A Törökországban született vállalkozó 2005-ben alapított cégét New York államban. A görög joghurt gyártását két évvel ezt követően kezdték el. Mára a Chobani vált a legkeresettebb joghurttá az Egyesült Államokban, évi egymilliárd dolláros forgalmat bonyolítva. A világ legnagyobb joghurtgyárával büszkélkedő cég ma már háromezer főt foglalkoztat. Termékeiket az Egyesült Államok mellett Kanadában, Ausztráliában és az Egyesült Királyságban is értékesítik.
„Az a tény, hogy az Egyesült Államok gazdasága gyorsabban kilábalt a recesszióból, nagyban köszönhető annak, hogy az amerikai világképet jobban átszövi a vállalkozói szellem. Hamdi Ulukaya nemcsak méltó nyertese az Ernst & Young Az év üzletembere díjnak, hanem példája annak is, hogy az amerikai álom még napjainkban is beteljesíthető” – mondta Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója.
Az Ernst & Young Az év üzletembere nemzetközi díjátadóját szombaton este rendezték meg Monte Carlóban. A nemzetközi versenyben idén 49 ország vett részt. A magyarországi döntő idei fődíjasa Sándor József, a Fémalk Zrt. vezérigazgatója volt.
Chobani, az amerikai állom beteljesülése
Hamdi Ulukaya Kelet-Törökországban született, 1994-ben költözött az Egyesült Államokba angolt és üzleti ismereteket tanulni. A tanulmányait végül nem fejezte be, ehelyett inkább feta sajt gyártásába kezdett 2002-ben. Három évvel később – barátai tanácsa ellenére – megvásárolt egy korábban bezárt joghurtgyárat és megalapította a Chobanit. Az első komoly mérföldkövet a cég eletében a Costco amerikai kereskedelmi lánccal aláírt 2009-es beszállítói szerződés jelentette. Mára a vállalkozás egymilliárd dollár évi forgalmú világcéggé vált.
Bevándorlóként Hamdi Ulukaya elkötelezett híve a helyi közösségek fejlesztésének. Ennek szellemében a cég profitjának 10 százalékát minden évben a vállalat által alapított Sheperd’s Gift Foundationnek jótékonysági szervezetnek ajánlják fel. A cég emellett hivatalos szponzora az amerikai olimpiai csapatnak is.