E-kereskedelem cikkek


Már a Temu konkurenciája is megérkezett

Már a Temu konkurenciája is megérkezett 

Felborítja a magyar piacot a Temu új konkurenciája?
Bezuhant a hazai csomagforgalom

Bezuhant a hazai csomagforgalom 

40 százalékos visszaesés tapasztalható.
Íme, Magyarország legnagyobb forgalmú és legismertebb online kereskedői

Íme, Magyarország legnagyobb forgalmú és legismertebb online kereskedői 

A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről.
Új időszámítás kezdődik az Auchannál

Új időszámítás kezdődik az Auchannál  

A házhoz szállításnál most a fenntarthatósági szempontokat is beemelték a rendszerbe, ugyanis ezentúl mindenhova biztonságosan, rendezetten, de hozzáadott csomagolás nélkül viszik ki a megrendelt élelmiszereket.
A Temuról rendelne? Ezek a leggyakoribb csalások a webáruháznál

A Temuról rendelne? Ezek a leggyakoribb csalások a webáruháznál  

Az ESET kiberbiztonsági szakértői mutatnak néhány elterjedt csalást, amellyel a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi oldalán találkozhatunk.
Tavaly 81 millió csomag érkezett Ferihegyre

Tavaly 81 millió csomag érkezett Ferihegyre  

Az online kereskedelem terjedése a vámhatóságok munkáját is érinti.
Nem sok esélye maradt a magyar üzleteknek: letarolhatják a piacot a külföldi e-kereskedők

Nem sok esélye maradt a magyar üzleteknek: letarolhatják a piacot a külföldi e-kereskedők 

Az elmúlt szűk évtizedben világszerte drámai piaci átalakulások történtek a kereskedelemben.
Külföldről jött csomagok millióit nézte meg idén a NAV

Külföldről jött csomagok millióit nézte meg idén a NAV  

Ebben az évben több mint 210 ezer vámkezelést és 28 millió e-kereskedelmi csomag vizsgálatát végezte el az adóhatóság.
Feje tetejére állt a netes vásárlás

Feje tetejére állt a netes vásárlás  

Magyarországon 2020-tól kezdődően ugrásszerű növekedésnek indult az online értékesítés - csak egy éven belül több mint duplájára nőtt.
Egyre nehezebb dolga van a magyar vállalkozásoknak a vásárlókért folyó versenyben

Egyre nehezebb dolga van a magyar vállalkozásoknak a vásárlókért folyó versenyben  

9,9 százalékos éves növekedés után 1323 milliárd forintos forgalommal zárt 2022-ben a belföldi online kiskereskedelem.

Gombamód bukkanak fel a csomagautomaták az országban 

A GLS Hungary üzembe helyezte 1000. csomagautomatáját Budapesten az Allee bevásárlóközpontban.

Lassan leuralják a hazai piacot a külföldi webáruházak  

Bár a koronavírus alatt a magyar e-kereskedelem a maga 30 százalékos növekedésével behozott 5-10 év lemaradást, a szomszédos országokhoz képest még mindig leghátul kullogunk, ami az online piac forgalmát illeti.

Megállíthatatlanul nő az online kereskedelem 

A magyarországi e-kereskedelmi ingatlanok piacán is érzékelhetők a koronavírus-járvány globális hatásai.

Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot 

Az infláció, a rezsiköltségek emelkedése és a fogyasztók körében tapasztalható bizonytalanság hamar éreztette hatását az online kiskereskedelmi forgalomban is.

Soha ilyen pesszimisták nem voltak még a magyar e-kereskedők 

Borúlátóvá tette az e-kereskedőket a lassuló növekedés és a romló kilátások.

Még most érdemes tartós háztartási gépet, műszaki cikket vásárolni 

Éles az árverseny - mi látszik az inflációból az e-kereskedelemben?

Európa legnagyobb e-kereskedelmi piactere több mint 7 millió ipari terméket kínál a magyar KKV-knak 

Még sosem volt ennyire egyszerű a termékbeszerzés a magyar cégeknek.

Elképesztő, ami a hazai e-kereskedelemben történik 

Magyarország e-kereskedelmi piacának forgalma bővült a legnagyobbjobban Észtország után Európában. A növekedés mintegy 29 százalékot tett ki és ezzel a hazai piac meghaladta a 1200 milliárd forintos szintet – derült ki a Future Trade Budapest konferencián.

Az évtized üzlete lehet a csomagautomata biznisz, annyira pörög 

Feltehetően a folyamatosan gyarapodó hálózat is szerepet kap abban, hogy csaknem ugyanannyian választják a csomagautomatát az internetről rendelt termékek átvételére, mint a csomagpontot – olvasható a Foxpost Box Index (FBI) ez évi felmérésében. Ebből az is kiderül, hogy egy év alatt 8 százalékponttal, 17 százalékra emelkedett azoknak az online vásárlóknak az aránya, akik legszívesebben a csomagautomatás átvételt választják.

Látványosan fékezte a hazai e-kereskedelem lassulását a kormányzati osztogatás 

Megtorpant az e-kereskedelem szárnyalása a kelet-közép-európai régióban az év első negyedévében. Az adatok lassulásra figyelmeztetnek.

Bekeményített az EU: szigorúbb szabályok vonatkoznak az online piacterekre 

Az Európai Unió Tanácsa és az Európai Parlament tárgyalói megállapodtak az illegális, valamint a hamis online tartalmak terjedésének hatékony kezelését és az alapvető jogok védelmét a digitális térben védelmező új szabályokról.

70 millió vásárlás: elképesztő év van az online kiskereskedelem mögött 

32,4 százalékos éves növekedés után 1203 milliárd forintos forgalommal zárta 2021-et a belföldi online kiskereskedelem. A teljes kiskereskedelmi forgalomból 10,4 százalékkal részesedő online piac a 2020-as rekord év után vesztett ugyan a sebességéből, de még mindig kétszer gyorsabb volt a 2021-es bővülés, mint a Covid előtti években. A növekedés motorja immár a vásárlási gyakoriság folyamatos emelkedése – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, kilencedik éve készülő Online Kiskereskedelmi Index kutatásából.

Érdemes figyelni, ha az Alzánál vásárolt - 450 millió forint értékű fogyasztói jóvátétel jön 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata szerint az Alza.hu a termékek egy részénél agresszíven, javarészt valótlan tartalmú üzenetekkel sürgette felhasználóit mielőbbi vásárlásra, ezért 40 millió forintos bírságot szabtak ki a webáruház üzemeltetőjére, egyúttal legalább 450 millió forint értékű fogyasztói jóvátételi programra kötelezték a céget.

Megrohamozták a magyarok a webáruházakat 

Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben. 

Hogyan változott meg az életünk az év eleje óta? 

Az év elején több olyan jogszabályváltozás lépett hatályba, ami a mindennapi életünket és az általános ügyintézéseket is érinti. Az ingó vagy digitális áruk vásárlása esetén például 6 hónapról egy évre nőtt a kellékszavatosság időtartama. Módosult továbbá a lakhely és a tartózkodási hely fogalma, és a videóügyintézésnek köszönhetően hamarosan már a kormányhivatalokba sem kell személyesen bemennünk. A távmunkáról szóló ideiglenes szabályok, igaz nem januártól, a veszélyhelyzet megszűnésével törvény szintű szabályozásban rögzülnek - mutat rá az act Bán és Karika Ügyvédi Társulás.

8 trend, amivel a magyar cégek is hasíthatnak 

Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás ma már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-commerce robbanást hozott magával: 2021 első félévében 30 százalékos bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac. A képlet tehát egyszerű, de korántsem olyan könnyű kitalálni, mire harapnak a vásárlók az egymással versengő webáruházak zajában, miközben a körülöttünk lévő világ minden eddiginél gyorsabban változik. A Markestic összeszedte a nyolc legfontosabb trendet, melyre mindenképpen érdemes odafigyelnie a hosszú távra tervező kereskedelmi vállalkozásoknak.

Elkelt a legrégebbi magyar ár-összehasonlító portál 

Új tulajdonoshoz került a depo.hu.

Nagyon pesszimista a hangulat - közel ötszáz webáruházat érint a törvénymódosítás 

Tavaly novemberben fogadta el a parlament azt a törvénymódosítást, mely értelmében a nem vényköteles gyógyszereket január elsejétől csak és kizárólag patikai szakdolgozók szállíthatják ki. Az új szabályozás közel ötszáz webáruház és kiszállító partnercég működésére van hatással. A szabályozás következtében vannak online üzletek, melyek meg fognak szűnni, mások egyszerűen profilt váltanak, azonban ennél is nagyobb problémát jelenthet sok kereskedő számára a termékek és az alapanyagok árának növekedése – hívta fel a figyelmet Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.

Robotok kkv-knak, nevük kobot 

Az elmúlt évek e-kereskedelmi robbanását követően a kisebb vállalkozások is elkezdtek foglalkozni azzal, hogyan lehet a lehető leghatékonyabbá tenni az áruk raktárból a vásárlókhoz történő eljuttatásának folyamatát. Ez az a folyamat, amely a gyakori megerőltető mozgások miatt a legkevésbé népszerű a munkavállalók körében.

Az online térbe is követni kell a vevőt 

Nagyságrendileg 50-70 ezer új vevő jelent meg az online térben az év eleje óta. Ezzel párhuzamosan csökken a személyes értékesítés – és így például az impulzusvásárlás jelentősége is. Minden egyes új online vásárló azonban számtalan többletfeladatot jelent a vállalkozásoknak, amire legtöbbjük digitálisan nincs felkészülve. Azonban számukra is van segítség, a Modern Vállalkozások Programja.

Mit lehet tenni, ha nem jött meg a külföldről rendelt áru? 

Az év bármely szakában kellemetlenséget okoz, ha az online rendelt termék nem érkezik meg, vagy hamar meghibásodik. Még fontosabb a megbízható szállítás és a lehető leggyorsabb garanciális ügyintézés, ha a webshopban kiválasztott árucikket karácsonyi ajándéknak szánjuk. Nehézségeinket tetézheti, ha külföldi felületen vásároltunk. A német, cseh vagy román webshopokkal való zöld ágra vergődésben is érdemes lehet az Európai Fogyasztói Központ (EFK) díjmentes közreműködését kérni.

Jön az Amazon, nő a magyar webshopok fenyegetettsége - mi lesz így a cégekkel? 

Az Amazon a világ vezető e-kereskedelmi piactere. Tavaszi, lengyelországi piacra lépésével megkezdte terjeszkedését Közép-Kelet-Európában. Már nem az a kérdés, hogy jön-e Magyarországra, hanem hogy mikor. A hazai e-kereskedőknek fel kell készülniük, hogy megvédhessék a piacaikat. Jelentős hátrányt kell ledolgozni, és az idő sürget.

Ennyi volt – vége van a kis értékű termékek külföldi rendelésének? 

Tízből hét felnőtt magyar értesült a kis értékű külföldi küldemények áfamentességének megszűnéséről, ám a többség nem érzékelt ebből adódó változást a rendelési folyamat során – derült ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből, mely nem, kor, illetve a lakóhely régiója alapján reprezentatív a 18-79 éves magyar lakosságra nézve.

Fontos változás: mire kell figyelnie az e-kereskedelemben szereplőknek? 

2021. július elsejétől új fogalmat kell megjegyezniük az internetes platformok üzemeltetőinek.

Berobbant az e-kereskedelem, de hogyan lesz hűséges ügyfél a karantén-vásárlóból? 

A koronavírus-járvány minden bizonnyal örökre megváltoztatta fogyasztási szokásainkat, hiszen mindennél fontosabbá vált a kényelmes és mindenekelőtt biztonságos vásárlás. Az e-kereskedelemben soha nem látott eredményeket hozott a karantén-bumm: 2021 júniusában az online költések volumene 95 százalékkal meghaladta 2019 ugyanezen időszakában mért értéket. Habár egyelőre nem látjuk tisztán, mit tartogat a poszt-COVID időszak az e-kereskedelem számára, a webáruházak akkor járnak a legjobban, ha folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek biztosítani a járvány alatt szerzett vásárlói bázisuk hosszú távú hűségét. Fizetési opciók, feliratkozás, mobiloptimalizálás - a Stylers Group szakértői 5 pontban gyűjtötték össze a legfontosabb tennivalókat, amelyekkel az e-kereskedők továbbra is hasíthatnak.

Készülhetnek a webáruházak – júliustól változnak a szabályok 

Július 1-jétől életbe lépnek az e-kereskedelmet, így a webáruházakat érintő új áfa szabályok Magyarországon. Ez az új szabályozás befolyással lesz azoknak az online piactereknek és webáruházaknak az áfa kötelezettségeire, amelyek nem csak magyarországi vásárlóknak, hanem az EU több országába is értékesítenek. Az egyablakos rendszer egyszerűsítheti a webáruházakra váró adminisztrációt.

Szédítő növekedés a járvány alatt: exportkényszerbe került a magyar e-kereskedelem 

Szédítő növekedésen ment át a hazai e-kereskedelem a pandémia alatt. Az online kiskereskedelem 45 százalékos rekordbővülést követően 909 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly. Igen ám, de ennek 41 százaléka a tizenöt legnagyobb e-kereskedőnél realizálódott, melyek közül mindössze öt magyar. Az öt legnagyobb forgalmú online FMCG, azaz napi fogyasztási cikkeket értékesítő e-kereskedő közül pedig egy sem. A külföldi e-kereskedők térnyerése egyre nagyobb; külpiacra lépést sürgetnek a szakértők.

Sok hazai e-kereskedő kemény fába vágná a fejszét 

A harmadik járványhullám lecsengését követően egyre több hazai e-kereskedő mutat érdeklődést a határokon átnyúló piacszerzés iránt. Noha a nagyobb piac többszörös bevételszerzési lehetőséggel kecsegtet, tisztában kell lenni a buktatók sorával is.

Vége lesz a jó világnak - ezután majd kevesebbet rendelünk külföldről? 

Visszafoghatja eleinte a vásárlási kedvet, hogy július elsejétől áfát kell fizetni azon 22 euró alatti küldemények után is, amelyek az Európai Unión kívülről érkeznek - derült ki a Magyar Posta megbízásából készített reprezentatív kutatásból.

Kiemelkedően sikeres a hazai e-kereskedelem 

Az elmúlt két évben rengetek cikk és híradás szólt a hazai e-kereskedelem kimagasló teljesítményéről. Most megnéztük, hogy tartunk valójában, mit okozott a koronavírus-járvány és mire számíthatnak a szektor szereplői. E-kereskedelmi körkép következik…

Bolt helyett webshop - így rendeltünk online a járvány alatt 

Gyakrabban rendeltünk online az elmúlt egy évben, inkább készpénzmentesen fizettünk, futárral szállíttattuk ki és a legnépszerűbb kategória a ruházat volt, de háztartási kis- és nagygépekre is nagy volt az online kereslet – derült ki egy friss kutatásából. Két év alatt megduplázódott, 6 százalékról 12 százalékra nőtt a legalább hetente online vásárlók aránya a 18-79 éves magyarok körében. A készpénztől való elfordulásban némi visszarendeződés érezhető 2020-hoz képest, ám a korábbi évekhez viszonyítva még így is alacsonyabb szinten látszik stabilizálódni a kizárólag készpénzes megoldásokat preferálók aránya.

Honnan rendelnek a legtöbbet a magyarok? 

A Magyar Posta szerint az európai e-kereskedelemnek kedvezett a pandémia, míg az unión kívülről, különösen a Távol-Keletről érkezett küldemények visszaszorultak.

Három évet ugrott előre az e-kereskedelem tavaly 

A belföldi online kiskereskedelmi forgalom 45 százalékos rekord bővülést követően, 909 milliárd forintos forgalmat bonyolított. A számok alapján mostanra kijelenthető, hogy a kezdetben csak az extra és az átterelt (kényszer) költések miatt lendületet nyerő online piac tavaly nem csak átmeneti sebességtöbbletet kapott, hanem olyan valós versenyelőnyt, amivel – ha jól gazdálkodik – akár hosszú távon is fenntartható növekedési pályára állhat, fogyasztók millióinak vásárlási szokásait alakítva át.

A húsvét az új karácsony - tapasztalatok az e-kereskedelem világából 

Több évet ugrott előre a hazai e-kereskedelem fejlődése a járvány következtében, és visszafordíthatatlanul megnyerte magának a magyarországi vásárlók jó részét. Ez azonban új elvárásokat is hozott magával, amelyekhez a kereskedő cégeknek igazodniuk kell.

Visszaterhelési követelések: súlyos millárdokat veszítenek az e-kereskedelmi cégek 

A globális e-kereskedelmi piacon évente húsz százalékkal nő a bankkártya tulajdonosok által kezdeményezett visszaterhelési eljárások száma, 2020-ban több mint 30 milliárd dollárt tett ki az online értékesítő vállalkozások ezekből származó vesztesége. Az európai piacon már megjelent az első digitális fizetési szolgáltató, amely a vállalkozásokat teljes egészében mentesíti a visszaterhelésekhez kapcsolódó pénzügyi és adminisztrációs terhektől.

Így kapcsolódik össze az e-kereskedelem és a mesterséges intelligencia 

Az Enet.hu adatai szerint, az európaiak közül a magyarok bizonyultak a legcélzottabb, legismertebb e-vásárlóknak, ugyanis közel 5,5 millió magyar, vagy pontosabban Magyarország felnőtt lakosságának 91%-a rendszeres online vásárló.

Ki nevet a végén? Ezt érezhetik a vásárlók a kínai befolyásból 

Az elmúlt 10 hónapban a plázák megjelenése óta nem látott vásárlói forradalom zajlott le, hiszen a pandémia minden eddiginél jobban megdobta az e-kereskedelem forgalmát, jelentősen meggyorsítva azt a folyamatot, amelynek keretében a kiskereskedelem az online platformra helyeződik át. De mit tanulhat ebben a helyzetben a nyugat a webshopok királyától, Kínától?

Hatalmas lökést adott a koronavírus-járvány az e-kereskedelemnek 

A rövidített nyitvatartási időszak, illetve a tömegek elkerülésének vásárlói igénye az év végén pótlólagos lökést adhat a csomagküldő és internetes kereskedelemnek, amely szegmens idei összforgalma várhatóan meghaladja az 1050 milliárd forintot.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo