Az olasz származású, Magyarországon élő Giorgio Bolzoni 50 évesen döntött úgy, hogy hobbiját vállalkozássá alakítja át, és regisztrál az eBay-en saját, Osztrák-Magyar Monarchia-korabeli relikviákból álló gyűjteményével. Mind kiderült, ezekre az első világháború előtti képeslapokra, régi fotókra, jelvényekre és érmékre a világ minden táján van vevőképes kereslet. Bolzoni 2013-ban indította el az online vállalkozását, ma az egyik legsikeresebb eBay-es kereskedő Magyarországon.
Az eBay adatai szerint Magyarországon egyre többen próbálják követni Bolzoni és mások példáját: 2015 óta Magyarországon 9746 eladó regisztrált az oldalra, 2017-ben 2725. Mint írják, az e-kereskedelem ideális a kis tőkével induló kisvállalkozók számára, mivel az oldalon ingyen regisztrálhatnak, és viszonylag könnyen szállíthatnak külföldre. Azoknak, akik jól lőtték be a saját célcsoportjukat, gyors sikert hozott az e-kereskedelem. A 10 legsikeresebb, tavaly indult vállalkozás kevesebb mint egy év alatt összesen 245 millió forintos árbevételt realizált, azaz egy átlagos top 10-es vállalkozó tavaly mintegy 24,5 millió forintot keresett, a legmagasabb bevétel pedig 73 millió forint volt.
Érdemes az exportra koncentrálni
A termékeket illetően a magyar vállalkozók a legkeresettebb termékei a papíráruk (poszterek, szórólapok), a dekorációs kellékek, használati utasítások és a gyűjtőknek szánt különböző tárgyi sorozatok, katonai relikviák voltak. Ezeknek egy jelentős részét külföldön adták el: volt olyan top 10-es, tavaly indult vállalkozás, ami 68 országba is el tudta juttatni a termékeit.
A magyarországi adatok alapján idén igen sok magyar vállalkozó indulhat el az e-kereskedelem felé. Számura az eBay több tippet is közzétett. Mint írják, érdemes egyszerre minél több terméket a piacon tartani, árverésen vagy fix áron. Megéri lehetővé tenni a globális szállítási lehetőségeket és exporttermékeket árusítani – ehhez érdemes az eBaymag nevű új eszközt használni, amivel kifejezetten egy kiválasztott országból érkező vásárlók számára lehet megjeleníttetni a termékeinket. Javasolják még a Seller Hub használatát is, mellyel megtekinthető, hogy mely termék eladása a legsikeresebb.