A vásárlók ösztönzésének 7 módja

Az online kiskereskedelem évi több mint 10 százalékos bővülése visszahat a fizikai boltokra is, hiszen a vásárlási döntés folyamata alakult át. Az információszerzést, az ajánlások begyűjtését, a termékleírást, a hírnevet és az árazást is befolyásolja az új technológia. Mindebből pedig az következik, hogy az eladók számára még fontosabbá vált, hogy stratégiailag befolyásolni tudják vevőik döntését, méghozzá az interneten.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Fel kell piszkálnunk az érdeklődést! Kép:Pixabay

A legtöbben az interneten tájékozódnak mielőtt vásárolnának. Az oldalunkon számtalan módon fokozhatjuk a vevők vásárlási hajlandóságát.

1. Biztosítsunk minél részletesebb termékleírást online felületünkön!

Színesítsük termékfotókkal, képekkel. Mutassuk be a termékünket használat közben is. Tegyük lehetővé, hogy a vevő minél több részletet, vásárlási opciót megismerjen ezen a felületen.

2. Válaszoljunk a feltett kérdésekre!

Ezt nem csak személyesen lehet. Alakítsunk ki a felületünkön „Gyakori kérdések” menüt és/vagy tegyünk közzé „Hogyan használjam?” videót. Az oldalunkra látogatók értékelni fogják, ha interaktivitást tapasztalnak. Ez remek eszköz a vásárlók mélyebb elkötelezettségének kialakítására és lojalitásuk fokozására.

Még több vevőcsalogató módszer
„Kevés a vevő!”, „Keveset vásárolnak az emberek”. Ismerősek ezek a panaszok? A kiélezett versenyben minden korábbinál nagyobb a tétje, hogy vásárlásra ösztönözzük a potenciális vevőinket, majd megtartsuk őket hosszú távon is.
A júniusi Piac&Profit magazin ebben segít önnek. A lapban az akciók lélektanától kezdve a vevői hűség kialakításának titkán át a webes felületek felhasználóbaráttá tételéig számtalan cikket olvashat a témában.
3. Ajánljunk valódi világot!

Mutassuk be használat közben termékünket, szolgáltatásunkat fotók, videók, hanganyagok segítségével. A sokféle, életből vett példával személyre szabottá válik az ajánlatunk. Segítünk, hogy mindenki úgy érezze: ez épp neki készült!

 

4. Kérjünk és tegyük közzé a visszajelzéseket!

A vevők bíznak mások tapasztalataiban. A döntési folyamatot jelentősen megkönnyíti, ha az oldalon ajánlásokat, észrevételeket is találnak az adott termék, szolgáltatás kapcsán. Az ajánlások még inkább célba érnek, ha elérhetővé teszünk egy listát arról, hogy akik az adott produktumot megnézték, még mire kattintottak.

Találj újat, tartsd meg a régit!
Összeszedtünk néhány olyan módszert, amely a szakértők szerint beválik, ha új vásárlókat akarunk szerezni. Az újkori technikák mellett a régebbi megoldásokat sem kell sutba dobni! A tippeket itt olvashatja.
5. Adjunk tartalmat!

Ha a termék mellé releváns tartalmat linkelünk, vagy az oldalunkon biztosítunk tartalmat – híreket, cikkeket, eseményeket –, a vevőink érdeklődését elmélyíthetjük termékünk és a téma iránt miközben észrevétlenül is növeljük a márkánk hírét.

6. Engedjük megosztani!

Legyen „megosztom” gomb a termék részletes leírását tartalmazó oldalon, így az érdeklődők maguk válnak a márka terjesztőivé.

7. Rögzítsük a tapasztalatokat!

Az interaktív platformok segítségével a vásárlási folyamat egésze rögzíthető az első lépéstől az eladásig. Az értékes adatok elemzésével még személyesebb ajánlatokat készíthetünk vevőink számára. Ily módon tovább növelhetjük a vásárlási hajlandóságot.

Véleményvezér

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest 

Sokat akart a szarka.
Róka fogta csuka helyzetbe került a kormány

Róka fogta csuka helyzetbe került a kormány 

A főpolgármester jogosan kérdezi, hogy mi lesz a mini-Dubajra szánt 320 milliárd forintos állami támogatással.
Magyarok tüntettek Orbán Viktor barátja ellen

Magyarok tüntettek Orbán Viktor barátja ellen 

Az Orbán-kormány „leigázta” a szlovákiai magyar politikai vezetőket.
Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos 

A független országgyűlési képviselő Szalkszentmárton központjában találta a nem két forintból felhúzott létesítményt.
Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás 

A kormány gyenge gazdaságpolitikája tükröződik a népességfogyásban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo