Ha jó helyen eszünk, az esőerdőt is védjük

A környezetvédelemhez is a gyomron át vezet az út. Ma már van mód arra, hogy ne csak jókat együnk, de a jövő generációinak környezetét is védjük. Azok a vendéglátóhelyek amelyek időben felismerik ennek a trendnek a fontosságát, hosszú távra biztosíthatják, hogy foglaltak legyenek az asztalaik.

A Felelős Gasztrohősök Alapítvány 2012-es megalakulása óta közel 100 vendéglátóhelynek segített előnyt faragni a fenntartható működésből. Az éttermek, kávézók, bárok a Fenntartható Vendéglátóhely minősítés megszerzésével kommunikálhatják vendégeik felé környezetvédelmi elkötelezettségüket, és szerezhetnek új törzsvendégeket. „A minősített vendéglátóhelyeken évente körülbelül 1,5 millió ember fordul meg. Azzal, hogy a kritriumrendszerbe beépítettük a helyi alapanyagok, a bio termékek vagy éppen a húsmentes fogások kínálatát hozzájárulunk, hogy naponta több ezer embernek legyen lehetősége az egészségesebb és környezetbarátabb étkezésre” - mondta Boóc Judit, a civil szervezet munkatársa.

A minősítés kritériumai között olyan elvárások is szerepelnek, mint a pálmaolaj elhagyása, amelynek eredményeként évente 1,5 Gellért-hegy méretű esőerdőt mentenek meg a kivágástól a „zöld” éttermesek és étterembe látogatók. Helyben is van azonban mit tenni: a Gasztro Randi nevű eseménysorozat (amelyeken eddig 35 termelő és 60 vendéglátóhely képviselője ismerkedhetett meg egymással) célja, hogy minél több séf szerezze be alapanyagait közvetlenül hazai termelőktől.

„A közösségi médiában egyértelműen látszik, hogy a szezonális, helyi élelmiszer egyre forróbb téma. Elég rákeresni az “eatlocal” vagy a “farmtotable” hathtagekre az instagramon, és máris milliós számú fotót találunk a témában. Míg néhány éve elsősorban az egészséges étkezés volt a központban, ma már ez egyre inkább kiegészül a környezetvédelmi szempontokkal, hiszen az emberek tudják, hogy a kettő milyen szorosan összefügg.” - mondta Varga Judit, az Alapítvány igazgatója.

Üzletiesedő világmegváltás
A hatásbefektetők pontosan akarják látni, hogy mit kapnak a pénzükért, hány ember életére van pozitív hatással a vállalkozás vagy projekt, amibe fektetnek, és közben profitra is számítanak. A hatásbefektetők 2007 és 2015 között 40 milliárd dollárt invesztáltak világjobbító célokra, a hozam azonban még mindig kérdéses.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo