját fejlesztésű és gyártású dialízis székeivel az európai dialízispiac egyik jelentős szereplőjévé vált. A 100 százalékban magyar tulajdonú vállalkozás közel 50 embernek ad munkát, éves árbevétele meghaladja az egymilliárd forintot, termékeit a világ több mint 40 országába exportálja. A Digiterm piaci részesedése a dialízisszék-gyártásban Európában 10 százalék feletti, de évente növekvő mértékben van jelen az orosz, az arab, a dél-amerikai és az afrikai piacokon is.

A Distinction Kft. mobilszoftver-fejlesztő startup cég, amely olyan világcégeknek dolgozik, mint a Red Bull, a Skyscanner vagy a Microsoft, de együttműködtek már az Audival is. Emellett saját fejlesztésű mobilalkalmazásaival - mint a cocktail flow, a weather flow, vagy az appflow - nap mint nap több millió felhasználót ér el a világ különféle pontjain. A Distinction Kft.-t Orosz Bálint, Kapui Ákos és Zöld László alapította, akik közösen 3. helyezést értek el a Microsoft Imagine Cup 2008-as párizsi döntőjében. E verseny inspirálta az akkor még egyetemista csapatot, hogy 2010 szeptemberében elindítsák Distinction nevű vállalkozásukat. A Distinction 22 embernek munkát adó, közel 300 millió forintos árbevétellel rendelkező vállalkozássá nőtte ki magát.

A Díj a sikeres vállalkozásokért elismeréseket Varga Mihály kezdeményezésére a Nemzetgazdasági Minisztérium szervezésében 2013 augusztusától adják át havonta három kategóriában.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo