Bevándorlóból lett a világ legnagyobb joghurtgyárosa

Hamdi Ulukaya, az amerikai Chobani joghurtgyártó alapító-vezérigazgatója nyerte az Ernst & Young Az év üzletembere nemzetközi díját. A Törökországban született vállalkozó kevesebb mint egy évtized alatt vitte sikerre amerikai székhelyű világcégét.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Törökországban született vállalkozó 2005-ben alapított cégét New York államban. A görög joghurt gyártását két évvel ezt követően kezdték el. Mára a Chobani vált a legkeresettebb joghurttá az Egyesült Államokban, évi egymilliárd dolláros forgalmat bonyolítva.  A világ legnagyobb joghurtgyárával büszkélkedő cég ma már háromezer főt foglalkoztat. Termékeiket az Egyesült Államok mellett Kanadában, Ausztráliában és az Egyesült Királyságban is értékesítik.

„Az a tény, hogy az Egyesült Államok gazdasága gyorsabban kilábalt a recesszióból, nagyban köszönhető annak, hogy az amerikai világképet jobban átszövi a vállalkozói szellem. Hamdi Ulukaya nemcsak méltó nyertese az Ernst & Young Az év üzletembere díjnak, hanem példája annak is, hogy az amerikai álom még napjainkban is beteljesíthető” – mondta Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója.

Hamdi Ulukaya

Az Ernst & Young Az év üzletembere nemzetközi díjátadóját szombaton este rendezték meg Monte Carlóban. A nemzetközi versenyben idén 49 ország vett részt. A magyarországi döntő idei fődíjasa Sándor József, a Fémalk Zrt. vezérigazgatója volt.

Chobani, az amerikai állom beteljesülése

Hamdi Ulukaya Kelet-Törökországban született, 1994-ben költözött az Egyesült Államokba angolt és üzleti ismereteket tanulni. A tanulmányait végül nem fejezte be, ehelyett inkább feta sajt gyártásába kezdett 2002-ben. Három évvel később – barátai tanácsa ellenére – megvásárolt egy korábban bezárt joghurtgyárat és megalapította a Chobanit. Az első komoly mérföldkövet a cég eletében a Costco amerikai kereskedelmi lánccal aláírt 2009-es beszállítói szerződés jelentette. Mára a vállalkozás egymilliárd dollár évi forgalmú világcéggé vált.

Bevándorlóként Hamdi Ulukaya elkötelezett híve a helyi közösségek fejlesztésének. Ennek szellemében a cég profitjának 10 százalékát minden évben a vállalat által alapított Sheperd’s Gift Foundationnek jótékonysági szervezetnek ajánlják fel. A cég emellett hivatalos szponzora az amerikai olimpiai csapatnak is.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo