E-kereskedelem cikkek
Mikor és hogyan éri meg webshopot indítani?
Szombati Gergő másodállásban indította saját webshopját, a napokban a Kosárérték.hu-nak beszélt arról, hogy kinek és hogyan érdemes beszállni az e-kereskedelembe.
Nagy webshop-felmérés: jól mennek a hazai webáruházak
A hazai webáruházak több mint kétharmada könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, immáron 11. alkalommal lefolytatott Nagy Webáruház Felmérésének eredményéből.
Egyedi ötletekkel lehet lenyomni az óriásokat
A nemzetközi kereskedelemben rohamosan nő az online értékesítések aránya. Globális szinten az online vásárlók 70%-a vásárolt külföldi webshopokból 2017-ben, míg ugyanez az arány egy évvel korábban csupán 6% volt. A külföldi piacra lépés tehát óriási lehetőséget jelent a hazai vállalatok számára, de sok lehet a buktató is.
500 milliárd felett az e-kereskedelem forgalma
Több mint negyedével bővült 2017-ben a hazai webáruházak forgalma. Az 500 milliárdos határ ezzel megdőlt, s fél évtizeden belül elérhetőnek ígérkezik ennek a duplája is.
Csomagpontok helyett a legtöbben a házhozszállítást választják
Az online kiskereskedelem forgalma tavaly meghaladta a 360 milliárd forintot, a hazai kiskereskedelem 4,3 százaléka a az interneten keresztül történt. Egy átlagos vevő 11-szer rendelt valamilyen árut interneten keresztül – derült ki a GKI Gazdaságkutató adataiból.
Ezért követ téged a hirdetés
Hogyan működik a fogyasztó agya? Hogyan lehet vásárlásra ösztönözni? Milyen szokások figyelhetők meg a vásárlók körében? A téma szakértői a legfrissebb trendeket ismertették a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Magyarul is elérhető lesz a PayPal
Magyar nyelven is elérhetővé teszi szolgáltatásait a PayPal globális online fizetési, pénzküldési és -fogadási platform. Lehetőség lesz magyar nyelvű számlázás is a webshopoknak.
Kiket sodorhat el a kiskereskedelmi apokalipszis?
Habár az e-kereskedelem fejlődése miatt több, régebben megingathatatlannak tartott ingatlanpiaci szektor is megtorpant, bizonyos kiskereskedelmi ingatlanszegmensek felívelőben vannak.
A kkv-szektortól erősödnek Európa új tigrisei
Európa új tigrisei az erős kkv-ágazatnak és az e-kereskedelemnek köszönhetik javuló versenyképességüket. Közép- és Kelet-Európa jelenleg az egyik leggyorsabban fejlődő régió, ahol számos ország éves GDP növekedése meghaladja az EU átlagát - hívja fel a figyelmet az eredményekre a PayPal és a Deloitte tanulmánya.
LED-tévét és társasjátékot vásároltunk leginkább az interneten
Csaknem azonos arányban vásárolnak nők és férfiak is az interneten, a nők többször, de a férfiak drágábban vesznek termékeket a webshopokban. Darabszámokat tekintve társasjátékokat vásároltunk a legtöbbet tavaly – írja a Mall.hu.
Nagyot szakítanak az eBay-en a magyar vállalkozók
Jól keresnek az eBay-en a magyar vállalkozók, idén még többen szállhatnak be az e-kereskedelembe. A legnagyobb kereskedők bevétele közel 250 millió volt tavaly, a mindennapi használati cikkek mellett volt, aki gyűjtőknek szánt termékek eladásával lett sikeres. Tavaly több mint 2700 új eBay-felhasználó regisztrált Magyarországról, volt, aki egy év alatt 73 milliós bevételt könyvelhetett el.
Egyszerűsödik az e-kereskedelem
Csökkenő adminisztrációs terheket és ÁFA szempontból egyenlőbb versenyfeltételeket hoz a határon átívelő termékértékesítésre vonatkozó új szabályozás 2021-től.
Mesterséges Intelligencia = több bevétel
A mesterséges intelligencia is egy üzlet, illetve eszköz a növekedéshez. Mint technológia még fejlődőben van, tehát nagy befektetéseket igényel, ezért igyekeznek a cégek minél hamarabb mérhető anyagi előnyöket learatni az MI-innovációkból.
Hírlevél-feliratkozás – kötelező-e a kétlépéses hozzájárulás a GDPR alapján?
A kétlépéses hírlevél-feliratkozás indokául és előnyeként általában azt emelik ki az e-mail-marketing-szakemberek, hogy egyértelmű azonosítással segít elkerülni a spam-feliratkozókat, minimalizálja az adattisztítási munkát, növeli a feliratkozók elhivatottságát, és maximalizálja a konverziót. Hátránya viszont az, hogy kevesebb feliratkozót hoz. Tényleg szükséges-e azonban a GDPR alapján a dupla megerősítéses hírlevél-feliratkozás? Erről kérdeztük dr. Horváth Katalint, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda e-kereskedelemmel foglalkozó partner ügyvédjét.
Ezen bukják el a startupok az Alibaba vezére szerint
A startupok csak viszik a pénzt, ritkán kezdenek el a korai szakaszban termelni is. Ezért akár egyetlen hiba is tönkreteheti a céget. Az Alibaba milliárdos vezére elmondja, rendszerint mi ez a hiba.
50 éve volt az első Black Friday őrület
Immár 5. éve hódít a Black Friday hazánkban is, elsősorban az e-kereskedelemben. Az Ecommerce Hungary várakozásai szerint ezen a napon legalább 1. 000.000 darab kedvezményes árú termékkel várják a kereskedők a már a karácsonyra készülő vásárlókat. A hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőit tömörítő egyesület a körültekintő tájékozódás fontosságára is felhívja a figyelmet.
Minden harmadik ember vásárolhat a Black Friday-en
Közeledik az online webáruházak nagy napja, a Black Friday. 10-ből 9 ember ismeri az akciót és túlnyomó többségük online vásárol ezen a napon – derül ki a CIB Bank reprezentatív kutatásából. A pénzintézet várakozásai szerint idén minden harmadik ember vásárolni fog az év egyik legnagyobb leárazásának keretében és a webáruházak forgalma akár háromszorosára is nőhet ezen a napon.
30 milliárdos forgalmat várnak az idei fekete péntekre
Újra itt a fekete péntek, és nagyobb, mint eddig bármikor. Idén rekordszámú kereskedő csatlakozik az Amerikából átvett kezdeményezéshez. A webáruházak 62 százaléka jelezte, hogy nála is lesz Black Friday. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei negyedik felméréséből kiderül, hogy az e-kereskedők csak a fekete péntek napjára mintegy 1,1 millió rendelést és 25-30 milliárd forintos forgalmat várnak.
1,9 milliárd jelszóval kereskednek a feketepiacon
Az eltulajdonított jelszavak 25 százaléka még mindig működő Google vagy Gmail fiókba érvényes. Az ellopott jelszavak 50 százaláka a Gmail, a Yahoo és a Hotmail felhasználóihoz tartozik. A legbiztosabb módszer, ha sosem használjuk ugyanazt a jelszót több honlapon.
Mást vásárol az Y-generáció: iparágak dőlhetnek be
Elemzők szerint számos iparág napjai vannak megszámlálva, mert az Y-generációnak teljesen mások az igényei, a kedvenc márkái és a fogyasztói szokásai, mint szüleiknek, a baby boomer generációnak.
Akár 2 milliárd forint bírságot is kaphatnak a jogsértő webáruházak
Az Európai Bizottság által július 25-én kiadott Consumer Conditions Scoreboard 2017, azaz a Fogyasztói Körülmények 2017-es Eredménytáblája szerint az e-kereskedelem nagyfokú térnyerése nem csupán növekvő fogyasztói tudatosságot, hanem kiemelt szabályozói figyelmet is maga után von. Mindez kiterjed az Európai Unió és a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságaira is, akik egyre komolyabb bírságokkal és további kezdeményezésekkel, például a jogsértő áruházak nevének közzétételével igyekeznek betartatni a szabályokat. Nagyvállalatoknál egyes kiemelt, minősített esetekben a bírság akár elérheti a 2 milliárd forintot is Magyarországon.
Stratégiai előnyt jelentenek a csomagátvételi pontok
Robbanás előtt áll az átvevőhelyi csomagkézbesítés piaca Kelet-Közép-Európában – derül ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából. A stratégiai tanácsadó szerint Magyarországon a következő évtizedben akár háromszorosára is nőhet ez a logisztikai szegmens, köszönhetően az e-kereskedelem dinamikus fejlődésének és az innovatív megoldások terjedésének.
Ne vegyük viccnek az online véleményeket
A fogyasztók az interneten nagyszájúak: imádnak kritizálni, dühöngeni, de ha szükséget érzik a dicséretnek, az őszinte. Ez adja egy cég digitális portfólióját. Az online áruházakban, a közösségi médián, a Yelpen, a blogokon - mindenhol fulladozunk a véleményekben, a visszajelzésekben. És mindenki oda is figyel rájuk.
Mit szeretnek és utálnak az Y-generációs vásárlók? Itt a lista!
Amerikában feltérképezték az 1980 és 1995 között született generáció vásárlási szokásait és márkapreferenciáit. Meglepő és várható eredmények egyaránt kerültek a listába.
Cégmarketing: van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon
A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak. Ezekről is beszélt Lévai Richárd a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján.
E-kereskedelem: nyakunkon a karácsony
Ismét sikeres évet zárt a hazai online kiskereskedelem. 2016-ban 427 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le a magyar webshopok, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom több mint 5%-a. Az online szektor dinamikus bővülése nem meglepő, hiszen egyre többen és egyre nagyobb kosárértékben vásárolnak online – derült ki az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatásából, amelynek eredményét a XIV. Elektronikus Kereskedelem Konferencián Visegrádon ismertették.
Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 2. rész
A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a júzereket. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Íme, a tranzakcióhoz terelés utolsó lépései.
Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 1. rész
A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.
Ingyenes szállítás: áldás vagy átok?
2016-ban mintegy 30 milliószor vásároltunk terméket online, melynek 69%-át külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul a kézbesítési díjat nekünk, vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett fizetnünk. Azonban ez az idilli állapot a logisztikai cégek és kereskedők részéről is áldozatokkal járt, így idén vélhetően már újra magasabb értékben kell vásárolnunk, ha ingyenes szállításra vágyunk – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei második felméréséből.
Átlátható módon szabályozná a fintechet a minisztérium
A digitalizáció a 21. század nagy kihívása, az innovatív, digitális pénzügyi megoldások hamarosan a mindennapok részét képezik, ezért a szabályozásban is fel kell készülni arra, hogy a fintech fejlesztések minél átláthatóbbak legyenek - fejtette ki Balogh László, az NGM helyettes államtitkára.
A gyorsaság pénz. Nagyon sok pénz
Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, hogy lesz-e online piaca, hanem, hogy mikor - véli a szakértő.
Az árverseny ellenére is nőtt a profit
Tavaly 6,8 százalékkal nőtt a tartós fogyasztási cikkek kereskedelme – áll a piacvezető hitelbiztosító legfrissebb elemzésében, ez a profitban még az árverseny negatív hatását is ellensúlyozta.
A mai fogyasztók nem járnak vásárolni
A mai fogyasztók nem járnak vásárolni. Mindig és mindenhol vásárolnak – ez derül ki a KPMG friss, nemzetközi, online vásárlási szokásokat elemző felméréséből. Meglepő módon nem a fiatalok uralják az online vásárlást.
A vásárlók is külföldre mennek
2016-ban tíz internetezőből már kilenc vásárolt online. A 2014-2016 közötti időszakot figyelembe véve látszik, hogy körükben évről évre nő a külföldi oldalakon vásárlók aránya annak ellenére, hogy az interneten vásárlók többsége – tízből hatan – szinte mindig, illetve inkább a hazai webáruházakat részesíti előnyben - derül ki a GfK Digital Connected Consumer (DCC) felméréséből.
A GVH is meglátta a lehetőséget az online kereskedelemben
Várhatóan a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fókuszába kerül az online kereskedelem a következő években - hangzott el a Hegymegi-Barakonyi és Társa Baker & McKenzie Ügyvédi Iroda és a Vállalati Jogtanácsosok Európai Egyesülete (ACCE) közösen tartott konferenciáján. A polgári bíróságokon indított kártérítési perek növelhetik a versenykorlátozások elleni küzdelem hatékonyságát.
Netes pizzarendeléssel kezdődött, űrutazás lett a vége
Idén tizenegyedik alakalommal rendezik meg az Év Internetes Kereskedője Díj (röviden: „Évker”) versenyt, amely a legjobb magyar online kereskedőket díjazza, részben a vásárlóközönség, részben szakértő zsűri döntése alapján.
Ezekre figyeljünk, ha menő webshopot akarunk
A webes értékesítés még mindig az ígéret földje sokak számára. Az Ecommerce Expo mini előadásaiból szemezgetve végig megyünk azokon az alapkérdéseken, amiket el kell döntenünk, mielőtt belevágunk az online kereskedelembe.
Európa-szerte virágzik az e-kereskedelem
Európában az internetezők egynegyede minden héten vesz valamit az online térben, míg a magyarok körében 18% ez az arány - derült ki a Masterindex európai e-kereskedelmi és fizetési trend kutatásból.
Így vásárol többet egyetlen vevő
A kosárérték növelésével foglalkozni webkereskedőként vidám dolog, hisz ez azt jelenti, hogy megy a bolt, vannak vevőink, és arra koncentrálhatunk, hogy aki vásárol, vásároljon többet. Lássuk, hogyan!
Leginkább vásárolunk a kibertérben
Az elmúlt 15 évben töb, mint 760 százalékkal nőtt az internetfelhasználók száma világszerte. Míg 2000-ben 361 millióan voltak jelen az online térben, addig a legfrissebb adatok szerint ma már több mint hárommilliárd ember elérhető online – derül ki a Google egyik friss felméréséből.
A magyarok nem sokat tesznek hozzá a másodpercenként 600 eladáshoz
Az Amazon is klasszikus garázscégként indult 1995-ben, de mára a világ legnagyobb online kereskedelmi oldalává vált, mely tavaly elérte a 600 eladás/másodperces eredményt, Jeff Bezos tulajdonos pedig második leggazdagabb amerikai lett. Ennek ellenére hazánkban még mindig nem túl népszerű oldal, különösen, ha eladásról van szó. Pedig ha tudjuk, mit akarunk, akkor könnyű boldogulni.
Megbízható szállítóra vágynak az vásárlók és eladók is
Az online kereskedelemben a megbízhatóság a legfontosabb szempont a szállítási mód kiválasztásakor, a gyorsaság mégsem számít annyira – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből, melyben a Vaterafutár szolgáltatás felhasználóit kérdezte meg arról, hogy eladóként, illetve vásárlóként milyen szempontok alapján választanak szállítási módot online adásvételeikhez. A csomagfeladások közel felét apróhirdetési oldalak, webshopok és Facebook adásvételi csoportok feladásai adják. Így a kutatás eredményei általában a magyar e-kereskedelemre vonatkozóan is mérvadóak lehetnek.
Olcsóbb és könnyebb lesz a weben eladni
Több lépcsőben csökkentené az EU a közösségen belüli elektronikus kereskedelemmel, illetve távértékesítéssel foglakozó cégek adminisztrációs terheit és költségeit – derül ki a Mazars legfrissebb összefoglalójából. A kérdés, hogy engedi-e a magyar jogalkotó.
A csábító akció a lelke mindennek
Kellően hangos marketing és valós akciók vezetnek sikerre az online értékesítésben a GKI Digital és az Árukereső.hu friss felmérésének eredményei szerint. Ezt viszont bírni is kell, anyagilag, de technikával és logisztikával is.
A fogyasztóvédelem is az e-kereskedelemre figyel idén
2017-ben – folytatva a megkezdett irányokat – a szabályozói oldal is kiemelt figyelmet szentel az e-kereskedelmi szektor hatékonyabb szabályozásának, valamint azon belül fogyasztóvédelem kérdéskörének – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből.
Száguld az e-kereskedelem, de már látszik a vége
A forintban kifejezve mintegy 310 milliárdos online piac, 2016-ban arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél, a jelenlegi növekedési ütem korlátai azonban már látszanak – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből.
Prémium és külföld – e kettő kell a növekedéshez
A korabeli fűszerkereskedelem és a 21. századi elektronikus kereskedelem között von párhuzamot a DHL Express nemrég publikált tanulmánya, mely szerint a nemzetközi piacra lépés és a prémium kategóriás ajánlat bevezetése hozhat sikert napjaink kereskedői és gyártói számára.
Így lehet versenyben maradni az online piacon
Az e-kereskedelemben egyre többen látnak lehetőséget, nem is alaptalanul. Tévedés lenne azonban azt hinni, hogy könnyű terepről van szó. A hazai piacon az újak helyett a visszatérő vásárlókban lehet a pénz, de csak akkor fog menni, ha követjük a trendeket. Megmutatjuk, mit érdemes!