Nagyot szakítanak az eBay-en a magyar vállalkozók

Jól keresnek az eBay-en a magyar vállalkozók, idén még többen szállhatnak be az e-kereskedelembe. A legnagyobb kereskedők bevétele közel 250 millió volt tavaly, a mindennapi használati cikkek mellett volt, aki gyűjtőknek szánt termékek eladásával lett sikeres. Tavaly több mint 2700 új eBay-felhasználó regisztrált Magyarországról, volt, aki egy év alatt 73 milliós bevételt könyvelhetett el.

Az olasz származású, Magyarországon élő Giorgio Bolzoni 50 évesen döntött úgy, hogy hobbiját vállalkozássá alakítja át, és regisztrál az eBay-en saját, Osztrák-Magyar Monarchia-korabeli relikviákból álló gyűjteményével. Mind kiderült, ezekre az első világháború előtti képeslapokra, régi fotókra, jelvényekre és érmékre a világ minden táján van vevőképes kereslet. Bolzoni 2013-ban indította el az online vállalkozását, ma az egyik legsikeresebb eBay-es kereskedő Magyarországon.

Az eBay adatai szerint Magyarországon egyre többen próbálják követni Bolzoni és mások példáját: 2015 óta Magyarországon 9746 eladó regisztrált az oldalra, 2017-ben 2725. Mint írják, az e-kereskedelem ideális a kis tőkével induló kisvállalkozók számára, mivel az oldalon ingyen regisztrálhatnak, és viszonylag könnyen szállíthatnak külföldre. Azoknak, akik jól lőtték be a saját célcsoportjukat, gyors sikert hozott az e-kereskedelem. A 10 legsikeresebb, tavaly indult vállalkozás kevesebb mint egy év alatt összesen 245 millió forintos árbevételt realizált, azaz egy átlagos top 10-es vállalkozó tavaly mintegy 24,5 millió forintot keresett, a legmagasabb bevétel pedig 73 millió forint volt.

Kép: Pixabay

Érdemes az exportra koncentrálni

A termékeket illetően a magyar vállalkozók a legkeresettebb termékei a papíráruk (poszterek, szórólapok), a dekorációs kellékek, használati utasítások és a gyűjtőknek szánt különböző tárgyi sorozatok, katonai relikviák voltak. Ezeknek egy jelentős részét külföldön adták el: volt olyan top 10-es, tavaly indult vállalkozás, ami 68 országba is el tudta juttatni a termékeit.

A magyarországi adatok alapján idén igen sok magyar vállalkozó indulhat el az e-kereskedelem felé. Számura az eBay több tippet is közzétett. Mint írják, érdemes egyszerre minél több terméket a piacon tartani, árverésen vagy fix áron. Megéri lehetővé tenni a globális szállítási lehetőségeket és exporttermékeket árusítani – ehhez érdemes az eBaymag nevű új eszközt használni, amivel kifejezetten egy kiválasztott országból érkező vásárlók számára lehet megjeleníttetni a termékeinket. Javasolják még a Seller Hub használatát is, mellyel megtekinthető, hogy mely termék eladása a legsikeresebb.

5 üzleti ötlet, kis befektetéssel
Az hálózatok korában, amikor az internetnek köszönhetően bárhová tudjuk teríteni termékeinket, sokan a saját otthonukból akarnak vállalkozni. Azonban a vállalkozó kedv még kevés, a legtöbb üzlethez bizony komoly kezdőtőke kell, ami gyakran bizony hiányzik. Lássunk néhány ötletet, ami komolyabb befektetés nélkül is elindítható!

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo