E-kereskedelem cikkek


Online-ra vált az Ikea is

Online-ra vált az Ikea is 

A legnagyobb svéd bútoráruház is belép az online értékesítési piacra. A tesztüzem most indul, nyárra jön a következő lépés. A nagyoknak is fel kell vennie a tempót, a vásárlók online is élményt akarnak.
Nem ellenfelek már az online és fizikai boltok

Nem ellenfelek már az online és fizikai boltok 

A vásárlási szokások átalakulásának eredményeként a hagyományos kereskedők fokozatosan erősítik online jelenlétüket, míg az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleti egységeket nyitnak. A valóságos vs. virtuális boltok összevetés immár a múlté: a valóságos és virtuális boltok szimbiózisa sokkal helytállóbb - a Nielseng globális felmérése szerint.
A válság óta nem volt ekkora gond a divariparban

A válság óta nem volt ekkora gond a divariparban 

Az e-kereskedelem térnyerése a legnagyobb kereskedelmi cégeknek is komoly fejtörést okoz. Butik helyett Amazon, ruhák helyett tech-cuccok és élmények. És ez még csak a kezdet.
A 10 legfontosabb trend, amit követni kell a sikeres webáruházhoz

A 10 legfontosabb trend, amit követni kell a sikeres webáruházhoz 

Az online kereskedelem már korántsem a munkanélküliek megmentője. Hatalmas a verseny, és nőnek a vásárlói elvárások is. Ha valódi sikert akarunk elérni, muszáj a trendeknek megfelelően folyamatosan fejleszteni. Zajdó Csaba, a Webshop-experts ügyvezető igazgatója a legfontosabbakat osztotta meg a Piac & Profit konferenciáján.
Idén is az online a nagy lehetőség a kereskedőknek

Idén is az online a nagy lehetőség a kereskedőknek 

Magyarországon az online költések volumene 10 százalékkal nő 2017-ben, a külföldi webshopokból pedig várhatóan 19 százalékkal emelkedik a rendelések értéke az Ipsos előrejelzése szerint.
Webkereskedelmi tippek egy sikeres sorozatvállalkozótól

Webkereskedelmi tippek egy sikeres sorozatvállalkozótól 

Eddig tartott, hogy a magyar vásárlókat elsősorban hazai webshopok szolgálták ki. Hamarosan letarolják a piacokat az óriásvállalatok, de még fel lehet ülni a vonatra, és itthonról is lehet páneurópai webshopot építeni – véli a sikeres e-vállalkozó, Valner Szabolcs, a Vatera és a NetRisk korábbi tulajdonosa.
Több lóra tesznek a nagyok a túléléshez

Több lóra tesznek a nagyok a túléléshez 

A technológiai fejlődés villámgyors. Úgy száguld, hogy a nagyvállalatok sem tudják eldönteni, melyik megoldásba fektessenek, így többfelé próbálkoznak, hátha valamelyik befut. Nem ágazatokban kell gondolkodni, mert azok nem jellemzik kellőképpen a termelési folyamatokat. A termékfunkció számít és az, hogy találkozik-e a vevő igényeivel .Szakkifejezés is van már erre. Platformagnosztikus cégeknek hívják az ilyeneket. Nekik van esélyük a fennmaradásra.
Erősen sikerült a szezon rajt

Erősen sikerült a szezon rajt 

Idén minden eddiginél koncentráltabban indult az ünnepi szezon az e-kereskedelemben: a webáruházak 54%-a készült akciókkal a múlt heti Fekete Péntekre. Az óriási láznak pedig úgy tűnik meg is lesz a hatása: a kereskedők 18%-os bővülést várnak az idei ünnepi szezontól – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.
Idén sem sajnáljuk a pénzt karácsonyra

Idén sem sajnáljuk a pénzt karácsonyra 

Az online kereskedelem térnyerését mi sem mutatja jobban, hogy az internetezők karácsonyi ajándékaikat már elsősorban webáruházakból rendelik. A tavalyi évhez képest idén 12 százalékkal több ajándék kerülhet a webáruházak „polcairól” a karácsonyfa alá.
A magyarok is ráharaptak a Black Fridayre

A magyarok is ráharaptak a Black Fridayre 

Egyre nő a magyar online kiskereskedelemben a Black Friday jelentősége. Bár csak néhány éve gyűrűzött be hazánkba az amerikai szokás, népszerűségét jól mutatják a Google-keresések növekvő számai, valamint a gomba módjára szaporodó, különleges hazai Black Friday akciók.

Idén nem megyünk boltba az ajándékokért? 

Az online kereskedelem térnyerését mi sem mutatja jobban, hogy az internetezők karácsonyi ajándékaikat már elsősorban webáruházakból rendelik. A tavalyi évhez képest idén 12 százalékkal több ajándék kerülhet a webáruházak „polcairól” a karácsonyfa alá.

8 tipp, hogy jól jöjjünk ki a karácsonyi hajrából 

A karácsony előtti időszakot minden online kereskedőnek maximálisan ki kell használnia. Ahhoz, hogy a roham ne katasztrófa, hanem örömünnep legyen, fel kell készülni! Van 8 tippünk, hogy járassa csúcsra a karácsonyi szezont.

Kínában az online eladáshoz is jelen kell lenni 

Kína a világ legnagyobb e-piaca, vonzó is a magyar cégeknek. De nem sokat ér az itt megszerzett tudás. Az online sikerekhez is fontos a személyes jelenlét, és tudni kell, mik azok a nekünk talán észrevehetetlen apróságok, amin bukhat az üzlet.

Mindent felülír a mobil 

Magyarországon is átalakul a kereskedelem annak következtében, hogy a fogyasztók egyre több célra használják mobilkészülékeiket. Többek között ezt tárja fel a Nielsen globális felmérése a mobil eszközök térhódításáról, amivel világszerte megváltoztatják a kereskedelmet, vásárlástól a fizetés lebonyolításáig.

Ideje odafigyelni a mobilra 

Fordulat az e-kereskedelemben: a Criteo kutatási eredményei szerint hamarosan több vásárlás történik mobilon, mint asztali gépen. Az e-kereskedelmi vállalatok számára itt az idő, hogy még inkább a mobil üzletágra fókuszáljanak.

Ettől döglik a légy a neten 

A jövőben talán már meg sem kell rendelnie a vevőnek a termékeket ahhoz, hogy leszállítsunk - az okoseszközök intézik majd a dolgot. Egyelőre viszont a jó sztorik mellett a jó akciók és a gyors szállítás az, ami hoz a konyhára. Az internetes vásárlás napja apropóján lássuk a legforróbb online kereskedelmi trendeket!

Nő a webáruházak forgalma, pedig nem lépik át a határt 

A magyarországi webáruházak 77 százalékának nőtt a forgalma tavaly, és csak 4 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről - derült ki a webáruházak fejlesztésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, kilencedik alkalommal elvégzett felméréséből.

Már lenyomta a mobil a netet - de nem nálunk 

A világ másik felén már többségben vannak az okostelefonon vásárlók a hagyományos netes költéshez képest. Mifelénk még van hova fejlődni, de csak idő kérdése, hogy átbillenjen az arány.

Az igazság a spamről 

Június 23. a spam, azaz a kéretlen levelek ellen fellépő világnap. Mindannyian naponta kapunk zavaró hirdetéseket és ajánlatokat e-mail fiókunkba, mégis néha nehéz eldönteni, hogy ezek jogszerűek-e és egyáltalán van-e különbség a spam és kéretlen levél között? A válaszok megtalálásban dr. Horváth Katalin, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda e-kereskedelemmel foglalkozó partner ügyvédje volt segítségünkre.

A logisztikának is szárnyakat ad az e-kereskedelem 

Az online kereskedelem meredek fejlődése az ipari logisztikai szegmensnek is szárnyakat ad, a fellendülés hatására több webshop üzemeltető évente ötven százalékkal is bővíti az általa bérelt raktárhelyiségeket.

Nagyon fut az online szekér 

A magyar online kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években dinamikus növekedést produkált, nem volt ez másképp a tavalyi évben sem. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma először szárnyalta túl az eddig lélektaninak számító 300 milliárd forintos határt, elérve a 319 milliárd forintot. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1%-a, így elmondható, hogy minden 25. forint online került elköltésre tavaly – derült ki az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatásából.

Tíz webshop harap a legnagyobbat az online tortából 

Egyre jobban koncentrálódik az e-kereskedelmi piac Magyarországon, jelenleg a tíz legnagyobb szereplő a teljes online kiskereskedelmi forgalom harmadát adja. Ez nem azt jelenti, hogy nincs növekedési lehetőség: a teljes online piac 16 százalékkal bővül és most már a mindennapi élelmiszerek rendelése is növekedésnek indult.

15 millió csomag megy át a futárok kezén 

Még mindig szeretik a magyarok a személyes átvételt az online vásárlás esetén, de a kép lassan változni kezd. 2015 során már nemcsak volumenében, hanem arányaiban is nőni tudott a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor.

Még egy papírtól megszabadulhatunk 

A cunamiként érkező technológiai változásokból a kereskedelem sem maradhat ki. A webes értékesítés már szinte alap, már a mobilvásárlás sem nagyon kérdés. De a technológia még az olyan egyszerű dolgokat is átalakíthatja, mint egy sima blokk.

Tízszeres növekedés egyetlen év alatt 

2015-ben 300 milliárd forint fölé emelkedhetett a hazai elektronikus kiskereskedelem B2C forgalma a SzEK.org eNET kutatásain alapuló becslése szerint. A magyarországi internetes kereskedelem követi a nemzetközi trendeket, az amerikai és európai piac mellett itthon is folyamatos a növekedés.

Fontos változás a netes kereskedőknek! 

Február 15-től a gyakorlatban is elindult a fogyasztói panaszok hatékony, elektronikus kezelésére létrehozott online vitarendezési platform (OVR). Az Európai Bizottság által működtetett online platform a mindennapos üzleti gyakorlat szempontjából is hozott lényeges jogi változásokat”– tájékoztat Torsten Braner, a Taylor Wessing e|n|w|c ügyvédi iroda jogásza.

A krémek is a Facebookra mennek 

A kozmetikai ipar sem vonhatja ki magát az általános kereskedelmi trendek alól - vagyis az online értékesítés növelésén belül a mobilra és a közösségi oldalas marketingre kell koncentrálni a sikerhez.

Ön is érzi már a karácsonyi szezont? 

Sikeresnek bizonyult az idei Internetes Vásárlás Napja (DotcommerceDay) a résztvevő e-kereskedők számára. A november első péntekjén lezajlott, ötödik alkalommal megrendezett egynapos e-commerce óriáspromócióban és iparági összefogásban több száz webáruház kínált valamilyen különleges kedvezményt, és könyvelt el kiugró forgalmat. Sőt, többeknek ez az év legerősebb napja, megelőzve a karácsonyt is.

Nem szabad kihagyni a bankkártyás fizetést 

Szinte sehol sincs akkora zűrzavar a fejekben, mint az online fizetési lehetőségek területén, és azon belül konkrétan a bankkártyás fizetésnél. Ezért szakértő partnerünk cikkében igyekszik bemutatni a bankkártyás fizetés előnyeit egy webshop esetén.

A net vihet vevőket a boltokba 

A digiális világ már nem a jövő, a kereskedőknek pedig fel kell készülniük azokra a vásárlókra, akik le se teszik a kezükből az okostelefont. Az online térhódítása azonban nem veszély, hanem lehetőség is lehet a fizikai boltok számára – erre épít a többcsatornás (multi channel) értékesítés és marketing.

Rakétaként száguld a magyar e-kereskedelem 

Az európai átlagnál jelentősen magasabb növekedést produkál a magyar e-kereskedelmi szektor, és még bőven van hová növekednie, de hamarosan felzárkózhat az európai középmezőnyhöz - közölte a SzEK.org.

A vásárlók szívének kulcsa: a logisztika 

Idén várhatóan lassul az új vásárlók belépése az online kiskereskedelembe, ezért a forgalom növeléséhez a fogyasztók aktivitásának növelésére lesz szükség a webshopoknál – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből.

Itt van a vasárnapi boltzár pozitív hatása 

Ismét kiváló évet zártak a hazai e-kereskedők. Minden korábbi várakozásnál magasabb, 273 milliárd forintos nettó forgalom realizálódott a magyarországi e-kiskereskedelmi szektorban 2014-ben. Ez a teljes kiskereskedelmi forgalom 3,7 százaléka – derült ki az eNET Internetkutató Kft. friss kutatásából. Az online kereskedők több fogyasztót tudnak elcsábítani a vasárnapi zárva tartás miatt.

Az online piacterek öt végzetes buktatója 

Mitől mehet csődbe egy webáruház? Szakértő partnerünk segítségével összefoglaltuk azokat a legfőbb hibákat, melyek bármilyen webáruházat sikertelenségre ítélhetnek függetlenül attól, hogy éppen milyen termékeket kínálnak a látogatóik számára.

Van amiben verjük a szomszédokat 

Erőteljesen emelkedik az online bevásárlások aránya Magyarországon: 2014-ben már csaknem a háztartások negyede vásárolt legalább egy alkalommal napi fogyasztási cikket interneten. E-kereskedelemben tehát verjük a szomszédokat.

Brüsszel is nyomja az e-kereskedelmet 

Három pillérből és azon belül is tizenhat kezdeményezésből álló stratégiát jelentett be az Európai Bizottság a digitális közös piac megteremtése érdekében.

Aki online vásárol, elvárja a rugalmasságot 

Az online vásárlók alternatív kiszállítási helyszíneket és több fizetési lehetőséget keresnek. A mobilkészülékek a többcsatornás vásárlás legfőbb katalizátorai, de a kereskedőknek foglalkozniuk kell a technológiai korlátokkal.

A szállítási díjakat drágállják az online vásárlók 

A rendszeresen netezők vásárlásra is előszeretettel használják a világhálót: 81 százalékuk legalább egyszer vásárolt online az elmúlt évben. A netes vásárlók többsége már nem utasítja el a bankkártyás fizetést, és hogy a legtöbbször a magas szállítási díjak miatt állnak el vételi szándékuktól.

Összezavarodtak az online kereskedők a vasárnapi zárvatartás szabálya miatt 

Konzultációt kezdeményezett a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org) a Nemzetgazdasági Minisztériummal, melynek célja egységes és helyes jogértelmezés kialakítása a vasárnapi üzlet zárvatartással kapcsolatban. Véleményük szerint ugyanis a jogszabály szövegéből nem következik a vasárnapi kiszállítás tilalma.

Újabb szolgáltatásokat ér utol a 27%-os áfa 

2015-től már nem éri meg az elektronikus szolgáltatást nyújtó vállalatoknak alacsony áfakulcsot biztosító uniós országba költözniük, hiszen januártól a B2C tranzakciók után is az igénybe vevő lakóhelyén érvényes forgalmi adót kell majd megfizetniük. Csak a költségvetés jár jól, se a felhasználók, se a vállalkozások.

Ez még nem forradalom 

Még mindig várat magára az e-kereskedelem igazi felfutása - legalábbis ez egy friss kutatás tanulsága. A fogyasztók túlnyomó többsége ugyanis még mindig csak alkalomszerűen, havonta egyszer-kétszer vásárol az interneten, mert szeretné élőben is megtapogatni a terméket.

Van még szufla az e-kereskedelemben 

Egyelőre csak 3 százalék az online csatornák aránya a hazai kiskereskedelmi értékesítésben, szemben az ausztriai 9 százalékkal. A bővülés azonban évek óta meghaladja a hagyományos boltok forgalom-növekedését, és ez a trend a jövőben is kitart.

Közelebb hozza az ügyfeleket a technológia 

A menedzserek túlnyomó többsége szeretné közelebb tudni magát az ügyfelekhez: 87 százalékuk a következő 2-5 évben a korábbinál lényegesen intenzívebb együttműködést akar kialakítani velük. keresik, de nem találják a hangot a marketingesekkel.

Ha van idő visszakozni, többen mernek neten vásárolni 

Az első negyedévben összesen 27 milliárd forintos forgalmat bonyolított le az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora Magyarországon. Az internetes vásárlás fejlődése évek óta töretlen, a vásárlói elégedettség növelése, a felhasználói élmény erősítése, valamint a bizalom kiépítése központi kérdéssé vált. A június 13-án hatályba lépett e-kereskedelmi törvény alapján a vásárló elállási joga 8-ról 14 napra emelkedett online vásárlás esetén, ami tovább erősítheti a bizalmat a webáruházak iránt.

Megváltozik a világ sok kereskedőnek 

2014. június 13-tól minden uniós tagállam köteles alkalmazni a fogyasztói jogokról szóló uniós irányelv szabályait. Az irányelv alkalmazása érdekében elfogadott új magyar jogszabály jelentős változást hoz, amit követniük kell a cégeknek.

A netet választjuk, ha lehet 

Az elmúlt év során nőtt a webshopok forgalma, nőtt a vásárlók száma, és az átlagos kosárérték is növekedett kismértékben az Olcsóbbat.hu és az UNAS partnerei körében. Nőtt a mobilról vásárlók aránya, folyamatos a fejlődés a hazai e-kereskedelemben.

Nem megy még az adatvédelem a webshopoknak 

Adatvédelmi Kommandót tartott a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ). A razzia célpontjai azok a webes felületek, melyekkel az online környezetben böngészők, vásárlók gyakran találkoznak. Az Adatvédelmi Kommandó keretében vizsgált területek együttes átlageredménye alapján a 22 vizsgált webshop alulról közelít a legalapvetőbb adatvédelmi elvárásokhoz.

A mezőgazdaságban is terjed az e-biznisz 

Egyre nagyobb az érdeklődés az internetes kereskedelem iránt a mezőgazdaságban, hiszen - a más termékek esetében már jól megszokott - előnyökkel jár az ágazat szereplői számára is.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Pénzszerzés

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban 

Január elsejével lép hatályba a kedvezményes adózású lakhatási támogatási rendszer.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB  

Az MNB 250 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Banus Port Zrt.-re.

Klímablog

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra  

4200 cég igényelt forrást összesen 5005 tisztán elektromos hajtású személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez.

Gazdaság

Magyarország legdrágább utcái

Magyarország legdrágább utcái  

Éveken át budapesti közterületek álltak az első helyen a legdrágább lakóingatlanok listáján.

Infokom

Nem kell félni a mesterséges intelligenciától?

Nem kell félni a mesterséges intelligenciától? 

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia munkahelyi hatását.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo