500 milliárd felett az e-kereskedelem forgalma

Több mint negyedével bővült 2017-ben a hazai webáruházak forgalma. Az 500 milliárdos határ ezzel megdőlt, s fél évtizeden belül elérhetőnek ígérkezik ennek a duplája is.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Túlszárnyalta az ötszázmilliárd forintos szintet tavaly a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma, írja az AdóOnline. Egy hosszú évek óta folyamatosan emelkedő trend ért ezzel fontos mérföldkőhöz; egy évtizeddel ezelőtt még az ötvenmilliárdot is alulról súrolta az e-kereskedelem bevétele. Az eNET Internetkutató Kft. által 2017-re becsült 545 milliárd forintos forgalom 27 százalékos felívelésnek felel meg a 2016-os 427 milliárdhoz képest. Az online vásárlások részesedése a hagyományos kiskereskedelemből szintén egyre emelkedik, súlya immár 6,2 százalékos.

Az eNET a következő éveket illetően is optimista. A szakemberek előrejelzése alapján a növekedési trendek tartósan fennmaradnak, így öt éven belül az 1000 milliárd forintos lélektani határ is reálisan elérhető.

Ezért követ téged a hirdetés
Hogyan működik a fogyasztó agya? Hogyan lehet vásárlásra ösztönözni? Milyen szokások figyelhetők meg a vásárlók körében? A téma szakértői a legfrissebb trendeket ismertették a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Külföldről is sokat vásárolunk

Mindez a belföldi forgalomra vonatkozik, ám a magyar vásárlók nem csak a hazai webáruházakban költenek egyre szívesebben, hanem külföldiekben is. A más országokból is vásárlók száma 2015 óta 1,5 millióról 2,7 millió főre nőtt; a tábor csak az elmúlt egy évben félmillióval gyarapodott (a teljes netes vásárlói mezőny pedig megközelítette az 5 milliót). Ezt látva az eNET, amely 2001 óta kíséri figyelemmel a hazai e-kereskedelem előretörését, most először becslést adott a külföldi költésekre is. E szerint 2017-ben a magyar online vásárlók mintegy 400 milliárd forintnyi forgalmat generálhattak külföldi webáruházakban. Ha ezt is beszámítjuk, akkor az online beszerzés már tavaly az 1000 milliárdos magasság közelébe jutott.

Visszatérve a magyarországi forgalomhoz, az online toplista élmezőnyében továbbra is megtalálhatók az olyan – az e-kereskedelemben hagyományosan erős – termékcsoportok, mint a számítástechnika, a szórakoztató elektronika, a ruházat és sportruházat, valamint a játékok és ajándékok. A top5-be ezúttal a lakberendezés fért még be, hátrébb szorítva például a korábban előkelő helyen záró háztartási gépeket és fehérárut.

Forrás: InfoTandem/AdóOnline

Az interneten keresztül beszerzett árucikkek célba juttatása terén változatlanul a futárok a legnépszerűbbek: 2017-ben a megrendelések összértékének háromnegyedét (73 százalékát) különféle futárszolgálatok, illetve a webshopok saját futárai kézbesítették ki. Elgondolkodtató jelenség ugyanakkor, hogy a csomagok kifizetésekor még mindig a számla utánvétes rendezése számít domináns megoldásnak. Ráadásul a megrendelések összértékének 47 százalékát készpénzzel egyenlítették ki (pedig online vásárlás esetében ez tekinthető a legkevésbé biztonságosnak), további 10 százaléknyiért pedig szintén utánvéttel, de bankkártyával fizettek a futároknál.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo