A vásárlók ösztönzésének 7 módja

Az online kiskereskedelem évi több mint 10 százalékos bővülése visszahat a fizikai boltokra is, hiszen a vásárlási döntés folyamata alakult át. Az információszerzést, az ajánlások begyűjtését, a termékleírást, a hírnevet és az árazást is befolyásolja az új technológia. Mindebből pedig az következik, hogy az eladók számára még fontosabbá vált, hogy stratégiailag befolyásolni tudják vevőik döntését, méghozzá az interneten.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Fel kell piszkálnunk az érdeklődést! Kép:Pixabay

A legtöbben az interneten tájékozódnak mielőtt vásárolnának. Az oldalunkon számtalan módon fokozhatjuk a vevők vásárlási hajlandóságát.

1. Biztosítsunk minél részletesebb termékleírást online felületünkön!

Színesítsük termékfotókkal, képekkel. Mutassuk be a termékünket használat közben is. Tegyük lehetővé, hogy a vevő minél több részletet, vásárlási opciót megismerjen ezen a felületen.

2. Válaszoljunk a feltett kérdésekre!

Ezt nem csak személyesen lehet. Alakítsunk ki a felületünkön „Gyakori kérdések” menüt és/vagy tegyünk közzé „Hogyan használjam?” videót. Az oldalunkra látogatók értékelni fogják, ha interaktivitást tapasztalnak. Ez remek eszköz a vásárlók mélyebb elkötelezettségének kialakítására és lojalitásuk fokozására.

Még több vevőcsalogató módszer
„Kevés a vevő!”, „Keveset vásárolnak az emberek”. Ismerősek ezek a panaszok? A kiélezett versenyben minden korábbinál nagyobb a tétje, hogy vásárlásra ösztönözzük a potenciális vevőinket, majd megtartsuk őket hosszú távon is.
A júniusi Piac&Profit magazin ebben segít önnek. A lapban az akciók lélektanától kezdve a vevői hűség kialakításának titkán át a webes felületek felhasználóbaráttá tételéig számtalan cikket olvashat a témában.
3. Ajánljunk valódi világot!

Mutassuk be használat közben termékünket, szolgáltatásunkat fotók, videók, hanganyagok segítségével. A sokféle, életből vett példával személyre szabottá válik az ajánlatunk. Segítünk, hogy mindenki úgy érezze: ez épp neki készült!

 

4. Kérjünk és tegyük közzé a visszajelzéseket!

A vevők bíznak mások tapasztalataiban. A döntési folyamatot jelentősen megkönnyíti, ha az oldalon ajánlásokat, észrevételeket is találnak az adott termék, szolgáltatás kapcsán. Az ajánlások még inkább célba érnek, ha elérhetővé teszünk egy listát arról, hogy akik az adott produktumot megnézték, még mire kattintottak.

Találj újat, tartsd meg a régit!
Összeszedtünk néhány olyan módszert, amely a szakértők szerint beválik, ha új vásárlókat akarunk szerezni. Az újkori technikák mellett a régebbi megoldásokat sem kell sutba dobni! A tippeket itt olvashatja.
5. Adjunk tartalmat!

Ha a termék mellé releváns tartalmat linkelünk, vagy az oldalunkon biztosítunk tartalmat – híreket, cikkeket, eseményeket –, a vevőink érdeklődését elmélyíthetjük termékünk és a téma iránt miközben észrevétlenül is növeljük a márkánk hírét.

6. Engedjük megosztani!

Legyen „megosztom” gomb a termék részletes leírását tartalmazó oldalon, így az érdeklődők maguk válnak a márka terjesztőivé.

7. Rögzítsük a tapasztalatokat!

Az interaktív platformok segítségével a vásárlási folyamat egésze rögzíthető az első lépéstől az eladásig. Az értékes adatok elemzésével még személyesebb ajánlatokat készíthetünk vevőink számára. Ily módon tovább növelhetjük a vásárlási hajlandóságot.

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo