Mennyire vállalunk kockázatot?

Szakértőket kérdeztünk arról, véleményük szerint hogyan alakult a befektetők kockázatvállalási hajlandósága az elmúlt néhány évben. 4 cég, 4 szakember, 4 válasz.

Mivel a hazai befektetési piac legnagyobb riválisa, a bankbetét egyre kevésbé attraktív megtakarítás, 2013 egyértelműen az alapok éve lehet.

Hogyan változott az elmúlt években a befektetők kockázatvállalási hajlandósága?

Ha szeretné megtudni a szakértők véleményét arról, hogy melyek a legtrendibb alapok és mitől függ egy alap teljesítménye, látogasson vissza holnap!

Hajdu Egon, a CIB Alapkezelő befektetési igazgatója:

„Az elmúlt egy évben látható ugyan határozott átrendeződés a megtakarítások piacán a betétek rovására és a befektetési alapok javára, de alapvetően alacsony kockázatvállalási hajlandóság mentén. Egy általánosabb befektetői szemlélet eléréséhez hosszabb időnek kell eltelnie, amit hátráltat az alapvető pénzügyi ismeretek hiánya és a válság kirobbanása óta a pénzügyi szektor és a kockázat lényegesen negatívabb megítélése a társadalomban. Mindenekelőtt azonban a legfontosabb, hogy legyen mit kockáztatni, vagyis a társadalom általános vagyonosodása a kulcsa a folyamatnak.”

Pillár Zsolt, az Equilor Alapkezelő elnök-vezérigazgatója:

„Minél jobban megértjük, hogy mi a különbség például a részvény és a kötvény között, annál jobban tudjuk felmérni azok kockázatát, és meghatározni arányukat, a saját pénzügyi céljaink elérése érdekében képzett portfólióban. Másrészről a kockázatvállalási hajlandóság függ a kamatszintektől. Mivel jelenleg drasztikusan csökkentek a betéti hozamok, a magtakarítók alternatívákat keresnek, részben elfogadva az ehhez társuló magasabb kockázatokat. A megtakarítás lényege az előrelátás, előregondolkodás. A megtakarító, ha teheti, egy konkrét időszakra vonatkozó célt kitűzve valósítja meg optimális esetben rendszeres befektetések útján invesztícióit, erre kiváló eszköz a befektetési alap.”

Dr. Mesterházy György, az Erste Alapkezelő Zrt. vezérigazgatója:

„Amíg egy privát banki ügyfél hajlandó és képes is magasabb kockázatot vállalni kiemelkedő hozammal kecsegtető befektetésekkel, addig egy klasszikus retail ügyfélkörbe tartozó megtakarító inkább stabil, kiszámítható hozam elérésére törekszik. A két szegmens között vannak a prémium ügyfelek, azok, akiket már a privát banki ügyfelekhez hasonlóan befektetőknek nevezünk, és akik a két véglet között mozognak a kockázatvállalási hajlandóság terén. Ők sokszor bátrabban állnak egy-egy magasabb kockázatot hordozó befektetéshez. A kockázatvállalási hajlandóságot az ügyfelek által preferált befektetésialap-típusok is visszatükrözik egyébként.”

Parádi-Varga Tamás, az SPB vezérigazgatója:

„A privát banki ügyfeleink sokkal inkább a befektetői kategóriába tartoznak. A válságnak természetesen volt hatása a kockázatvállalásra. Jelenlegi portfóliónk túlnyomó része kötvénybefektetésekben, illetve kötvény alapokban van, és a korábbi időszakhoz képest a részvények aránya jelentősen csökkent. Tévedés azt gondolni, hogy alacsony alapkamatok mellett nem lehetséges jó hozamot elérni a kötvénypiacon.”

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo