E-kereskedelem cikkek


Betelt az internet?

Betelt az internet? 

Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődött az internetes kereskedelem Magyarországon és a világban is, de szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a webshopok aranykorának lassan vége szakad. Ám ez nem jelenti azt, hogy az online felület nem marad fontos csatorna az értékesítésben. Sőt!
Teljes e-ügyintézést ígérnek 2018-ra

Teljes e-ügyintézést ígérnek 2018-ra 

A 2016-ra egységessé váló kormányzati IT-háttér lehetővé teszi, hogy 2018-ra az állampolgárok és a vállalkozások minden közigazgatási ügyüket teljes egészében elektronikusan intézhessék - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
Nem kell boltbezárási hullámra számítani

Nem kell boltbezárási hullámra számítani 

Egy holland kutatás szerint az e-kereskedelem annyira fejlődik, hogy sorban zárnak be miatta a hagyományos kereskedők, és "rövid időn" belül a kiskereskedelmi egységek akár negyede is megszűnhet. Az igazság pont az ellenkezője Kis Ervin Egon a SzEK.org elnöke szerint: az e-kereskedelem a hagyományos kereskedelmet is serkenti!
Soha nincs túl késő az e-bizniszhez!

Soha nincs túl késő az e-bizniszhez! 

A kis- és közepes vállalkozások túlnyomó része még az internet térnyerése előtt alakult. Többségük máig nincs jelen az online térben, nem használ online marketing eszközöket, azonban az erősödő konkurensek hatására egyre többen kerülnek lépéskényszerbe. Vajon felvehetik a versenyt a hagyományosnak tekinthető vállalkozások az interneten?
Már az online fizetéstől sem ódzkodnak a játékvásárlók

Már az online fizetéstől sem ódzkodnak a játékvásárlók 

A játékforgalmazói piacon egyre nagyobb szeletet hasít ki az online értékesítés. Már az online fizetéstől sem ódzkodnak a vevők, a karácsonyi szezonban például közel másfélszeresére nőtt a bankkártyás fizetések száma.
Retrotraktort és lovat vennénk az interneten?

Retrotraktort és lovat vennénk az interneten? 

A 2013-as trendeket nézve azt hinnénk, hogy az apróhirdetési oldalakon is a számítástechnikai cikkek és az okostelefonok iránt érdeklődtek a leginkább, pedig nem! Meglepő, de a Jófogás.hu keresési statisztikái szerint a tavalyi évben Simson motorra, kerékpárra, babakocsira és fehérorosz traktorra vágytak a legtöbben, sőt előkelő helyen szerepeltek a lovak is.
Kicsi is, lassú is még, de ez a jövő

Kicsi is, lassú is még, de ez a jövő 

Még mindig le vagyunk maradva az e-kereskedelem elterjedtségében a régió más országaihoz képest. Csehországban kétszer, Lengyelországban tízszer annyi webáruház van mint nálunk.
Karácsonykor is megy a trükközés

Karácsonykor is megy a trükközés 

A karácsonyi vásárlást egyre többen kezdik az interneten. Idén a vásárlók kétharmada 30.000 Ft alatt fog költeni. A legtöbben a neten néznek utána egy-egy termék tulajdonságainak és árainak. A nők több ajándékot vesznek, lassabban és megfontoltabban.
Karácsonykor nagyot szakíthatnak a webshopok

Karácsonykor nagyot szakíthatnak a webshopok 

Az online üzletekben is megkezdődött az ünnepek előtti nagy hajrá: az Egyesült Államokban a karácsonyi bevásárlást megnyitó hálaadás és „fekete péntek” alkalmával az internetes vásárlások csaknem 3 milliárd dollárt tettek ki, hazánkban pedig 46 milliárd forintos forgalmat jósolnak a szakértők decemberre.
Karácsonyra akcióznak a webshopok

Karácsonyra akcióznak a webshopok 

A legnagyobb hazai e-kereskedők részvételével közös kedvezményrendszert indított a SzEK.org. Az öt héten át tartó „Vedd a neten!” akcióban résztvevő webshopok bár-melyikében vásárolva, ha bankkártyával fizetünk, jelentős kedvezményekre jogosító utalványokat kapunk, amelyeket valamely másik partnernél válthatunk be – online és azonnal.

Pénz a kirakatban 

Megjelent a Piac&Profit szeptemberi száma, benne az ingyenes Energia Trend magazinnal. Az innovatív, az új utakat kereső vállalkozók elengedhetetlen üzlettársa, a Piac&Profit ebben a hónapban is sok hasznos információval, sikertörténetekkel segít sikerre vinni vállalkozását.

Hogyan nyissunk webáruházat – útmutató 5 egyszerű lépésben 

Az internetes értékesítés előnyeiről valószínűleg már mindenki hallott, nem könnyű viszont konkrét segítséget kapni a megvalósításhoz. Ebben próbálunk most segíteni. A Piac&Profit szakértője 5 pontban összefoglalta egy webáruház indításának legfontosabb lépéseit.

Szigorúbb szabályok várnak a webáruházakra 

Változnak a távkereskedelem jogszabályai, decembertől szigorúbb szabályozás vár a webáruház-üzemeltetőkre, többek között a vevő 14 napig állhat el a szerződéstől és jóvá kell hagynia az ellenértéket is.

Így hirdessen az interneten! 

Az internet korában szempillantás alatt eladhatunk és vásárolhatunk gyakorlatilag bármit. Ám nagyon nem mindegy, hogyan hirdetjük meg az eladandó holmikat. A használható praktikákról Dobra Péter, az Aprod.hu apróhirdetési üzletág igazgatója rántotta le a leplet.

Túl sok a csaló webshop 

A tisztességesen adózó webkereskedők részéről jogos igényként, az adóhatóság részéről – a negatív tapasztalatok miatt – szükséges feladatként merül fel az e-kereskedelem fokozott ellenőrzése. Az internet világában sok vállalkozás úgy véli, kibújhat a közteherviselés alól, ha adóköteles tevékenységét a világhálón keresztül bonyolítja. Ezzel pedig nemcsak a büdzsének, de a jogkövető kereskedőknek is kárt okoznak.

Mégsem csak az online felé vezet az út a kereskedelemben? 

Jelentős változásokat indíthat el a hazai e-kereskedelemi gyakorlatban, a magyar kuponos piac felét magáénak tudó Kupon Világ és a könyvpiac egyik meghatározó márkájaként számon tartott Libri közötti új megállapodás. Az offline fizetési módot támogató stratégiai megállapodás eredményeként a kuponos oldal vásárlói számára elmosódik az online és offline közötti határvonal.

Mitől bízik meg bennünk egy vásárló? 

Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártya adatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban? Szakértőnk tippeket ad a probléma megoldásához.

Hogyan lehet még több online vásárlónk? 

Mit tegyünk, ha már rátalálnak a weboldalunkra a látogatók, hogyan és mivel vehetjük rá a látogatóinkat a vásárlásra, rendelésre vagy a kapcsolatfelvételre? A Piac&Profit szakértője tippeket ad a vásárlási kedv növelésére.

A sikersztorik sem győzik meg a kkv-kat a webes értékesítés előnyeiről 

Az online kereskedelem töretlen élénkülése ellenére mindössze a hazai kkv-k 16%-a rendelkezik webáruházzal, pedig az online értékesítési csatorna bevezetése révén akár meg is sokszorozódhat a vállalat bevétele – derül ki a rEVOLUTION Software saját, nagymintás kutatásából.

A jó felhasználói élmény csodaszerei 

Bármilyen eszköz használata közben, miközben kihasználjuk funkcionalitását, vagy éppen morgolódunk sutaságán egy élményt élünk át. Érzéseket vált ki a belőlünk. Ha jól tervezték, örömöt, ha rosszul, frusztrációt okozhat. Ma, amikor rengeteg dolgot valamilyen képernyőn keresztül használunk, ennek az úgynevezett felhasználói élménynek a kellemessé tétele valóban központi témává vált. Egy kisebb- nagyobb képernyőn keresztül kell ugyanis elérnünk, hogy az oldalunkkal kapcsolatba kerülők megértsék, mit akarunk, pozitív érzések alakuljanak ki bennük, és - végső és legfontosabb célként – vásároljanak. Szakértőnk tippjeivel segít!

Játékáruház lett az Év Internetes Kereskedője 

A szakma és a vásárlók döntése alapján 2013-ban – az „Év Internetes Kereskedője” díj nyertese a JátékNet.hu webáruház lett.

Óriási potenciál van a vidéki netes vásárlókban 

Tavaly a kanapé, az idei első negyedévben a netbook volt a legkeresettebb termék az online plázában, de hihetetlenül népszerű a gyerekülés is, a kipufogó pedig már-már örök klasszikusnak számít.

Figyelem webshopok, a hatóság fél szeme rajtatok lesz 

A kereskedelmi trendek változásainak megfelelve 2013. április 1-jétől a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonság Hivatal (NÉBIH) fokozottan ellenőrzi az internetes kereskedelem résztvevőit. A hatóság szakemberei többek között kiemelt figyelmet fordítanak az áruk eredetére, de ellenőrzik majd a webáruházak árutárolását, kiszállítási tevékenységét is.

Webshop trendek: bővül és változik az online piac 

A webshop tulajdonosok 68 százalékánál az elmúlt évben nőtt a forgalom, a vásárlások felénél átlagosan a kosarak mérete is nagyobb lett. A folyamatos fejlesztések mellett ennek a trendnek köszönhető, hogy minden második online felülettel is rendelkező üzlet bevételeinek legalább felét itt éri el.

Letisztulóban a kupon piac 

6,5 milliárd Ft-os forgalmat bonyolított Magyarországon 2012-ben az online bónuszos/kuponos piac. Miközben a szereplők száma csökken és a piaci konszolidáció jelei láthatók, a legnagyobb oldalak népszerűsége töretlen – derül ki az eNET éves kutatási összefoglalójából.

Jön az Amazon és a Tesco! Robbanás előtt a online piac 

Az Amazon és a Tesco belépése a hazai 180 milliárdos e-kereskedelem piacára felpezsdítheti a forgalmat. A magyarok jellemzően inkább offline boltokban vásárolnak még, míg nyugaton már elterjedtebb az online vásárlás. Ez a trend hamarosan kialakulhat nálunk is.

Bármilyen karácsonyi ajándéknak örülünk? 

A magyar vásárlók közel egynegyede csak ritkán, vagy soha nem olyan ajándékot kap, amit igazán szeretne. A kutatás második szakaszában megkérdezett internetes vásárlók szerint a zokni már annyira unalmas, hogy a legextrémebb ajándéktárgyak között is szerepel. Az interneten vásárlók dolgát ugyanakkor megkönnyíti, hogy tudatosan és személyre szabottan kereshetnek tippeket, miközben nem csak az árat, de a sorban állást és cipekedést is megspórolhatják.

Már a fürdőkádat is online vesszük 

Amíg korábban elsősorban könyvek, CD-k, esetleg játékok vásárlására használták a felhasználók a web-shopokat, addig ezek mellett ma már több ezer laptop, televízió, vagy éppen női cipő kel el az interneten.

Nyakunkon a karácsony! Bevásárlás mobilon 

A hagyományos online vásárlókon november első hetében, míg a mobiltelefonon vásárlókon csak november 20-a környékén tör ki a karácsonyi bevásárlási láz – derült ki az allegroup.hu Kft. felméréséből. Ráadásul az egyszerű online vásárló szenteste már nemigen foglalkozik a számítógépével, míg az okostelefont használók még december 25-26-án is kiemelkedően aktívak.

Biztonság vevőnek és eladónak  

„Vedd a neten” néven minősítő rendszert hozott létre a SzEk.org és az NFH. Minősítést azok a webboltok kaphatnak, amelyek minden hatályos jogszabálynak, fogyasztóvédelmi elvnek megfelelnek.

Új selyemút és önklónozás az e-kereskedelem jövője? 

Bármennyire is globális gondolat alapozza meg az internetes kereskedelmet, a hosszú távú siker a globális és lokális szempontok és jellegzetességek egyensúlyában rejlik szakemberek szerint.

Webkereskedelem: nem veszélyes, de kihívás! 

Az utóbbi tíz évben jelentősen változott a tradicionális kereskedelem, helyét sok esetben a webes piactér veszi át. Az internetről vásárolunk könyveket, háztartási és használati tárgyakat, de nem csak apróbb kütyüket vagy kellékeket, de akár autót vagy gázkazánt is. A pár évvel ezelőtt felburjánzó gazdasági válság csak erősítette ezt a tendenciát, mivel a netes cégek a legtöbbször jóval a hagyományos kereskedések árai alatt tudják forgalmazni termékeiket. Vajon hogy csinálják?

Merre vannak még kiaknázatlan „e-lehetőségek”? 

2012. november 13-án „E-kereskedelem 2.0.:Globál/Lokál?” címmel, immár hatodik alkalommal rendezi meg Budapesten a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület őszi e-kereskedelmi konferenciáját, amelynek témája ezúttal az e-kereskedelmi piac globális- és lokális lehetőségei, a most indulók esélyei, a fejlődés és növekedés lehetséges irányai.

Hol érdemes a neten vásárolni? Hamarosan megtudhatjuk 

A SzEK.org a Vedd a neten! program keretében több szintű, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) közreműködésével kidolgozott minősítési rendszert vezet be, hogy segítse a fogyasztókat a megbízható webshopok megtalálásában.

Figyelem webshopok! Most lehet csatlakozni a kedvezményekhez! 

2012-ben ismét megrendezésre kerül a DotcommerceDay, azaz az Internetes Vásárlás Napja mozgalom. November 8-án több száz e-kereskedő várja a látogatókat speciális, csak ezen a napon érvényes kedvezménnyel. A kereskedők szabadon csatlakozhatnak.

A mezőgazdaságban is teret nyer az e-kereskedelem 

A Magro.hu piackutatási adatai bizonyítják, hogy már a mezőgazdaságban is van egy számottevő réteg, amely az internetes kereskedést választja terményei egy részének értékesítésére. Érdekes tény, hogy piaci zavaroknál, pl. az aszály okozta terményhiány esetén, nagymértékben megnő a nyitottság az új megoldásokra, és már az internet-penetráció szintje sem jelent akadályt.

Feljövőben az e-kereskedelem 

A GfK Hungária az idei évre a fogyasztás csökkenését, jövőre pedig stagnálását prognosztizálja. A háztartások költési szerkezetében jelentős változások történtek az elmúlt évtizedben, minek eredményeképpen főként az élelmiszerek és az élvezeti cikkek, valamint a ruházkodás terén fogták vissza a fogyasztást. A változások negatívan érintették a hazai tartós fogyasztási cikkek piacát is - a térségben tapasztalható egyébként pozitív trendek ellenére. Külön figyelmet érdemel az online értékesítés növekedése még akkor is, ha az élelmiszer termékek piacán részaránya még elenyésző.

Már látják a vállalkozások az e-számla előnyeit 

Ez év elejétől az áfa törvény elektronikus számla befogadására vonatkozó szabályozásának szigorításával a szakemberek szerint ugyan némi visszalépés történt az elektronikus számlázás háttere területén, ennek ellenére úgy tűnik, a cégek kezdik látni az előnyöket, ezért a vártnál jobban terjed az e-számla.

Ez lesz a jövő nagy dobása 

Kevés olyan terület van manapság, ahol nagy bizonyossággal bővülés várható az elkövetkező időszakban. Ezek között első helyet foglal el az elektronikus kereskedelem és szolgáltatások világa. A vállalkozásoknak ezért szükségszerű lépést tartani az itt bekövetkező fejlődéssel, amit szerencsére egyre többen felismernek.

Van, ahol nem álom a dinamikus növekedés 

A gazdaság kevés területén látni olyan mértékű növekedést, mint amit az internetes kereskedelem produkált 2011-ben - derül ki a GKIeNET - T-Mobile: „Jelentés az internetgazdaságról" májusban közzétett kutatásából. Az internetes vásárlás előnyei mellett a kedvezőtlen gazdasági környezet a lakosságot árérzékenyebbé teszi, és ez is kedvezően hat az internetes vásárlásra. A teljes magyarországi kiskereskedelem 2,4%-a már online módon történt.

Románia lenyomott minket 

Magyarországon egy év alatt 60 százalékkal nőtt az online bankkártyás fizetések aránya a régió egyik legjelentősebb online fizetési szolgáltatójának az internetes vásárlási trendeket vizsgáló kutatása szerint. 

A húsipar kétszerese, mégis alig veszünk tudomást róla 

A kkv-k továbbra sem használják ki az internet által nyújtott számos kedvező lehetőséget. Pedig példák igazolják, hogy pluszvevőt, hatékonyabb működést és számos más előnyt jelentene az online megjelenés. 

Költségcsökkentéssel is növelhető a forgalom 

Egyre népszerűbbé válik az internetes kereskedelem, ma már legtöbben a neten keresünk terméket, szolgáltatást vásárlás előtt - azaz a vállalkozások sikere is nagyban múlik azon, hogy jelen vannak-e a világhálón. Az internetes elérhetőség jelentősen növeli a kisvállalkozások bevételét, mégis csak kevesen élnek vele. 

Ilyennek kéne lennie a jövő boltjának 

Még legalább hároméves válságra, az internetes áruházak további térhódítására és a fogyasztás újabb csökkenésére rendezkednek be a magyar üzletek - hangzott el a háromszáz vezető részvételével Siófokon megrendezett Laurel Retail 2011 kereskedelemszakmai konferencián. 

Szükség lenne rá, de a legtöbben nem is hallottak róla 

Alulinformáltak és bizalmatlanok az európai kis- és közepes vállalkozások az ACCA - a pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő szakmai szervezet - felmérése szerint, amely kimutatta azt is, hogy a digitális, például e-számlázási és a cluod computing (számítástechnikai felhő) megoldásokat sem alkalmazzák ezek a cégek.

Hogyan fizet a magyar? 

Online megrendeléskor a vásárlók kevesebb mint egyharmada fizet bankkártyával - derül ki a KutatóCentrum legfrissebb "E-Shopping Report"-jából, amely szerint egy év alatt 48 százalékról 61 százalékra nőtt a rendszeres internetezők körében az online vásárlók aránya.

Megvan az ország legjobb e-boltja 

Hétfő este az Uránia Filmszínházban adták át az Ország Boltja trófeákat, a fődíjat a 220volt.hu elektronikai webáruház nyerte el. A versenyt az Árukereső.hu alapította, idén összesen 439 webáruház indult el a megmérettetésen Minőségi és Népszerűségi kategóriákban.

Miért félünk az internetes vásárlástól? 

A válságban felértékelődött a belső fogyasztás élénkítése, mint a gazdaság felpörgetésének egyik eszköze és miután a legtöbb országban mind a fogyasztó, mind a szolgáltató egyre inkább ár, illetve költségérzékeny, értelemszerűen felértékelődik az internetes vásárlás szerepe. A költséghatékony, munkaerőkímélő megoldás mégis a vártnál lassabban terjed Európában.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo