Hazánkban évente majdnem 5 milliárd csésze kávé fogy. Ebből több mint 1 milliárdot a háztartásokon kívül, tehát úton a munkába, az irodában, ebéd vagy vacsora közben vagy a munkanap végi lazításkor fogyasztunk el. Ez azt jelenti, hogy minden ötödik csészét valahol a városban isszuk meg, ami óriási lehetőség a vendéglátóegységek számára.
Sokat hallani arról, hogy az elmúlt pár évben egyfajta gasztroforradalom futott végig az országon. A legtöbb olyan étterem, amelyik kimagasló ételeket kínál, ma már kifogástalan borlappal is csábít. Az éttermek a boron kívül a széles választékú, gazdag kávémenü fejlesztésével is megkülönböztethetik magukat a versenytársaktól.
„Egy nemrég készített kutatásunk mutatja, hogy a kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége, több mint 80 százaléka keresi a jó minőségű kávét, ötödükkel pedig már az is előfordult, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet.
Sárközi Ákos, a Borkonyha Michelin-csillagos séfje is azt tapasztalja, hogy a minőségi kávékat egyre nagyobb figyelem övezi: szerinte ahol jobb éttermek nyílnak, a szakmában elismert, minőségre összpontosító séfekkel, ott egyre gyakrabban sommelier-kkel és baristákkal is találkozhatunk.
Sokan azt gondolják, az éttermek sikere a finom ételekben, profi kiszolgálásban és a helyiség hangulatában rejlik. Ma már azonban ennél is sokkal több kell: egy jó étteremnek nem csak finom ételekre és borokra, hanem kiváló kávéra is szüksége van.