Mennyire vállalunk kockázatot?

Szakértőket kérdeztünk arról, véleményük szerint hogyan alakult a befektetők kockázatvállalási hajlandósága az elmúlt néhány évben. 4 cég, 4 szakember, 4 válasz.

Mivel a hazai befektetési piac legnagyobb riválisa, a bankbetét egyre kevésbé attraktív megtakarítás, 2013 egyértelműen az alapok éve lehet.

Hogyan változott az elmúlt években a befektetők kockázatvállalási hajlandósága?

Ha szeretné megtudni a szakértők véleményét arról, hogy melyek a legtrendibb alapok és mitől függ egy alap teljesítménye, látogasson vissza holnap!

Hajdu Egon, a CIB Alapkezelő befektetési igazgatója:

„Az elmúlt egy évben látható ugyan határozott átrendeződés a megtakarítások piacán a betétek rovására és a befektetési alapok javára, de alapvetően alacsony kockázatvállalási hajlandóság mentén. Egy általánosabb befektetői szemlélet eléréséhez hosszabb időnek kell eltelnie, amit hátráltat az alapvető pénzügyi ismeretek hiánya és a válság kirobbanása óta a pénzügyi szektor és a kockázat lényegesen negatívabb megítélése a társadalomban. Mindenekelőtt azonban a legfontosabb, hogy legyen mit kockáztatni, vagyis a társadalom általános vagyonosodása a kulcsa a folyamatnak.”

Pillár Zsolt, az Equilor Alapkezelő elnök-vezérigazgatója:

„Minél jobban megértjük, hogy mi a különbség például a részvény és a kötvény között, annál jobban tudjuk felmérni azok kockázatát, és meghatározni arányukat, a saját pénzügyi céljaink elérése érdekében képzett portfólióban. Másrészről a kockázatvállalási hajlandóság függ a kamatszintektől. Mivel jelenleg drasztikusan csökkentek a betéti hozamok, a magtakarítók alternatívákat keresnek, részben elfogadva az ehhez társuló magasabb kockázatokat. A megtakarítás lényege az előrelátás, előregondolkodás. A megtakarító, ha teheti, egy konkrét időszakra vonatkozó célt kitűzve valósítja meg optimális esetben rendszeres befektetések útján invesztícióit, erre kiváló eszköz a befektetési alap.”

Dr. Mesterházy György, az Erste Alapkezelő Zrt. vezérigazgatója:

„Amíg egy privát banki ügyfél hajlandó és képes is magasabb kockázatot vállalni kiemelkedő hozammal kecsegtető befektetésekkel, addig egy klasszikus retail ügyfélkörbe tartozó megtakarító inkább stabil, kiszámítható hozam elérésére törekszik. A két szegmens között vannak a prémium ügyfelek, azok, akiket már a privát banki ügyfelekhez hasonlóan befektetőknek nevezünk, és akik a két véglet között mozognak a kockázatvállalási hajlandóság terén. Ők sokszor bátrabban állnak egy-egy magasabb kockázatot hordozó befektetéshez. A kockázatvállalási hajlandóságot az ügyfelek által preferált befektetésialap-típusok is visszatükrözik egyébként.”

Parádi-Varga Tamás, az SPB vezérigazgatója:

„A privát banki ügyfeleink sokkal inkább a befektetői kategóriába tartoznak. A válságnak természetesen volt hatása a kockázatvállalásra. Jelenlegi portfóliónk túlnyomó része kötvénybefektetésekben, illetve kötvény alapokban van, és a korábbi időszakhoz képest a részvények aránya jelentősen csökkent. Tévedés azt gondolni, hogy alacsony alapkamatok mellett nem lehetséges jó hozamot elérni a kötvénypiacon.”

Véleményvezér

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 
Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs

Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs 

Komoly vetélytársat kapnak a diszkontláncok.
Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot

Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot 

Mivel egyedül vétózott. 
Milyen rezsicsökkentés? Nálunk a legmagasabb az áram ára

Milyen rezsicsökkentés? Nálunk a legmagasabb az áram ára 

Erre Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő hívta fel a figyelmet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo