Kétszámjegyű növekedés a szállodákban az első fél évben

Az első fél évben kétszámjegyű növekedést értek el a magyarországi szállodák: a magyarországi hotelek összes bruttó forgalma 17,4 százalékkal, a budapestieké 19,9 százalékkal, a vidékieké 14,9 százalékkal múlta felül a tavalyit - derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) legfrissebb, MTI-hez eljuttatott elemzéséből.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elemzés szerint a szállodák bruttó szobaárbevétele 104,57 milliárd forintra nőtt, a szállodák összes bruttó forgalma 179,13 milliárd forintra emelkedett. A budapesti szállodák az első fél évben 12 százalékkal magasabb, 58,8 milliárd forint bruttó szobaárbevételt, és 91,36 milliárd forint összes bruttó forgalmat értek el, ez utóbbi csaknem 20 százalékos növekedésnek felel meg. A balatoni régióban a szállodák mutatói szintén kétszámjegyű növekedést értek el: összes forgalom az első fél évben 13,1 százalékkal, a szobaárbevétel 13,8 százalékkal múlta felül a bázist.

Kép:sxc

A jelentés felhívta a figyelmet arra, hogy január és június között a szállodákban jelentkező összes vendégéjszaka 42,3 százaléka, a belföldi vendégéjszakák 10,6 százaléka, a külföldi vendégéjszakák 66,3 százaléka, az összes szállodai árbevétel 51 százaléka, szoba árbevétel 56,2 százaléka budapesti hotelekben realizálódott, miközben a szállodai kapacitás közel 33 százaléka volt Budapesten.

Január és június között a közép-kelet-európai régióban vizsgált 5 főváros - Bécs, Budapest, Prága Pozsony, Varsó - között Budapest az egy kiadható szobára jutó szobaárbevétel (REVPAR mutató) alapján 58,8 euróval a 3. helyet érte el Bécs és Prága mögött, Pozsony és Varsó előtt.

Az első félévben országos szinten a 3 csillagos hotelek teljesítménye javult a legnagyobb mértékben: ezeknél a bruttó REVPAR (6 689 forint) 22,9 százalékkal múlta felül a bázist.

Az első fél évben a belföldi vendégéjszakák 7,9 százalékkal, a külföldiek 12,7 százalékkal nőttek. A külföldi vendégszám növekedés főleg a Budapest iránti továbbra is jelentős keresletnövekedés eredménye a jelentés szerint.

A belföldi kereslet szempontjából fontos SZÉP-kártya forgalom a hazai szállodákban, az első félévben 7,538 milliárd forint volt, ami a bázisnál 11,3 százalékkal nagyobb. Ez a magyarországi hotelek 34,457 millió forint belföldi szállásdíj bevételének 21,9 százalékát tette ki.

Az első fél évben 8 szálloda nyílt meg 407 szobával, ebből 4 Budapesten.

Folytatódik a turizmus dinamikus növekedése
Tovább folytatódik a turizmus dinamikus növekedése az év hátralévő részében, a nyári főszezon pedig az eddiginél is jobb eredményeket hozhat az MTI-nek nyilatkozó szakértők szerint.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo