Bevándorlóból lett a világ legnagyobb joghurtgyárosa

Hamdi Ulukaya, az amerikai Chobani joghurtgyártó alapító-vezérigazgatója nyerte az Ernst & Young Az év üzletembere nemzetközi díját. A Törökországban született vállalkozó kevesebb mint egy évtized alatt vitte sikerre amerikai székhelyű világcégét.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Törökországban született vállalkozó 2005-ben alapított cégét New York államban. A görög joghurt gyártását két évvel ezt követően kezdték el. Mára a Chobani vált a legkeresettebb joghurttá az Egyesült Államokban, évi egymilliárd dolláros forgalmat bonyolítva.  A világ legnagyobb joghurtgyárával büszkélkedő cég ma már háromezer főt foglalkoztat. Termékeiket az Egyesült Államok mellett Kanadában, Ausztráliában és az Egyesült Királyságban is értékesítik.

„Az a tény, hogy az Egyesült Államok gazdasága gyorsabban kilábalt a recesszióból, nagyban köszönhető annak, hogy az amerikai világképet jobban átszövi a vállalkozói szellem. Hamdi Ulukaya nemcsak méltó nyertese az Ernst & Young Az év üzletembere díjnak, hanem példája annak is, hogy az amerikai álom még napjainkban is beteljesíthető” – mondta Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója.

Hamdi Ulukaya

Az Ernst & Young Az év üzletembere nemzetközi díjátadóját szombaton este rendezték meg Monte Carlóban. A nemzetközi versenyben idén 49 ország vett részt. A magyarországi döntő idei fődíjasa Sándor József, a Fémalk Zrt. vezérigazgatója volt.

Chobani, az amerikai állom beteljesülése

Hamdi Ulukaya Kelet-Törökországban született, 1994-ben költözött az Egyesült Államokba angolt és üzleti ismereteket tanulni. A tanulmányait végül nem fejezte be, ehelyett inkább feta sajt gyártásába kezdett 2002-ben. Három évvel később – barátai tanácsa ellenére – megvásárolt egy korábban bezárt joghurtgyárat és megalapította a Chobanit. Az első komoly mérföldkövet a cég eletében a Costco amerikai kereskedelmi lánccal aláírt 2009-es beszállítói szerződés jelentette. Mára a vállalkozás egymilliárd dollár évi forgalmú világcéggé vált.

Bevándorlóként Hamdi Ulukaya elkötelezett híve a helyi közösségek fejlesztésének. Ennek szellemében a cég profitjának 10 százalékát minden évben a vállalat által alapított Sheperd’s Gift Foundationnek jótékonysági szervezetnek ajánlják fel. A cég emellett hivatalos szponzora az amerikai olimpiai csapatnak is.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo