hirdetés

Rakétaként száguld a magyar e-kereskedelem

Az európai átlagnál jelentősen magasabb növekedést produkál a magyar e-kereskedelmi szektor, és még bőven van hová növekednie, de hamarosan felzárkózhat az európai középmezőnyhöz - közölte a SzEK.org.
hirdetés

Kép: Pixabay

Az európai e-kereskedelmi szektor 2014-ben is sikeres évet zárt. Azonban míg az európai átlagértékek most már lassuló növekedést mutatnak, a magyar e-kereskedelem növekedési száma az európai kontinens országai közül kiemelkedően magas értéket mutat és soha nem látott progresszív növekedési tempót vetít előre a következő 2-3 évre. Az Ecommerce Europe adatai szerint az európai e-kereskedelmi szektor forgalma elérte a 126.000 milliárd forintot (423 milliárd eurót), az eNet adatai szerint a magyar e-kereskedelem forgalma tavaly 273 milliárd forintot (kevesebb, mint egymilliárd eurót) tett ki.

Wijnand Jongen az Ecommerce Europe elnöke szerint jó látni, hogy az európai e-kereskedelem ilyen jól teljesít. Világszinten az európai e-kereskedelmi piac szilárdan tartja a második helyét és csak az ázsiai piac előzi meg, mely első helyezését a még mindig kiaknázatlan kínai e-kereskedelmi szektornak köszönheti. A 2015-ös előrejelzések azt mutatják, hogy az európai e-kereskedelmi forgalom 12,5 százalékkal fog növekedni és ez azt jelenti, hogy tovább növeli előnyét a harmadik helyezett észak-amerikai régióval szemben - közölte a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org.)

Ormós Zoltán, a SzEK.org elnöke azt emelte ki, hogy a magyar e-kereskedelem úgy tűnik, hogy hármas sebességbe kapcsolt és a két számjegyű növekedés (26%) gyorsíthatja a magyar piac felzárkózását az európai középmezőnyhöz.

Míg az e-kereskedelemben jelentős fellendülés tapasztalható Európában, addig a teljes gazdaság csak tavaly kezdte visszanyerni a válság előtti növekedési ütemét: az összeurópai GDP csak 1,6%-kal nőtt 2014-ben.  Az európai GDP-n belül egyre jelentősebb arányt képvisel az e-kereskedelmi szektor: míg az arányszám 2009-ben 1,27% volt, 2014-re már ez a szám 2,45%-ra nőtt. Az előrejelzések szerint az e-kereskedelem részaránya 2020-ra már a 6 százalékos mértéket is elérheti.

A vásárlók szívének kulcsa: a logisztika
Idén várhatóan lassul az új vásárlók belépése az online kiskereskedelembe, ezért a forgalom növeléséhez a fogyasztók aktivitásának növelésére lesz szükség a webshopoknál – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből.
Vannak más jelzőszámok is, melyek szintén az e-kereskedelem szárnyalását mutatják: 2014-ben már 715 millió B2C weboldal létezett és 4 milliárd internetes kereskedelemben vásárolt csomagot küldtek ki a vevőknek. Az e-kereskedelmi szektor által közvetve vagy közvetlenül létrehozott európai munkahelyek számát közel 2,5 millióra becsülik.

Az Egyesült Királyság a legnagyobb e-kereskedelmi piac Európában

Az Egyesült Királyság továbbra is őrzi vezető helyét a európai e-kereskedelmi piacok között: 14,7 százalékos növekedése azt jelenti, hogy 2014-ben 38.100 milliárd forint (127 milliárd euró) forgalmat bonyolított le. Összehasonlításképpen a német piac növekedése csak 12,3% volt és 21.300 milliárd forint (71 milliárd euró) forgalmat bonyolított le, míg a francia piac növekedése 11,2%, míg mérete 16.800 milliárd forint (56,8 milliárd euró) volt 2014-ben.

A legnagyobb növekedési számokat a volt szocialista országok produkálták: mind az orosz, mind a magyar e-kereskedelmi szektor növekedése majdnem elérte a 26 százalékos mértéket. Az orosz piac mérete 5.640 milliárd forint (18,8 milliárd euró) volt, míg a magyar e-kereskedelmi piac 273 milliárd forint (0,91 milliárd euró) forgalmat bonyolított le.

Betelt az internet?
Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődött az internetes kereskedelem Magyarországon és a világban is, de szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a webshopok aranykorának lassan vége szakad. Ám ez nem jelenti azt, hogy az online felület nem marad fontos csatorna az értékesítésben. Sőt!
hirdetés

Véleményvezér

97 százalékról szinte nullára csökkentette orosz gázfüggőségét Csehország

97 százalékról szinte nullára csökkentette orosz gázfüggőségét Csehország

Csehországnak sikerült, ami Magyarországnak állítólag lehetetlen.
A csirkemell ársapkáján buknak a legnagyobbat a kereskedők

A csirkemell ársapkáján buknak a legnagyobbat a kereskedők

Már a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) is azt javasolja, hogy szűnjön meg az árstop.
Élelmiszer magánimport indult nyugatról, a sláger az ott jóval olcsóbb sajt

Élelmiszer magánimport indult nyugatról, a sláger az ott jóval olcsóbb sajt

Elsősorban a tartós élelmiszer és a vegyiáru az, amit ma már jóval olcsóbban lehet megvásárolni nyugaton, mint nálunk.
Erősödik a nemzeti valuta és nő a tanárok fizetése a közelben

Erősödik a nemzeti valuta és nő a tanárok fizetése a közelben

Úgy néz ki a csehek pont fordítva csinálnak mindent, mint mi, pedig a szankciós politika őket ugyanúgy érinti, mint minket.
Megfenyegették Hadházy Ákost

Megfenyegették Hadházy Ákost

A falusi szálláshely pályázatból kastélyt építő fideszes polgármester megfenyegette Hadházy Ákos független országgyűlési képviselőt.
Hogyan soroznak az ukránok?

Hogyan soroznak az ukránok?

A rém és álhírek minden háborúnak természetes velejárói. Ezek között kiigazodni viszont fontos egy végzetes konfliktus idején.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo