Van amiben verjük a szomszédokat

Erőteljesen emelkedik az online bevásárlások aránya Magyarországon: 2014-ben már csaknem a háztartások negyede vásárolt legalább egy alkalommal napi fogyasztási cikket interneten. E-kereskedelemben tehát verjük a szomszédokat.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

Dinamikusan nő az online bevásárlások száma Magyarországon: míg 2012-ben a magyar háztartásoknak mindössze 2 százaléka vásárolt napi fogyasztási cikkeket online is, addig 2014-ben már 23 százalékuk. A vásárlók többet is költenek a virtuális térben egy bevásárlás alkalmával, mint az üzletekben: az átlagos online bevásárlókosár mérete háromszorosa az „offline” kosárénak.

(Az e-kereskedelmet Brüsszel is "nyomja".)

A legkeresettebb termékek a netes vásárlásnál a kozmetikumok, az állateledelek és az ásványvíz, de egyre többen szerzik be online a frissárut, tejtermékeket is. Az ismertebb márkákat még mindig szívesen választják, de egyre kelendőbbek a saját márkás termékek is – mondta el dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója, a Budapesti Gazdasági Főiskola docense. Bár továbbra is az ismert, megbízhatóbbnak tartott brandeket keresik a hazai vásárlók, erőteljesen nő a bizalmuk a saját márkás termékek iránt is. Míg 2013-ban csupán az online vásárlások 5%-át tették ki a saját márkás termékek, 2014-re 12%-ra nőtt az arányuk a vásárlói kosarakban.

„A visegrádi országok közül hazánkban a legmagasabb (1%) az online vásárlások aránya a napi fogyasztási cikk kereskedelemben; Csehországban 0,8%, Lengyelországban 0,6%, Szlovákiában pedig 0,4% a netes bevásárlások aránya. Eltérés mutatkozik továbbá a bevásárlások időbeni megoszlását illetően is. Míg Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban főként pénteken és szombaton emelkedik meg az online bevásárlások száma, addig hazánkban hétfőn vásárolnak a legtöbben interneten keresztül” – tette hozzá dr. Kozák Ákos.

Tényleg robbanás előtt az e-kereskedelem
Még mindig a magyar fogyasztók több mint fele egyáltalán nem vásárol online, ezért jelentős növekedési potenciál van az e-kereskedelem előtt, méghozzá az élelmiszer-értékesítésben jöhet nagy fellendülés.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo