Szerintük az innováció egy olyan designgondolkodás (design thinking) eredménye, amely három terület átfedéséből jön létre, mégpedig: az emberi igények és szükségletek, vágyak; ezek technikai megvalósíthatósága; és üzleti kivitelezhetősége. Ők csak olyan termékeket terveztek, amelyek ezt a három követelményt egyszerre kielégítették, s az üzleti – ma már társadalmi —a folyamatok tervezésénél is ez a logikájuk.
A céget nem véletlenül Kaliforniában, Palo Altoban alapították, ahol a pezsgő innovatív gondolkodás volt körülöttük a jellemző, s az sem véletlen, hogy az Apple első egerét is ők tervezték, s nemcsak a közös székhely miatt. Az IDEO klienslistáján a legnagyobb világcégek, légitársaságok, bankok, kórházak, az USA és néhány más ország kormányhivatalai, minisztériumai is szerepelnek.
Egy TV-műsortól az üzletekben használt bevásárlókocsi megreformálását kapták feladatnak, úgy, hogy öt nap állt rendelkezésükre a működő és esztétikus prototípus elkészítéséig! Érdemes megnézni az erről készült videót, ahol nyomon követhető a munkafolyamat, a kollégák együttműködése, a hatalmas nyomás mentén, lehetetlenül rövid idő alatt, mégis jó hangulatban elvégzett munka. A bevásárlókocsi szép, esztétikus, két gyereknek kényelmes, biztonságos ülése van benne. A vásárláshoz vonalkód/chip leolvasóval rendelkezik, rögtön látjuk az árakat, az addigi vásárlások összegét, ugyanezzel, mint egy telefonnal, szóbeli tájékoztatót kérhetünk a termékről, akciókról, mert mikrofon és hangszóró is bele van építve, nem kell a sorok között eladóra vadásznunk, aki úgysem tud felvilágosítást adni.
A kocsi nem egy hatalmas kosár, amibe mindent össze-vissza belerámolunk – amit majd otthon újra kemény munkával szétpakolhatunk –, hanem kisebb kosarakból áll, amelyek kivehetők, azokkal egy-egy gondolához odamehettünk, nem kell a nagy kocsival manővereznünk. Nem keveredik a hús-árú a kenyérrel, a tisztítószer a gyümölccsel. A kasszánál ezeket külön-külön zacskókba rakhatjuk, amiket az autónkig a kocsi kampóira akaszthatunk, mert a kosarak az üzletben maradnak. Így kint a parkolóban nem lesz nagy felülete, amibe a szél belekapaszkodhat. Mértek már 35 km/óra sebességgel száguldó, elszabadul bevásárlókocsit is. Könnyebb a hosszú kocsisort az üzletbe visszatolni, s az üres vázat nem érdemes ellopni sem, mert úgy nem használható. S mindez öt nap alatt, igaz volt benne éjszaka is!Itt olvashat tovább, ha bővebben érdekli a téma.
Lengyel Emőke Üzleti Coach http://www.tudaskurator.hu