Kétszámjegyű növekedés a szállodákban az első fél évben

Az első fél évben kétszámjegyű növekedést értek el a magyarországi szállodák: a magyarországi hotelek összes bruttó forgalma 17,4 százalékkal, a budapestieké 19,9 százalékkal, a vidékieké 14,9 százalékkal múlta felül a tavalyit - derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) legfrissebb, MTI-hez eljuttatott elemzéséből.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elemzés szerint a szállodák bruttó szobaárbevétele 104,57 milliárd forintra nőtt, a szállodák összes bruttó forgalma 179,13 milliárd forintra emelkedett. A budapesti szállodák az első fél évben 12 százalékkal magasabb, 58,8 milliárd forint bruttó szobaárbevételt, és 91,36 milliárd forint összes bruttó forgalmat értek el, ez utóbbi csaknem 20 százalékos növekedésnek felel meg. A balatoni régióban a szállodák mutatói szintén kétszámjegyű növekedést értek el: összes forgalom az első fél évben 13,1 százalékkal, a szobaárbevétel 13,8 százalékkal múlta felül a bázist.

Kép:sxc

A jelentés felhívta a figyelmet arra, hogy január és június között a szállodákban jelentkező összes vendégéjszaka 42,3 százaléka, a belföldi vendégéjszakák 10,6 százaléka, a külföldi vendégéjszakák 66,3 százaléka, az összes szállodai árbevétel 51 százaléka, szoba árbevétel 56,2 százaléka budapesti hotelekben realizálódott, miközben a szállodai kapacitás közel 33 százaléka volt Budapesten.

Január és június között a közép-kelet-európai régióban vizsgált 5 főváros - Bécs, Budapest, Prága Pozsony, Varsó - között Budapest az egy kiadható szobára jutó szobaárbevétel (REVPAR mutató) alapján 58,8 euróval a 3. helyet érte el Bécs és Prága mögött, Pozsony és Varsó előtt.

Az első félévben országos szinten a 3 csillagos hotelek teljesítménye javult a legnagyobb mértékben: ezeknél a bruttó REVPAR (6 689 forint) 22,9 százalékkal múlta felül a bázist.

Az első fél évben a belföldi vendégéjszakák 7,9 százalékkal, a külföldiek 12,7 százalékkal nőttek. A külföldi vendégszám növekedés főleg a Budapest iránti továbbra is jelentős keresletnövekedés eredménye a jelentés szerint.

A belföldi kereslet szempontjából fontos SZÉP-kártya forgalom a hazai szállodákban, az első félévben 7,538 milliárd forint volt, ami a bázisnál 11,3 százalékkal nagyobb. Ez a magyarországi hotelek 34,457 millió forint belföldi szállásdíj bevételének 21,9 százalékát tette ki.

Az első fél évben 8 szálloda nyílt meg 407 szobával, ebből 4 Budapesten.

Folytatódik a turizmus dinamikus növekedése
Tovább folytatódik a turizmus dinamikus növekedése az év hátralévő részében, a nyári főszezon pedig az eddiginél is jobb eredményeket hozhat az MTI-nek nyilatkozó szakértők szerint.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo