Vendéglátás cikkek


Ha étterem, akkor a magyar vagy az olasz a nyerő

Ha étterem, akkor a magyar vagy az olasz a nyerő 

A magyar internetezők a hazai ízek után az olasz ételeket szeretik a legjobban és a legtöbben internetes értékeléseket olvasnak, mielőtt beülnek valahova - derült ki egy friss, az étterembe járási szokásokról készült kutatásból.
Fehéredő fővárosi éttermek?

Fehéredő fővárosi éttermek? 

Bár a fővárosban működő éttermi, mozgó vendéglátással foglakozó vállalkozások száma továbbra is csökken, az alkalmazotti létszám jelentős növekedése azt mutatja, hogy a szektorban visszaszorulóban van a feketén foglalkoztatás – derül ki az OPTEN céginformációs szolgáltató statisztikáiból.
Külföldre kacsingat a vendéglátásban dolgozók negyede

Külföldre kacsingat a vendéglátásban dolgozók negyede 

A vendéglátásban dolgozók ötödének nincs képesítése, tízből egy semmilyen idegen nyelven nem tud megszólalni, és 23 százalék aktívan figyeli a külföldi munkalehetőségeket – derült ki egy hiánypótló kutatásból.
Egy jó étteremért utazni is hajlandó a magyar

Egy jó étteremért utazni is hajlandó a magyar 

Általánosságban igaz a magyarokra, hogy messzebbre is elutaznak egy étterem miatt - derül ki egy friss kutatásból. Érdekesség, hogy a legtöbben az ismerőseik ajánlása alapján keresnek fel egy vendéglátóhelyet, és a válaszadók több mint fele hangulattól függően dönt az új és a megszokott között.
Nincs vega menü, de igény volna rá

Nincs vega menü, de igény volna rá 

Ha lenne vega menü az éttermek kínálatában, akkor azt sokan választanák, sőt a felmérések szerint ez a trend egyre erősebb lesz, ahogy terjed az egészség- és környezettudatos táplálkozás. A kereslet ezen a területen fényévekkel előzi meg a kínálatot.
Boldogok a vendéglősök: többet, többször, többért eszünk étteremben

Boldogok a vendéglősök: többet, többször, többért eszünk étteremben 

Sokkal gyorsabban nő a vendéglők forgalma az élelmiszerboltokénál, ebből is látszik, hogy átrendeződik az élelmiszerfogyasztás. Öt esztendő alatt a kétszeresét ugrották a vendéglők növekedési ütemben az élelmiszerboltokénál.
Átalakulóban a belföldi turizmus

Átalakulóban a belföldi turizmus 

A magyar turisták főleg fürdőhelyekre utaznak, de ha már ott vannak, más attrakciókat is kipróbálnak. A fesztiválozás meglepően kis részét jelenti a vidéki turizmusnak, bár az alternatív és gasztrofesztiválok igencsak felfutóban vannak.
A munkahelyen is a házi kosztra esküszik a magyar

A munkahelyen is a házi kosztra esküszik a magyar 

Az irodai dolgozók többsége a munkahelyén fogyasztja el ebédjét, amit jellemzően otthonról visz magával. Különösen igaz mindez a 18 és 30 év közöttiekre: ennek a korcsoportnak a háromnegyede fogyasztja délben a magával hozott ételeket – ez derül ki a felnőtt magyar internetezők munkahelyi étkezési szokásairól szóló - a Profession.hu és a Wolt Magyarország közös - reprezentatív felmérésből. A kutatás eredményei szerint az ételrendelések során is a házias ízeket részesítjük előnyben.
Gyerekmenü: miért a rántott szentháromság?

Gyerekmenü: miért a rántott szentháromság? 

A budapesti és vidéki éttermek jelenleg 10 százaléka kínál kifejezetten gyermekek számára készített fogásokat. A gyerekmenüt kínáló éttermek egyharmada budapesti, kétharmaduk pedig egyenletesen oszlik meg a vidéki nagyvárosokban, az élen Szegeddel – derült ki a Falatozz.hu országos ételrendelő portál friss felméréséből.
Betiltanák a borravaló megsarcolását Nagy-Britanniában

Betiltanák a borravaló megsarcolását Nagy-Britanniában 

Törvényben tiltanák meg a nagy-britanniai éttermeknek, hogy sarcot szedjenek a borravalókból. A kártyás fizetéskor adott borravalót is a 100 százalékban felszolgálóknak kell adni.

Tovább csökken a magyar boltok száma 

A legutóbbi statisztikai adatok szerint 2010 és 2017 között 23 ezerrel csökkent a kiskereskedelmi boltok, a vendéglők, valamint a nagykereskedelmi raktárak száma - írja a blokkk.com.

Amerikába mentek 

Aki dudás akar lenni, pokolra kell annak menni, vagyis ha igazi barbecue-t akarsz csinálni, akkor azt a déli államokban fogod megtanulni, a valódi deep dish pizzáért pedig irány Chicago – vallják a Kiss testvérek, Dávid és Péter. A harmadik amerikai ételek ihlette éttermet nyitják Budapesten: a befektetői tőkével indított Beer & Burger és a Budapest Barbecue Company után ezúttal saját tőkéből fejlesztenek.

Nagy a jövés-menés az energiaszektorban 

„Egyes szektorokban a cégek alig 80 százaléka működik egy éven keresztül folyamatosan, ami azt jelzi, hogy az egyensúlyi állapottól még elég messze van a hazai cégbázis” – mondja Pertics Richárd, az Opten céginformációs igazgatója.

Desztinációs szemlélet kell a fejlesztésekben 

Újabb kiemelt turisztikai régiók kijelölésére kerülhet sor – árulta el a Piac & Profitnak Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője. A szakember arra számít, hogy ebben az évben is folytatódik a fellendülés az ágazatban, és ideje, hogy a fellendülésből a vidék is nagyobb mértékben részesüljön.

Gasztroforradalom: a szalvéta színe sem mindegy 

Mi kell egy sikeres éttermi dekorációhoz? Több összetevő, de az biztos, hogy a szín-választás meghatározó. Legalábbis így látja Linda Lundgren ételstylist, aki a Torkkal közösen összeállított gasztroszín kisokosával szeretne segíteni a vendéglátásban dolgozóknak, hogy még közelebb kerüljenek a tökéletes íz élményhez.

Rendeljünk vagy beüljünk? Hol fizetünk kevesebbet? 

A Falatozz.hu ételrendelő portál elemzése szerint az új éttermi áfakulcs bevezetésével bár nagy mértékben a beülős éttermek adóterheit csökkentik, mégsem minden esetben járnak jobban, mint a házhoz szállító társaik. Az étkezőhelyi vendéglátást nyújtó konyhák adóterhei 9%-kal alacsonyabbak, mégsem biztos, hogy jobban jártak ezzel, mint a kiszállítást bonyolító éttermek, akiknél 27%-os maradt az áfakulcs.

Vacsorázni sem megyünk oda, ahol rossz a kávé 

Az étterembe járó vendégek négyötödénél már egyértelmű elvárás a jó minőségű kávé, ami a vendégek étteremválasztását is befolyásolhatja. Gyovai Györgyi, a Nespresso hazai ügyvezetője szerint épp ezért fontos, hogy vendéglátóként milyen kávét és élményt adunk a vendégeknek, miközben a munkavállalók megtartására is törekszünk.

Michelin-csillagok: nem Franciaország a nyerő 

Nagy meglepetés, de a háromcsillagos éttermek rangsorában nem Franciaország vezeti a világranglistát. Magyarországon egyelőre nincs ebben a kategóriában vendéglátóhely, sőt, öt helyett már csak négy csillagunk van.

Az éttermi vendéglátás az egyik legsérülékenyebb szolgáltatási szektor 

A fővárosban működő éttermi, mozgó vendéglátással foglakozó vállalkozások jól teljesítettek az elmúlt években, de jól látszanak a szektor alapvető problémái is – derül ki az OPTEN céginformációs szolgáltató statisztikáiból.

Csökkenő cégszám mellett növekvő árbevétel a vendéglátásban 

A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás iparágának ciklikussága kétségtelen, hiszen a nyári időszakban megduzzadnak a piac bevételei az ország adottságainak és az általa vonzott turistáknak köszönhetően. Nem volt ez másképp az elmúlt három év folyamán sem, derül ki a Bisnode elemzéséből, melyben a szezonalitást kiszűrve vizsgálta meg, hogy mi is mondható el az ágazat mutatóiról éves vonatkozásban.

Allergének: miről és hogyan kell tájékoztatni a vendéget? 

A vendéglátósokat törvény kötelezi arra, hogy az általuk felszolgált ételek és italok allergiát, intoleranciát okozó összetevőiről tájékoztassák a vendégeiket. De hogyan kell ezt megtenniük? A legfontosabb kérdésekre adunk most választ a NÉBIH által összeállított tájékoztató anyag segítségével!

Jön a digitális mekizés 

Októberben, a fővárosi Vörösvári úti étterem átalakításával kezdi meg hazai egységei „Jövő Élménye” koncepció szerinti átalakítását a McDonald’s. A vállalat áprilisban jelentette be, hogy már az idei évtől az „Experience of the Future” koncepció szerint, innovatív konyha- és kiszolgálási folyamtokkal, valamint interaktív digitális technológiával támogatott szolgáltatásokkal modernizálják a mekizés élményét. A Vörösvári úti egység átalakítását október és november folyamán négy további étterem megújítása követi, a tervek szerint pedig 2019 végére a hálózat valamennyi egysége az új koncepció szerint üzemel majd. A vállalat a friss éttermi élmény támogatására egy új „Vendégélmény Menedzser” pozíciót is létrehozott, amelyre a munkatársak kiválasztása már folyamatban van.

Nem segített a vendéglőknek az áfacsökkentés 

A vendéglők a kisebb áfával sem tudtak több étket eladni, igaz ugyan, hogy a 18 százalékosra csökkent áfa nem is nagyon látszódott meg az étlapokon. Az éttermeknek a június volt az első jó hónapja, a családok ekkor kezdtek el mélyebben beletúrni a zsebükbe.

Lehetnének tisztábbak is a balatoni hekkesek 

A balatoni halsütödék is nagyító alá kerültek a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) Szupermenta terméktesztjén. A tesztsorozat legújabb állomásán a nyár és a Balaton slágertermékének számító sült hekk vizsgálata zajlott.

Kétszámjegyű növekedés a szállodákban az első fél évben 

Az első fél évben kétszámjegyű növekedést értek el a magyarországi szállodák: a magyarországi hotelek összes bruttó forgalma 17,4 százalékkal, a budapestieké 19,9 százalékkal, a vidékieké 14,9 százalékkal múlta felül a tavalyit - derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) legfrissebb, MTI-hez eljuttatott elemzéséből.

Folytatódik a turizmus dinamikus növekedése 

Tovább folytatódik a turizmus dinamikus növekedése az év hátralévő részében, a nyári főszezon pedig az eddiginél is jobb eredményeket hozhat az MTI-nek nyilatkozó szakértők szerint.

Elmosódó határok a gasztroforradalomban 

Budapest belvárosában továbbra is tombol a gasztroforradalom, újabbnál újabb éttermek nyílnak. Bár a kínálat főként street food ételekből áll, mégis az árak és alapanyagok tekintetében gyakran a hamburgerek és egyéb finomságok már a fine dining kategóriába sorolhatók, hiszen a séfek gondosan kidolgozott stratégia alapján állítják össze az egyes menüket. Miért kattannak rá a street foodra annyira az emberek, melyik az első számú kedvenc étel és miben más a magyar fogyasztó az amerikaihoz képest? Többek között ezekre a kérdésekre adtak választ a Zing Burger és Tuning Burger alapítói.

Strandra mennek az ellenőrök 

Elkezdődtek a fogyasztóvédelmi ellenőrzések a nyári idegenforgalmi főszezonban, az idén a fesztiválokat, a kalandparkokat és a vidámparkokat vizsgálja kiemelten a fogyasztóvédelmi hatóság, a NÉBIH pedig a szezonális élelmiszereket és a vendéglátósokat ellenőrzi.

Az étlapon nem látszik az áfacsökkentés 

Habár január elsejétől jelentősen, 27 százalékról 18 százalékra csökkent a vendéglátás áfája, ez nem látszik, sőt inkább emelkedtek az árak az étlapokon.

Ezt várja a kormányzat a vendéglátósoktól 

Abban a kormány és a szakmai szervezetek is egyetértenek, hogy drámai a munkaerőhiány mértéke a vendéglátóiparban. Abban már megosztottabbak a vélemények, hogy mi segítene ezt megoldani. A tervezett kötelező szervizdíj a szakmai szervezetek szerint kikészítené a kisebb éttermeket, az áremelést nem bírná el a piac.

Idén nem várhatnak pünkösdig a SZÉP-kártyások 

Két héttel a lejárat előtt még mintegy 2,3 milliárd forint 2015-ös juttatás várt felhasználásra a Széchenyi Pihenőkártyákon - derült ki az MTI által megkérdezett kártyakibocsátók tájékoztatásából. Ennek megfelelően hajráznak a SZÉP-kártyások, az OTP bankosok naponta átlagosan mintegy 30 millió forintnyi juttatást költenek lejáró egyenlegükből.

A vendég fizetné ki a pincérek béremelését 

Kötelező szervizdíj bevezetését javasolja a szállodaszövetség. A 8-15%-os előírt borravaló fedezné a bérfejlesztést, ami nélkül nem lehet orvosolni a turizmus munkaerőhiányát. Bár a benyújtott adócsomagban nem szerepel, még az áfacsökkentésben is reménykedik a szervezet.

Álommeló? Étterem tesztelőket toboroz a Michelin 

Kevés vonzóbb dolgot tudnánk kitalálni hirtelen, mint utazgatni a világban, top-éttermekben enni és közben mindezért pénzt is kapni. De azért a Michelin Guide tesztelőinek élete sem fenékig tejfel.

A fürdők is akarják az éttermek kedvezményét 

A magyar fürdők nemzetközi versenyképességéhez elengedhetetlen a fürdőszolgáltatások áfájának csökkentése a jelenlegi 27 százalékról 18 százalékra a jövő évtől; az áfakulcs mérséklését a Magyar Fürdőszövetség - tagsága teljes támogatásával - kezdeményezte a kormánynál - mondta Czeglédi Gyula, a szövetség ügyvezető elnöke sajtótájékoztatón.

Nagy a pörgés és a lehetőség is a street food piacon 

Itthon is berobbant a street food, szinte minden sarkon kaphatók "egykezes" ételek. Annak jártunk utána, hogy mi a robbanásszerű növekedés oka, ami még a Gundel érdeklődését is felkeltette.

Se lenyelni, se kiköpni nem tudják a vendéglátósok az új áfát 

A vendéglátósok egyharmada ismeri csak az új áfakulcsot, alkalmazni pedig még ennél is jóval kevesebben tudják a Falatozz.hu portál felmérése szerint.

Ideje elkezdeni költeni! 

Több mint 4,2 milliárd forint idén május 31-én lejáró, 2015-ben kapott juttatás van még a Széchenyi Pihenőkártyákon - derült ki a kártyakibocsátók tájékoztatásából.

Jól működik a közösségi médiában? Mutassa meg! 

Március 31-ig nevezhetik a magyar hotelek és turisztikai szolgáltatást nyújtó szervezetek, vállalkozások legjobb közösségi média megoldásaikat a Tourism Social Media Awards versenyre.

Menekültekre és közmunkásokra vadásznak a vendéglátósok 

Több éve itt élő menekültek, nyugdíjból visszahívott korábbi dolgozók és közmunkások enyhíthetik a vendéglátóipar súlyos munkaerőhiányát a VIMOSZ főtitkára szerint. A külföldi elszívó hatás nem gyengül, belső piacról kell mozgósítani a tartalékokat.

Nemzeti fogások és medvekarom az utcán 

Soha nem volt ekkora a hazai street food választék. A food truck-ok nemcsak megszaporodtak, hanem néhány kocsi igazi ínyencségeket is kínál az utca népének. Nem csoda, hogy mesterszakácsokat ejt rabul a műfaj, hiszen az újhullámos street food minőségi, ízletes, gyors, és olyannyira változatos, hogy már kategorizálni is lehet. A legfőbb irányzatokról Vad-Horváth Zoltán, a hazai Street Food Egyesület vezetője számolt be.

A hoteleknek is fel kell készülniük a digitális nemzedékre 

További lassulást vár a vendéglátóiparban 2017-ben az EY Global Hospitality Insights elemzése. A jóslatot a gazdasági bizonytalanságra, a folyamatosan növekvő kínálatara és az ezzel párhuzamosan csökkenő keresletre alapozzák. Ez nagyjából a 2016-ban is tapasztalt trend folytatása. A siker kulcsa a digitális világban keresendő.

Megérné most éttermet nyitni 

A magyarok 14 százaléka szeretne a szomszédjába valamilyen vendéglátóipari egységet - derül ki a K&H: üzletet ide! legfrissebb adataiból. A programban részt vevők szerint 700 étteremre és 500 új cukrászdára lenne szükség országszerte.

Vendéglátás: adózhat másképp a leves és a főétel 

Számtalan gyakorlati probléma merült fel a vendéglátásban január elsejétől alkalmazható 18 százalékos áfával kapcsolatban. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal tájékoztató anyagának segítségével megpróbáljuk megválaszolni a leggyakrabban felmerülő kérdéseket.

Hat nyalánkság az idei áfaszabályokban 

A sokat emlegetett áfacsökkentés mellett az idei évre vonatkozó új áfaszabályokban találni néhány igazi érdekességet is. Tudta, hogy egyes esetekben az autó alvázszámát is be kell írnia az áfabevallásba? Vagy hogy a kávét 18, az ír kávét viszont csak 27 százalékos áfával lehet árusítani? Hogy a friss tej 5, míg az dobozos tej 27 százalékkal adózik? Összeszedtük a legérdekesebb szabályokat az új áfatörvényből.

Ha jó helyen eszünk, az esőerdőt is védjük 

A környezetvédelemhez is a gyomron át vezet az út. Ma már van mód arra, hogy ne csak jókat együnk, de a jövő generációinak környezetét is védjük. Azok a vendéglátóhelyek amelyek időben felismerik ennek a trendnek a fontosságát, hosszú távra biztosíthatják, hogy foglaltak legyenek az asztalaik.

Minden, amit tudni akart a vendéglátás áfájáról, csak félt megkérdezni 

Számtalan gyakorlati probléma merült fel a vendéglátásban január elsejétől alkalmazható 18 százalékos áfával kapcsolatban. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal tájékoztató anyagának segítségével megpróbáljuk megválaszolni a leggyakrabban felmerülő kérdéseket.

Egyre élesebb a verseny a magyar gyomorért 

Étteremben száz magyar közül tizennyolcan esznek hetenként legalább egyszer vagy többször. Száz fogyasztóból további tizenhárom havonta kétszer-háromszor étkezik otthonán kívül, tizenkettő pedig egyszer. Így a vendéglátóhelyek komoly versenyt támasztanak az élelmiszer-kiskereskedőknek és gyártóknak a fogyasztók „gyomor részesedéséért” és pénzéért folyó versenyben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen hatvanegy országban, köztük Magyarországon végzett felmérése.

Ez az áfacsökkentés nonszensz 

Ésszerűtlennek tartja az éttermi áfacsökkentést a Hír TV-nek nyilatkozó adószakértő. Angyal József szerint a Nemzeti Adó és Vámhivatal olyan mérlegelési irányelvet tett közzé, amelyből az derül ki: ha a vendéglátó egységek el akarják kerülni az esetleges büntetést, akkor jobban járnak, ha nem érvényesítik a kedvezményes, 18%-os kulcsot.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Rákkeltő fémeket találtak a Magyarországon jogszerűtlenül forgalmazott ízesített vape-ekben

Rákkeltő fémeket találtak a Magyarországon jogszerűtlenül forgalmazott ízesített vape-ekben 

A bizonytalan eredetű ízesített e-cigaretták rákkeltő és toxikus fémeket tartalmazhatnak.

Költségkímélés

Most többet kaphat a nyugdíjért

Most többet kaphat a nyugdíjért  

Milyen akciók vannak a biztosítóknál és a pénztáraknál azoknak, akik év végén indítanak nyugdíjcélú megtakarítást? Megnézték.

Adózás

Most vagy soha: 280 ezer forintot is visszakaphat az államtól

Most vagy soha: 280 ezer forintot is visszakaphat az államtól 

Már csak alig több mint két hét maradt az akár 280 ezer forintos adójóváírás megszerzésére. 

Klímablog

Jönnek az újrahasznosított autók

Jönnek az újrahasznosított autók  

Növelik az életciklusuk végére ért járművekből visszanyert anyagok újrahasznosításának arányát az EU-ban.

Társadalom

Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: megvannak a legjobb csapatok

Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: megvannak a legjobb csapatok 

Egy győri csapat nyerte meg a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! versenyt. Az ország minden pontjából érkeztek csapatok a pénzügyi tudatossági verseny döntőjére.

Infokom

Kitört a botrány: kitiltották a mesterséges intelligenciát a karácsonyi vásárból

Kitört a botrány: kitiltották a mesterséges intelligenciát a karácsonyi vásárból  

Nem lehet mesterséges intelligencia felhasználásával készített ajándéktárgyakat árulni a legnagyobb belfasti karácsonyi piacról.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo