Sebők Orsolya cikkei


Sebők Orsolya cikkei

A világ érdeke a saját érdekünk

A világ érdeke a saját érdekünk  

Talán túlzásnak hangzik, de az üzleti etika már nem csak egy filozófiai elgondolás, hanem az emberiség túlélésének a záloga - hangzott el többek között a Piac&Profit által szervezett Üzleti Etikus Cégek Fórumán. A délután során az etikus üzleti fejlődés lehetséges irányait vizsgálták a gazdasági élet szereplői és elméleti szakemberek a profit, a társadalom és a környezet hármas egységének függvényében.
Hogyan válasszunk logót?

Hogyan válasszunk logót? 

Némely cégnek még a nevét sem kell ráírnia, mégis mindenki tudja, hogy a logó mire utal. És nem feltétlenül a méregdrágán csináltatott lesz a legsikeresebb, ahogy számos példa mutatja!
A cég, amely válogathat a piacok között

A cég, amely válogathat a piacok között  

A legtöbb terméknek van egy, esetleg több piaca, amelyek nagyobbak vagy kisebbek, mindenesetre pontosan körülhatárolhatóak. A startup kiválasztja a legígéretesebb piacot, és arra koncentrál. Az OptoForce csapatának azonban más úton kell elindulnia, miután kiderült, az ötlet számtalan iparágban, számtalan módon hasznosítható, de még maga a piac sincs tisztában azzal, hogy mi mindenre.
Már nem az olcsó másolatok országa Kína

Már nem az olcsó másolatok országa Kína 

Makacsul él a hiedelem, miszerint Kínában nincs kultúrája az innovációnak, másolnak csak. Valójában azonban az ázsiai ország lépést tart a legmodernebb globális üzleti trendekkel, leginkább a közösségi oldalak háza táján. Íme, Kína 7 leginnovatívabb vállalata a Fast Company válogatása alapján.
Csak olyat ígérj, amit be tudsz tartani!

Csak olyat ígérj, amit be tudsz tartani! 

„A túlélés nem a legerősebb, de nem is a legintelligensebb fajnak adatik meg, hanem annak, amelyik leginkább képes alkalmazkodni a változásokhoz.” Charles Darwin elméletét követte új márkája, a Myrla üzleti koncepciójának a kialakításakor az Aromax Zrt.
Magyar termék az űrben!

Magyar termék az űrben! 

Az soha ne akarjon külpiacra lépni, aki nem korrekt a végtelenségig – vallja az Admatis Kft. egyik alapítója, Dr. Prof Bárczy Pál és fia, a céget vezető Bárczy Tamás. Az általuk képviselt üzleti modell meghozta gyümölcsét: az Admatis az első kelet-európai cég, amely beszállítói megrendeléshez jutott európai űripari projektben.
Legyen Ön is startup!

Legyen Ön is startup!  

Nem az ágazat, nem is a vállalkozás típusa, még csak nem is a cég életkora a leglényegesebb különbség a startup és a hagyományos cég között. A legszembetűnőbb a hirtelen gyors növekedés, ami mögött új típusú vállalkozói attitűd és ebből eredően másfajta cégkultúra és működési modell áll. Ezt viszont bárki lemásolhatja, a társadalmi vállalkozás, az állami cég vagy a kkv is.
„Az egyik oldalon egyszerűsítünk, a másikon szigorítunk”

„Az egyik oldalon egyszerűsítünk, a másikon szigorítunk”  

Egymillió eurós összeghatár alatt "automatikus" támogatást, egyszerűbb pályázati rendszert, de szigorúbb ellenőrzést és kizárólag üzletileg a saját lábán megálló fejlesztések támogatását ígéri a most induló pályázati időszakban a kormány. Csepreghy Nándor a Miniszterelnökség helyettes államtitkára többek között erről is beszélt lapunknak adott interjújában.
Magyarok nyomják le a Dropboxot?

Magyarok nyomják le a Dropboxot? 

Dropbox, Google Drive, Microsoft SkyDrive, Tresorit – néhány a legismertebb felhő alapú fájlmegosztó és tárolószolgáltató közül. A felsorolásban a negyedik egy alig kétéves magyar startup. A három hazai egyetemista által alapított Tresorit célja, hogy a vállalkozás a titkosított felhőpiac egyes számú innovátora legyen világszinten.
Az olcsó pénz is jó pénz!

Az olcsó pénz is jó pénz! 

Míg egy éve a hazai kis- és középvállalkozások gondolni sem mertek a hitelfelvételre, ma alapvetően megváltozott a hozzáállásuk. Újra mérlegelik a lehetőségeket, és keresik a kezelhető kamatszinten árazott forrásokat, amit jelez a Széchenyi Kártya Programon keresztül kihelyezett hitelek nagysága is. A programról Krisán Lászlót, a KAVOSZ vezérigazgatóját kérdeztük.

Amikor a drágább megéri 

Bizonyos vissza nem térítendő európai uniós támogatások lehívásának feltétele, hogy a kis- és középvállalat adjon valamilyen pályázati biztosítékot. Bár az előírás valószínűleg lazul a 2014–2020-as pályázati ciklusban – szűkülhet a garanciát igénylő pályázatok köre, és nőhet a pályázati érték, amely felett kötelező –, teljes mértékben nem szűnik meg a kötelezettség. Összegyűjtöttük, hogy milyen garanciákból választhatnak a cégek. Nem feltétlenül a legolcsóbb a legkifizetődőbb!

Siker = 1% ötlet, 99% izzadság 

A világ fejlett országaiban a válság hatására még intenzívebben fordultak a kis- és középvállalkozások felé. A legmagasabb kormányzati szinteken is belátták, hogy szükség van erre a rétegre egy ország gazdaságának működéséhez. Az Amerikai Egyesült Államokban ma már a 10-15 fős szolgáltató vállalatok adják a GDP legalább 80 százalékát. Magyarországon messze vagyunk ettől az aránytól, de egyre többen és többféle módon segítik a vállalati szféra fejlődését.

Melyik közösségi oldal való nekem? 

Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on, vagy éppen a Foresquare-en át. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz és hogyan érdemes ott jelen lennünk?

Egy biztosan megtérülő befektetés 

Az elégedett, boldog munkavállaló kiemelkedő teljesítményre képest. Megéri költeni az alkalmazottak egészségére, közérzetének javítására: nemzetközi kutatások szerint e befektetések legalább két-háromszoros megtérülést biztosítanak.

Válts, ha nem megy! 

Mindenkivel előfordulhat, hogy nem jó irányba indul. Sőt, a sikeres startupok közül is sokan az üzleti elképzelésük megváltoztatására kényszerülnek a projekt indítását követő egy éven belül. Ezt tették a Foodmania.hu alapítói is.

7 app, ami lendületbe hoz 

Állandóan birkózunk az idővel. Okolhatjuk ezért a technológiai eszközöket, hisz általuk folyamatosan online lehetünk, minden hír elér bennünket, számtalan feladat között osztjuk meg figyelmünket, és persze végeredményben így semmire sem marad időnk. A technológia fejlődik, egy nap azonban továbbra is csak huszonnégy órából áll. Íme, néhány alkalmazás, amely viszont épp azt segíti elő, hogy gyorsabban, hatékonyabban dolgozzunk. A lista a Fast Company gyűjtése alapján készült.

Szó nincs papírmentes jövőről  

Számos együttműködési megállapodással növeli üzleti lábnyomát az Evernote. A cél, hogy a népszerű jegyzetelő appok közelebb kerüljenek a fizikai világhoz.

Indul a következő pályázati etap 

Kíváncsiak voltunk, hogy mire számíthatnak az innovatív, növekedni vágyó, induló vagy már működő vállalkozások. Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és gazdaságstratégiáért felelős államtitkára foglalta össze a Piac & Profitnak a kormányzat elképzeléseit novemberben.

Újratervezés kormányoldalon 

Az ENSZ Éghajlat-változási Kormányközi Testületének álláspontja szerint egyre bizonyosabb, hogy a világszerte tapasztalható szélsőséges és veszélyes éghajlati jelenségek az emberiség rovására írhatók. Ez a tény önmagában arra predesztinál minket, hogy komolyan vegyük felelősségünket az éghajlatváltozás mérséklése és az ahhoz való alkalmazkodás területén. Hizó Ferenc Zöldgazdaság Fejlesztéséért, Klímapolitikáért és Kiemelt Közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár beszélt lapunknak a kormányzat elképzeléséről.

Hizó Ferenc: új stratégia, új irány 

Az erőforrások túlhasználata egyre drámaibb, az emberiség úgy működik, mintha a Föld jóval nagyobb lenne – kezdte előadását Hizó Ferenc Zöldgazdaság Fejlesztéséért, Klímapolitikáért és Kiemelt Közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár a 4. alkalommal megrendezett Fenntarthatósági Csúcson. Nyilvánvaló, hogy az emberiség növekvő energiaigényét a fosszilis energiahordozók helyett más módon kell kielégíteni.

Magyar siker amerikai módra 

Kevesen merik felrúgni a biztosnak tűnő alkalmazotti létüket – különösen, ha az nem is mondható rossznak – azért, hogy belevágjanak az ismeretlenbe, és kifejlesszenek egy alkalmazást, amelynek a célja a vállalati innováció serkentése. A Be-novative ötletgazdáját és alapítóját azonban a szenvedélye hajtotta.

Ez a kiugrási lehetőség Magyarország számára 

Közel 140 milliárd forintot szán visszatérítendő és vissza nem térítendő támogatás formájában a startupoknak a kormányzat a 2014-20-as EU-támogatási időszakban, hangzott el a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Nemzeti Innovációs Hivatal, valamint a hazai startup világ szereplőiből álló BudapestHUB munkacsoport sajtótájékoztatóján. Az ökoszisztéma szereplői most esélyt látnak arra, hogy az együttműködés eredményeképpen Magyarország gazdaságát felpörgessék a dinamikus növekedésre, és nemzetközi jelenlétre képes induló vállalkozások.

Lenne mit fejlődni, hogy látszódjon a pénz 

A Jeremie 2 egyenként hárommilliárdos növekedési alapjával megegyező feltételű Jeremie 3 alapkezelőit kihirdették a nyáron, és augusztus 31-én lejárt a Jeremie 4 pályázatok beadásának határideje is. Hamarosan újabb alapkezelők jelenhetnek meg a piacon, de kérdés, hogy ez szolgálja-e leginkább az uniós források hasznosulását. A pénzek kihelyezése továbbra is lassú.

Mit keres a befektető? 

Tőkekínálati forradalom van Magyarországon. Vagyis a klasszikus kockázatitőke-alapok mellett magvető és angyal befektetők is keresik a finanszírozható cégeket. A keresleti oldalon azonban még várat magára az átütő változás. A hazai ötletek mögül hiányzik a szakmailag tökéletes csapat, és az üzleti tervek sem kiforrottak.

Sikerre vitt válságstratégia 

Amikor a hazai bútoripar a legnagyobb válságát éli, az RS cégcsoport folyamatosan terjeszkedik. Már a negyedik nagyáruházat is megnyitotta, mintha mi sem történt volna, pedig a őket is nagyon erősen érintette a válság és a hitelezés befagyasztása.

Válságból sikertörténet a csokibizniszben 

Hat éven keresztül a Heineken Magyarország trade marketingmenedzsere, majd a 2009-es leépítési hullám őt is elérte. Majdnem egy év eredménytelen álláskeresés után Mészáros Gábor döntött: saját vállalkozást alapít. Mindent feltett a csokoládéüzletre, a ChocoMe pedig mára igazi sikersztori. A Piac&Profit a Díj a sikeres vállalkozásért első kkv nyertesével beszélgetett.

Lehetetlennek tűnt, mégis sikeres: tudomány és üzlet együtt 

Szinte nincs olyan számítógép-felhasználó, aki rendszeresen vagy időnként ne élvezné a nyelvhelyesség-ellenőrző szoftver vagy a szótárprogram előnyeit. Természetesen használjuk az ingyenes programokat, pedig mögöttük üzleti vállalkozás áll. A MoBiMouse-technológia magyar fejlesztője, a huszonkét éve sikeres MorphoLogic a sokak által már az induláskor lehetetlennek tartott modellt teremtette meg: összehozta a tudományt és az üzletet.

Még mindig kényszerpálya itthon a vállalkozás 

Mi leszel, ha nagy leszel? Az ismerős kérdésre az ismerős válasz életkortól függően: kukás, doktor néni, karmester és még számtalan foglalkozás, kivéve az, hogy vállalkozó. A vállalkozói karrier ugyanis a mai napig nem vált a fejekben valós életpályává. Sőt, Magyarországon – miközben a nemzetközi trendekhez hasonlóan az állami kommunikáció középpontjában egyre inkább a vállalkozó áll – a mai napig jobbára kényszerpálya maradt.

Akinek bejött az előremenekülés stratégiája 

Három éve még kiugróan magas forgalomról és értékarányos nyereségről árulkodtak az építőiparban tevékenykedő TERC Kft. mérlegei, majd a szektort sújtó piacszűkülés az 1990-ben alapított céget is elérte. Forgalmuk egyharmadát elveszítették, a nyereségük pedig évi közel százmillió forinttal zuhant. Az alapító tulajdonos, Molnár Miklós Konrád kétségbeesés helyett az előremenekülés mellett tette le a voksát: nem épített le, nem csökkentett fizetéseket, ehelyett merészen pályázott, és beruházott.

Mitől függ, hogy hogyan teljesít egy befektetési alap? 

Szakértőket kérdeztünk arról, hogy mitől függ a ma a betéteknél sokkal népszerűbb befektetési alapok teljesítménye. 4 cég, 4 szakember, 4 válasz.

Finanszírozási lehetőség önerő és biztosíték nélkül 

A kereskedelmi követelések faktorálása válságálló termék, sőt a kis- és középvállalatok körében éppen a szorult helyzetük tette szükségessé, hogy erre áldozzanak. A havi faktordíjért cserébe azonban nem csak a számláik ellenértékének beérkezésére számíthatnak. A faktorpiac kapcsolatot, biztonságot és kényelmet ajánl. A kereskedelmi követelések faktorálása válságálló termék, sőt a kkv-k körében éppen a szorult helyzetük tette szükségessé, hogy erre áldozzanak. A havidíjért cserébe azonban nem csak a számláik ellenértékének beérkezésére számíthatnak. Faktoring kisokosunk következik.

Íme, a legtrendibb befektetési alapok a szakértők szerint 

Szakértőket kérdeztünk arról, véleményük szerint melyek a legtrendibb befektetési alapok ma, és milyen irányba megy a piac. 4 cég, 4 szakember, 4 válasz.

Mennyire vállalunk kockázatot? 

Szakértőket kérdeztünk arról, véleményük szerint hogyan alakult a befektetők kockázatvállalási hajlandósága az elmúlt néhány évben. 4 cég, 4 szakember, 4 válasz.

Hova tegyük a pénzünket? Alapokba! 

Mivel a hazai befektetési piac legnagyobb riválisa, a bankbetét egyre kevésbé attraktív megtakarítás, 2013 egyértelműen az alapok éve lehet. Az első félévben több mint 720 milliárd forint tőke áramlott be, így a kezelt vagyon elérte a 4132 milliárd forintot. Az elmúlt öt év drasztikus termékfejlesztési hullámainak köszönhetően ma széles palettából válogathatunk kockázati étvágyunk és hozamelvárásunk alapján is.

Tőkekínálati forradalom Magyarországon 

Vannak klasszikus kockázatitőke-alapok, és egy-két éve a nagyon korai fázisban finanszírozást jelentő magvető és angyal befektetések is keresik a finanszírozható startupokat. A keresleti oldalon azonban még várat magára az átütő változás. A hazai ötletek mögül hiányzik a szakmailag tökéletes csapat, és az üzleti tervek sem kiforrottak.

Közös érvényesülés a természetes verseny ellenére 

Minden korábbinál erőteljesebb mértékben kerültek előtérbe a különböző összefogások az üzleti életben. Ezek minősége és mennyisége az egyik sarokpontja a sikernek. A tőkebevonástól, a beszerzéstől és a marketingtől a kutatás-fejlesztésen át a HR-ig, illetve a munkatársak képzéséig, az üzleti élet minden területére jöttek már létre klaszterek. A lényeg, hogy az így tömörülő, azonos ágazatban működő vállalkozások találjanak egy közös érdeket, és ennek rendeljék alá a versenyszemléletet.

Szövetkezet: nem átkos, hasznos! 

A szövetkezetek döntő többsége ma több mint vállalkozás: küldetésükben társadalmi feladatokat is ellátó szervezetek. A versenyszférában vagy a szociális gazdaságban egyaránt fellelhetők, és jelen vannak a civil szférában is. A tagjai a tulajdonosok, akik a fogyasztókból, termelőkből, illetve a szövetkezeti dolgozókból állnak.

Forrás házon belül: partnerkövetés 

Egy cég mérlegfőösszegének közel 30 százalékát a vevőkövetelések teszik ki. Ez és a cégek évek óta emelkedő bedőlési aránya jelentős kockázatot jelent azoknak a vállalkozásoknak is, amelyek amúgy stabilan működnének. Pedig a baj megelőzhető lenne.

Bevált vevőszerző stratégiák 

A szűk keresletben létkérdéssé vált, hogy kinek a terméke lesz kelendő akár belföldön, akár külföldön. A helyzetből kitörni sem pesszimizmussal, sem önsajnálattal nem lehet. Kizárólag az innovatív kiútkeresés, a költséghatékony marketing- és kommunikációs eszközök okos használata hozhat áttörést. Induljunk ki az egyszerű, bevált vevőfogó stratégiákból!

Tippek, hogy a munkahelyi álomcsapat valósággá váljon 

2013 biznisztrendjei között egyértelműen szerepel az együttműködések és az érzelmi intelligencia irányába való elmozdulás – szögezi le blogbejegyzésében Dianne Crampton, a vállalati csapat építésének egyik vezető észak-amerikai szakértője, a TIGERS Success Series alapító elnöke. De mit tehetnek/tegyenek az egyes szervezetek, hogy létrehozzák az együttműködésre épülő, hatékony alkalmazotti környezetet a vállalatuknál?

Megéri etikusnak lenni 

Az első Üzleti Etikus Cégek Fórumán számtalan érdekes példa hangzott el az elmúlt években Üzleti Etikai Díjat nyert vállalatok képviselőitől. Szinte valamennyi példa – akár kisvállalati vagy nagyvállalati – rávilágít arra, hogy az etikus viselkedés belülről fakad, és személyhez köthető. Tenni mindenki tud, ha akar.

A felelősségvállalás teszi etikussá az üzletet 

Üzleti etikával foglalkozó tudósok, üzletemberek, gondolkodók gyűltek össze csütörtök délután, hogy megvitassák az üzleti etika iránt elkötelezettek felelősségét az idén először összehívott Üzleti Etikus Cégek Fórumán, ahol a korábbi Üzleti Etikai Díjat nyert cégek közül többen is bemutatták programjaikat. A jó példák révén is igazolást nyert, hogy etika és profit nem egymást kizáró fogalmak.

A vásárlók ösztönzésének 7 módja 

Az online kiskereskedelem évi több mint 10 százalékos bővülése visszahat a fizikai boltokra is, hiszen a vásárlási döntés folyamata alakult át. Az információszerzést, az ajánlások begyűjtését, a termékleírást, a hírnevet és az árazást is befolyásolja az új technológia. Mindebből pedig az következik, hogy az eladók számára még fontosabbá vált, hogy stratégiailag befolyásolni tudják vevőik döntését, méghozzá az interneten.

Nincs leküzdhetetlen akadály az Amerikában sikeres magyar üzletember szerint  

IT szakemberek számára világszerte ismerős a LogMeIn, Magyarországon viszont alig hallottak róla. Holott az amerikai NASDAQ-on jegyzett, 500 alkalmazottal és 100 millió dollár feletti bevétellel rendelkező webes távelérési megoldást kínáló céget egy magyar programozó – Anka Márton – alapította 2003-ban. Az Amerikában sikeressé vált hazai üzletember szerint semmi nem indokolja, hogy ha valakinek van egy jó ötlete, azt ne próbálja meg megvalósítani. Nincs olyan akadály, amely leküzdhetetlen.

Ki kaphat 2,5%-os hitelt? 

Elindult a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Hitelprogramja a megemelt 750 milliárd forintos kerettel. A kereskedelmi bankok 2,5 százalékos kamaton folyósítják a refinanszírozott forrást. Az árazás elvileg lehetővé teszi az eddig elhalasztott beruházások, fejlesztések megvalósítását. Tények a hitelről.

A befektetők a zsokéra fogadnak, nem a lóra 

Üzleti angyal általában az infokommunikációs szektor sikeres üzletembereiből lesz, azokból, akik már jókora tőkét és tudást halmoztak fel, és hatalmas a kapcsolatrendszerük. A sikeres üzletemberek megtakarításuk egy-két százalékát forgatják vissza projektenként fiatal ötletgazdák támogatásával. Dr. Károlyi Antal fizikusból, majd derivatívakereskedőből vált befektetővé, és állt a hazai startupok mellé.

Itt megtalálja, kikhez kell menni az uniós pénzért 

Új uniós portál indult, amely országonként megmutatja, hogy melyik bank, kockázatitőke-társaság kínál az adott országban kedvezményes európai uniós forrást induló vállalkozásoknak és kkv-knak.

„Itt most verseny lesz” - íme a növekedési hitelprogram részletei 

„Itt most verseny lesz”, mondta Matolcsy György jegybankelnök a június 1-jén induló Növekedési Hitel Program végleges feltételeinek bejelentésekor. A jegybank várakozásai szerint a pénzintézetek legalább kétharmada részt fog venni a hitelezésben.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo